bojler Vloženo 8. Červen 2009 Vloženo 8. Červen 2009 (editace) Tak se bude blížit první rok od užívání auta. Aby fabkaři nemachrovali, tak posílím řady R. Zkušenosti a budu trochu porovnávat s dalším autem v rodině - Fabia Elegance 1.2/47kW: - auto má velmi dobrý podvozek, díky většímu rozchodu vzadu a tvrdšímu naladění se paradoxně naklání míň jak Fabka, je mnohem klidnější dokonce i na hrbolech (!) - auto nemá fakticky převisy, to oceňuju, protože vozím dost nákladu - jízdní vlastnosti se mění s nákladem jen minimálně, protože náklad je před a nebo nad nápravou - vyšší střecha působí vzdušněji a při potřebě odvézt náklad má pravidelný tvar až nečekané důsledky - podélně je v autě výrazně víc místa, nejenom vzadu - člověk za volantem se může posunout daleko víc dozadu, aniž by trápil spolucestující - oproti předchozí generaci je auto mnohem praktičtější vnitřním prostorem (výplně dveří, přístrojová deska, ...) - chybí mně některé funkce z FI Elegance (kontrola žárovek, kontrola nádržky ostřikovačů, víčko nádrže bez výstupku, světýlka ve dveřích) - některé prvky vypadají zbytečně lacině - vnitřek pátých dveří má holý plech, odkládací schránky před spolujezdcem a na tunelu nemají tlumení - to má FI mnohem lepší - motor se choval pořád stejně, až na jaře po přezutí na letní klesla spotřeba skokově o skoro litr na cca 7,2 - tatík jel bez nákladu mimo město a na dálnici i za 6,6 - vyšší posaz je praktický - nedochází k oslňování slunkem - zamiloval jsem si panoramatickou střechu - ASR jsem využil v zimě, fakticky umožnilo vyjet zasněženou silnici v Alpách i bez řetězů; při vypnutí jsem nebyl schopnej rozjezdu - motor 1.6 se musel zajet, ted už dobrý; má ale rád vyšší otáčky - su spokojenej a nákup SII asi nebudu hrotit, nějak si ho začínám víc užívat Editováno: 20. Září 2009, autor: bojler Citovat
Lewis Vloženo 9. Červen 2009 Vloženo 9. Červen 2009 Docela dobře napsáno.... Omlouvám se za možná zbytečný dotaz, ale jak vypadají ty dveře zevnitř? jak píšeš holý plech.... ono totiž já mám scouta a ten by měl mít plastové dveře, ale můj scout plastové dveře nemá... a navíc mi v servisu říkali že to vypadá nějak divně jinak než u jiných.... a tak mě zarazilo to "holý plech" díky....... 1 Citovat
bojler Vloženo 11. Červen 2009 Autor Vloženo 11. Červen 2009 Proste a jednoduse zelezo se stejným lakem jako zvenku Neni to oblozene plastem. Citovat
Blacky Vloženo 11. Červen 2009 Vloženo 11. Červen 2009 pockej ty nemas u R oblozeny viko kufru? to je divny dyk tam je cela spodni cast zakrytovana. Nechapu. Citovat
HjM Vloženo 11. Červen 2009 Vloženo 11. Červen 2009 spodní část asi jo,. ale ty části kolem okna jsou plech, to bude stejné jako u Fábky, tam je to taky tak Citovat
Lewis Vloženo 12. Červen 2009 Vloženo 12. Červen 2009 Jasný... holý plech... to mám okolo okna taky a dole v místě kufru mám dekl... díky... Citovat
bojler Vloženo 12. Červen 2009 Autor Vloženo 12. Červen 2009 bohužel to není obložený celý jako třeba u FI (aspoň u té naší) a kouká tam plech víka. navíc ty dva kousky, který jsou zakrytý filcem vypadají hodně levně. kdyby naopak nešetřili filcem v kufru a ubrali tvrdých plastů, které jdou velmi lehce poškrabat a fakticky navždycky zhnusit... Citovat
