Přejít na obsah

Po zmizelém airbusu nad Atlantikem nejsou žádné stopy


Romariooo

Doporučené příspěvky

vitto: No zni to jako legrace, ale ono je to tak, ze pokud nejaka zavada neni popsana v tom dokumentu (MELu), tak s takovou zavadou letadlo nesmi letet! Proto tam musi byt popsany i ten kavovar, mame tam treba supliky v kuchynce, elektricke zasuvky pro cestujici, drzaky na baterky ("prenosne lampicky", nikoliv akumulatory) a podobne! :)

Letet se zavadou se muze, ale opravdu jen s lehkou zavadou a za presne stanovenych podminek :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to jakou zavadu mas na mysli :)

Ze je neco "na MELu", tj zavada byla uz na zemi, se nejspis nedozvis. Maximalne kdyz ti treba nebude svitit cteci lampicka, tak poznas ze nefunguje :D

Lehke zavady za letu se taky nejspis nedozvis - neni duvod znepokojovat cestujici, pokud jde o nejakou drobnost, ktera neohrozuje bezpecnost letu. Jen pokud by se kapitan rozhodl pro navrat, tak by to ohlasil. Btw to, ze se "casto" letadla vraci kvuli zavadam, je treba i kvuli tomu, aby letadlo zustalo v Praze a technici to mohli rovnou opravit :) A nemusi to byt ani zavazna porucha :)

Nejake zasadni zavady bys nejspis poznal - treba jak pise 777 nebezici motor, dekompresi (masky), pozar... Jenze stejne to nejspis nepoznas, protoze takove zavady jsou opravdu vyjimkou - takze to verim nikdy nezazijes (ani vetsina pilotu to za svou karieru nezazije, a to letaji trochu casteji ;)). Kazdopadne v takovem pripade to kapitan samozrejme ohlasi.

Jinak pro ty, co by se chteli zacit po mych prispevcich bat - kdyby bylo ceho se bat, tak bych urcite nelital, a ani vetsina pilotu, ne? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se už stalo u dekomprese že piloti zampoměli nastavit spravný tlak a v nějakych 4000m vypadli kyslikový masky.Samo to byl omyl tak piloti otočili a letelo se domu a museli sklesat.

Jinak stači aby by měl jeden vyviječ kysliku propadlou expiraci, tak je letadlo uzeměněno dokavad se to nevyměni. Da se to řici prakticky všech nouzových vybaveni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem letěl posledně do Sofie, tak to bylo směrem tam nějakou bulharskou plečkou. Jen co jsem nastoupil, tak jsem si říkal, kam jsem to vlezl. Jen při nastartovaných motorech všechno drnčelo. Za letu se to všecko klepalo jak rosol :) Jsem si říkal, jestli to vůbec doletí :)

V neděli letím Sofii zase, ale Malev Hungarian Airlines.

Mimochodem, proč se vždycky tak půl hodiny čeká v letadle před odletem? To mně pěkně sere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesvítící lampička drobná závada..., letěl jsem se Swiss air z Zurrichu s nějakým learjetem (nebo jak se to jmenuje) takové to menší s křídlama :) ... seděl jsem na ocasu, na opěradle přede mnou ulomený stolek, při vzletu a otáčení se otevřela schránka a japončík se musel odpoutat a držet kufřík aby mu nespadl na hlavu, na skopčáka vedle mě při přistání upadl celý boční panel kolem okénka (viděli jsme vyděšeně na kostru letadla a izolace, prostě tehdy jsem se poprvé bál v letadle a od té doby mě do Swiss air nikdo nedostane, vybíral jsem lety které létalo ČSA s krásnýma novýma letadlama...

Takže ten MEL toho snese asi opravdu hodně, protože letušky se tvářili jako by to byla každodenní situace (je mi jasny že jsou na to cvičený, ale stejně...)

Editováno: , autor: murder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K cekani pred odletem - tech duvodu muze byt spousta. Muzou cekat na nejakeho zapomenuteho cestujiciho, nebo dokonce nektery cestujici nenastoupi, coz je jeste horsi. Plati totiz pravidlo, ze nesmi letet samotna zavazadla bez cestujiciho. Pokud tedy nekdo z cestujicich nenastoupi, je nutne jeho zavazadla vylozit. A to neni prace na par minut, takze casto spolecnosti radsi chvili pockaji, jestli se cestujici neukaze..

