Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW


lišák

Doporučené příspěvky

Já sleduju co se ve vypuštěném oleji usadí na dně nádoby, vypuštěný olej nechám třeba týden odstát, pak opatrně sleju olej a sleduji to "husté od spodu". (tvrdé částečky karbonu, měkké kousky rosolu, lesklé šupinky otěrových kovů .... ) Zatím jsem tam nenašel nic co by stálo za řeč (nepatrné částečky karbonu o velikosti maximálně 1 mm)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..........................15000/rok je prostě okay...

 

Myslím že by tě nejmenovaný long olej od Castrolu překvapil jak vypadal v 17tis.km. :kol-28:  Když už sotva plnil mazací funkci..... :kol-47: A to měl ještě min. 10tis. km před sebou. :kol-26:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

caute borci, dnes som bol v servise na vymenu oleja po 15 000km kratky interval, a vzdy mi davali olej castrol magnatec 5w30 C3 a dnes mi dali tiez castrol magnatec 5w30 ale oznacenie A5, a ten nesplnuje ziadnu normu ktoru vydala skodovka, chcem sa opytat ci to velmi vadi alebo je to uplne jedno, jedna sa o tento olej http://www.mazeto.sk/product/sk/Castrol-Magnatec-A5-5W-30-1L

Editováno: , autor: alchemist
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by se mně moc nelíbilo. To že nespňuje žádné WV není dobré, ale to by nebylo to nejhorší, (jednu výměnu by motor přežil), ale to že tam nalili olej ACEA A5/B5, který má sníženou HTHS viskozitu a proto se smí používat jen v motorech, které jsou na to konstruhované, tak to je vážný nedostatek!

 

Takže jedno to není, já bych to raději nechal vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano mam bez PDFka a bude tam iba na jednu vymenu 15 000km taky mam interval alebo 2 roky. uz od vyroby auta sa tam daval magnatec C3 len teraz nemali na sklade tak ze da tento ze to je to iste ale ked som pozeral tak tento olej je urceny pre ford, ale mazacie vlastnosti bude mat urcite v pohode, dufam sa nic nestane

Editováno: , autor: alchemist
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to dobře chápu tak ho tam na tu jednu výměnu necháš s tím že budeš doufat? Pak tedy nechápu co tady chceš řešit? Ten olej tam nemá co hledat, nebudu opakovat co už je napsáno. TDI PD je velmi náročné na mazání, takže potřebuje správný a dobrý olej a výměnný interval podle provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr raději vyměnit, nebo ho alespoň vyndat z pouzdra aby z něj vytekl zbytek oleje. Koukám, že některým servisům je opravdu u prdele co motoru nalejou.

Oleje A1B1 jsou určený pouze pro motory který jsou na ně přizpůsobený, jako jsou třeba motory Ford. Benzinovým ale přesto příliš nesvědčí...

Není nad to si servis dělat sám. kol117

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr vyměnit také. :kol-47: Ty 2 stovky už tě nerozhodí. A pak nezapomeň zajet do toho servisu a tomu borci co ti tam nalil tento olej předej stvrzenku s novým olejem aby ti to proplatil. :kol-29: A ještě jednu dobrou radu ti dám, tomu tvému servisu se již obloukem vyhni, pokud chceš ještě auto dlouho používat. Protože použití oleje ve voze je jedna ze základních znalostí! A samozřejmě znalost následků nesprávného použití oleje jiné specifikace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ďakujem za postrehy, ide oto ze v mojom meste je jeden velmi dobre vybaveny servis a olej mi tam davaj moj dobry kamarat ktoremu patri servis, volal som druhemu mechanikovy a pondelok ideme to vymenit aby som mal kludne svedomie a aby som mohol v klude spavat, dakujem este raz za komentare :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano mam bez PDFka a bude tam iba na jednu vymenu 15 000km taky mam interval alebo 2 roky. uz od vyroby auta sa tam daval magnatec C3 ................................

 

Už se v tom strácím. Takže to trochu shrnu. Máš interval výměny oleje 15000km/1rok dle toho co nastane dřív. Díky tomu volíš olej na 15tis.km

 

 

aj ked som pozeral na ten olej co mam kupeny ten magnatec 5w-30 c3 tak ma normu iba VW 502 a VW 505 a v knizke sa mi zda ze je pisany VW 506

 

Ty pro svůj vůz potřebuješ olej s VW normou VW505.01. To je pro tebe směrodatná norma!! Tudíž v tvém případě by to měl být olej ( preferuješ Castrol ) TENTO nebo TENTO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ide oto ze v mojom meste je jeden velmi dobre vybaveny servis a olej mi tam davaj moj dobry kamarat ktoremu patri servis, volal som druhemu mechanikovy a pondelok ideme to vymenit aby som mal kludne svedomie a aby som mohol v klude spavat, dakujem este raz za komentare :)

čiže ideš druhému mechanikovi na výmenu ..a ten dobrý kamarát mechanik čo ti tam dal olej nič,žiadna reakcia? ...keby to urobili v ŠA to by bolo príspevkov o "odbornosti"  :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi dakujem vám za odpovede, este sa chcem opytat ked doteraz tam bol castrol magnatec 5w-30 a idem tam dat ten co tam ma byt magnatec edge 5w-40 nemusim nejako precistit motor alebo iba normalne vypustit, vymenit filter a naliat tak olej? ja sa do olejov nerozumiem daval sa tam vzdy ten isty olej podla tej normy vw 505 000 a bolo vsetko v poriadku, ale necham si velmi rad poradit ked ide o zivotnost motora :) a este mi povedzte aky je velikansky rozdiel v ten norme vw 505 000 a vw 505 001? tam bude iba minimalny rozdiel

Editováno: , autor: alchemist
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí když to necháš pořádně vypustit. Tzn. rozehřeješ olej a pak to necháš do mrtě vytéct. Pak nalij nový olej. Rozdíl v normě je v fatální. Jestli se domnívám dobře tak norma VW505.00 je pro staré diesely s rotačním čerpadlem. Norma VW505.01 je pro diesely se systémem PD. Rozdíl je v aditivaci oleje a složení. Ten co jsi tam měl tak dal velice zabrat vačce, hydroštelům, vstřikům a čerpadlu. Také ten motor musel být pěkně klapavý ( hlučný oproti ostatním ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí když to necháš pořádně vypustit. Tzn. rozehřeješ olej a pak to necháš do mrtě vytéct. Pak nalij nový olej. Rozdíl v normě je v fatální. Jestli se domnívám dobře tak norma VW505.00 je pro staré diesely s rotačním čerpadlem. Norma VW505.01 je pro diesely se systémem PD. Rozdíl je v aditivaci oleje a složení. Ten co jsi tam měl tak dal velice zabrat vačce, hydroštelům, vstřikům a čerpadlu. Také ten motor musel být pěkně klapavý ( hlučný oproti ostatním ).

 velmi pekne dakujem za tvoju odpoved, zajtra hned idem ten olej co som kupil vymenit a kupit ten edge 5w-40 ja som si predtym myslel ze tie oleje od castrolu co maju zlatohnedy obal ze to su iba longlife tak som to vôbec neriesil. hadam sa to nejako nezrazi ten olej v motore ked tam bolo 5w-30. aspon do buducna budem vediet ze sa treba riadit normami :)

Editováno: , autor: alchemist
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...