Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

Myslím ne.  :kol-28:  Pokud je EGR vypnuto jde do sacího traktu méně nečistot ( perspektivě bordelu ). Takže to tvou hypotézu vylučuje. :kol-47:  Ale domnívám se, že nějaký podíl na tom bude mít Avie, kterou jsem nemohl den před výměnou filtru předjet. Hulilo to zní jak z Temelína, takže si myslím že část sazí jsem chytil já. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá blbost co jsi napsal, EGR off znamená, že nevracíš část spaliny do sání (ne na filtr), tedy musíš nasát o to více nového vzduchu, tedy více se ti zanese filtr!! Vypnutím EGR si vlastně neustále „proplachuješ“ stlačeným vzduchem motor aniž bys ho pro danou velikost dávky paliva potřeboval.

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá blbost co jsi napsal, EGR off znamená, že nevracíš část spaliny do sání (ne na filtr), tedy musíš nasát o to více nového vzduchu, tedy více se ti zanese filtr!! Vypnutím EGR si vlastně neustále „proplachuješ“ stlačením vzduchem motor aniž bys ho pro danou velikost dávky paliva potřeboval.

 

Tak trochu vím co znamená EGR off. Proto jsem si to nechal udělat. :kol-28: Navíc nikde jsem nepsal, že recirkulace jde přes filtr. Domnívám se, že zanesený filtr neměl nic společného s vypnutým EGR ventilem nýbrž s již mnou zmiňovanou Avií. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna avie ti filtr nezanese to je blbost, prostě díky vypnutému EGR se ti filtruje skoro jednou tolik vzduchu, nevrátíš spaliny tak to nasaje nový vzduch!

Ještě by mě zajímalo, co to dělá v zimě s motorem, když si ho takhle hezky proplachuješ studeným vzduchem ještě přichlazeným turbem a intercoolerem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi takto, aby jsme mou ukázku, která byla pro zajímavost né jako téma "něco je špatně" dostali do konce. :kol-43:

 

Tuto úpravu mám víc jak 3 roky. Filtr jsem vždy měnil po cca 12-15tis. a nikdy moc čistý nebyl. Po 6tis. ho asi každý nemění, takže může jen spekulovat jak vypadá. 

Jak dobře víš a znáš tak EGR ventil nepracuje pořád. Jen pokud je zvýšené NOx což většinou je za určitých podmínek třeba studeného motoru, ale jen do určitých otáček. Při zátěži je zase vypnut. Takže tvrzení že tam jde 1x více vzduchu je zavádějící, v určitém režimu ano ale většinou ne.

 

Co se týká zimního ježdění nevím jestli to s motorem či jeho součástkami něco dělá nebo ne, ale když jsem měl auto na brzdě a dělala se přitom diagnostika ( turbo - tlakování atd.. ) tak bylo vše v ukázkovém pořádku. Nalítáno mám přes 170tis na úpravě přes 40tis. takže bych řekl že nedělá.  :kol-31:

 

Takže asi takto. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

To máš jistě pravdu, nicméně proud velmi chladného vzduchu proudí do motoru skrz chladič, kde dle mého soudu ochlazuje blok motoru hadice atd. Pokud se tomuto jevu zabrání tudíž se logicky zrychlí ohřev motoru. :kol-28:  Dělal jsem to pro rychlejší ohřev motoru a proti soli a špíně.  Co se týká vnitřního tepla mám PTC. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakrýt si chladič, nebo použít masku chladiče v zimě má význam hned z několika důvodu:

  1. Maska hladiče způsobí lepší obtékání náporového vzduchu (vliv velmi malý, ale za zimu může v souhrnu nějakou kačku za naftu ušetřit)
  2. Chrání první chladič (klimatizace) proti kamínkům a zbytečnému zašpinění a snížení jeho účinnosti  - v létě vám to tak bude lépe klimatizovat = úspora paliva (vliv malý, ale proč ne)
  3. Snižuje výkon mezichladiče! Kombinace turbodmychadla a mezichladiče má funkci „ledničky“. Mezichladič je dimenzován na letní provoz! Turbo stlačí „studený“ vzduch, sníží objem a přitom se zahřeje (kdo si pamatuje z fyziky platí kost. = pV/T), poté vzduch ochladím v mezichladiči (odeberu část energie) a pouštím do válců.
  4. Náporový vzduch projde chladiči a ochlazuje blok motoru (vliv velmi maly, ale nezanedbával bych ho)

 

Používat masku chladiče má smysl především u těch co mají EGR off a ano zakrytím chladiče se motor rychleji zahřeje!

 

 

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych otázečku ještě k té zástěně. Již ji mám namontovanou a je pravdou, že motor se zahřívá opravdu rychleji. Nicméně by mě zajímalo, samo že od těch co standardně používají zástěnu celého chladiče jako já, jestli při delší trase třeba 200km po dálnici ( rychlost 150km/h - motor v zátěži celkem topí ) při teplotě cca 8°C se jim motor nepřehřívá či netropí jiné neduhy.  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...