Říjen 23, 200717 r nevim co resite zlehka vam tu vypisu vyhody dieslu pri koupi ojetiny pri dejme tomu koupe octavia 1.6 75kw a 1.9 TDI mezi temito modely je zhruba at to prezenu 2 litry na 100km rozdil , rozdil v cene identickeho vozu stari 2002-3 cca 50 - 60 tisic kdyz koupim naftu usetrim zhruba 60 kc na 100km ,1000km=600kc,10000=6000kc,100 000km=60 000kc nevyhody oproti benzinu = vyssi pojistka ,mensi vykon,drivejsi vymena rozvodu,casta vymena zhavicich svicek(drahe jak svina),castejsi vymena oleje ,obecne me nanapada nejaka superlativa diesloveho motoru krom uspory cca 1 - 2 litru na 100km,dobre ten kroutak je fakt peknej no snad jedna ktera spada do oblasti ceske povahy , kdyz von kamos co stavi dalnici prodava naftu za 20kc , pak nemame mit nejdrazsi kilometr dalnice v cele evrope ale jinak jestli te netrapi porizovaci naklady a vyssi cena udrzby bez do nafty, u me rozhodly porizovaci naklady ktere pri mem jezdeni 10 000 rocne proste nikdy nevyuziju u nafty Upraveno Říjen 23, 200717 r od creck
Říjen 23, 200717 r No kdyby nafta stala o par kacek mene uz ji davno mam. Ale stoji stejne jak benzin a ta moje 1.6 74Kw bumba neco pres 6 L a to nema opravdu zadnou cenu kupovat TDi nebo SDi
Srpen 24, 200817 r Zdravím pánové, mohl by mi někdo vysvětlil, čím je daná vyšší spotřeba u O1 TDi přední náhon vs. stejný vůz 4x4. a jestli je opravdu vyšší. přijde mi to o dost a jestli to dobře chápu, "prdel" se připojuje vyjímečně a tak by to němělo být tolik znát, ne? díky!!
Srpen 24, 200817 r Jaký máš TDi ???? 66kw 4x4 rotačku nebo 74kw 4x4 PD ??? Jinak spotřeba je vyšší protože : auto je tězší ( ten zadní náhon něco taky váží, tuším metrák ), a hlavně ten kardan co se točí dozadu neustále a má taky nějakej odpor ( až při prokluzu skřítkové v Haldexu připojí zadek ) .... to jsou asi největší důvody no .... Jinak spotřeba kombinovaná dle mého názoru TDi PD 4x4 74 kw cca 6 - 6,5, TDi 4x4 66kw klasika kluci pak doplní ale co vím tak 5,5 - 6 TDi, klasika předohrab tak 5 - 5,5 .... nepočítám extrémy Však další příspěvky mě případně opraví :-) Jinak Lukash ti řekne kolik to žere když je sundanej kardan :-) Upraveno Srpen 27, 200817 r od olisoft citovanie predchadzajuceho prispevku
Srpen 24, 200817 r jedná se o klasiku 66kW ještě jsem nekoupil, ale ta spotřeba mě zajímá. včera jsme to byli projet ve 4 lidech a proběhlo i testování haldexu a na trojku do maxima a průměr na 15km byl 7,5. chci si udělat představu o reálně spotřebě. přesedám z ibizy 2,0Gti ... a stejně nic nejde líp, ale už je to staré , tak hledám, nechávám si radit, mám nějaký rozpočet a za prdelí dobrýho mechanika a týpka s VAGem. já už bych chtěl koupit, oni mě pořád brzdí s tím, že "najdeme ještě o maličko lepší" )))
Srpen 24, 200817 r Už to tu proběhlo několikrát. Spotřeba u rotačky je cca +1l, u PD motorů až +2l. Záleží na stylu jízdy, tzn. umím jet za 8, ale i za 5.5l/100km. Důvod je jednoduchý, rozvodovka vepředu má ještě další kolečko, co roztáčí kardan - vždy. Dále taháš zadní nápravdu = roztáčíš další souklí a celé to něco váží. Proto má naložené 4x4 klidně 2t. A ještě je tu jedna věc, ty motory na to jsou celkem slabý, tzn. když chceš trochu ject, musíš na to víc šlapat = víc to bumbá, ale to se vracím zpět k první větě.
