rkonf Vloženo 22. Červen 2011 Vloženo 22. Červen 2011 Zajímavé. Když se to tu v roce 2006 řešilo, tak i ze škodovky přišel mail, že se FSII dávají jen na krátkou. Citovat
Host amissus Vloženo 27. Červenec 2011 Vloženo 27. Červenec 2011 Zdravím, nevíte přibližně, kolik je objemově mezi min. a max. ryskou na měrce oleje? Citovat
humvee4 Vloženo 22. Prosinec 2011 Vloženo 22. Prosinec 2011 humvee4: ... je to "třívál" a proto menší náplň. Jsem myslel, že olej je v klikové skříni (resp. v oblasti klikové skříně) Můj "čtyřvál" má olejovou náplň 4,8 litru. Docela nepoměr, že? ... ty "tzv. karbonové usazeniny" se v novém motoru vzaly kde? A když tam nejsou, jak se mohou rozpustit ? A jak kvůli něčemu, co v oleji není, může olej černat ? Citace: "Určitě tím nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty" Dokážeš objasnit, na základě jakých faktů tvrdíš, že to jsou slinty ? P.S: Tvé tvrzení, že kvůli lidem, co nemají škodovky rádi, bych z toho vypustil. Samo, že je olej v olejové vaně a nevisí někde nahoře u ventilů . Myslel jsem, že obecně platí, že menší motor nepotřebuje tak velkou olejovou náplň, protože je menší, rychleji se chladí, nemá tak velký prostor, který je potřeba mazat atd... a proto jí je tam méně. co se týče "karbonových" usazenin - v každém i novém (hlavně novém) motoru se usazují nečistoty, např. karbon, kovové část. atd. - ty se pomocí aditiv v oleji rozpouští a olej logicky mění barvu. Pokud vím na 1.2 HTP výrobce předepisuje výměnu po 15t km a to je ok - nicméně pokud se chystá měnit po 10t km udělá jen dobře A tohle, že není slint? "Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje" Takže 1.2 HTP není běžný motor? Proč by degradoval rychleji? je tam menší náplň, ale zase jen 3 hrnky!! Prostě jen logika a trochu přemýšlení. Lidi prostě zbytečně straší s kravinama, jako např. "u 1.2 měňte olej raději v 5t km, nebo vám auto vybouchne" a to jen proto, že v podvědomí lidí je 1.2HTP sračka Citovat
deco Vloženo 23. Prosinec 2011 Vloženo 23. Prosinec 2011 Ahoj,pokud reaguješ na 2roky starý příspěvek,nebylo by špatné si něco o 1,2 HTP přečíst ,proč raději vyměnit olej o něco dříve: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/90-v-motore-12-htp-mente-olej-castejsie-ako-predpisuje-vyrobca/ Citovat
humvee4 Vloženo 27. Prosinec 2011 Vloženo 27. Prosinec 2011 Ahoj,pokud reaguješ na 2roky starý příspěvek,nebylo by špatné si něco o 1,2 HTP přečíst ,proč raději vyměnit olej o něco dříve: http://auto.pravda.s...pisuje-vyrobca/ to víš času málo proto říkám, že to rozhodně naškodu není měnit dřív... jen mi vadí, že z toho motoru lidi dělají shit a navzájem se straší kravinama a přitom je podle mě v poho...jen se trochu postarat.... Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Prosinec 2011 Vloženo 27. Prosinec 2011 A nedat na slinty někoho, kdo ten motor moc nezná, viď? Bohužel HTP má jednu konstrukční nectnost, o které uživatelé jiných motorů zhusta nemají ani tušení - hlavní olejový kanál od čerpadla vede hodně blízko výfukového sběrného potrubí a tím dochází k nadměrnému ohřevu oleje a tím i k jeho tepelné degradaci, obzvlášť pokud se s autem jezdí často v horní oblasti provozních otáček. Proto se doporučuje v haťapkách měnit olej častěji, než udává výrobce - ne kvůli něčím modrým vočím... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.