Publikováno Říjen 17, 200915 r chlapi, mate to niekto namontovane v TDI? chcem to kupit aj s interierovym ohrevom, ale vobec nemam predstavu aku to ma ucinnost. nerad by som vyhodil takmer 500 € zbytocne. az to mate niekto odskusane na vlastnej kozi (teda motore), hodte sem nejake poznatky.
Říjen 17, 200915 r Ja to mam na mojom benzinaku, ale dal som si len ohrev motora. Vnutorny ohrev je vlastne zmensena verzia interieroveho ohrievaca (ventilator a spirala). Skor by som ale isiel do webasta, obcas sa tu v bazari da zohnat za vybornu cenu (cca 300 Euro).
Říjen 17, 200915 r Autor a je to teda citelne zlepsenie? ja mam motor TDI PD a tam by mal byt kontaktny ohrev motora. teda zohrieva to olejovu vanu. pokial by to zohrievalo vodu tak by som tusim tomu viacej veril, ale toto fakt neviem. a s tym webastom, netreba k tomu potom este zvlast aj baterku? nerad by som rano sadal do tepleho auta, ktore sa neda nastartovat?
Říjen 17, 200915 r Webasto ani Ebersprecher jako nezávislí topení ti baterii nevycucá. Má to hlídání napětí a po dosažení daný mezní hodoty se NT vypne. Nemusíš mít žádnou další baterii. Netopí to elektrikou, ale palivem, takže jede jen ventilátor co žene vzduch do kabiny a čerpadlo paliva.
Říjen 17, 200915 r Autor to viem, ze to ide na benzin lebo naftu, len som mal obavy o ten ventilator. niekde som cital, ze ma tiez riadny odber. no ale ako pozeram na tie ceny, tak by som asi radsej uvazoval o tom elektrickom predohreve DEFA. neni som si isty, ci by ma to vebasto za vyse 1000€ este dokazalo zohriat . :-)
Říjen 17, 200915 r No pokud parkuješ někde v garáži,nebo u domu,zkrátka v dosahu elektřiny,tak se dá za pár stovek pořídit topná spirála v takovým pouzdře,je to přímo na ohřev vody v motorech. Ovládat se to dá přes nějaký časový spínač do zásuvky. Kdysi jsem to už někomu montoval
Říjen 17, 200915 r to viem, ze to ide na benzin lebo naftu, len som mal obavy o ten ventilator. niekde som cital, ze ma tiez riadny odber. no ale ako pozeram na tie ceny, tak by som asi radsej uvazoval o tom elektrickom predohreve DEFA. neni som si isty, ci by ma to vebasto za vyse 1000€ este dokazalo zohriat . :-) No je fakt, že když si tím budeš furt předehřívat motor a ohřívat iteriér a pak pojedeš 10 km, se světlama, audiem a takle dokola, tak že baterie se nestihne dobít. Ale pokud jezdíš někam dál nebo máš doma možnost si jí třeba jednou za 6 tejdnů nabýt tak bych se toho nebál Upraveno Říjen 17, 200915 r od Luďa
Říjen 17, 200915 r Autor jazdim denne 45km do prace a 45km zase domov. lenze s tymto motorom este neni ani po 15km rucicka na teplomery na 90° a to bolo rano 2°. ked bude -15 tak sa mi to nezohreje vobec. a parkujem doma pred garazou, takze neni problem s elektrikou a v robote si tiez natiahne predlzovacku. chcel som tam nahodit nieco taketo http://www.molpir.com/blade/c/53/elektricky-predohrev.html
Říjen 17, 200915 r Já mám NT s dálkáčem a pohoda. po 45 minutách motor 90°C a v kabině 20°C kž mrzlo. Teď sem ho pouštěl když u nás chumeliloa po 10 mintách motor na 85°C, ale venku byla 0°C a ventilátor do kabiny sem měl vypnutej. A když jo mrzne tak mám na autě tohle , koupíš třeba tady nebo tady Upraveno Říjen 17, 200915 r od Luďa
Říjen 17, 200915 r Autor no to webasto by teda bolo super. len ta cena. ta clona na masku vyzera velmi dobre, to si veru hned objednam. davam sice pred chladic kus gumy, ale nemam pocit, ze to nejak vyrazne pomaha. mne sa hadam v zime termostat ani neotvara :-)
Říjen 17, 200915 r Když dáš něco před - na chladič, tak ti studenej vzduch zkrz masku stejně de k motoru a trošku ho ochlazuješ. Takle motor "zavřeš"-teplo de nahoru. Já to mám markantní ještě v tom, že mám zadělanou dolní mřížku světlama
Říjen 17, 200915 r Autor ale aj tak je najvacsi problem v tom, ze je to PDckovy motor. kolega ma normalne TDI a tomu sa to zohreje na polovicnej trase ako mne.
