Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Jediný problém, který mě napadl při náhradě originálního těsnění měděným kroužek (ze značkového servisu Škoda přímo k mému motoru, jako náhradní těsnění), je částečná nerovnost měděného těsnění oproti originálnímu, což by mohlo způsobit poškození barvy na dosedací ploše vany po dotažení vypouštěcího šroubu. Nemáte s touto eventualitou někdo zkušenosti (mám měděné těsnění místo originálu poprvé)?

Daj hlinikove ,lepsie sa prisposobi . Medene nedavam je moc tvrde

Máme v rodině 3 fabie. U všech měním olej sám. Šroub s těsněním je na všech původní a olej neteče. Dotahovat s citem A JE TO

  • Autor
před 9 hodinami, stukator napsal:

Daj hlinikove ,lepsie sa prisposobi . Medene nedavam je moc tvrde

 

Hliníkové mám nachystané také, staří automechanici mě přesvědčovali, že je lepší vyžíhaná měď ochlazená ve vodě - změkne, než hliník. S hliníkovým těsněním se ti šroub nepovoluje? Je fakt, že na Š105 jsem měl hliníkové a nikdy se vypouštěcí šroub nepovolil, olej netekl, těsnění jsem poprvé vyměňoval po 25 letech provozu. Těsnění mělo poněkud větší průměr a dosedalo do osazení, ne jako u Fabie na plochu natřenou barvou. Na druhou stranu jsem pamětiv elektrikářů, kteří dotahují občas šrouby na hliníkových vodičích neboť hliník pod šrouby časem "teče".

Upraveno od MirekM

  • Autor
před 9 hodinami, kruty2 napsal:

Máme v rodině 3 fabie. U všech měním olej sám. Šroub s těsněním je na všech původní a olej neteče. Dotahovat s citem A JE TO

 

Po 4-té výměně oleje jsem musel šroub povolit a těsnění pootočit o cca 180 st, aby olej nepídil, po páté výměně jsem se na to ..., olej v zimně kapal cca 3 kapky za týden (v garáži na papír), v létě nepídil vůbec. Dotahuji s citem, 1. výměnu ale dělal značkový servis.

Upraveno od MirekM

Šroub mám na Fábce II HTP 2011 původní, olej si měním sám a měděnou podložku měním vždy. Po asi 200 km šroub ještě dotahuju, protože se vlivem teplot trochu povolí..

  • Autor
Před hodinou, Tomina87 napsal:

Šroub mám na Fábce II HTP 2011 původní, olej si měním sám a měděnou podložku měním vždy. Po asi 200 km šroub ještě dotahuju, protože se vlivem teplot trochu povolí..

 

Měděnou podložku změkčuješ vyžíháním nebo ji používáš ve stavu z výroby? Co barva na olejové vaně pod podložkou při opakovaném použití nové měděné podložky?

Koupím v autopříslušenství podložku právě pro Fábii určenou a nic již dále neupravuji - viz foto :-)

Barva, co jsem koukal je již pryč..myslím, že to ničemu nevadí.. :-)

20161129_144310.jpg

Mám za to, že origo Cu podložky sú už mäkčené. Tak mi to tvrdil dodávateľ W.... .

  • Autor
před 7 minutami, Tomina87 napsal:

Koupím v autopříslušenství podložku právě pro Fábii určenou a nic již dále neupravuji - viz foto :-)

Barva, co jsem koukal je již pryč..myslím, že to ničemu nevadí.. :-)

20161129_144310.jpg

Pokud bude barva pryč pod celém obvodu podložky, tak podložka těsnit bude. Netuším , jestli by měděná podložka dotěsnila schodek mezi částí kde barva ještě je a jde již není. Proto ten můj dotaz, jestli  měděná podložka na rozdíl od origo nezpůsobí postupné oprýskání barvy.

Myslím si, že tu barvu částečně rozrušuje i samotný olej. Každopádně u pětiletého vozu je ta barva kolem šroubu pryč. Šroub utahuji hodně na sílu a poté ještě jednou dotáhnu. Zatím jsem neměl problém a nikdy nic neteklo...

  • Autor
před 5 minutami, Tomina87 napsal:

Myslím si, že tu barvu částečně rozrušuje i samotný olej. Každopádně u pětiletého vozu je ta barva kolem šroubu pryč. Šroub utahuji hodně na sílu a poté ještě jednou dotáhnu. Zatím jsem neměl problém a nikdy nic neteklo...

Kde nakupuješ měděná těsnění - Škoda servis, "Autodíly Franta Vopršálek"  nebo u Vietnamců?

V Meteoru, což je prodejce autodílů. Koupíš i v AutoKelly anebo samozřejmě ve Škodovce :-)

  • Autor
před 11 hodinami, Tomina87 napsal:

V Meteoru, což je prodejce autodílů. Koupíš i v AutoKelly anebo samozřejmě ve Škodovce :-)

 

Koupil jsem nejprve (před několika lety) u soukromého prodejce autodílů několik kusů, pak několik kusů ve Škoda značkovém servisu. Na první pohled vypadaly úplně stejně, ale tvrdost jsem neměl čím objektivně změřit. Nasypal jsem je do jedné krabičky, takže stejně nyní nevím, "který je který". :-)

Upraveno od MirekM

  • 1 rok později...

V origo servise jsem měl vždy na faktuře: kroužek těsnící 2 Kč (1.4 16V).

Když jsem ho sundával, tak byl nejspíš hliníkový.

  • Autor

Origo kroužek měl na střihu stříbrnou barvu, ale musel jsem dost zabrat bočními štípačkami, abych jej prestřihnul, tedy hliník to určitě nebyl a dle uvedené barvy měď také ne.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.