Srpen 24, 200817 r je mi jasný, že to tu už je. teď jsem dočetl téma o spotřebě o něco níž, má 23(!)stránek a o 4x4 tam jsou 2(!)zprávy a to nic moc vypovídající hodnota. takže ne že bych nehledal každopádně já myslím, že mi zopověděl naprosto všechno jak jsem potřeboval, takže ti patří můj dík! ahoj
Srpen 24, 200817 r o vahu celeho systemu ani tak nejde. kdyz jedu v aute ve trech nebo ve ctyrech tak litr na spotrebe to nedela. Tady jde o to ze se tu toci par ozubenejch kolecek navic. rozvodovka u prevodovky haldex a rozvodovka na zadni naprave. no a navic jsou ty kola v oleji coz je taky hodne brzdi. krom zvysene spotreby taky ubyvaji rychleji pneumatiky na zadku.
Srpen 25, 200817 r jedná se o klasiku 66kWještě jsem nekoupil, ale ta spotřeba mě zajímá. včera jsme to byli projet ve 4 lidech a proběhlo i testování haldexu a na trojku do maxima a průměr na 15km byl 7,5. chci si udělat představu o reálně spotřebě. přesedám z ibizy 2,0Gti ... a stejně nic nejde líp, ale už je to staré , tak hledám, nechávám si radit, mám nějaký rozpočet a za prdelí dobrýho mechanika a týpka s VAGem. já už bych chtěl koupit, oni mě pořád brzdí s tím, že "najdeme ještě o maličko lepší" ))) Když chceš něco 4x4 co skutečně jede tak jedině 1,8T 4x4 + chip a potom to porovnej s ibizou 2,0Gti Pokud se chceš pořádně svést nesmíš na nějaký ten litřík koukat
Srpen 25, 200817 r Tomuto motoru prospěje čip. Spotřeba i klesne a hlavně to pak i trošku jede Je to slušný rozdíl
Srpen 25, 200817 r přesně jak říkáš, z těch 74kw bude rázem cca 96 - 100 kw a při stejné jízdě klesne spotřeba cca o 0,5 litru...pokud ovšem tomu dáváš pokouřit, tak spotřeba je jinde .... snad se letos k tomu CHIPu odhodlám Upraveno Srpen 27, 200817 r od olisoft citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE
Srpen 25, 200817 r moje 4x4 66kW+ čip = spotřeba 4,9l/. (průměr po ujetí cca 4000km) Upraveno Srpen 25, 200817 r od turanec
Srpen 25, 200817 r kdo ti dělal čip ??? kecá ti PP ??? a kde jezdíš je důležitý ... Upraveno Srpen 27, 200817 r od olisoft citovanie predchadzajuceho prispevku
Srpen 26, 200817 r Opravdu mi to sedí. jezdím 50% dálnice a myslím že to opravdu nešetřím. když jsem to kupoval (už s čipem) taky jsem tomu nechtel věřit
Srpen 26, 200817 r Pokud jezdíš po dálnici kolem 110-120km/h tak by to odpovídalo..To máš i podle tankování spočítáno 4.9l ? Nešetřit PD 4*4 a jezdit pod 5L se mi moc nezdá Upraveno Srpen 26, 200817 r od drapek
Srpen 26, 200817 r kdo ti dělal čip ??? kecá ti PP ??? a kde jezdíš je důležitý ... Rotacka a PD je hodne velky rozdil!!! A hlavne ta 66KW ma dobrej spodek kvuli nastupu turba.
Srpen 26, 200817 r A PD 74kw nemá dobrej spodek ??? Upraveno Srpen 27, 200817 r od olisoft citovanie predchadzajuceho prispevku
Srpen 26, 200817 r Tak mensi obtokove turbo je rychle nafoukle.Myslim vykonovy spodek(jede od spodu), ne mechanicky.
