Přejít na obsah

Problém se startováním


CZE

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

mám nějaký problém se startováním. Včera když jsem jel z práce tak jem normálně napoprvé nastartoval - zhruba po 8 km jízdy jsem si vzpoměl, že mám ještě někde telefonovat tak jsem odbočil na volný plácek, tam zastavil, vypnul motor. Po telefonátu (asi tak 5-10 minut) jsem chtěl zase nastartovat a pokračovat v jízdě když auto nešlo nastartovat. Když jsem otočil klíčkem tak prostě auto jako by nastartovalo, ale vzápětí chcíplo jako by se ten motor udusil a bylo slyšet jen takové jakoby točení startéru naprázdno. Zkoušel jsem to několikrát a už jsem myslel, že tam zůstanu trčet - nakonec pomohlo když jsem napumpoval před startem plynovým pedálem do motoru naftu - pak to nastartovalo. Neví někdo kde by mohl být problém ??? Indikace vybité baterie na palubní desce nesvítí i když je pravda, že baterie je po původním majiteli a že tato baterie vypadá hodně zašle. Doufám, že dneska nastartuju a dostanu se do práce ...

Ještě jsem si všimnul jedné věci - vždycky když po jízdě vypnu motor tak se zhruba po 1 až 3 sekundách ozve z motorové části takový divný krátký zvuk - jakoby rána či spíš vyfouknutí z motoru nebo tak něco. Teď to vyfouknutí přichází po vypnutí motoru až po delší pauze a je jakoby slabší.

No tak snad někdo poradí - díky předem

Mám Škoda Octavia I. 1,9 TDi Combi (Ambiente), r.v. 2001, 253.000 km

Editováno: , autor: CZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic v zlom ale najviac ma zaujalo to ako si naslapal naftu do motora. Toto neni skoda 120 ze prechlastas karburator. Tu su len kabliky od pedalu do RJ. Mozes slapat aj cely den a nic sa nestane. Este snad keby ze pri toceni starterom.

Ale inac netusim kde mozes mat problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic v zlom ale najviac ma zaujalo to ako si naslapal naftu do motora. Toto neni skoda 120 ze prechlastas karburator. Tu su len kabliky od pedalu do RJ. Mozes slapat aj cely den a nic sa nestane. Este snad keby ze pri toceni starterom.

Ale inac netusim kde mozes mat problem.

Přiznám se, že nejsem úplně technický typ tak omluvte mou nevědomost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To "ufouknutí" je podle mě chcípací klapka,ta je slyšet po každém chcípnutí motoru,ale je možný,že ti zůstravá vyset a pak to těžko nastartuješ.Bez vzduchu to nehoří! Ta klapka je v motor.prostoru na pravé straně u spolujezdce pod předním sklem. Je to taková malá baňka s táhlem a ta hejbe se chcípací klapkou v EGR ventilu. Vede do toho taková tlustá hadice s chladiče vzduchu. Když ten motor chcípneš ,tak se musí ta klapka zavřít a po zastavení motoru po pár vteřinách se musí vrátit zpět,ale uplně nadoraz nesmí zůstat vyset!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznám se, že nejsem úplně technický typ tak omluvte mou nevědomost.

Fakt teda nemyslel som to nejak ze rypem. Niekedy som tiez dizla fiata startoval po 3 nasobnom naslapnuti a na stvrt plynu. Ked som kupil oktu tiez som netusil o nej skoro nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To "ufouknutí" je podle mě chcípací klapka,ta je slyšet po každém chcípnutí motoru,ale je možný,že ti zůstravá vyset a pak to těžko nastartuješ.Bez vzduchu to nehoří! Ta klapka je v motor.prostoru na pravé straně u spolujezdce pod předním sklem. Je to taková malá baňka s táhlem a ta hejbe se chcípací klapkou v EGR ventilu. Vede do toho taková tlustá hadice s chladiče vzduchu. Když ten motor chcípneš ,tak se musí ta klapka zavřít a po zastavení motoru po pár vteřinách se musí vrátit zpět,ale uplně nadoraz nesmí zůstat vyset!

Vypadá to, že tam opravdu zlobí ta klapka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to na 100% klapka.Když jsi chtěl nastartovat a nešlo ,tak motor točil jako bez komprese.Kdyby ti to zlobilo tak ji můžeš odpojit svorkovnicí.Jé tam jen kvůli měkčímu chcípnutí motoru.Jinok se tyto klapky měnili za nový typ s kterými již nebyl problém.Nebo nějak upravit starou(klapka uvnitř se zasekává o stěny tělesa).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to na 100% klapka.Když jsi chtěl nastartovat a nešlo ,tak motor točil jako bez komprese.Kdyby ti to zlobilo tak ji můžeš odpojit svorkovnicí.Jé tam jen kvůli měkčímu chcípnutí motoru.Jinok se tyto klapky měnili za nový typ s kterými již nebyl problém.Nebo nějak upravit starou(klapka uvnitř se zasekává o stěny tělesa).

Včera mě to zase zlobilo ...

Budu asi muset do servisu jen nevím jak mám pak v servisu specifikovat svůj problém - chcípací klapka ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to(klapky v sacím potrubí -N239).Jinak když ti to udělá tak ji můžeš vrátit ručně a nebo ji odpojit uplně.Zpočátku ji tam ani nedávali.

No to by mě zajímalo jak to vrátit ručně kdyby se mi to zase stalo.

Jinak dneska zase o.k. a to jsem snad šestkrát startoval ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžké vysvětlovat.Nech si od někoho chcípnout motor a poslouchej s otevřenou kapotou kde po zastavení motoru se ozve to lupnutí.Napravo na motoru,na saní motoru(na str nádobky chl.kapaliny).Tak je tam podtlaková doza připevněná k páčce ,kterou ovládá.Tak ty když to nepujde nastartovat,tak musíš pomoct tý doze udělat co dělá normálně pozastavení motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžké vysvětlovat.Nech si od někoho chcípnout motor a poslouchej s otevřenou kapotou kde po zastavení motoru se ozve to lupnutí.Napravo na motoru,na saní motoru(na str nádobky chl.kapaliny).Tak je tam podtlaková doza připevněná k páčce ,kterou ovládá.Tak ty když to nepujde nastartovat,tak musíš pomoct tý doze udělat co dělá normálně pozastavení motoru.

Děkuji, už jsem v obraze a používám (stačí do toho trošku ťuknout a klapka se hned přepne) :palec2:

Na kolik myslíš by mě tak přišla oprava v servise ?

Editováno: , autor: CZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR stojí dost peněz.Pokud to půjde tak to nech opravit. V opačném případě bych prozatím vyřadil ovládání chcípací klapky jak již bylo uvedeno výše. Jinak pokud se rozhodneš pro výměnu celého EGR ventilu tak bych za opravdu rozumnej peníz koupil tu baňku s tou membránou co ovládá tu klapku. Já mám zase kaput mebránu a ty to stejně kdyžtak vyhodíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná je uvnitř nějaká hranka,tak ji odstranit.Nabál bych se nějakym smirkem to projet dokola kde doléhá ta klapka.Potom vysát prach od čištění.Za pokus to stojí.Nebo vyndat a pohrát si s tím.Odpojit dozu a klapka musí jít od dorazu zavřeno volně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...