Přejít na obsah

Passat 3C vs Superb II


jets

Doporučené příspěvky

2 hudra: Já tam NT mám a nemůžu si vynachválit. Když někam jedu,tak si přes dálku o 20 minut dřív zmáčknu dálku a mám v autě teplo a ohřátý motor. Takže mi dítě ani dražší polovička nevrčí pět minut v autě,že jim je zima. No a když někde čekám,třeba před solárkem,kosmetičkou atd.,nemusím mít nastartováno. Ale je to o zvyku. Mám NT v autech už asi posledních 8 let a v minulé OII RS mi hodně chybělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 4.5 roku jazdenia na Passate som ho vymenil za Superba, konkretne Passat Limousine 2.0 FSI 110kW Comfortline za Superb Combi 2.0 TDI 125kW 4x4 Comfort

Nebudem hodnotit motor, jazdne vlastnosti ani dizajn.

Zameram sa cisto na komfort a uzitkovu hodnotu primarne z pohladu sofera.

Superb pozitiva:

+ priestor na nohy vzadu - prijde mi to vacsie ako v A8 ;)

+ automaticke otvaranie/zatvaranie kufra (priplatkova vybava)

+ prakticka vyberacia lampicka v kufri (aj ked svetlo by mohlo byt silnejsie, na defekt v noci to asi nepostaci)

+ haciky v kufri (aj ked su prilis vysoko aby bezna igelitka dosiahla na dno, takze nakup v Tescu visi vo vzduchu, hak v kufre Passata je praktickejsi=nizsie polozeny)

+ aerodynamicky hluk je subjektivne nizsi ako u Passata. (motor je hlucnejsi ale to je TDI versus FSI co je neporovnatelne).

Superb negativa:

- stredovy stlpik - mam 183cm a akokolvek dozadu si sedacku posuniem a nastavim volant, stredovy stlpik jednoducho vadi (zvlast pri jazde na tempomat). Nechapem preco to skodovka nespravi ako auto pre sofera.

- odkladacie priestory - v celom aute si nie je kde dat flasu z vodou (akurat 2.5dl plechovku), Passat ma vo dverach miesto na postavenie 2l flase (velmi prakticke)

- odkladacie priestory - superb ich ma menej a su objemovo mensie (jedine navyse je skrinka pod sedadlom spolujazdca)

- vrecka na zadnej strane sedadiel - v passate vosiel autoatlas A4 na lezato a netrcal, v superbe len na stojato cize trci

- rucna brzda - tradicna paka versus sofistikovany gombik parkovacej brzdy a automatickym uvolnenim pri pridani plynu (velmi prakticke)

- klucik zapalovania - passat ma elegantny 'privesok', superb obycajny klucik z ktoreho ked visi kluc z defendlocku tak to furt trieska o koleno (nervy pri oblecenych kratasoch). Kessy by to zrejme vyriesil.

- sedacky - Passat ich ma komfortnejsie, lepsie bocne drzanie

- tempomat - velmi zakladny navyse nedrzi rychlost presne ale +-2km/h, Passat ma viac funkcionality. Rizdiel ako medzi 'analogovym a digitalnym' ovladanim.

- mensia sirka vozidla - 3aja ludia vzadu len na kratke vzdialenosti. V Passate sa dali aj stredne (do 100km) bez nejakeho vyrazneho diskomfortu.

- predne hmlovky sa daju lahko vypacit a tym padom sa kradnu

Celkovo som z noveho Superba viac rozcarovany nez spokojny. Pride mi to ako skodovacka krabica kde sa moc na detaily nemyslelo.

Passat je jednoznacne lepsie auto z pohladu sofera a aj ked sa jedna uz o trosku viac okukany dizajn asi by som mu dal prednost mat moznost volit este raz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- rucna brzda - tradicna paka versus sofistikovany gombik parkovacej brzdy a automatickym uvolnenim pri pridani plynu (velmi prakticke)

- klucik zapalovania - passat ma elegantny 'privesok', superb obycajny klucik z ktoreho ked visi kluc z defendlocku tak to furt trieska o koleno (nervy pri oblecenych kratasoch). Kessy by to zrejme vyriesil.

- tempomat - velmi zakladny navyse nedrzi rychlost presne ale +-2km/h, Passat ma viac funkcionality. Rizdiel ako medzi 'analogovym a digitalnym' ovladanim.

Celkovo som z noveho Superba viac rozcarovany nez spokojny. Pride mi to ako skodovacka krabica kde sa moc na detaily nemyslelo.

Passat je jednoznacne lepsie auto z pohladu sofera a aj ked sa jedna uz o trosku viac okukany dizajn asi by som mu dal prednost mat moznost volit este raz.

