Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím Vás odbornicí, shledal jsem na své octavii problém se zpátečkou =(

Jedná se o to, že když zařadím zpátečku musím trošinku popustit spojku aby zaskočila (to bych ještě přežil). Ale to že při prudším zabráni, proklouznouti kola na sněhu, nebo přidáním větší akcelerace, mi zpátečka vyskočí, střelí v tom a musím ji zařadit znovu a pěkně pomalinku přes spojku vycouvat (mě opravdu sere). Nevíte jak tuto závadu opravit? Potažmo na kolik by mě to vyšlo? Díky =(

Už mám té Octavie plnou prdel =/

Btw.. Prolézal jsem toto fórum, a konkretně tento problém převodovky jsem tady nenašel lol

Edit: Ještě bych ale k celému problému dodal, že zpátečka je nepřirozeně a Extrémně hlučná :aggressive:

Editováno: , autor: RiderPaul
Vloženo
Moc se v převodovkách nevyznám, ale zkus si nechat seřídit táhla a pokud ani to nepomůže, tak asi výměna převodovky...

Díky za radu, ale táhla se mi zdají jako hloupost. Jeden nejmenovaný kolega říkal že by to mohla být vidlička řezaní na zpátečce :kuk: Tento výraz jsem slyšel poprvé v životě lol

Vloženo

Tak o vidličce řazení jsem taky neslyšel, jestli nemyslel kulisu řazení, co je ze spodu na řadičce. Jinak já si myslím, že táhla se taky seřizují (TDI a silnější Octy mají lanka a ty se seřizují), tak si myslím, že i táhla se seřizují. Teď si uvědumuju, že jsi vlastně ani nenapsal co máš za motor...

Vloženo
Tak o vidličce řazení jsem taky neslyšel, jestli nemyslel kulisu řazení, co je ze spodu na řadičce. Jinak já si myslím, že táhla se taky seřizují (TDI a silnější Octy mají lanka a ty se seřizují), tak si myslím, že i táhla se seřizují. Teď si uvědumuju, že jsi vlastně ani nenapsal co máš za motor...

Co mám za motor mám psáno v Nadpise. Ale jinak jedná se o motor 1.6 74kw :kol-43:

Vloženo

Soráč, nějak jsem si toho nevšiml andílek , no chtělo by to, aby se tady ozval někdo, kdo tomu opravdu rozumí, ale podle mě se seřizují i ty táhla jak jsem psal, ale může to být i blbost, v převodovkách se moc nevyznám ;)

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Tak se zde vracím po delší době, a podle všech řečí od "chytrých jedinců co tady máme v Havířově" jsem se rozhodl že asi vyměním celou převodovku jelikož nikdo si neví rady s tímto problémem :feve:

Edit: Ještě bych ale k celému problému dodal, že zpátečka je nepřirozeně a Extrémně hlučná :aggressive:

Editováno: , autor: RiderPaul
Vloženo (editace)
a neptal ses v nejakym servise? pac tuhle prevodovku budes tezko shanet a bude to ranec...

Bohužel neptal, nebo vlastně ptal, ale odpovědí servisu vždy směřovali do prázdna a ztracena, abych vlastně prakticky neotravoval s takovýma věcma :o Takže vždy jsem byl Original Škoda servisem odbyt :(

Právě to co píšeš, mě straší ve dne i noci, tato převodovka je málo k sehnáni + cena je opravdu extremní.. Chce to asi nechat repasovat, mou původní.. ale teď zase sehnat kdo se vtom bude chtít hrabat :( Chjo Chjo Kokta jedna :help: Už nevím jak tohle řešit, ale do zimy to musí byt hotové, jinak nevycouvám za chvíli ani metr :feve:

Editováno: , autor: RiderPaul
Vloženo

Tahla urcite ne, protoze tahle prevodovka ma pouze jedno tahlo, oproti TDi apod,které maji lanka - ty jdou stelovat.

Pokud si ale sezenes nejakeho sikovneho mechanika ve sve dilne,urcite ti poradi,nez nekde ve skoda servise. Mohla by to byt ta kulisa,moznai neco s prevodovkou...

Vloženo
Tahla urcite ne, protoze tahle prevodovka ma pouze jedno tahlo, oproti TDi apod,které maji lanka - ty jdou stelovat.