bojler Vloženo 15. Srpen 2009 Autor Vloženo 15. Srpen 2009 Tak po projetí Francie pár dalších poznatků: - v autě se dá s použitím karimatky a plážových podložek pohodlně vyspat. stačilo karimatkou obložit železné hrazdy pro sedadla a bylo to hodně dobré. vysoká střecha a rovná podlaha znamenala oproti Felicii velké zlepšení. pro příznivce občasného lehkého dobrodružství při nocování mezi ovcema a kukuřicí doporučuju - motoru citelně chybí šestka. dřív sem šestku prakticky neznal, teď co občas jezdím SII na ňu nedám dopustit. na dálnici je pružnost ok, ale spotřebě a tichu by pomohl další stupeň. na silnici se pak musí díky charakteru motoru hodně řadit - pětce se kolem 80ky nelíbí vůbec, 90 je pořád zjevně opruz a začíná ju to bavit nad stovkou. - sportovní sedadla nejsou praktická pro objemnější lidi na dlouhé cesty. prostřední úsek cesty tam i zpátky byl docela hodně protivnej. pak už záda asi rezignovala. přitom mám 184cm a tlustoprd nejsu. - kryt panelu přístrojů s pozitivním sklonem budete nenávidět ještě víc, pokud budete mít v autě bordel během nějaké cesty. prohlížel sem si to a skoro to vypadá, že je to kvůli úspoře materiálu - ten kryt je takle jednoduše menší - je to ale opravdu dementní řešení. - výplně dveří a sedadla se dají velmi lehce zbavit šmouh a "jakobyošoupání" chňapkou z mikrovlákna. včera jsem dělal úklid a interiér je jako po předání auta. - projektorová světla jsou opravdu náročnější na čištění a ostřikovače světel bych i kvůli signalizaci kapaliny v nádržce při dalším nákupu koupil P.S. buďte velmi opatrní v zemích, kde se přes den nesvítí. frantíci mají krom nesvícení v oblibě velmi nevýrazný barvy a já jsem několikrát málem přehlíd něco ve zpětným zrcátku. nevím, jestli su nějak slepej, ale bylo to hodně nepříjemný. Citovat
mambo Vloženo 16. Srpen 2009 Vloženo 16. Srpen 2009 (editace) Podle mě ty ostřikovače maximálně řeší nějaký bahno nebo něco, co jde dobře dolů, třeba sr... v zimě, ale rozmázlý mouchy kterejch je za chvíli všude na skle a světlech teď v létě plno to asi moc nevyřeší. Jinak tomu přehlídnutí aut, který nesvítí, se vůbec nedivim. Nemusíš se bát, že jsi slepej . Tím, že se u nás už nějakou dobu svítí, tak si na to člověk zvykne, pokud potom jede auto, který nesvítí a navíc tmavý, tak ho můžeš docela lehce přehlídnout. P.S. Kolik jsi celkem najel km? Editováno: 16. Srpen 2009, autor: mambo Citovat
bojler Vloženo 16. Srpen 2009 Autor Vloženo 16. Srpen 2009 No zkousel sem to ted na SII u brasuleho a je to docela dobry. Akorat bych potreboval, aby to strikalo tak pri kazdym druhym setreni skla. Celkem cesta tentokrat docela malo, cca 3500km. Nechteli sme tolik jezdit v aute, ale spis projet podrobneji mensi uzemi. Citovat
mambo Vloženo 16. Srpen 2009 Vloženo 16. Srpen 2009 Kde jste se pohybovali? Někde na jihu nebo jinde? Ochutnávali jste místní speciality? Já bych určitě zkoušel sýry, protože ty miluju. Vím, že to sem moc nepatří, ale snad ti to nebude moc vadit. Citovat
bojler Vloženo 18. Srpen 2009 Autor Vloženo 18. Srpen 2009 No ja moc na sejry prave nejsu. Zkouseli sme vina a jidlo Ale treba salat kombinovanej ze zelenyho salatu, sejru a orechu sem moc nemusel :-D Region to byl Franche-Comté, okolí Vesoulu, Besanconu, Lons-Le-Saunier atd. Na mape mala plocha, ale je toho tam hodne. Citovat