Druhym moznym duvodem pro zpozdzdeni je tzv slot, a to bud letistni nebo ATC slot. Letecky provoz (zejmena) nad Evropou je opravdu husty, takze se muze stat a stava se, ze by v jednu chvili na urcite trati/letisti bylo prilis mnoho letadel. Proto si velka letiste stanovuji maximalni pocty letadel za hodinu, ktere jsou schopna odbavit, a prideluji priletavajicim i odletavajicim letadlum letistni sloty. Muze se stat, ze prideleny slot se lisi od planovaneho vzletu/pristani klidne i o hodinu. Pravdou je, ze pravidelne linky maji letistni sloty nasmlouvane predem a pokud by jim byl pridelenj jinak, nez by planovali do letoveho radu, upravi patricne letovy rad.

ATC slot je neco podobneho, ale ve vzduchu (ATC = Air Traffic Control - "dispeceri"). Vzdusny prostor je rozdelen na oblasti, kazdou oblast ridi jedno stredisko ATC. I tato strediska maji svoji maximalni kapacitu letadel, kterou jsou schopni v danem okamziku zvladnout. Pokud by melo byt letadel vic, opet dostanou vsichni pridelene sloty na odlet tak, aby se vsechna letadla na danou trat nebo do dane oblasti vesla. Obzvlast neprijemne je to tehdy, pokud nekde po trati je spatne pocasi (treba bourky), kdy kapacita ridicich klesa. Piloti kvuli bourkam totiz zadaji zmeny kurzu, vyhybaji se spatnemu pocasi, coz samozrejme klade daleko vyssi naroky na ridici, a ti tedy zvladnou bezpecne mene letadel. Podobne kdyz je spatne pocasi na cilovem letisti (treba mlha), neni mozne nechat pristavat letadla tak blizko za sebou, jako by to bylo za hezkeho pocasi. Opet duvod pro ATC slot - letadla radsi pockaji na zemi, nez aby pak cekala ve vzduchu, nez budou moci pristat.

Sloty jsou dost neprijemne jak pro cestujici, tak pro piloty. Pokud prideleny slot zpusobi dlouhe zpozdeni - muze stat, ze je to treba hodina i vic - a vi se to predem, necha se zpozdit i nastup cestujich, letadlo ma hlasene zpozdeni uz na zemi. Pravdou vsak je, ze i sloty se mohou prubezne menit (zlepsovat, zhorsovat), takze vetsinou budou cestujici cekat na palube. Ve chvili, kdy jsou na palube vsichni, piloti ohlasi na vez, ze jsou plne pripraveni k odletu. Ridici na vezi pak poslou zpravu do evropskeho centra v Bruselu a Parizi, kde vyhodnoti, zda by se letadlo nekam "nevmacklo". Casto pak slot zlepsi, takze se nemusi cekat na zemi tak dlouho.

No a pak jeste mohou nastat takova zpozdeni, jako ze treba pozemni personal zapomene odnest "spalky" z pod kol, nejde odpojit auto, ktere letadlo vytlacuje od "chobotu" a tak :) Ale ve vetsine pripadu bude zpozdeni zpusobene prave slotem nebo chybjicim cestujicim..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

murder: Tak takovou zkusenost teda nezavidim... Zrovna u Swiss bych cekal trosku lepsi pristup, to je pravda. U spolecnosti jako Bulgarian Air apod. to neni nic neobvykleho, ale tohle je preci jen "zapadni" spolecnost... Jinak presne jak pises - letusky se musi chovat normalne, aby nevydesily cestujici ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, když nebude fungovat motor tak to asi poznám... :)

dík za odpovědi ;)

ještě mám jeden dotaz - prochází piloti nějakou kontrolou než nastoupí do letadla? někdo mi totiž tvrdil, že se v malých východních aerolinkách (Donbass například) dá potkat i opilej pilot...

Teď mě ještě napadlo - jednu nehodu jsem přeci jen zažil. Při turbulenci jsem polil svého spolusedcícího, nějakýho dost nevrhlýho němčoura, pomerančovým džusem.... Ten se vztekal. Mimochodem - to omezení sortimentu v economy class u ČSA mě dost prudí, protože speciálně letenka do Kyjeva je dost drahá na to, aby se v ní ztratila třeba cola... grrr

Editováno: , autor: mole.first
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K cekani pred odletem - tech duvodu muze byt spousta. Muzou cekat na nejakeho zapomenuteho cestujiciho, nebo dokonce nektery cestujici nenastoupi, coz je jeste horsi. Plati totiz pravidlo, ze nesmi letet samotna zavazadla bez cestujiciho. Pokud tedy nekdo z cestujicich nenastoupi, je nutne jeho zavazadla vylozit. A to neni prace na par minut, takze casto spolecnosti radsi chvili pockaji, jestli se cestujici neukaze..

