Přejít na obsah

velmi cierny olej po par km


suppressu

Doporučené příspěvky

Zdarek.Viem ze sa tu o olejoch uz popisalo vela ,len moj problemik som tu akosi nenasiel.Mam f1 1.2 htp 2004 a asi pred piatimi mesiacmi (asi 4-5tkm) som menil olej.Ked som ho kupil,tak tam bol castrol txt 5w30.No kedze mi zacala svietit serviska tak som sa vyzvedal a bolo mi povedane ze tam mozem dat aj 5w40 plne synt.Takze teraz tam mam MOBIL 5w40.Lenze pred nedavnom som riesil aj podpaleny ventil a chlapik co mi menil aj palivovy filter mi povedal ,ze sa mu ten olej nezda,ze je moc cierny.Auto taha ako ma,len ma stale tisne kupit novy a pre istotu ho vymenit.Podla coho by som to mohol zistit ,ze s tym olejom fakt nieco nie je v poriadku?Ako som sa dostudoval na OLEJE.CZ tak od farby to nezavisi.Moze mi s tymto niekto pomoct?

A este jedno.Viem ze baterie sem nepatria,ale aku do mojej f1?Lebo akosi som len popleteny ked to tu citam.Jeden povie tak,druhy tak (mam v ponuke BOSCH silver ...bezudrzbova ,myslim ze 55ah za 50e).....dik moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej bude černej i když ho jen vyměníš a protočíš celou náplň motorem (cca 100km). Barvu neřeš. Spolehlivě to určí rozbor.

Baterii dej jakou chceš. Větší kapacita je lepší. Ale aby se ti stíhala dobíjet (krátký jízdy, světla, klima, rádio...)

Já teď místo 44Ah dal 60 AH. Pokud máš altík OK ta dej 55Ah. Dobíjení ti změří v prodejně kde si jí budeš kupovat. Nepočítám super a hyper markety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jezdíš takhle " městské štreky", tak olej měň častěji.

55 Ah je fajn, pokud tam dokážeš narvat 62 Ah, tak ji tam klidně dej. On se startér vyznačuje prachmizernou účinností a vyhřívání zadního okna + fučák v kabině si taky něco vezme. (nemluvě o povinném svícení)

Nevýhodou je vyšší cena autobaterie s vyšší kapacitou. Nebo baterku nechat čas od času dobít.

P.S.: Černej olej u moderního motoru? To jsou mi novinky : Spíš bych se zaměřil na odstranění podpálených ventilů.

P.S.S.: 5W40 může být i "obyčejnej minerál"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jezdíš takhle " městské štreky", tak olej měň častěji.

55 Ah je fajn, pokud tam dokážeš narvat 62 Ah, tak ji tam klidně dej. On se startér vyznačuje prachmizernou účinností a vyhřívání zadního okna + fučák v kabině si taky něco vezme. (nemluvě o povinném svícení)

Nevýhodou je vyšší cena autobaterie s vyšší kapacitou. Nebo baterku nechat čas od času dobít.

P.S.: Černej olej u moderního motoru? To jsou mi novinky : Spíš bych se zaměřil na odstranění podpálených ventilů.

P.S.S.: 5W40 může být i "obyčejnej minerál"

k tomu prvemu ps.....mal som podpaleny ventil ,ale to uz je opravene.Takze je mozne ze ten olej je taky cierny aj koli tomu?tak menit alebo nemenit.Najhorsie na tom je to ,ze jeden vravi tak druhy tak.Sice ked ho vymenim tak asi nic nepokazim.Mozem tam dat 5w40 od shellu?Syntetika?

Hm neviem preco ,ale vzdy som si myslel ze ked je auto v pohybe tak vsetky elektricke komponenty idu mimo baterku (alternator).Je to tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můžeš tam dát jakýkoliv olej (shell, mobil, total, elf, agip, esso, mogul apod), je to úplně jedno jakou značku použiješ. Jestli to je syntetika se dozvíš pouze z některých technických listů od výrobce. Ikdyž na obalu píšou syntetický olej, většinou to je stejně jen vyrobené syntetickou technologií (HC oelje)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mů mechanik má v práci takovej "sajrajt" na čištění motorů. 30 minut před výměnou ho tam naliješ a jedeš se projet (nebo cestou do servisu) a pak když olej vypustíš a dáš novej, tak se tak rychle nezašpiní.

K olejům. Mi do fáčka už někoik let lijem Mogul M7ADS3+. Je to pro náklaďáky, kombajny a traktory. Prostě na pole. A servisní interval děláme tak po 18 000 až 20 000 km a pohoda. A vždycky jezdil jen krátký trasy a jednou do roka na dovču. A ještě byl ten motor na plyn. Teď jezdí do lesa a furt OK.

A litr stojí 27 kč.

Baterie:

Já teď kupoval, tuším 61Ah za nějakejch 2600 kč. Když jezdíš krátký, kup si kvalitní nabíječku,co se po nabití baterie sama odpojí, ať jí nemusíš hlídat a teď v zimě jí dej jednou za měsíc, měsíc a půl přes noc nabít a máš hotovo.

Nabíječku koupíš do 1000kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Mechanik", co by mi před výměnou nalil jakýsi "sajrajt" do motoru a pak to jel projet, by se rychle stal mým bývalým "mechanikem". A to tak, že bych si k němu nedal opravit už ani koloběžku.

Olej do Faka za 27,- Kč je sice fajn, otázkou zní, jestli tenhle olej jde použít i pro ostatní motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud se s ním domluvíš na vyčištění motoru to jinak nejde. BuD´se stavíš předem a před cestou do servisu si to tam naliješ sám, nebo to musí udělat oni. Samo se to neudělá.

"Sajrajt" sem napsal proto, že nevím jak se to menuje.

Do fáčka je fajn a jezdí na něj i Peugeot HDI a Citroën a několik dalších aut. A všechny v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...