mambo Vloženo 18. Srpen 2009 Vloženo 18. Srpen 2009 (editace) Dík. Mrknu na mapu. Taky rád cestuju autem a poznávám nový místa. Chtěli jsme jet letos do Dánska, přítelkyně rodiče tam mají známý, ale nějak to nevyšlo, tak snad příští rok. Byli jsme v Chorvatsku, ale to víš, to je spíš válení na pláži, loni jsme to tam trochu projeli, ale letos spíš ta pláž a nejbližší okolí. V tom Dánsku bych to rád trochu víc projel a prošel pěšky, udělat třeba nějakou túru do tamní přírody a jak se říká poznat místní zvyky a tak, určitě by to mohlo být bezva. Nakonec jsme stihli Chorvatsko, Dánsko ne. Editováno: 18. Srpen 2009, autor: mambo Citovat
bojler Vloženo 19. Srpen 2009 Autor Vloženo 19. Srpen 2009 Ten region je podle mě asi turisticky přehlíženej, zajímavých míst je tam dost: - citadela v Besanconu (velkej hrad, na něm taková zologická a muzeum, rozsáhlý opevnění) - solivar (už nevím přesně název) nás zklamal, ze vzduchu krásný, na místě prakticky nic k vidění - krásný vesnice - jeskyně Grotte d´Oselle, hodně velká, krápníky atd. - sou tam kousek i jakýsi jiný - hrad/zámek Joux - údolí Baume les Messieurs, opatství, nádherný - pak sou tam i vodopády na několika místech - Besancon jako město samo o sobě je tak na dopoledne, spíš hlavně ta citadela a okolí Je to hodně o samostatnosti, prohlídky v angličtině nejsou, sice materiály psaný člověk dostane (ENG, GER, ...), ale často ve zkrácený verzi. Ale domluvit se dá, v restauracích je to jak kde. Kdo má rád ježdění podle toho, jak se mu kde líbí a nechce se nijak extra vázat, tak značka ideál. Chybí tomu snad jenom moře, koupání je sice možný u jezer, ale je placenej přístup a kemp - což nemáme rádi. Citovat
bojler Vloženo 19. leden 2010 Autor Vloženo 19. leden 2010 (editace) Tak v sobotu dosazeno 35 000km. Poznatky, co jeste nezaznely v tomto vlakne: - po osazeni zarovkama tungsram megalight +50% velka spokojenost se svetlama, podrobne uz sem to rozebiral ve vlakne projektorova svetla - svetla velmi trpi na zaspineni, zvlast ted v zime a po osazeni lepsima zarovkama jde po zaspineni znat zhorseni osvetleni - asi trikrat za celou dobu se seklo radio, stacilo vypnout zapnout; radio je v provozu porad - problemy s cukanim po studenem startu se neobjevily od upgradu RJ na podzim 08 - autu sem na zimu koupil kola Line a velmi mu slusijou - z tatinkova R jsem si prevzal sadu siti - je to VYBORNA vec, zvlast vertikalni sit za sedadla, je mnohem lepsi nez ten plastovy pulkruh a je dvojita, udrzi i tezsi predmety - obcas si zaharasi ventilator, ale ojedinele a na hodne nerovnem povrchu Pokud nebudou nejake problemy, auto si necham delsi dobu a nejblizsi dva roky novy asi kupovat nebudu. Celkove velka spokojenost. - Editováno: 19. leden 2010, autor: bojler Citovat