Říjen 12, 200816 r Zdravím, před nedávnem jsem psal, že jsem jel s Octavkou 2.0 85 kw jednu trasu byla dlouha cca 40 km za 4,5 l/100 km. Před týdnem jsem jel s O1 Tdi 81 kw trasu zhruba stejně dlouhou 40 km za 2.9 l/100 km. A podotýkam nebylo to z kopce. Byla to rovná cesta. Je, ale taky pravdou, že jsem byl poslední a všichni mě předjížděli. Ale jet za 3l na 100 km tak to se KUR..VA oplatí!!!!!!!!!!!!!!!!
Říjen 12, 200816 r Jestli chces,aby te predjel typek na oslu z prava,tak si to uzij!Sam si rekl,ze te kazdy predjizdel,co to z toho mas?Hezke kdyz posestris,ale vem si jak trpi turbo,kdyz s takovou radis neco kolem 2tis otacek.Ja si jezdim za 7 a jsem spoko! :p :p
Říjen 12, 200816 r Normálně jezdím tak okolo 5l/100 km. To byla jedna trasa mě zajímalo za kolik se s tím dá zajet nejmiň. Ale zajet za tolik to je UM......
Říjen 14, 200816 r Dlouhodobě nepoužitelný a kdyby ty motory měly aspoň jednu nohu,tak tě nakopou!Mít po 30tis. zadělanej motor karbonem jako někdo jinej po 300tis.,no to se vážně vyplatí Teď jsem si teprve přečetl tvůj dovětek,že se jednalo o ojedinělý pokus...sorry za OT. Upraveno Říjen 14, 200816 r od hony
Listopad 9, 200816 r Zdravím, před nedávnem jsem psal, že jsem jel s Octavkou 2.0 85 kw jednu trasu byla dlouha cca 40 km za 4,5 l/100 km.Před týdnem jsem jel s O1 Tdi 81 kw trasu zhruba stejně dlouhou 40 km za 2.9 l/100 km. A podotýkam nebylo to z kopce. Byla to rovná cesta. Je, ale taky pravdou, že jsem byl poslední a všichni mě předjížděli. Ale jet za 3l na 100 km tak to se KUR..VA oplatí!!!!!!!!!!!!!!!! Mohu souhlasit. Mám O1 81kw r.v.99. Mám ji od roku 04 kdy měla 120tkm a nyní mám 280tkm. jezdím nějakých 40tkm za rok. Dlouhodobou spotřebu podle palubního počítače mám 4,0-4,3l/100km. Ve skutečnosti (počítač totiž lže) to je 4,5-4,7l. Na pravidelné jízdě do práce a zpět (18km přes Ostravu), dosahuju spotřebu 3,7-4,2l tam i zpět. Cestu na chalupu (85km) dělám za 3,8-4,2l a zpět za 3-3,3l dle počítače. Všechno je to o stylu jízdy. Snažím se mejezdit více jak 100km/h - ideální je 80km/h, jezdit co nejvíce na pětku a to od 1.200ot/min, co nejvíce brzdit motorem a co nejméně brzdami (tomu odpovídá výměna brzdových destiček (1x za 75tkm). Musím konstatovat, že to nemá žádný vliv na opotřebení motoru, možná je to pro něj i lepší (v 250tkm jsem měl turbo na repasi - bylo podezření na vůli v ložisku - po rozdělání servisman konstatoval, že vůle je jak u auta co má tak 150tkm). Nesouhlasím s tím že bych jezdil jako šnek navíc při 50 v obci a 90 mimo obec aspoň dodržuji předpisy. Měl jsem možnost jezdit s O1FL 66kw r.v.2001 a spotřeba byla obdobná, pak jsem jezdil s O1FL 96kW r.v. 2002, tam se se spotřebou nešlo dostat pod 4,5l/100km ale nevím nakolik lhal počítač a jako poslední jsem jezdil s O2 10xkW 2,0l a spotřeba taky kolem 4,5l/100km podle počítače, který nelhal. Příští rok chci svoji O1 vyměnit za B1 2,5l a tam už ta spotřeba bude asi někde jinde. Podle mých zkušeností začali jezdit dva známí a dosahují podobné hodnoty.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.