Přejít na obsah

Zadni bubny


ViperCZ

Doporučené příspěvky

Cauves, chystam se na STK a tak sem si dnes v dilne delal takovou prohlidku, na valcich sem zkousel brzdy, predek ok (rozdil 4%), zadek taky ok (rozdil 7%), ale zadek pri zatazeni rucni brzdy 52% rozdil (PZ skoro nebrzdi od 3. zubu vejs), sundal sem buben prohlidl sem to, ale vse vypada ok-pro jistotu sem to jeste odmastil cisticem brzd, nandal buben a zadek normalne tedkon 25% rozdil a ruckou 86% rozdil. Cim to?Na STK mam s timhle tutove za B.Odvzdusnena cela soustava je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes sem se chytal menit lanovod, ale pro jistotu sem jeste 1x shodil bubny a vsiml sem si, ze paka od rucky se mi pri zatazeni rucky uz na 2. zube opre o stred a cele se to pak jen vyvraci. pri nezatazene rucce kolo nedre a pokud ho roztocim plynule se zastavi, ale na valcich rucka jen 0,3kN tohle kolo a dal ani tuk (druhe kolo 1,7kN). Tloustka oblozeni je cca 3-4mm (cca 2mm nad hlavou nytu). Co mam udelat s tou opirajici se pakou? Kdyz bych povolil rucku na tunelu bude mit dlouhej chod a nebude to brzdit stejne. Nohou brzdi obe kola v poradku (2,4kN leve a 2,38kN prave)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samostav by se mel nastavit sam ne? Pokud seslapnes brzdu, tak roztahnes celisti a klinek (samostav) zklouzne niz a uz tam zustane, takze pri pusteni brzdy sou pakny nejbliz bubnu jak to jde. Btw: Tezko ho dat niz pri shozenym bubnu, protoze bych pak buben z5 nenandal...

Ja som to iste dnes riešil ta páka sa mi opierala na stredový náboj. Je viac možnosti ako to riešiť. Ja som to označil kde sa to opiera a potom som to jednoducho vybrusil z tej páky asi 2 mm v mieste kde sa to opiera. A nezabudni poriadne rozchodiť tu páku tá musí mať volný chod. Tým pádom lanko ti vie potiahnuť páku dlhšie. Síce som oslabil páku ale tá vydrží tu záťaž čo vyvinieš naň. Dalšie riešenie je že navaríš malu husenku na čelust kde sa to opiera s brdovým valčekom. Ale pozor aby si tam nedal zbytočne vela aby si vedel nasadiť bubon. A nakoniec doporučujem vymeniť bubny aj obloženie / tieto riešenie su len dočasného charakteru/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samostav by se mel nastavit sam ne? Pokud seslapnes brzdu, tak roztahnes celisti a klinek (samostav) zklouzne niz a uz tam zustane, takze pri pusteni brzdy sou pakny nejbliz bubnu jak to jde. Btw: Tezko ho dat niz pri shozenym bubnu, protoze bych pak buben z5 nenandal...

Demontuj bubny na pravej aj lavej strane. A porovnaj samostav na kolko je roztiahnuty. Nastav si samostav rovnako . :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmysl to není. Když už to tak musíš udělat tak je dobré ztočit tu hranu na bubnu abys to mohl udělat natěsno. Ty by ses měl zaměřit na zoubky samostavu. Očistit je drátěným kartáčem a mrknout jeslti to funguje. Někdy se stane že se uplně vyhladí a pak už mu nic nepomůže