bojler Vloženo 28. Červen 2010 Autor Vloženo 28. Červen 2010 Tak do 45000km zbývá pár kilometrů. Z nových poznatků: - vyzkoušel jsem delší "aero" stěrače z produktové řady Tesco; jsou zpočátku velmi kvalitní, ale pak zničehonic po bezproblémovém provozu velmi rychle začnou degradovat; odhadem mají výdrž maximálně poloviční oproti originálům BOSCH, při výměně oleje koupím originální sadu a smířím se s ucvrkáváním setřené kapaliny mezi stěrači na sklo - zatím nejsou nějaké pravidelné pazvuky. občas se ozve zadní pravý pás ze sloupku, občas drnčí na panelové silnici ventilátor. nic ale nevrže pravidelně, zatím klid. - v pátek mě čeká výměna oleje, brzdovky a nechám překontrolovat řízení, pokdu nic nenajdou, tak geometrii. buď je něco špatně s řízením/přední nápravou (občas se ozve na retardéru kovové klepnutí) a nebo to jednoduše někde nevydrželo tankodromy seřízení. mírně táhne doleva, uvidíme - potahy jsou poměrně náchylné na zašpinění (černá..), stačí ale chlupatá rukavica z mikrovlákna namočená vodou bez jakéhokoli prostředku a je čisto - na střeše mám na jedné straně praskliny, ale spiš to vypadá, jak kdyby tam něco na několika místech do laku fláklo :-/ Citovat
Lewis Vloženo 30. Červen 2010 Vloženo 30. Červen 2010 to táhnutí bude geometrie to cvakání tyčky stabilizátoru.... (můj typ) Citovat
bojler Vloženo 2. Červenec 2010 Autor Vloženo 2. Červenec 2010 Udělala se geometrie, na řízení a přední nápravě se nic nenašlo. Sada AERO stěračů 660Kč, tzn. na úrovni e-shopu s poštovným. Citovat
Lewis Vloženo 7. Červenec 2010 Vloženo 7. Červenec 2010 A auto je v oigo stavu nebo je snížené??? Citovat
bojler Vloženo 7. Červenec 2010 Autor Vloženo 7. Červenec 2010 Žádný tuzing, žádné zásahy do podvozku, nic takového. Citovat
Lewis Vloženo 7. Červenec 2010 Vloženo 7. Červenec 2010 No pokud nic nenašli tak mě nenapadá co by to mohlo být... Cvakání z podvozku jsou ve většině případů tyčky stabilizátoru, ale to se neprojeví na retaréru ale na zvlněné vozovce... Další cvakání-bouchání ale doprovázené alšími negativními projevy jsou silentbloky ramen. Mě táhnutí do leva zapříčinilo špatné ložisko v horním uložení tlumičů. Tak pokud nepochybuješ o důklanosti kontroly tak bych cvakání neřešil... přecejen dyt jde jen o škodovku... Citovat
bojler Vloženo 7. Červenec 2010 Autor Vloženo 7. Červenec 2010 Klepne to jednou za čas. Prej to zvedli, projeli, zkoušeli najít někde vůli atp.. Neřeším to. Citovat
bojler Vloženo 1. leden 2015 Autor Vloženo 1. leden 2015 (editace) Myslim, ze po delsi dobe by to chtelo aktualizaci, aktualne najeto 107 000km. Mimo pravidelne servisni ukony se delalo: - 2x meneno celni sklo kvuli rozbiti (15 800km a tusim 45 000km) - 2x delana geometrie (1x preventivne, 1x kvuli sjetym letnim pneu - nenaslo se proc) - 1x cisteni klimatizace (pri 61 000km) - 1x oprava odrenych dveri (nekdo odrel predni i zadni dvere, celkem cca 9000Kc, reseno pres pojistku se spoluucasti 1000Kc) - 1x brzdy vpredu (71 000km, kotouce a desticky, celkem 5467Kc) - 1x brzdy vzadu (85 500km, byly nestejnomerne sjete a pri snaze o trochu obrouseni se na okraji zacaly drolit, vymena 650Kc, originalni material v akci z CC autodily za necelych 900Kc) - 1x vymena vlnovce (97 000km, pravdepodobne jsem mu pomohl sam na nejake nerovnosti, 2231Kc) - 1x vymena pojistky (omylem zapnuty zadni sterac, ktery byl zamrznuty, 10Kc) - 1x mne prislo, ze se trochu zcvokl Climatronic, u Rolbare nenalezen problem a vse se vratilo samo do normalu - letos na jare menena sada Bridgestone Turanza pro oba dva