Přejít na obsah

wolfspitz

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1 987
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2 604 zobrazení profilu

Oznámení wolfspitz

  1. Švagr by se mohl podívat na Ineos Grenadier benzín nebo diesel. Grenadier je levnější než Land Cruiser a je i kvalitnější. Jen je větší oproti Suzuki Jimny. Ale kde nic není, je lepší alespoň nějaké řešení. Já si ho asi budu pořizovat, jako náhradu mého vozového parku. Je to dnes zázrak mít takové auto a ještě výroba Eu.
  2. Tak elektrmobil zase způsobil další zkázu přepravní lodi a nyní hoří u pobřeží Evropy a je to v krátké době druhá zkáza lodi díky elektromobilu. Ta technologie je ještě nevychytaná a jelikož hoří nová auta, tak jak to bude vypadat až budou starší? Tohle si zaparkovat v garáži je obrovské riziko. I když bych si mohl pořídit elektroauto díky silné fotovoltaice, tak o to neuvažuju, krátká životnost baterie mě neláká. Až budou bezpečné baterie a bude záruka 10 let na naprostou funkčnost a nízkou ztrátu kapacity, tak možná to budu brát v úvahu.
  3. Jsam zvědavej za kolik se bude dobíjet brzy elektromobil když je nyní burzová cena již přes 1000 Euro / 1 MWh. Jelikož silová elektřina je pouze 44% z celkové ceny , tak to bude brzy masakr.
  4. To je fakt dobrej úlet dělat tanky a pod. na elektriku. Jen ty baterie by vážily daleko více než klasický tankový motor a celková váha vozidla by byla daleko vyšší a tím i velká spotřeba elektřiny. To zjistil i Wehrmacht že 60 tun tězký tank v blátě nefunguje. Ty rozvody elektřiny by byly i jako první cílem nepřátelů a je to vidět na Ukraině ja rusáci likvidují infrastrukturu země. Tedy nabíjet takový kolos by v terénu nešlo a stejně ve válce jsou emise na posledním místě. A napěchovaný tank munuicí a lithiem by byl taky fantastický ohňostroj.
  5. Životnost baterie v elektromobilu je také dána tím jak se o ní majitel stará. Takové nabíjení ultrarychlým režimem jí velice zatěžuje a tak zkracuje její životnost. I zcela vybíjení na doraz není prospěšný a výrobci počítají záruku pouze v optimálním režimu provozu. Takže ojeté elektroauto bude sázka do loterie a třeba auta z operáku apod budou asi problematičtější. A cena baterie bude rozhodovat o životě auta a to se nyní ukazuje velice často na celém světě. Majielé ojetých elektromobilů si rvou vlasy nad podmínkama zprovoznění staršího elektroauta. To u spalováku může nastat i po více než 30 letech provozu. Jedno z mnoha mých aut, tedy Mitsubishi Pajero má aktuálně 313 000 Km a jezdí skvěle jak od nového v roce 2006. Takhle dlouho žádný elektromobil nemá šanci přežít, stejně se nikdy nevyrovná parametrům Pajera, totiž stejnou tažnou sílu a schopnost v terénu nemá žádný elektromobil.
  6. Celá ta myšlenka ochrany klimatu elektromobilama je zcela zcestná. Jednak životnost baterie je daná a po cca 8 letech bude ještě hezké a nezkorodované auto na likvidaci a to díky ceně baterie a to přitom nepomůže ani její pseudorecyklace, kdy se mění jen vadné články. Kdo by chtěl každý kvartál opravovat další vadný blok v baterii. Oproti tom klasický spalovák je v tomto věku 8 let ještě zcela funkční a tím je vlastně ekologičtější když se nemusí další vyrábět. To právě vyrobci neradi vidí a když již se auta nevyměńují po 4 letech z důvodu ekonomických a ojetin jsou miliony, tak by radši vyráběli stále další auta i když s krátkou životností. A nynější válka agresivních Rusáků celou ochranu klimati staví na palici, tam se vyrobí rolik emisí, že se můžeme vybodnout na nějaké náročné snižování emisí zde. Jinak FV je super , tím že jsem si jí dělal sám a i projektoval, dostal jsem se na super pořizovací náklady vzhledem k velkému výkonu a již dva a čtvrt měsíce jedu výhradně v ostrovním systému a dům spotřeboval za tu dobu 2356 Kwh. Je to skvělé v dnešních a budoucích cenách elektřiny a taky jsem chráněný před budoucíma blackouty. Taky mám připravené řešení na období prosinec- leden kdy se FV nedaří moc vyrábět a snížit náklady na elektřinu. Budu totiž na noční proud ze sítě 8 hodin nabíjet akumulátory a z nich budu fungovat zbylých 16 hodin. Tím si plním cíl maximální soběstačnosti v elektřině.
