Přejít na obsah

Posilovač řízení - příliš tuhé řízení


Promy

Doporučené příspěvky

Do servo čerpadla je vedle napětí přiveden i datový okruh CAN - dva tenké dráty, které zajišťují komunikaci mezi dalšími řídícími jednotkami. Tyto dráty mohou být přerušené (proto žádná komunikace). Načti ještě jednou ostaní jednotky, tereticky si na absenci komunikace se servem může stěžovat ŘJ motoru, airbagů a budíky - není v nich nějaká další závada?

Stáhni si někde Dílenskou příručku - tam je uveden postup pro kontrolu CAN vedení. Musíš z něj odpojit všechny zainteresované jednotky a po té se to dá běžnou zkoušečkou proměřit. Teoreticky by jsi se z diagnostické zásuvky měl dostat až na svorkovnici čerpadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám takový problém mám Fábii II r.v. 2009 sedl jsem do ní po 14cti dnech a zdá se mi že mám dost tuhé řízení, předtím to šlo fakt prstíkem teďka točím volantem docela na sílu. Na pojistku v interiéru na servo jsem se díval, měla by být vpořádku a v motorovém prostoru ji nemám. Diagnostika nic nehlásí, nevíte co s tím? ta jízda v tom autě je dost otravná s takovým řízením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby bylo něco elektrikou, diagnostika by určitě napsala chybu.

Napadá mě něco mechanického. Že čerpadlo dává menší tlak, nebo nějaký redukční - pojistný ventil tlaku třeba propouští. Je to hydraulika. Určitě tam něco takového bude. Nevím jestli to má nějaký snímač tlaku, který by vyhodnotil chybu.

Jen tak uvažuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no je fakt, kdyz mi blblo servo a vzlinal olej pres manzetu u spolujezdce, tak to opravdu jen vynechavalo. (male rejdy ok, rychly skoro plny rejd najednou v pulce totalne ztuha)

zacinalo to par deci (cca 0.5L) za cca pul roku az rok a pozdeji to bylo uz za ctvrt roku.

zpocatku dolivani oleje za cca 100kc pozdeji repas.

Repas v AS = demontaz, poslani pryc, kde udelali repas, zpatky montaz suma sumarum cca 9KKc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že ti to žádnou chybu nepsalo.

Na hydraulice můžou být zpočátku poruchy občasné a nebo se to podělá hned. U Pafka jsem přesvědčený, že tam nějaký pojistný tlakový ventil bude, a že špatně zapadl do sedla, je pootevřený a propouští. A čerpadlo už nevyvine potřebný tlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný obrázek. Já myslím, že podchází ten pojistný ventil -9. Jestli to je klasika, kulička v sedle přitlačovaná pružinkou, nevím. Ani jestli je to přístupné z venku.

Kdyby jo, tak stačí rozebrat, rozhýbat, vyčistit a složit.

Chtělo by to někoho, kdo už to viděl. Předpokládám, že v servisu by se s tím nikdo nezabýval. Vymění celý posilovač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezkoušel jsem to,ale rozebrat by to jistě šlo. Ta plastová nádobka je na čerpadle stažená páskou.Když si prohlédnete některá ta vymontovaná čerpadla po opravě,tak na těch je dokonce přímo stahovací páska se šroubem,jako na hadice.Jedno takové TRW čerpadlo tu zrovna mám vymontované.Jinak ten obrázek je z knížky od Cedrycha,viz foto.Jen je otázka,jestli by to člověk po rozebrání opravil,když neví,co a jakou silou má ten ventil přesně dělat...

Fotografie0536.jpg

Fotografie0535.jpg

Fotografie0567.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím,
chtěl poprosit o radu. Na parkovišti mi někdo naboural auto (zadní levé kolo + nárazník). Ohnutý disk jsem vyměnil. Při startování ale chvilku trvá než začne fungovat posilovač řízení (cca 1 minutu). Co se mohlo s autem stát? Hodím to do servisu, ale rád bych věděl co s tím je dřív než tam zajedu. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...