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ake zubky samostavu??? ved tam je len klinok a pruzina ktora ho taha smerom dole...to co pisete je podla mna hovadina proste to by musel mat na 0,1 mm rovnako zosucahne pakne a rovnako bubny aby mohol aj samostav nastavit rovnako a ako pise neda sa to, tie budby nezhodi bez toho aby tie samostavy povolil a keby to urobil tak po prvom zabrzdeni brzdou sa tie samostavy daju do povodnej polohy, zasa sa samonastavia....ked ide lanko z rucnej tak je naponeje na vahadlo ktore rozdeluje sily na jednotlive lanka do brzd, pozri tam v akom to je stave pripadne skus dotiahnut tu stranu co nebrzdi, to by som skusil skor ako stacat brzdy a nezmysele nastavovat samostav ktory sa aj tak po prvom zabrzdeni brzdou da zasa do povodnej polohy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ake zubky samostavu??? ved tam je len klinok a pruzina ktora ho taha smerom dole...to co pisete je podla mna hovadina proste to by musel mat na 0,1 mm rovnako zosucahne pakne a rovnako bubny aby mohol aj samostav nastavit rovnako a ako pise neda sa to, tie budby nezhodi bez toho aby tie samostavy povolil a keby to urobil tak po prvom zabrzdeni brzdou sa tie samostavy daju do povodnej polohy, zasa sa samonastavia....ked ide lanko z rucnej tak je naponeje na vahadlo ktore rozdeluje sily na jednotlive lanka do brzd, pozri tam v akom to je stave pripadne skus dotiahnut tu stranu co nebrzdi, to by som skusil skor ako stacat brzdy a nezmysele nastavovat samostav ktory sa aj tak po prvom zabrzdeni brzdou da zasa do povodnej polohy...

:palec2: TO TO BI SOM CHCEL VIDIET: tvoj citat o par riadkou vyssie-SKUS DOTIAHNUT TU STRANU CO NEBRZDI!!!! :smich:

:smich::palec2::) :)

VED TAM JE LEN JEDNA MATICA NA NASTAVENIE LANIEK!!!! :):p :p :)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pozrel som si to a mas pravdu, ospravdelnujem sa za svoje tvrdenie, matice su tam neni, aj ked by som povedal ze by tam mali byt, inak teda riesia funkciu toho vahadla samostavy, v pripade ze funguju tak ako maju. no ak mu brzdi jedna strana slabsie ako druha, myslim že vase riesenie ohladom nastavovania samostavov je nevykonatelne. samostavy sa hned po zabrzdeni aj tak zasa same nastavia tak ako chcu (zeby preto sa volaju samostavy???) a co sa tyka akychsi "zubkov" na samostave- tie som ja na mojich veru nenasiel...ja by som siel po lanovode, alebo pripadne ocistit system samostavu, premazat ho a podobne, lebo ak maju pakne taku hrubku ako udava (pochopil osm to ze obe maju rovnaku) je nemozne aby jedna brzdila o tolko menej, potom by mozno aj pripadalo v uvahu ze ten jeden samostav je "zaseknuty" a pri zoslapnuti brzd sa neposunie tak ako ma...

asi sa zhodneme, ze chyba bude v samostavoch, ja by som vsak namiesto hladania riesenia ako samostav "oklamat" hladal pricinu preco nefunguje tak ako ma...

riesenie s navaranim akejsi husenky na paknu sa mi zda tiez troska uletene...ale budis nakolko som to nerobil nemozem povedat...

post-24769-1238502185_thumb.jpg

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Probllém máš v tom , že sa ti zasekla páčka na kolíku v bubne, tým pádom ti po zatiahnutí ručnej brzdy a po uvolnení stále brzdilo /nemusel si to všimnúť/ pakne sa ti zodrali viac ako na druhej strane , samostav/klín/ už máš určite v spodnej polohe dalej nenastavuje. A skus pozrieť ešte na lanko tej strany čo ti nebrzdí , vyber popolník vzadu tam to uvidíš. Uchitenie laniek by malo byť kolmo na nastavovací šroub, ked jednu stranu máš dlhšiu / asi tá čo nebrzdí aj bude dlhšia , alebo volnejšia/ možeš mať aj lanko natiahnuté /vymeniť lanko / alebo vymeniť pakne a začistiť bubny na sustruhu a máš po problémoch . alebo riešenie tak ako som to už vyššie napísal.

Editováno: , autor: kissj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

nemažte nic ve střevech bubnu!!! Olej nebo podobné tekutiny společně se zbytky obložení tj. prachem vám zaručí zalehnutí samostavu nebo páky lanovodu ruční brzdy. Podotýkám nemazat jen čistit. Při každém přezouvání pneu sundat bubny odmastit popř.demontovat vyčistit, vyfoukat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...