Přejít na obsah

Octavia 1.8T nestartuje


lukas.vysinsky

Doporučené příspěvky

Zdravim,

ohladom studenych startov, mam s tym tiez problem, motor nastartuje ale o 2-3 sekundy sam zhasne, na druhy krat uz start v pohode. Toto sa stane len niekedy, inak startuje zvycajne na prvy krat. Ohladom kolisania volnobehu, s tym problem nemam, teda nie nejaky extremny, rucicka sa malicko kolise, ale vazne len malicko a to je myslim v pohode, tusim som tu niekde cital ze niekomu to robi aj +/- 100 az 200 otaciek. Ohladom obcasnej straty vykonu, toto sa mi tiez obcas stava, pri konstantnej rychlosti, rovnaka poloha plynoveho pedalu, auto ako keby vynecha, strati vykon, netaha, po 3-4 sekundach sa spamata a zase slape ako ma. Ten isty motor ako ja (1,8 20V Turbo - 110 kW) ma aj kamarat a robilo mu to presne to iste, v servise mu vymenili vahu vzduchu a odvtedy ma pokoj, takze sa na nu chystam aj ja, mozno to ma nejaky vplyv aj na tie starty?

Je to mozny, zkusim to navrhnout. Nicmene chybne hodnoty vahy by vyhodil VAG ne?Je mi celkem divny,ze se do RJ nezapise zadna chyba,kdyz to jede na ty 2,3 valce. Sice pokazde,kdyz byla octa na diagnostice, startovala (svina) normalne, ale i tak by se pripadna chyba snad mela zapsat a po pripojeni na VAG vypsat ne?Je to zvlastni....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už vím čím to je za tepla to startovalo za zimy ne, je to dvojitý čidlo teploty, stačí vyměnit a auto startuje.

To vadný dávalo pořád 80°C, ŘJ nouzový stav a proto to startovalo pouze za tepla.

Po výměně starty OK bohužel se objevilo dalších devět závad (jako špatný zapalování na válcích 1,3,4 a pokles tlaku), ale našel jsem tam 2 prasklé hadice v blízkosti toho čidla.

Tím odvětráváním z nádrže to nebude, prasklá je taky a Octavia jede v pohodě, Ta ručička že ti stoupla je tím, že po nastartování máš velkou spotřebu a jak se ti v průběhu jízdy zmenšuje, tak to ukazuje jakoby víc paliva v nádrži. <<<<(dlouhodobé sledování tohoto jevu)

Čidlo teploty jsme měnili jako první (dávalo pořád -99°C), ale žádná změna. Nicméně mě to blbne ať je venku teplo, zima, vlhko, sucho...je mu to jedno. prostě když je motor studenej (přes noc v garáži, ale i venku v mrazu), někdy to po startu jede na ty 2,3 válce, někdy to nastartuje, zdechne a už nenastartuje. 5 minut počkám a pak to nějak chytne (na ty 2-3 nebo i na všechny 4). Už jsem přemýšlel, jestli se to neuchlastává při studených startech a nezasere se svíčka. Po těch 5ti minutách by se to teoreticky mohlo odvětrat (skrz výfukovej ventil) a pak to jede. Je to moje ničím nepodložená teorie. Jen mi prostě není jasný, proč to dělá jen někdy a po těch pár minutách se to chytne.

S tím benzínem jsem to nějak nepochopil. V nádrži je snad nějakej plovák, kterej měří hladinu ne? Nebo se pletu a množství paliva se nějak dopočítává?To je podle mě hovadina ne?Ale nevím no, ve 120L to bylo jednoduchý :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím benzínem jsem to nějak nepochopil. V nádrži je snad nějakej plovák, kterej měří hladinu ne? Nebo se pletu a množství paliva se nějak dopočítává?To je podle mě hovadina ne?Ale nevím no, ve 120L to bylo jednoduchý :-D

Ano palivo se dopočítává, podle dlouhodobé spotřeby v MAF2 a také podle okamžité spotřeby v MAF1 a zbytku paliva v nádrži.

Nejsem si jistej tím plovákem, myslím si že je tam magnetický měřič. (Taková tyčinka po celé délce nádrže)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano palivo se dopočítává, podle dlouhodobé spotřeby v MAF2 a také podle okamžité spotřeby v MAF1 a zbytku paliva v nádrži.

Nejsem si jistej tím plovákem, myslím si že je tam magnetický měřič. (Taková tyčinka po celé délce nádrže)

Aha, díky, zase jsem o něco chytřejší. Nicméně už mě fakt nenapadá,co by s tím mohlo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkus kouknou,na pojistku pal.čerpadla už jsem viděl na dvou oktách,že bud byl vypálenej (vyhřátej)konektor nebo se pojistka tvářila že je v poho a při otřesech prostě vedla-nevedla. při těchto závadáchh taky vag neukazoval žádnou chybu.

