Únor 24, 201510 r Ahoj, uvažujeme o koupi Octavky 2 s motorem 1.9 TDI - forum o olejích jsem si celkem důkladně přečetl, nic méně bych měl dotaz . Ať už bude auto s DPF nebo bez používal bych olej 5W30 - VW 507.00 (Castrol Edge FST 5W30,Shell Helix Ultra Extra 5W30) ale zajímalo by mě co znamená kodování QG1 / QG2 a kde to najdu napsané jaké to auto má ? Jestli jsem dobře pochopil,tak jde o nějakou informaci v řídící jednotce a ta potom napíše kdy se má olej měnit - já bych stejně olej měnil po max 15tis. Jestliže mi auto tuhle info napíše - jak se toho zbavím když vyměním olej? Budu muset do servisu na diagnostiku ? Nikdy jsem Oktavku ani Fabu neměl tak se raději ptám. Díky za informace.
Únor 25, 201510 r QG1 nebo QG2 je označení servisního intervalu. Najdeš to na štítku s kódy v sevisní knížce anebo nalepené v kufru u rezervy. Ale to nic nemusí znamenat, já to tam mám taky, ale přešel jsem z flexibilního intervalu na pevný. Nastavení se provádí diagnostikou. QG1 - servisní interval s proměnlivou délkou (maximum až 2roky/30 000 km) - palubní počítač podle způsobu provozování sám rozhodne a oznámí, kdy je nutno jet do servisu QG2 - servisní interval s pevnou délkou (1rok/15 000 km)
Únor 25, 201510 r Tak nějak jsem to pochopil ten rozdíl mezi QG1/QG2 ,ale jak se to udělá a co se bude dít ? - znamená to, že si auto řekne přesně po roce nebo po najetých 15000km, že se má měnit olej ? Jestli že se mi to někde napíše - předpokládám jako hláška na palubce - jak se jí po výměně zbavím - taktéž diagnostikou ? Co to stojí a vyplatí se mi to kupovat jen pro výměnu oleje ? Upraveno Únor 25, 201510 r od czjawa
Únor 25, 201510 r Pokud chces menit po roce nebo 15 tkm, tak diagnostiku nepotrebujes. Az auto zahlasi, ze chce vymenit olej, tak ho proste vymenis a pote s vypnutym klickem budes drzet zmacknuty knoflik/tycinku na nastavovani hodin a zapnes zapalovani (pri drzeni zmacknuteho knofliku). Nyni knoflik pustis a kliknes s nim doprava (jako bys chtel nastavovat minuty na hodinach). Tim je servisni interval vynulovan. At uz jsi mel nastavene QG1 nebo QG2, timto postupem se palubak prenastavi na QG2 a presne po roce nebo po 15 tkm ti nahlasi vymenu. (Zacne upozornovat uz cca 1 tkm nebo 1 mesic dopredu, nevim presne.)
Únor 25, 201510 r No mně vyskakuje hláška, když je to méně jak 1000 km. Něco jako "Servis za 800 km".
Únor 25, 201510 r Jo, u te vzdalenosti je to neco malo pod 1 tkm, ale u casu nevim. Ten mesic jsem tipl. Mozna je to jen tyden nebo 2 tydny. Nikdy se mi to nestalo, vzdy ujeta vzdalenost...
Únor 25, 201510 r s vypnutym klickem budes drzet zmacknuty knoflik/tycinku na nastavovani hodin a zapnes zapalovani (pri drzeni zmacknuteho knofliku). Nyni knoflik pustis a kliknes s nim doprava (jako bys chtel nastavovat minuty na hodinach). Tim je servisni interval vynulovan. At uz jsi mel nastavene QG1 nebo QG2, timto postupem se palubak prenastavi na QG2 a presne po roce nebo po 15 tkm ti nahlasi vymenu. Toto funguje u vsetkych MR?
Únor 25, 201510 r Hmm, tak to nevim. To mi nedoslo. U pred FL predpokladam u vsech, ale s novyma budikama nevim.
Únor 25, 201510 r Keby to fungovalo aj pri FL, tak by to bolo fajn, aspon pre mna, lebo diag nemam vzdy po ruke a menim po 15t km, aj ked mam QG1. Upraveno Únor 25, 201510 r od Kyselinka
Únor 25, 201510 r Neni nic jednodussiho, nez to proste vyzkouset. Tento reset lze bohuzel provest pouze v pripade, kdy pocitac uz hlasi servis (at uz za nejaky pocet km/dni nebo nyni).
Únor 25, 201510 r Keby to fungovalo aj pri FL, tak by to bolo fajn, aspon pre mna, lebo diag nemam vzdy po ruke a menim po 15t km, aj ked mam QG1. To určitě bude vědět Libero.
Únor 25, 201510 r kyselinko, ty asi nemáš maxidot vid. tak přes ten to jde zrestovat na 15000km/1rok nebo bez maxidotu co píše lucas, to by mělo jít.
Únor 25, 201510 r Nemam zial maxik, skusim sa milana zajtra opytat, ale na Polu mi tento postup funguje. Za necelych 7t km mi bude aj octa pipat na servis, tak to potom vyskusam
Únor 25, 201510 r Kyselinka>> Podle mně, ale i podle chytré knížky ti to jde taky, stejně jako u před FL. Tento reset lze bohuzel provest pouze v pripade, kdy pocitac uz hlasi servis Mno, v chytré knížce je to takhle napsáno, jenže, jak si to vyložit? Není to třeba myšleno tak, že to lze provést až když se auto ozve aby se to provedlo ve správnou chvíli, ale vymazat to jde kdykoliv? U mojeho auta platí to, že můžu interval resetnout kdykoliv a né až když se ozve, vyzkoušeno 2x. Poprvé sem to vyzkoušel abych věděl na čem sem a podruhé když jsem dělal očistu a olej měnil po 5tkm + čistič Upraveno Únor 25, 201510 r od šulda
Únor 25, 201510 r Kyselinka - na maxidote som neskúšal , ale na pár OII a asi troch TOUR to tak znulovať ide a je to v návode , ráta to rok a 15tkm ...
