Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj.

Tuhle jsem si prorazil pneumatiku o kus železa. Tak jsem koupil 2 nové Michelinky Energy Saver, pěkně na nápravu.

Sice jsou rozměrově stejné, ale staré jsou dost sjeté, tak max na letošek.

V servisu mi bylo řečeno, že by bylo lepší mít všechny stejné (nové), aby nemohlo dojít k různé obvodové rychlosti náprav (staré vs nové).

Údajně by Haldexka mohla řvát a nedělat jí to dobře.

Co vy nato?

P.S. nejde o kšeft mechanikovi, pneu si stejně kupuju sám...

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mechanici maji pravdu, ale zalezi jak velky rozdil v obvodove rychlosti kol predni a zadni napravy to bude, pokud bude dostatecne velky pak bude spojka sepnuta stale, pac stale dochazi k mirnemu skluzu mezi predni a zadni napravou

Vloženo

Ano je to tak u permanentního pohonu, v mém případě u Sorenta, je přímo v návodu upozornění a identickou výšku dezénu a stejného výrobce pneu. Pokud se jedna pneu zničí tak se mění všechny. To je daň za permanentní pohon.

Vloženo (editace)

od kdy je Sorento permanentní 4x4? ta má přeci přiřaditelný předek, stálý je jen zadek, tohle auto nemá mezinápravový diferenciál, takže nemůže být permanentní 4X4 i v návodu je psáno, že s pohonem 4x4 se nesmí jezdit na pevném povrchu (asfalt, beton)...

Editováno: , autor: rolbař
Vloženo (editace)

Od té doby co jsu dvě provedení ve výrobě :) . Ty maš buď starou verzi před FL, nebo provedení LX a taky je možnost že tvoje auto pochází ze země kam se permanentní pohon nedodával ani do verze EX.

Moje veze má snímače v převodovce na výstupu kardanek a ty porovnávají rozdíl otáček. Elektricky ovládaná lamelová spojka pak dle řídící jednotky posílá potřebný výkon tam kde je to potřeba a nikdy se neví jaký moment zrovna jde na tu kterou nápravu. Až po zařazení redukce se výkon převádí přesně v poměru 50%-50% a auto pak má jiné parametry při otáčení a proto se nemá jezdit v tomto případě na zpevněném povrchu.

Ta verze s permanentním pohonem je bezvadná protože se chová skvěle při rozjezdu a hlavně na mokru, neodskakuje jí zadní náprava při přidání plynu kdy motor má ihned 392 Nm.

Editováno: , autor: wolfspitz

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...