Ok,pojistkovou skříň jsem měl otevřenou a nic tam vypálený nevypadalo,ale nějak jsem to nezkoumal. Zkusím mrknout. Nicméně při otočení klíčkem je slyšet, že čerpadlo čerpá. Je možný, že po startu se pohne pojistka a problém je na světě. Je ale divný, že to za jízdy neudělá a navíc to na ty 2-3 válce jede, po chvilce se to chytne. Ale těžko říct no, zítra na to mrknu. Díky za nápad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, začátkem roku jsme zakoupili ojetou Škodu Octavii, r.v. 2000. Jedná se o kombík v motorizaci 1.8 Turbo 20V. Několik dní po koupi nastaly problémy. Auto nechtělo nastartovat. Po hodině "odpočinku" nastartovalo a jelo bez problémů. Problém se pak ale opakoval. V autorizovaném servisu Škoda se již skoro půl roku mechanici pokoušejí závadu odhalit, zatím však neúspěšně. Veškerá čidla, která vykazovala nesmyslné hodnoty byla vyměněna, podle diagnostiky je teď auto v naprostém pořádku. Měněná byla i řídící jednotka, avšak auto i nadále například týden jezdí a z ničeho nic ráno nenastartuje. Často také při studeném startu motor jede na tři, někdy i na dva válce. Po chvilkovém prohřátí se většinou chytnou všechny čtyři. Chtěl bych se tímto zeptat, zda-li jste se s podobným problémem nesetkali. Díky moc, jsem už zoufalý.

Pánové konečně jsem sehnal kabel na VAG, rozhodl jsem se totiž nevěřit tvrzení pánů v servisu (a to ten servis patří známýmu), že jim diagnostika žádné chyby nehlásí, a rozhod jsem se diagnostikovat sam. No samozřejmě mě to chyby vypsalo hned dvě, obě se týkají toho stejného. Prvni chyba byla RJ zablokovana, bohuzel jsem zapomnel cislo chyby,ale bylo to kvuli pouziti neprizpusobeneho klice a byla sporadická. Druhá chyba je 00955, tedy klic 1 prekrocena horni hranice prizpusobeni, mozne priciny: klic neni prizpusoben, vicenasobne pouziti klice mimo rozsah prijmu.

A ja se ptám, myslíte si, že je možné, aby popsané problémy způsoboval imobilizér?Předem díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý deň,mal som problém s občastným chodom motora na 3 valce, ku každej sviečke je vedených na konektor +12v, -12V a impulzy. Tých -12V vlastne kostra je robených tak, že v káblovom zväzku je z jednoho drátu v zalisovanej spojke rozvetvené na 4 a tie idú na jednotlivé valce. Kostru z "vypadávajúceho valca som odstrihol a zvášť pripojil na kostru motora. Banálna chyba len mi to trvalo dosť dlho odhaliť.

Mám problém s centrálnym otváraním,dvere spolujazdca ostali zavreté,vnútorné čalunenie sa dá dať dole len pri otvorených dverách,len ako ich otvoriť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, začátkem roku jsme zakoupili ojetou Škodu Octavii, r.v. 2000. Jedná se o kombík v motorizaci 1.8 Turbo 20V. Několik dní po koupi nastaly problémy. Auto nechtělo nastartovat. Po hodině "odpočinku" nastartovalo a jelo bez problémů. Problém se pak ale opakoval. V autorizovaném servisu Škoda se již skoro půl roku mechanici pokoušejí závadu odhalit, zatím však neúspěšně. Veškerá čidla, která vykazovala nesmyslné hodnoty byla vyměněna, podle diagnostiky je teď auto v naprostém pořádku. Měněná byla i řídící jednotka, avšak auto i nadále například týden jezdí a z ničeho nic ráno nenastartuje. Často také při studeném startu motor jede na tři, někdy i na dva válce. Po chvilkovém prohřátí se většinou chytnou všechny čtyři. Chtěl bych se tímto zeptat, zda-li jste se s podobným problémem nesetkali. Díky moc, jsem už zoufalý.

Ahoj,

Viem o co ide. Ja mam ten isty problem. Riesenie je jednoduche, mas prasknutu hadicu v tvare T. Stoji cca 50euro. Mam znamych mechanikov, hned vedeli o co ide. Udajne je to jedina chyba na tychto 110kw motoroch.

MTD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Viem o co ide. Ja mam ten isty problem. Riesenie je jednoduche, mas prasknutu hadicu v tvare T. Stoji cca 50euro. Mam znamych mechanikov, hned vedeli o co ide. Udajne je to jedina chyba na tychto 110kw motoroch.