My takhle v 2006 letěli do Číny se Swiss přes Zurych a u nás byl opačnej případ, nějak jim neseděl počet cestujích a projdivších skrz gate... v letadle prý bylo víc cestujících, než mělo být... Takže policie a kontrola každýho, pasy, místenky atd., docela mazec a asi hodina a půl zpožďo. Pocit nic moc, bo s námi do letadla nastupovalo pár Alláh ručníkářů, takže asociace docela nepříjemný... :)

Editováno: , autor: P2M
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K cekani pred odletem - tech duvodu muze byt spousta. Muzou cekat na nejakeho zapomenuteho cestujiciho, nebo dokonce nektery cestujici nenastoupi, coz je jeste horsi. Plati totiz pravidlo, ze nesmi letet samotna zavazadla bez cestujiciho. Pokud tedy nekdo z cestujicich nenastoupi, je nutne jeho zavazadla vylozit. A to neni prace na par minut, takze casto spolecnosti radsi chvili pockaji, jestli se cestujici neukaze..

No a pak jeste mohou nastat takova zpozdeni, jako ze treba pozemni personal zapomene odnest "spalky" z pod kol, nejde odpojit auto, ktere letadlo vytlacuje od "chobotu" a tak :) Ale ve vetsine pripadu bude zpozdeni zpusobene prave slotem nebo chybjicim cestujicim..

spíš jsem myslel nejzažší nástup, který bývá tak půl hodiny před plánovaným odletem. A plánovaný odlet se pak většinou ještě stejně spzdí, což jsi tady vysvětlil. Ale proč mám být na palubě půl hodiny před plánovaným odletem?

Editováno: , autor: TomasB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty nas zase strasis peto :)

je mi divny ze to bylo u swiss, to je aliance s klm a csa nepletu-li se nebo ne? :)

ja s nima letel do dallasu a to bylo super :) horsi to bylo pak s american do salt lake - cekali jsme na SLOT kvuli snehovy bouri na utahem 4,5h v letadle na draze :) super pocit :)ú po dvou hodinach mi ztvrdnul zadek, po trech se usnul :) vzbudila me az silena rana kdyz sme dosedli, pilot rek sorry for this a tim bylo vyrizeno :) vystoupili sme a najednou zaclo tak chumelit ze nez sme prosli letistem bylo navato metr snehu pred tema soupackama smerem k taxi :) pecka :)

tomasb - asi prave proto aby se omezili ty lamy co prijdou pozde ne?a aby se vsichni stacili nasackovat do letadla, ja chodim vetsinou jako posledni do letadla, dam si veci a kdyz necekame na slot tak do deseti mnut jedem :)

akorat me pak sere jak mi letusky rikaj ze ipod rusi letadlo :) a zakazujou mi ho :) nepamatuju se ze by mel ipod nejaky transmittery v sobe :D v americe to nikomu nevadilo a v anglii taky ne, ale CSA holky jsou polosileny :) AirFrance to samy :)

jinak tome krasna tapeta, nemohl si to zkratit co

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Swiss je v Star Aliance do které patři např. Lufthansa, LOT, Air China, ANA, Singapor Airlines, SAS, UA, Air Canada, Thai Airways International atd.

ČSA, KLM-Air France, Delta, Aeroflot, Korean Air, Aero Mexiko atd, to je Sky Team Aliance

Pak je One World Aliance.

Nepletu li se tak čas odletu se počíta od zavřeni dveři a odtaženi od gatu, než od samotneho vjezdu na RWY a startu. Tim pádem to letadlo třeba už při pojižděni má jakoby na startu jako by 15 min sekeru.Kor ve špičce a to jsme v Praze. A na letištích typu Frankfurt, Heathrow, Shipool, jsou strarty plynule,ale zas musí letadlo jet třeba 4-5 km na start a před nim je dalších 6-8 letadel.

ČSA se řidí heslen šetřit a vydělávat. Sám si myslím že ty ceny by mohli byt trochu jinde, ale zas nejsem ekonom. Ale troufám si tvrdit že udržba letadle je jedna z těch nejlepších v evropě i s tím co tam máme či nemáme!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...