Pokud si ale sezenes nejakeho sikovneho mechanika ve sve dilne,urcite ti poradi,nez nekde ve skoda servise. Mohla by to byt ta kulisa,moznai neco s prevodovkou...

Určitě zkusím zajet ještě do nějakého Neautorizovaného servisu a snad mi k tomuto problému řeknou více, jelikož jsem koukal teď na ceny převodovek na Octavii I 1.6 74kw, a cena se pohybuje od 13tisíc do 20tisíc.. 13tisic stojí převodovky, ve stavu s počtem najetých km 80tisic cca. Od 15 - 20tisic se pohybuji převodovky repasované, a tolik momentálně opravdu nemám, a zrovna jsem měl v plánu kupovat jiné věci než převodovku :feve: Například Světlomety RS Origo nebo Devil Eyes a RS nárazník.. Tónovaná skla, ale pokud to půjde takto dále, bude převodovka prvotní investice :aggressive:

Vloženo (editace)

Technická produktová informace

Vypadávání zpátečky u vozů Octavia s převodovkou 02K

Datum zveřejnění: 7.4.2008

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Vypadávání zpátečky u vozů Octavia s převodovkou 02K (4.3-512.2)

Technické pozadí

Vypadávání zpátečky u vozů Octavia s převodovkou 02K (1,6l/55kW, 1,6l/74kW, 1,6l/75kW, 1,9l/50kW SDi, 1,4l/55kW) je způsobeno deformací zubů kola zpátečky.

K poškození (deformaci) zubů kola zpátečky, viz šipky Obr.073a), B) dochází jen při nestandardním způsobu couvání vozidla (opakovaně nebo dlouhodobě prudce přidat / ubrat plyn, cukání s vozidlem na zpátečku, při jeho zapadnutí, atd.).

Opatření

V uvedených případech je nutno vždy vyměnit pouze kolo zpátečky a kompletní synchronní spojku 1. a 2. rychlosti.

Hnací hřídel měnit pouze ve výjimečných případech, kdy dojde k poškození (deformaci) zubů zpátečky.

Informace pro zákazníka

V tomto případě se nejedná o výrobní vadu dílu převodovky!

Uživatele vozidla poučit o správném zacházení s vozidlem!

master.htm

Editováno: , autor: Jirka21
Vloženo

Celkovou cenu ti nepovím ale ty 2 kola(kolo zpátečky a synchr.spojka)vyjdou ve Škodovce zhruba na 10000Kč.Když to bude rozebrané tak počítej že budou potřeba ještě další díly+olej.

Vloženo

No ve skodovce bych to urcite nedelal,staci u sikovneho mechanika, ale cena toho kola+ synchrony bude dobra palka urcite...+ prace,olej atd...

to ti nezavidim,ale proste tyhle prevodovky DUU (1.6SR 74kw atd) jsou silene,sam mam a razeni je hrozne.... nechapou jak tohle mohli pusit do aut... tezke razeni, obcas blbne razeni do boku,ale to uz mam vyresene...

Vloženo

Ja mám problém s řazením jedničky, často nejde zařadit, anebo jen velice ťěžko.

Ve značkových servisech z opravy převodovky mají strach.... (mohlo by to být ještě

horší), údajně to je u Octavie TOUR běžné...

Má někdo podobné skušenosti ???

Vloženo

V mém problému bude asi nejlepší zakoupit převodovku repasovanou, poskytuje se na ní 6měsicu záruka a vyjde cca na 15tisic, co si myslíte? Každopádně otázka? Sedne mi tam jakákoliv převodovka roku výroby? a stačí jen stejná motorizace? 1.6 74kw?

Vloženo
Ja mám problém s řazením jedničky, často nejde zařadit, anebo jen velice ťěžko.

Ve značkových servisech z opravy převodovky mají strach.... (mohlo by to být ještě

horší), údajně to je u Octavie TOUR běžné...

Má někdo podobné skušenosti ???

To ti opravdu řekli v Autorizovaném servise? a odkud jsi? Koukám že tomu se vyhýbají všude jak čert kříži lol To snad budeme muset opravovat přímo v Mladé Boleslavy :smich:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...