MTD

Ahoj, díky za postřeh. Už jsem se o tom taky tady někde dočetl, mám dojem, že to je odvětrávání prostoru klikovky. Zítra jedu za mechanikem, podezření padá i na imobilizér, VAG vypsal sporadické zablokování ŘJ, ale určitě se na to mrknem. Díky moc

Editováno: , autor: Johny159
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A baterku máš jak starou? Nevím proč, ale zkusil bych si ji od někoho půjčit a odzkoušel bych to.

Dnes jsem řešil problém u kolegyně . Vždy jí auto nastartovalo, ale obča (teď čím díl tím častěji) při staru zlobí. Jako by chtěla jet na 3)2 válce. Vag si ne nic nestěžoval. Zjistil jsem, že to bylo zapalování ( http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autod...ka-octavia.html ) hodně často na 3. a občas 2. válci. Po přehození cívek jinak se změnila i informace o výpadku zapalování. Uvidéme za 2-3 dny jestli to bude ono, ale na 90% si myslím, že určitě ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, začátkem roku jsme zakoupili ojetou Škodu Octavii, r.v. 2000. Jedná se o kombík v motorizaci 1.8 Turbo 20V. Několik dní po koupi nastaly problémy. Auto nechtělo nastartovat. Po hodině "odpočinku" nastartovalo a jelo bez problémů. Problém se pak ale opakoval. V autorizovaném servisu Škoda se již skoro půl roku mechanici pokoušejí závadu odhalit, zatím však neúspěšně. Veškerá čidla, která vykazovala nesmyslné hodnoty byla vyměněna, podle diagnostiky je teď auto v naprostém pořádku. Měněná byla i řídící jednotka, avšak auto i nadále například týden jezdí a z ničeho nic ráno nenastartuje. Často také při studeném startu motor jede na tři, někdy i na dva válce. Po chvilkovém prohřátí se většinou chytnou všechny čtyři. Chtěl bych se tímto zeptat, zda-li jste se s podobným problémem nesetkali. Díky moc, jsem už zoufalý.

Zdravim,

mam 1.8 T 20V a presne ten isty problem, t.j. auto startuje na minimalne treti krat, ked nastartuje ide asi na tri valce ale po chvilke je to uz dobre. no ked zastavim na krizovatke, tak mi mierne kolisu otacky motora az niekedy tak, ze mam pocit, ze mi motor zhasne. Auto netaha tak ako by malo a pri zosliapnuti plynu ma par krat vyseka a az po 3500 ot. "zakusne" a slape.

Nemam chut menit vsetko co ste tu popisali, menil som chybne cievky, bateriu, kontroloval hadicky, menil som pred nedavnom olej s filtrom. Chybu nemam vysvietenu, takze neviem kde by mohol byt problem.

Budem vdacny podobne za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted mě napadlo,u kámoše na pasatu 1,8T jsme řešili podobnej problém,motor taky šel na tři válce atd... . chyba byla v tom téčku co je u toho vývodu na odvětrávání klikovky.je tam taký plstový ventýlek a ten měl rozpadlou membránku.po výměně ventílku motor chodí jak má.

odv_tr_v_n__kliky.pdf

Editováno: , autor: Gus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted mě napadlo,u kámoše na pasatu 1,8T jsme řešili podobnej problém,motor taky šel na tři válce atd... . chyba byla v tom téčku co je u toho vývodu na odvětrávání klikovky.je tam taký plstový ventýlek a ten měl rozpadlou membránku.po výměně ventílku motor chodí jak má.

Auto teď stojí v servisu. Zaúkoloval jsem je co maj zkontrolovat a ten ventilek a téčko byla jedna z těch věcí, vím o tom. Nicméně prý s tím něco udělali a už 2 dny jim to nechce nastartovat vůbec, tak jsem zvědav s čím přijdou. Díky za reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, začátkem roku jsme zakoupili ojetou Škodu Octavii, r.v. 2000. Jedná se o kombík v motorizaci 1.8 Turbo 20V. Několik dní po koupi nastaly problémy. Auto nechtělo nastartovat. Po hodině "odpočinku" nastartovalo a jelo bez problémů. Problém se pak ale opakoval. V autorizovaném servisu Škoda se již skoro půl roku mechanici pokoušejí závadu odhalit, zatím však neúspěšně. Veškerá čidla, která vykazovala nesmyslné hodnoty byla vyměněna, podle diagnostiky je teď auto v naprostém pořádku. Měněná byla i řídící jednotka, avšak auto i nadále například týden jezdí a z ničeho nic ráno nenastartuje. Často také při studeném startu motor jede na tři, někdy i na dva válce. Po chvilkovém prohřátí se většinou chytnou všechny čtyři. Chtěl bych se tímto zeptat, zda-li jste se s podobným problémem nesetkali. Díky moc, jsem už zoufalý.

