Přejít na obsah

Kontrola teploty motoru


Okoun

Doporučené příspěvky

Chtělo by to ještě k tomu čidlu a budíku teploty chladící kapaliny dodat nějaké jednoduché schéma elektrického zapojení, ať případný pololaik a zájemce něco nezmrví v elektrice. Když tak díky.

zapojení je jednoduchý , budík má vývod + na baterku -nezapomeň na pojistku , - na kostru, kabel k čidlu a následně čidlo uzemnit (možná stačí přes vodu, ale normálně je namontovaný na motoru, tak jsem ho radši zemnil) , a dva kablíky zem a + na žárovku nebo LED(vysoce svítivá)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Jindra2 - můžeš upřesnit typ měřáku a čidla? Mám čtvrt roku Rooma 1,4 16V bez Maxi-Dotu a nad podobnou vychytávkou se zamýšlím, co ho mám doma - nejsem profesionální řidič, ale léta na cestách a ujeté km mě přesvědčily o potřebě kontrolovat teplotu chladicí kapaliny i u vozů, u kterých výrobce tvrdí opak. Navíc kontrolka přehřátí se rozsvěcí až když už je pozdě a kapalina se vaří - s teploměrem se dá omezit zatížení agregátu včas ještě před dosažením kritické teploty. Mé úvahy zatím dospěly k čidlu LM35 (polovodičové kalibrované čidlo, výstup je napětí lineárně závislé na teplotě) přitaženému Sika-páskou někam do míst těsně před termostatem nebo na něj a k elektronickému voltmetru s displejem cejchovaným ve °C a umístěnému někam do podobného místa, do jakého jsi ho umístil Ty. Zajímalo by mne také, kde se dá koupit ten panel na 1DIN neznačkové rádio s přihrádkou pod ním - co jsem zatím viděl panely, všecky měly díru na rádio uprostřed výšky a nad- ani pod rádiem nebyl žádný přístupný prostor. Nebo to je samo-domo tvorba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měřák je vyřazený programovatelný termostat z nějaké technologie v bývalé Škodovce, je to typ CAL3200. Byl pro napájení 230V, tak jsem ho předělal na 12V. Jako čidlo jsem použil tyčinkový PT100, toto čidlo CAL3200 umí.

Tebou navržené řešení je dobré, jen čidlo LM35 je trochu dražší (ale to PT100 je ještě dražší).

Panel na autorádio jsem už měl ve výbavě při koupi - příprava pro autorádio.

Jindra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Pani ja som vyriesil danu problematiku takto http://www.ebay.com/itm/50-110-c-Temperature-Probe-Thermometers-Measurement-12V-DC-Temp-Gauge-Red-LED/141540321643?_trksid=p2047675.c100012.m1985&_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D20131230161411%26meid%3Dacf9d7ce7b98400d9c9fe223f9d9e90c%26pid%3D100012%26rk%3D2%26rkt%3D10%26sd%3D131393281934&tfrom=131393281934&tpos=unknow&ttype=price&talgo=origal

cidlo som umiestnil do stuplika vedla original cidla teploty, ktory siaha hodne do chladiacej kvapaliny pred termostatom, utesnil som to gumovou elektrikarskou prechodkou, takze nie je cidlo chladene vzduchom a teplotu vody snima vcelku presne a citlivo, budik som umiestnil zatial pri A stlpiku zatial som lepsie miesto nenasiel, som spokojny viem presne ako sa motor zahrieva, chybala mi tato funkcia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...