Roomstery, temer vsechna kola na vnejsich okrajich sjeta, duvod neznamy Na doporuceni tady z fora uz cca ctyri roky nosim na vymenu vlastni olej Mobil 1 New Life 0W-40. Vsechen servis delany v autorizovanem servisu. Vyjimkou je vymena kabinoveho filtru, ktery v servisu vyjde na dvojnasobek ceny originalu na CC autodily a da se vymenit za pul minuty. Na CC jsem poridil i original zadni kotouce/desticky. Posledni servisni prohlidka vcetne vymeny brzdovky vysla na 1403Kc plus cca 800Kc za olej z eshopu. Kdyz se driv menil jenom olej a brzdovka, vyslo to na tisicovku :-) Co se bude muset resit: - nevim, jestli kvuli dvema opravam skla, ale nad sklem se objevuje koroze (zatim puchyrky), oprava bude az s dalsi vymenou skla - nekdo se do auta oprel na rozhrani narazniku a blatniku a trochu s nim hnul (zatim nechavam, pred prodejem bych asi resil na pojstku) - preventivne premyslim nad vymenou baterky Celkove zatim velka spokojenost. I presto, ze ted uz jezdim vetsinou se sluzebnim Superbem, tak si Roomstera asi jeste nejakou dobu nechame. Manzelka posledni dobou zacla zase vic jezdit a na necem se musi vyjezdit. Pokles hodnoty neni uz vyrazny a provozni naklady jsou docela zanedbatelne. Kdyby byl v nabidce akcni model s 1.2TSI/77kW, tak premyslim o obmene jako druheho auta do rodiny pro manzelku. Editováno: 1. leden 2015, autor: bojler 1 Citovat
bojler Vloženo 7. Červenec 2015 Autor Vloženo 7. Červenec 2015 Vcera jsme prekrocili 115 000km. V průběhu jara bylo podezření na vadný spínač světel, nakonec se u Rolbaře zjistil překousaný kabel k alternátoru. Auto půjde na výměnu čelní skla a nechám opravit začínající korozi u jeho vrchního okraje. Před nějakou dobou na auto spadla pouliční lampa a promáčkla prostor nad předními dveřmi. Zjistil jsem, že postupem času v místě praskl lak a přemýšlím, jestli prakslinu nechat přelakovat a důlek vyklepnout. 1 Citovat
bojler Vloženo 9. Říjen 2015 Autor Vloženo 9. Říjen 2015 (editace) Statistika nuda je, má však cenné údaje. Auto má najeto skoro přesně 120 tis. km a když jsem si plnil poctivě excel číslama, tak nastal čas na mezisoučet: - najeto 119 897km - servisní náklady 80 410Kč (jsou v tom kromě všech prohlídek, materiálu, dálničních známek, žárovek, kapalin taky litá zimní kola, jednou čelní sklo, nová sada letních pneu; jedna pojistná událost se spoluúčastí 1000Kč) - pojistky 52 924Kč (počítáno za 7,5 roku, povinné ručení, havarijní se spoluúčastí 0%, později také pojištění čelního skla) - náklady na benzin 283 398Kč, což představuje cca 9 000l benzinu - velmi hrubě spočítáno z toho stát dostal na spotřební dani a DPH přes 160 000 tis. Kč - průměrná spotřeba za celou dobu 7,51l/100km, průměrná cena benzinu 31,473Kč/l - spotřeba v průběhu let skoro stejná, poslední tři roky jezdím o něco míň naložený a jde to trochu vidět: 7,82 7,54 7,66 7,78 7,70 7,53 7,52 7,34 V případě nákupu dieselu bych ještě s největší pravděpodobností pořád nezačal šetřit. Auto pújde v listopadu do servisu. Kromě výměny kleplého čelního skla a prohlídky po 60tis. se možná bude řezat střecha. A není vyloučeno uplatnění záruky na prorezivění.. Editováno: 9. Říjen 2015, autor: bojler 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.