Tak já ti člověče nevim. Nechal jsem z vyjmenovaných negativ tři podle mě ujetý. Třeba by mě zajímalo, co je na tempomatu zakladního a jaké funkcionality může mít klasický tempomat navíc. Absence adaptivního je trochu jiná věc, ale pochybuju, že bys ho v předchozím autě měl. To bys těžko měnil.

Celkově jsem se docela nsmál hlavně poslednímu odstavci - proč si teda auto prvně nevyzkoušíš a teď se rozčiluješ nad milionem věcí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protoze ty negativa u superbu a vyhody Passata jsou jen drobnosti. Me osobne na Superbu mimo spousty malickosti vadi hlavne ten stredovy sloupek, kdy aby me netlacil do nohy si musim dat sedacku tak dozadu, ze malem nedosahnu na volant a pripadam si trochu jak kdybych ridil ze zadniho sedadla. S tou posunutou sedackou dozadu souvisi i spatny vyhled pres sloupky, ktery je i bez nutnosti posunute sedacky bidny a tim posunutim dozadu se to jeste zhorsi.

Editováno: , autor: 5icz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já ti člověče nevim. Nechal jsem z vyjmenovaných negativ tři podle mě ujetý. Třeba by mě zajímalo, co je na tempomatu zakladního a jaké funkcionality může mít klasický tempomat navíc. Absence adaptivního je trochu jiná věc, ale pochybuju, že bys ho v předchozím autě měl. To bys těžko měnil.

Celkově jsem se docela nsmál hlavně poslednímu odstavci - proč si teda auto prvně nevyzkoušíš a teď se rozčiluješ nad milionem věcí?

Nez som toho Supa kupil, mal som z pozicovne Superb II Limo 2.0 103kW DSG na 2 tyzdne, spravil som s tym cca 1500km. Az na ten stredovy stlpik (co je jednoznacne naj negativum) mi to prislo celkom OK (ta DSG ma celkom bavila ale xcel som radsej 4x4) a hlavne som chcel zmenu. Ten stredovy stlpik mi vyhovorili kolegovia: ze si zvyknem.

Superb Combi sa mi dizajnovo pacil tak preco nie. Detaily vyplavali na povrch postupne az po mesiaci pouzivania a kedze som pocas rozhodovania brusil po roznych forach, prispievam nazorom (nerozculujem sa).

Chapem ze su to detaily, ale u aut v tejto cenovej kategorii su to prave detaily co rozhoduju. Jazdi to krasne, ale auto za rovnaku cenu sa pouziva pohodlnejsie prave kvoli domyslenejsim detailom.

Tempomat: Passat ma +-1kmh a +-10kmh na joysticku s rozumnou usabilitou a drzi rychlost presne (nekolisa ako u superba podla terenu). Superb musish drzat kolisku hore alebo dole a nenaregulujesh si rychlost s presnostou na 1kmh.

Este jedno negativum: posuvanie po telefonnom zozname je sekvencne a nema 'zrychlenie'. Cize pokial mate 200 mien v telefone dostat sa na pismeno v strede abecedy znamena 100x kliknut dole/hore (++ Superb nepodporuje Blackberry). Externy Parrot je lepsie riesenie ako vstavana podpora GSM III.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Taky se tady docela bavim nad tim, jake se hledaji nevyhody Superbu oproti Passatu.

Jelikož zvažuji také koupi Superbu, zajímam se o něj a byl jsem se projet se Superb Combi 2.0Tdi 125kw manual.

Vse moc dobry, krom toho stredoveho tunelu,ten me take tlacil do nohy a trochu jsem si na to nemohl zvyknout.

Naopak co mam zkusenosti s Passatem, neprisel sem mu nejak na chut, docela me zklamal

- drnčení, vrzání ( mín drnci ma soucasna o1)

- hluk (do prostoru ridice prochazel hluk z venku)

Takze hledat nejake - na tom ze se nevejde mapa a4 do sedačky, to je mi celkem v pate.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

takže, jak to tak bývá, nakonec to dopadlo úplně jinak. Objednal jsem si Tiguana 2,0 TDi, 125kW, Track&Field. Tak jsem si zvykl na Tigouše co už doma máme že jsem neodolal vysokému posazu a možnosti odreagování na pooraných polích a jiném terénu ;) , díky všem za názory a rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se tady docela bavim nad tim, jake se hledaji nevyhody Superbu oproti Passatu.

stredový tunel ..... neprisel sem mu nejak na chut, docela me zklamal ... hledat mouchy, to je mi celkem v pate.

Přesně to stejné jsem řešil i já. Nakonec po mnoha letech s dieslem jsem koupil SII krátkou 1.8TSI manuál, rozhodoval jsem o DSG, ale je občas poruchová, tak až příště.

