Jump to content

wolfspitz

Uživatel
  • Content Count

    1,875
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

173 Excellent

About wolfspitz

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

1,263 profile views
  1. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Tak jednoduchý to zdražení klasických paliv není, tím by se razantně zvedla cena všeho v obchodní síťi, veřejné dopravě a službách. Byl by to obrovský zásah do ekonomiky. Taky nápady Německa již dlouho neřeším, vše je tam na hlavu postavené, viz zákaz atomu, spalování uhlí a pod. Na druhou stranu fanatická podpora elektromobility a nikdo tam neřeší kde vezmou dostatek elektřiny na akceptovatelnou cenu. V minulosti- 90 letech u nás nalákali lidi na elektrický topení a pak jim to razantně zdražili. Takže to samé bude u elektromobility a stačí se podívat na rychlé šíření minutových parkovacích po
  2. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Jak bylo dobře uvedené v horním odkazu na článek, bude třeba u Enyaq počítat s váhou hodně přes dvě tuny, když samorný váží 2,1 tuny. Protože mám svá auta i těžší tak vím jak se musí počítat s kinetickou energii v zimě a na mokru, nebo ve zhoršených adhézních podmínkách. Při tomto nepomůže žádný asistent, záleží jen na pneu a pak štěstí a zkušeností. Ten kdo přesedne z lehkého auta možná se pak bude divit v kritické situaci.
  3. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    No uvidíme jak se jejich plány vydaří, nyní v Covidové době mám obavy že to bude jen v oblasti snů. Ostatně sázka na bezvýhradnou elektromobilitu je taky ekonomický risk. A protože u nás není dotační politika na elektromobily ani plánovaná do budoucna a jedině bude státem podporovaná nabíjecí síť, tak jsem zvědavý na prodeje Enyaq, v jeho cenové kategorii je již velký výběr kvalitní uhlovodíkové klasiky. Tedy Enyaq bude záležitost ciziny, pak našich státních úřadů- tedy možná a pak pár stovek fandů této technologie.
  4. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Z mého pohledu se nová auta, zejména elektro stávají pro mě neakceptovatelná, ta přemíra elektroniky a tablet na přístrojovce není nic optimálního. Může se stát že legislativa zakáže z důvodu bezpečnosti ovládat tyto dotekový systémy za jízdy a co potom s takovým autem. A až vypadne ze záruky co potom při nákladných opravách a to pouze u autorizované servisní opravně. Taky mě u Enyaq zarzila politika výrobce na placené rozšíření aplikací a to například v oblasti rychlosti nabíjení. Tedy za poplatek bude dálkově umožněna vyšší rychlost nabíjení na stávající konfiguraci auta. Já prostě když něco
  5. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Ano, mám papíry na vše mimo busu a mám taky vše od motorky až po velké nákladní auto. To vše jako koníček a tím mám taky bohatou praxi i v terénu s nákladním terénním autem. Takže asistenry v Enyaq neberu jako potřebný, jsou tam i z toho důvodu, aby Enyaq dojel co nejdále bez nabíjení a aby prokázal tvrzení výrobce. Já mám rád svobodu a odpovědnost za své rozhodnutí a nepodrobím se zásahu asistentů, například jak dojíždět do křižovatky, viz ten test.
  6. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Dneska byla v příloze novin i reportáž s poznatky o Enyaq jak jeden z mnoha testů za poslední dobu a co mě zaujalo, byla te přemíra zásahů asistentů během jízdy. To auto vyžaduje jen kroucením volantem a pak si ostatní dělá samo dle jeho naprogramovaného užívání. Prostě si vše samo vyhodnocuje směrem k optimální spotřebě elektriky. Tohle bych v autě nesnesl, to aby fungovalo bez mého rozhodnutí. Bude to cesta do pekel, takto se totálně v budoucnu vytratí řidičské umění a je vidět že budoucnost bude teda pekelná.
  7. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Podle mě bude MB repasovat baterie jen ty co vymění na záruku a zákazník ani nebude vědět že bylo vyměněno jen pár nejhorších článků a pak zase zastavěno do auta. Bylo zde někde video jak se to auto staví a je tam vidět celý ten podlahový modul na který se pak auto staví. Po záruce to bude neřešitelný, ta skoro půl tuny vážící baterie bude nesmírně drahá, viz nedávno uváděné ceny u Nissanu.