Tak dneska jsem byl pro auto. Byl špatnej decelerační ventil. Tady na fóru jsem se dočetl, že to může dělat tyto problémy, tak uvidíme. Snad to bylo ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, sleduju veškeré thready ohledně studených startů 1.8T. Pokud se jedná o start na 2-3 válce a po znovunastartování motor jede ok tak mám stejný problém i já (1.8T RS). Stejný problém má kamarád s 1.8T a stejný problém má i jeho bratr s 1.8T RS. Napsal mi doporučení: před startem vypnout topení/klímu. Já tomu moc nevěřím že by takový motor měl problémy po startu roztočit kompresor ale řekl mi i jeho brácha, že když to před startem vypnou, že to víceméně nedělá. Proto bych chtěl všechny poprosit zda by mohli zkusit výše uvedený postup. Na těch našich autech jinak vše šlape jak má a i můj kus byl kvůli tomuto problému u bývalého majitele ještě za záruky v Boleslavi a nevěděli si s tím rady...

Editováno: , autor: Martin HuB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, sleduju veškeré thready ohledně studených startů 1.8T. Pokud se jedná o start na 2-3 válce a po znovunastartování motor jede ok tak mám stejný problém i já (1.8T RS). Stejný problém má kamarád s 1.8T a stejný problém má i jeho bratr s 1.8T RS. Napsal mi doporučení: před startem vypnout topení/klímu. Já tomu moc nevěřím že by takový motor měl problémy po startu roztočit kompresor ale řekl mi i jeho brácha, že když to před startem vypnou, že to víceméně nedělá. Proto bych chtěl všechny poprosit zda by mohli zkusit výše uvedený postup. Na těch našich autech jinak vše šlape jak má a i můj kus byl kvůli tomuto problému u bývalého majitele ještě za záruky v Boleslavi a nevěděli si s tím rady...

Tohle u mě nemá vliv. Dělá to se zapnutou, s vypnutou, za mokra,sucha tepla i zimy. Prostě pořád. Nechybí moc a prodám to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Ahoj, sleduju veškeré thready ohledně studených startů 1.8T. Pokud se jedná o start na 2-3 válce a po znovunastartování motor jede ok tak mám stejný problém i já (1.8T RS). Stejný problém má kamarád s 1.8T a stejný problém má i jeho bratr s 1.8T RS. Napsal mi doporučení: před startem vypnout topení/klímu. Já tomu moc nevěřím že by takový motor měl problémy po startu roztočit kompresor ale řekl mi i jeho brácha, že když to před startem vypnou, že to víceméně nedělá. Proto bych chtěl všechny poprosit zda by mohli zkusit výše uvedený postup. Na těch našich autech jinak vše šlape jak má a i můj kus byl kvůli tomuto problému u bývalého majitele ještě za záruky v Boleslavi a nevěděli si s tím rady...

Přišlo mi to, co píšeš, jako blbina. Třikrát jsem to zkusil, když auto dýl stálo při teplotách +3, -1 a -5 st. C, a problém se neobjevil! Nechápu, nevěřím, tak budu zkoušet dál, zda to nebyla jen nějaká shoda okolností :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přišlo mi to, co píšeš, jako blbina. Třikrát jsem to zkusil, když auto dýl stálo při teplotách +3, -1 a -5 st. C, a problém se neobjevil! Nechápu, nevěřím, tak budu zkoušet dál, zda to nebyla jen nějaká shoda okolností :-)

Panové, u mě tyhle ty problémy trápily rok a půl, ve značkovém servise mi dokonce vnutili novou váhu vzduchu. Mému současnému servisákovi to taky nevyšlo napoprvé, ale pak najednou objevil prasklou hadici odvětrávání schovanou někde pod sáním. Na druhou přišel, protože se mu zdála nějaká měkká a ejhle zespoda ve sváru druhá díra. Po výměně koooonečně pokoj. Preventivně ještě měnil tuším těsnění pod ventily a nějaké těsnění u sání. Na servisním listu bohužel nemám čísla dílů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A baterku máš jak starou? Nevím proč, ale zkusil bych si ji od někoho půjčit a odzkoušel bych to.

Jestli to špatně startuje jen za studena a jak to naskoči tak to naskoči jakoby na 3 válce a pak se zas chytne tak bych řešil jiné věci.

1. Bud v tu chvili to špatně zapaluje což muže být svičky,civky,kabelaž,jednotka a nebo výchozí bod zapalovacích civek.

2. nejde palivo do všech válcu naráz: Vstřikovače,tlakový ventil v palivove liště že je špatný a neudrží dostatečný tlak a nebo jednotka.

3. překontroloval bych kostry drátu co jsou upevněne na motoru hlavně od civek a i jine kostry jestli někde není slabý kontakt.

Mám tehle motor v golfu II a když jsem ho tam montoval tak takových špku pár bylo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...