Měl jsem OII combi a rozhodl jsem, že combi nepotřebuji.

K tomu porovnání, po projížďkách i s různými jinými značkami aut jsem usoudil, že zůstat u ŠKODA bude nejlepší řešením.

To co to auto má ve výbavě, bych u jiných značek to by bylo úplně za jiné peníze a dnes kdy je všude FAP filtr (další nemalé výdaje) a CR náchylný na kvalitu nafty, tak mojí volbou byl benzín.

Ohledně pohodlí a středového panelu a různých odkládacích míst, mě cybí místo na 1,5l láhev .... , ale každé auto má svoje mouchy ... je zajímavé, že mám 178cm a netlačí mě středový panel, je to asi seřízením a nastavením sedačky. Známý má skoro 2m a má stejný názor.

Volbou zda VW nebo nějaká ŠKODA si myslím, že každý se rozhodne podle sebe, co se mu líbí a včem se cítí, jak padne do ruky.... a určitě bude hrát i to, za kolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zhruba před měsícem jsem taky řešil dilema při objednání nového auta - buď Superb II combi nebo Passat combi - oboje v naftě 125kW v dobré výbavě. Obě auta jsem otestoval, najel jsem s nimi cca 400km. Není to moc, ale moje poznatky jsou následující :

Měřím 193cm a v SII mi hrozně vadil široký středový panel, velkou chybou je podle mě absence místa pro 1,5 pet lahev ve dveřích. Celkově jsem se mnohem lépe usadil v Passatu, připadal mi takový přívětivější a pohodlnější pro řidiče (z 90% jezdím sám a obří podélný prostor na zadních sedačkách nepotřebuji). U SII mě velmi zklamal výrazný hluk od předních podběhů (subjektivně podstatně větší než u mé současné OII), v tom je podle mě Passat jiná liga. I aerodynamický hluk při vyšší rychlosti mi připadal nižší v Passatu. Úrovní zpracování a designu interiéru má podle trošku navrch Superb, je přeci jenom o cca 5 let mladší. Pokud se týká exteriéru, tam si mi naopak o hodně víc líbí Passat, se styling paketem v R-designu vypadá fakt krásně. Superb v kombíku mi připadá jako nafouklá oktávka, přičemž ovšem oktávka má vyváženější proporce. Výbavy obou aut jsou vcelku srovnatelné, na SII mi nabízeli slevu 11%, na Passata jsem dostal 17% - takže volba byla pro mě jasná - objednal jsem si Passat Variant Executive 125kW v manuálu (DSG mě neoslovilo, jezdím dálky a rád si "zakvedlám" šaltpákou) - vyšel o cca 80 tis.Kč levněji než Superb. Je to vždy dilema, já jsem se rozhodl pro VW a doufám, že jsem udělal dobře. Současná generace Pašíka je po 5 letech technicky vychytaná a reference na něj mám od známých výborné. Škodovku nezatracuji, mám s ní ty nejlepší zkušenosti - s Fábií I combi 1,9TDi jsem najezdil bez problémů 220 tis.km - nyní má 400 tis.km a pořád ve firmě bez problémů jezdí.

Se současnou Octávií II Combi 1,9Tdi mám bez větších problémů najeto 350 tis.km (jako nová načipována na 108kW/310Nm) - to auto najede určitě bez problémů 500 tis.km....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

a tak to nehroť, nemá cenu sem dávat nějakýho špindíru. :D I když jseš na tom relativně líp, než já, protože já mám sice garáž o ploše 36m2, ale auta stojej venku. Vždycky když přivezu nějaký zboží, tak jsem línej to vozit do skladu a naflákám to do garáže. Tak to aspoň doma omlouvám tím, že by tam roztál sníh a vytvořil na zemi louže :w00t1:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tak to nehroť, nemá cenu sem dávat nějakýho špindíru. :D I když jseš na tom relativně líp, než já, protože já mám sice garáž o ploše 36m2, ale auta stojej venku. Vždycky když přivezu nějaký zboží, tak jsem línej to vozit do skladu a naflákám to do garáže. Tak to aspoň doma omlouvám tím, že by tam roztál sníh a vytvořil na zemi louže :w00t1:

TEN MOTOR UZ JE ASI PRYC,ZE? S POZDRAVEM PETR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se take rozhodl pro S II , byl jsem projet passata a nevim,nejak me nenadchnul ani novy passat. Hluk bych rekl ze je srovnatelny, mam SII 1.8 TSI a super,tichucko ,max ten hluk od kol by na nejakych cestach by mohl byt lepsi,ale kazde auto ma sve mouchy. Ja rikam max spokojenost a do passatu bych nesel. Superb ma 5x hezci interier, tam jde vyrazneji poznat vekovy rozdil:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...