  8. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    V pohodě jí nikdo nevymění když je na ní postavené celé auto. Dále za 8 let bude cena těchto aut úplně jinde a po takové opravě tak jedině toto auto do muzea. Bude se totiž díky vývoji prodlužovat dojezd a tyto auta budou jako veteráni v tuto dobu. Stačí se podívat s čím nyní přichází Lexus a to je teprve začátek soutěže.
  9. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Citace z článku výše uvedeném: ,,A jen pro zajímavost, tato baterie váží bezmála půl tuny a Škoda Auto na ni poskytuje záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, po kterých ale bude baterie fungovat dál, jen se bude postupně snižovat její kapacita". Tedy auto na kratší život a pro prvního zákazníka. Tu baterii nikdo nevymění po 8-10 letech když padne záruka na ní. Znamená to totiž demontáž velké části auta a to se nevyplatí vzhledem k zůstatkové ceně. Dnes auto se spalovacím motorem v dnešní ceně 1300000 Kč je i po 10 letech prodejné, ale tento moderní stroj nikdy.
  10. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Ta vysoká cena za elektromobil je dána omezenou výrobní kapacitu akumulátorů a problematické dodávky surovin na jejich výrobu. Dříve se říkalo že konkurence při výrobě aku zlevní jejich výrobu a elektroauta budou za cenu spalováků a to díky jednodušší konstrukci a menšího počtu náročně vyráběných dílů. Jenže díky obrovskému tlaku Bruselu na jejich rozšíření tento násilný tlak zabránil plynulému, dobrovolnému nárustu elektroaut a tak jediné zlevnění je díky nesmyslným dotacím. V době Corona krize by tyto auta nekupovali bez dotací ani na západě. U nás elektroauta letos razantě klesají v prodejí
  11. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Članek jsem si přečetl a jediný důvod výroby takového paskvilu je dotační politika a získání CO2 odpustku. Je to mrhání energiema a surovinama a s tím by se mělo něco udělat.
  12. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Ještě taky není řešená spotřební daň na eletřinu pro pohon elektromobilů. Tedy po jejich rozšíření na to stát skočí, aby kompenzoval výpadek této daně u paliv. Až to nastane tak provoz bude nejdražší ze všech možností a dále je zde faktor parkování, protože samovznícení je již dost časté a riskovat likvidaci domu není vhodné.
  13. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Ano, nikdo si zatím neláme hlavu jak bude likvidovat elektromobil, ale až to přijde na řadu tak majitel zjistí že vůbec nic neušetřil za provoz. Klasické auto jsem rozebral na díly za pár dní a co bylo třeba se nechalo a zbytek šel do šrotu a nebo zběrného dvoru. Ale velice nebezpečná baterie elektroauta bude velký problém a běžný člověk jí ani nesmí demontovat z důvodu nebezpečí vyššího napětí. I kdyba se pak využily baterie na alternativní skladování el. energie, jejich demontáž bude drahá. Tedy ekonomický nesmysl a roční ztráta hodnoty nového auta bude astronomická. Běžný uživatel to n
  14. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Dobrá komedie, já když vezu auto na 3,5 tunovým podvalu tak zajedu stojanu, za 3 minuty natankováno a do cca 5 minut odjezd. Jinak elektromobil je vhodný tak pro prvního majitele a pak je to po 5 letech již riziko kupovat. Když jsem se díval na konstrukci akumulátoru Enyaq, tak pochybuji že ho bude někdo generálkovat a rozebírat kus auta kvůli tomu. Je to neekologické řešení, spalovák se dá provozovat 20 a více let než se dá do recyklace. A elektroauto max 10 let a pak drahá likvidace.
  15. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Praha -Ostrava jsem jezdil na jeden zátah, na kafe se nestavuju - nepiju ho a maximálně jedna zasatávka na minutu s odskočením. Motor nevypínám kvůli turbu a nafta mě vyjde na jednu cestu cca na 1000 Kč. Beru vždy plnou před cestou a pak taky doplna na cestu zpět pro všechny případy, ale vyšlo by to i na jednu nádrž.
×
×
  • Create New...