Únor 25, 201510 r Ano, podla chytrej knizky zrejme ano, ale nikde som tam nenasiel navod ako presne (mozno som slepy), preto som sa pytal Vynulování ukazatele intervalů servisních prohlídek lze provést až poté, co se nadispleji sdruženého panelu přístrojů zobrazí servisní hlášení nebo alespoň předvarování.Vynulování doporučujeme nechat provést v odborném servisu.Odborný servis:● vynuluje paměť ukazatele po provedení příslušné prohlídky,● provede záznam v Servisní knížce,● nalepí na bok přístrojové desky na straně řidiče nálepku, kde je vyznačen termínpříští servisní prohlídky.Vynulování ukazatele intervalů servisních prohlídek můžete provádět i pomocíknoflíku 5 ⇒ obr. 2.U vozidel vybavených informačním displejem vyvoláte tento údaj v nabídce Settings(Nastavení) ⇒ strana 19.UPOZORNĚNÍVynulování ukazatele intervalů servisních prohlídek nedoporučujeme provádětsvépomocí, neboť by mohlo dojít k chybnému nastavení intervalů servisních prohlídek,a tím i k možným závadám na vozidle.Poznámka● Ukazatel nikdy nenulujte mezi servisními prohlídkami, jinak mohou být udávanéhodnoty chybné.● Dojde-li k odpojení akumulátoru vozidla, zůstávají hodnoty ukazatele intervalůservisních prohlídek zachované.● Pokud byl v rámci opravy vyměněn sdružený panel přístrojů, je nutno do čítačeintervalů servisních prohlídek znovu zadat správné hodnoty čítačů. Tuto práci provádíodborný servis.● Po vynulování ukazatele s proměnlivými servisními intervaly (QG1) se budouúdaje zobrazovat jako u vozidel s pevnými servisními intervaly (QG2). Z tohoto důvodudoporučujeme provádět nulování servisních prohlídek pouze u autorizovanéhoservisního partnera ŠKODA, který provede správné vynulování pomocí diagnostickéhopřístroje.● Podrobnější informace k servisním intervalům viz brožura Servisní knížka. Upraveno Únor 25, 201510 r od Kyselinka
Únor 25, 201510 r Nemam zial maxik, skusim sa milana zajtra opytat, ale na Polu mi tento postup funguje. Za necelych 7t km mi bude aj octa pipat na servis, tak to potom vyskusam To určitě bude vědět Libero. tlačítkom som naposledy nuloval tuším OI ani neviem už kedy ... ...veď aj načo,keď neustále zakopávam o VAS vedľa zdviháku
Únor 25, 201510 r @suri: v robote mam iny manual ako doma, obidva su pre FL a je zaujimane, ze v ani jednom tu vetu nemam uvedenu Kazdopadne to uz viem, tak to vyskusam pri najblizsej prehliadke. @libero: P.S: uz sme asi trosku OT Upraveno Únor 25, 201510 r od Kyselinka
Únor 26, 201510 r Mno, v chytré knížce je to takhle napsáno, jenže, jak si to vyložit? Není to třeba myšleno tak, že to lze provést až když se auto ozve aby se to provedlo ve správnou chvíli, ale vymazat to jde kdykoliv? U mojeho auta platí to, že můžu interval resetnout kdykoliv a né až když se ozve, vyzkoušeno 2x. Poprvé sem to vyzkoušel abych věděl na čem sem a podruhé když jsem dělal očistu a olej měnil po 5tkm + čistič Ja to popravde nezkousel driv nez se auto ozvalo, jen jsem to vsude mozne cetl. Pokud to jde i drive, tak je to super.
Březen 9, 201510 r Ahoj, tak jsem to tu lehce pročetl a přispěji svojí troškou do mlýna. Co se týká kvality olejů od renomovaných značek, není vždy vše, jak se zdá a jak nadnárodní koncerny prezentují. Třeba Castrol není nějak zvlášť kvalitní olej. Viděl jsem dost olejů na zkušební stanici, která jasně ukáže, jak olej pod určitým zatížením maže. A když pak člověk čte, jak řada Magnatec chrání motor oproti opotřebení, přitom to vůbec není pravda, tak chudáci lidi, kteří si myslí, že za více peněz dostanou kvalitu. Ale není to jenom tato značka, ale i jiné, které se prezentují jako TOP, přitom spadají do průměru. Pokud mohu mluvit za sebe a za to, co jsem měl možnost vyzkoušet, tak výborné oleje jsou MOBIL 1 a Q8 (ten u nás moc nemá jméno, ale je to opravdu kvalitní olej). Jinak bych řekl, že mezi oleji není zas až tak zásadní rozdíl, že by jsme ho mi motoristé rozpoznali, když budeme měnit olej včas. Samozřejmě za předpokladu, že použijeme správný typ oleje pro naše auto. Tomáš
Květen 23, 201510 r čau, zachvilku budu měnit olej proto bych se chtěl zeptat na Millers Oil. Mám Škodu Octavii 2 1,9 tdi BKC. Na jejich stránkách mi našlo že můžu použít tyto tři oleje. Premium XF Longlife 5w40, Nanodrive EE Longlife 5w40, Trident Longlife 5w40. Který je z nich je nejlepší a má vůbec nějaký efekt nanočástice ? Díky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.