Přejít na obsah

Propojení v kabelovém svazku za pristrojovou deskou-vlevo


Eresto

Doporučené příspěvky

Chalani co sa mysli tym kab. svaz. za prist. deskou - vlevo???? Kde to presne je? Mozete aj foto? Furt neviem kde to presne je. DP uvadza len toto a uplne presne miesto tohto svazku som nenasiel.

Mozno je to tupa otazka, ale kazdopadne mi pomoze odpoved na nu.

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je nejlepší když někdo kdo ani netuší jak vypadá elektrika v autě to chce udělat stejně jak origo

je to zamotáno ve svazku, uzle jsou spojeny sponou a na to taková šprcka, novější auta to mají slisované

abys našel napojil a zaizoloval pěkně do uzlu tak by bylo nejlepší vytáhnout i výztuhu

ale tak jak tak to postrádá smysl a je většinou nejlepší dopojit k nejbižšímu místu a netáhat kabel přes celý auto když ho můžeš táhnout jen 10cm a bude poznat jen těch 10 cm a né domotávat přes celý auto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No diky za odporucania. Som netusil, ze je to az take... Ale este mi povedz jednu vec. Da sa to urobit ako origo ale je to velmi pracne a nestoji to za to??? alebo su tam este nejake uskalia, ktore neprekoname???? Pokial je to len otazka casu a pracnosti to tam napinovat, tak to problem neni. Ja elektrikarovi priplatim...

No nepovazujem sa za lumena, ale zasa lave ruky nemam. Vacsinu veci si na aute robim sam... Cize mam aku taku predstavu co to obnasa... Tento el. svazek som vsak este nevidel.

P. S. ja za to nemozem, ze to musi byt origo. ja si neviem pomoct a stale potom myslim na to, ze to neni origo... ja mam na aute este aj fugy medzi dverami podla DP... je to diagnoza, tak ma pochop....

Kazdopadne dakujem. Cas a peniaze za montaz nehra rolu... Tak da sa to????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já souhlas a Vašou.nechápu,proč chcešdráty zapojovat do origo uzlů atd.Tím,že to zapojíš na nejbližší dostupné místo,uděláš lépe,jinak můžeš udělat více škody než užitku.

I když se to dělá na nejbližší a nejlépe dostupné místo,dá se to udělat pěkně a precizně(viz některé moje fotky,Vašovy,Martina RS a jiných).

Jinak bacha na letování,ať nedopadneš jako někteří,co si sami z vlastní iniciativy odbouchnou půl auta :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já souhlas a Vašou.nechápu,proč chcešdráty zapojovat do origo uzlů atd.Tím,že to zapojíš na nejbližší dostupné místo,uděláš lépe,jinak můžeš udělat více škody než užitku.

I když se to dělá na nejbližší a nejlépe dostupné místo,dá se to udělat pěkně a precizně(viz některé moje fotky,Vašovy,Martina RS a jiných).

Jinak bacha na letování,ať nedopadneš jako někteří,co si sami z vlastní iniciativy odbouchnou půl auta :D

Ještě se zeptám ohledně toho pájení, to si odbouchli půl auta tak že spájeli něco co k sobě nepatřilo nebo proto že pájely trafopájkou a odnesly to citlivé součástky v jednotkách? Připadě na co si dát kde pozor a nebo vůbec nepájet trafopájkou ale jen mikropájkou a s řádným uzemněním???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

práce na každém el. zařízení má určitá pravidla a zásady

zásada 1. mít kvalitní nástroje, u el. nástroju to platí 2x (vesměs nepoužívat domorobo věci nebo cokoliv, co je opravované provizorně na koleně)

2. vědět něco o tom, co zapojuješ a kam to zapojuješ

3. vědět alespoň základy práce s nástroji, s kterými pracuješ a jaký vlil mohou mít na okolí př. (trafopájka a s ní pájet na budíkách = sebevražda)

4. pokud něco z bodů víš neovládám, nebo mám pochybnostit, nechat to na někom, kdo to umí

5. když už to ovládám tak pro sichr mít něco v záloze......

;)

zbytek by měl vědět každý, kdo má zkoušku z vyhlášky 50/1978 min §5 a vejš a nebo, kdo se o to dostatečně zajímá....

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pěkná odpověď tedy :palec2: ... naštěstí z vyhlášky 50/1978 mám §5, §6, §7 a §10 ...

Ale já se ptal spíše méně obecně, odbouchnout půl auta je docela široký pojem, tak mě zajímalo jaké jednotky jsou třeba nejnáchylnější, nebo co se konkrétně stalo onem nešťastníkům ...

Editováno: , autor: FilipV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No my jsme v práci pro spojování drátů používaly obyč dutinky, odizoluješ oba konce drátu, strčíš je do dutinky z každé strany jeden a zamáčkneš (

http://www.vltava2000.cz/rojka-autohifi/Go...$00000001) což bych si osobně nikdy nedal do auta, ale nyní jsme začali přecházet na wurth dutinky. Sice jedna stojí cca 35Kč/kus ale podle mě je to hodně kvalitní spoj. Princip je stejný jak u té obyč, odizoluješ, zastrčíš a zamáčneš, ale celá dutinka je namísto v plastovém obalu v obalu z tepelné smršťovací bužirky s lepidlem, takže vemeš oheň, přejedeš a obal se smrští přímo na průměr kabelu + vnitřek se zalije lepidlem. Je to rychlejší a pohodlnější než pájení a neměl bych obavy z nekvalitního spojení. Škoda že jsem je neznal dřív když sem si dodělaval věci do auta, už bych to nepájel dneska...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to rychlejší a pohodlnější než pájení a neměl bych obavy z nekvalitního spojení.

máš pravdu- je to rychlejší a pohodlnější

ale rohodně to není kvalitnější něž pájenej spoj (myslím pájenej - né zasmolenej cínem)

pájenej spoj bude furt kvalitní ale jen dotyk (zmáčklá dutinka) po pár letech vlhkostí nevím nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...