Přejít na obsah

octavia 1,6i 74kw - motor


dj.crow

Doporučené příspěvky

Mám octávu 1,6i 74kw rok 99 - přejdu rovnou k věci: motor mi náhle zvýšil spotřebu o dva litry, po připojení na VAG mi to ukázalo horní lambdu a váhu vzduchu. Vyměnil jsem váhu a lambdu a do toho jsem vyčistil klapku. Po namontování klapky začaly houpat otáčky, ale nastavením VAGu jsem je dal do kupy. Na Vagu mi ale začal ukazovat Hallův snímač, takže jsem ho nechal vyměnit a jelikož se později klapka ukázala za špatnou-motor má najeto 150tis. km, tak přišla i nová klapka. Celkový výsledek??? motor ztratil tah od počátku a nad 5tis. otáček se dusí a nejede, něco jako omezovač. Vždy po připojení na VAG mi stále ukazuje Hallův snímač. Už fakt nevím jak dál a co s tím. Prosím prosím prosím o radu.... zdraví Dj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Halluv snímač - G40, kantroluje správně nastavenou polohu váčky. Je umístěn za rozvodovým kolem váčkové hřídele. Pokud je váčka přeskočena o zub, nebo je vadný halluv snímač, vstřikává řídicí jednotka palivo již před zavřený ventil a otáčky jsou omezeny na 5100ot/min. Jak to zkontrolovat???? Nejprve zkontroluj polohu váčky. Odmontuj zelenou krytku na převodovce a zkontroluj zprávně nastavenou váčku. Rozvodové kolo musí být na rysce, respektve kousek za. Nikdy ne před. ( Ve směru otáček.) Pokud jsou rozvody v pořádku je vada na snímači. Pod regulací tlaku paliva je svorkovnice pro snímač. Zani zapalování a změř napětí na svorkách 2 a 3 (Kostra). Musíš naměřit 4,5 - 5,5V (Standart je 5,1V) Pokud napětí není, zkontroluj vedení od řídicí jednotky. Pokud napětí je, vyměň halluv snímač. Po výměně musíš vymazat poruchu ze závad, vyvolat servce INP a vynulovat. Hodně štěstí. Olaf. (rymel@volny.cz)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím tě Olafe. Tak po 3,5 týdnech bádání a dumání 4 servismanny z originál Škoda servisu byl výsledek takový. Snad i rada pro všechny kterým někdy houpají otáčky, nebo blbne výkon motoru při zařazení 2. a když to ženeš nad 5tis. otáček se to dusí, nebo škube, zkrátka nemá výkon apod. Jak už jsem začal, byla vyměněna horní lambda, váha vzduchu, škrtící klapka, hallův snímač, dávali se nové rozvody, řídící jednotka motoru, tlaková hadice, dva kabely od halláku k jednotce( byly narušené- slabý signál) zkrátka vše vylučovací metodou. Nikdo si už nevěděl rady a řekli, že to je první octáva za celou dobu co nikdo neopravil. Jenže známého napadla ještě jedna věc - a co takhle rozvodové kolo??? Nikdo nechápal. Když si prohlédneš horní rozvodové kolo, nenajdeš na něm vůbec nic. Jenže uprostřed kola je vlisovaný plech.Na pohled ani dotek nejsou známy žádné vyklačky apod. ale právě při rozběhnutí motoru, vznikne určitá nanomilimetrová odchylka a tím pádem ti rozhazuje nastavení rozvodu, proto vypálené kabely od halláku- snaží se stále dohnat nastavení rozvodů a od tohoto malého detailu mi právě odešel jak hallák, tak lambda, váha i klapka. je to divný ale je to tak. No oprava naštěstí za tři týdny vyšla na 5.000kč a nové díly bez DPH 25.000Kč. Takže auto teď jede výtečně, opět z toho koťátka dostanu 210:-), otáčky nehoupají, necuká to, mám radost.....Jinak, díky za radu, také technici prověřili.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zdravím osazenstvo.

 

Měl jsem stejnej problém u tátovej Octy ´99 1,6 AKL 74kW a VAG mi psal hallův snímač. Tak jsem koupil snímač a vyměnil ho... mimochodem 2200,- za snímač je dost ale budiž... Ale i po výměně to bylo stejné... tak malý a otáčky do 5100 a VAG stále psal hallův snímač a nesmylsný siginál... tak jsem s kamarádem koumal co to ještě může být a usoudili jsme že by to mohly dělat přeskočené rozvody... Tak jsem rozebral oplastování a opravdu jsem měl rozvody uskočené o dva zuby... na klikovce jsem dal řemenici na značku a na klikovce mi o dva zuby seděl rozvod vedle.. takže povolit napínací kladku, sundat řemen a dorovnat rozvody k sobě... to se osvědčilo a teď už jen smazat chybu v diagnostice a motor lítá jak ďas... spotřeba o dva litry dolů a motor šlape jak víno... takže pokud by jste měl ještě někdo podobnej problém, tak si zkontrolujte i ty rozvody... a kdyby někdo chtěl ještě nějaké info, tak mi dejte vědět na mail.. Hodně zdaru.. Wiki.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...