  7. Ten sešup prodejů EV bude třeba dán cenou elektřiny a to i v budoucnu, dále ekonomickou nejistotou díky agresorovi Putler.
  8. Ale jak to chtějí řešit v roce 35 s vyrobou fosilních motorů, kterým bláznivý Brusel naordinoval v tu dobu 0% emisí. Takový motor by se snad ani nedal zaplatit. Tedy je nutné nechat emise a současné úrovni, jenže to fanatici v Bruselu nepřipustí. Jinak již 20 dní jedu vyhradně na vlastní elektriku z fotovoltaiky a je to famozní být v ostrovním systému a nepotřebovat dodavatele, tedy alespoń sezoně. Při tomto bych si i dokázal představit elektroauto, ale jeho životnost a cena mě zatím neláká. Ale provoz by byl bez spotřební daně, DPH a dalších plateb které fotovoltaika ušetří.
  9. Tak mám od minulého čtvrtka spuštěnou fotovoltaickou elektrárnu v ostrovním systému a nyní má 13 800 Wp a brzy bude rozšířená na 15 625 Wp . Je to super a již nepotřebuji sezoně žádnou elektriku ze sítě a tak ceny v budoucnu mě nechávají v klidu. Takto by i elektroauto fungovalo na vlastní výrobu a časem nad nečím pomyslím. Elektriky mám totiž velice v rezervě. Ještě že ten DPI režim na konci minulého roku mě navedl na tuto myšlenku a můj projekt a práce stály celkem zlomek toho co stojí menší systémy dodavatelsky. Návratnost asi za 3-4 roky.
  10. Dávat baterie do náklaďáku je naprosté šílenství a před časem byla reportáž o tahačích na pohon elektrikou v areálu Škody MB. Dojezd cca 170 Km a to za příznivých telotních podmínek. Na běžnou silnici je to nepoužitelné. Stejně v Německu mají problém s zajištěním dostatku elektriky, viz kolaps nákladní dopravy DB na velké části západu Německa. Dále vývoj v teroristickém Rusku a zřejmě ukončení dodávek plynu v brzké budocnosti dále zhorší situaci v dodávce elektriky a to zejména v Německu, které spoléhalo na plyn jaderky s velkou slávou zavřelo nebo zavírá a to bez možnosti znovuobnovení. Proto cokoliv na elektriku bude v brzké době dost v nevýhodě. Jedině kdo si bude nabíjet auto z vlastní fotovoltaiky bude od března do listopadu ve výhodě.
  11. Škodovka v poslední době tvrdí jak je na tom špatně vzhledem k situaci okolo Covidu a žádala nemalé náhrady od státu. Zároveň astronomicky zdražovala svojí produkci a pak se snažila snižovat ceny externích dodavatelů. Proto ten nárust zisku a myslím že je to cesta do pekel. Vzhledem k katastrofální ceně energií v budoucnu nebude moc kupujících předražených aut. V poslední době mnoho firem již do svých flotil nepoptává Škodovky a nahrazuje je konkurencí. Přitom to byl v minulosti u Škody hlavní směr odbytu.
  12. Jedině nový Japonský nebo z USA a to ještě s poctivým motorem. Koncern u mě skončil již dávno, stačí mi dříve padajicí okna ve dveřích a chronické zatékání snad do všech koncernových aut a to po pár letech od záruky. Nyní i SW problémy. Taky cenová politika Koncernu je již dávno mimo rozumný rámec.
  13. Ono to může být i ještě horší s surovinama od Rusáků, nyní chodí zprávy co vše zarazí v obchodu s Evropou a dalšími státy které mají na jejich bláznivé listině nepřátelů. Již po anexi Krymu se Putler zaměřil na přesměrování obchodu směr Asie a Čína a tak nyní spoléhá na náhradu výpadku příjmů z Evropy. Putler může lehce stopnout export plynu i ropy ve svém amoku z neůspěchu tažení na Ukrajině, prostě z trucu. Tím pádem zde bude nedostatek energií a nějaký zelený šílenství půjde k šípku. Třeba vítěz bude ten kdo má doma kamna která spálí vše a má zdravé nohy. To jediné bude brzy záruka vypořádání se s situací.
  14. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Jenže ten bílý rám mezi nápravama je pod baterií a proto by nešla při výměně vyndat směrem dolů.
  15. wolfspitz

    Škoda Enyaq

    Koukal jsem na video montáže Enyaq a zajímavé nylo uložení baterie. Nejdříve přijela podvozková skupina, pak byla vložena baterie a na to pak posazená karoserie. Tedy v případě opravy nebo výměny baterie bude potřeba totální rozložení auta. To se po záruce nebude vyplácet z ekonomického důvodu. Tak se může očekávat funkčnost max 10 let a pak šrot.
×
×
  • Vytvořit nový...