Říjen 19, 200915 r Kukino, co stale motas o 1000€ za webasto? Tu v bazare predavaju obcas aj dieslovu verziu za cca 300€. A za podobnu cenu je aj ta defa. Ak by to niekoho zaujimalo, tak popis defy si pozrite na ich stranke: www.defa.com Tie "spiraly" od defy pre OI su na ohrev bloku motora, nie je to vo vodnom okruhu ako som mal na felde. Ohrievat to ohrieva, stojim vo dvore pri dome, tak si (ked mrzne) vzdy rano 1/2 az 1 hodinu pred odchodom dam kurit. Je to 500W teliesko a na mojej 1.6ke je uchytene zo zadnej strany na motore (strana od sofera). Na ohrev interieru potrebujes zabudovat vnutorny ohrievac, ja som si ho nekupil, ked chcem, tak hodim do auta klasicky izbovy. Webasto by som skor privital, to sa da nainstalovat za "par penazi" (predavaju kit hadic pre instalaciu, staci Ti zohnat za tunajsie ceny samotne kurenie), zakuris si s tym hocikde, nepotrebuje elektriku. Dokaze ohriat aj interier. Na to pouziva kurenie auta, takze nic navyse v interieri. Existuje k tomu aj ovladanie casovacom, telefonom, ...
Říjen 19, 200915 r Autor no ja som hovoril o cenach noveho webasta. nezvyknem kupovat veci v bazare, ale toto webasto by som tusim kupil aj starsie. a ta defa by ma komplet vysla cez 400€ (z molpiru), co by az tak nevadilo, len si neviem predstavit tu ucinnost toho ohrevu, ci uz motora, alebo aj interieru. bojim sa, ze to bude kurit asi ako ked si dam na palubovku, alebo pod motor sviecku. to by ma fakt dost nastvalo. tak preto sa pytam, ci s tym ma niekto osobne skusenosti
Říjen 20, 200915 r Ked bude vacsia zima, tak Ti mozem VAGom lognut teplotu neohrievaneho a ohrievaneho motora. Akurat ale 1.6i. Ale na obraz o "sile" ohrevu to staci.
Říjen 20, 200915 r Autor a ty mas tu spiralu v hadice, v bloku motora, alebo zohrievas olejovu vanu? az by to niekoho zaujimalo, tu je taky testik tychto ohrevov motorov aj s grafmi . len skoda, ze tam neni PDckovy motor
Říjen 21, 200915 r ale aj tak je najvacsi problem v tom, ze je to PDckovy motor. kolega ma normalne TDI a tomu sa to zohreje na polovicnej trase ako mne. myslíš že PD se ohřívá pomaleji než rotačka ?
Říjen 21, 200915 r Autor podla mojich skusenosti o dost pomalsie. a dokonca som s tym bol aj v servise, kedze to mam este v zaruke a tam mi technik hned povedal, ze to neni chybny termostat, ale ze to je u PD normalny jav. a tiez som to aj niekde cital, ze je zbytocne nechavat studeny motor na volnobeznych otackach, ze sa aj tak nezohreje.
Listopad 23, 201113 r ja som nasiel toto http://www.ebay.de/itm/Super-Webasto-Heizung-Termo-Top-V-VW-/170734677144?_trksid=p2992.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUA%26otn%3D20%26pmod%3D290628169219%26ps%3D63%26clkid%3D4405921706869152463 našiel som tiež iba predohrev motora http://www.normans.cz/produkty/info-pro-osobni-auta/univerzalni-prutokovy-ohrivac ktorý ovšem vypne pri teplote 47 stupňou.. Chcem váš názor či sa to oplatí kupovať keď to hreje iba do 47.
Listopad 24, 201113 r Určitě. Nemá cenu to vyhřívat na vyšší teplotu. Bylo by to strašně energeticky a finančně náročné. A i tak si myslím, že po zimě a každodenním ježdění se při pohledu na vyúčtování nestačíš divit. Už i nějakých 25°C, tj. nějaká denní teplota v létě, by stačila. Upraveno Listopad 24, 201113 r od Wojnar
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.