Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Hele kluci, RS 2.0TDI je vaše modla a tu bílou combi na Jarově jste nechali nějak zahálet.Je tam ještě a dokonce ji zlevnili o 26 000,- nyní stojí 699 000,-Kč a je opravdu pěkná.Benzínové RS- 4ks zmizely a je tam poslední ale chudáčka chrochtáčka nikdo nechce.Má najeto 30 000,- takže ji můžete dát rovnou čipnout k Cimbu a pak nám poreferovat jak to super běhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci, RS 2.0TDI je vaše modla a tu bílou combi na Jarově jste nechali nějak zahálet.Je tam ještě a dokonce ji zlevnili o 26 000,- nyní stojí 699 000,-Kč a je opravdu pěkná.Benzínové RS- 4ks zmizely a je tam poslední ale chudáčka chrochtáčka nikdo nechce.Má najeto 30 000,- takže ji můžete dát rovnou čipnout k Cimbu a pak nám poreferovat jak to super běhá.

Jak to myslis? Jako koupit jeste jedno RS v combi?! :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to myslis? Jako koupit jeste jedno RS v combi?! :D

No tak úplně jsem to nemyslel-je tu ještě spousta zájemců co si RS nekoupili a blíží se ty vánoce takže je to, řekněme, vhodná příležitost chybu napravit a zaplnit garáž vysněnou Okinou.Ale samozřejmě pokud bys chtěl vyvolat opravdu dojem na sousedy a zde na fóru měl bys ji koupit s odůvodněním, že potřebuješ vhodné auto pro rychlé nákupy.A pak bílá barva by velice dobře ladila s tvým současným vozem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak úplně jsem to nemyslel-je tu ještě spousta zájemců co si RS nekoupili a blíží se ty vánoce takže je to, řekněme, vhodná příležitost chybu napravit a zaplnit garáž vysněnou Okinou.Ale samozřejmě pokud bys chtěl vyvolat opravdu dojem na sousedy a zde na fóru měl bys ji koupit s odůvodněním, že potřebuješ vhodné auto pro rychlé nákupy.A pak bílá barva by velice dobře ladila s tvým současným vozem.

:D Tak to mas pravdu, ze by si nekdo mohl udelat hezke Vanoce. :p Ale ja to urcite nebude, spis budu jeste vylepsovat soucasny (ted nemyslim chip). O aute pro rychle nakupy vubec nemluv, nebo jeste prijde Mischicka, kterej o TDI jinak nerekne nez auto na nakupy!! :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci, RS 2.0TDI je vaše modla a tu bílou combi na Jarově jste nechali nějak zahálet.Je tam ještě a dokonce ji zlevnili o 26 000,- nyní stojí 699 000,-Kč a je opravdu pěkná.Benzínové RS- 4ks zmizely a je tam poslední ale chudáčka chrochtáčka nikdo nechce.Má najeto 30 000,- takže ji můžete dát rovnou čipnout k Cimbu a pak nám poreferovat jak to super běhá.

kdo má 700 t., nepujde si koupit ojetou, navíc předraženou, Škodovku chudáčka chrochtáčka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdo má 700 t., nepujde si koupit ojetou, navíc předraženou, Škodovku chudáčka chrochtáčka.

No úplně pravdu nemáš, původní cena vozu byla cca 960 000,-, má ve výbavě snad všechno co může mít-kromě kůže.Myslím, že ta cena je dobrá za rok starý auto.Naftový RS jsou v bazarech rarita, tohle je první co jsem na Jarově viděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdo má 700 t., nepujde si koupit ojetou, navíc předraženou, Škodovku chudáčka chrochtáčka.

Jěště mi to nedalo a stáhnul jsem foto tohoto konkrétního RS z Jarovského bazaru, aby bylo jasné co míním zvrzením, že je to pěkné RS za rozumné peníze. S těmi 700 t nemáš Jirko pravdu,ten kdo je má si může pořídit novou tak maimálně 1.6 či 1.9, ostatní motorizace s doplňkama tuto cenovou laťku přsahují o RS v TDI ani nemluvě.Ono došetřit dalších 250 t na RS TDI v kombíku v trochu slušné výbavě je přeci jen dost náročné.

Auto_plus.htm

post-9991-1197712493_thumb.jpg

post-9991-1197712512_thumb.jpg

post-9991-1197712532_thumb.jpg

post-9991-1197712551_thumb.jpg

post-9991-1197712564_thumb.jpg

post-9991-1197712591_thumb.jpg

post-9991-1197712614_thumb.jpg

post-9991-1197712632_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci,.

Ještě jsem se nezmínil o druhém chrochtáčku RSáčku v hatchbacku 2.0TDI, nijak moc jsem si ho neprohlížel ale pár fotek vás třeba inspiruje.Takže chlapi, vánoce se blíží uvažujte o tom.Ještě máte šanci kupit si dost vysoký stromeček aby se vám pod něj Okinka vešla. V bazaru je v nabídce ještě jedna benzínová ale neodvažuji se vás unavovat nevhodnou pohonnou jednotkou. (velice se omlouvám Mischickovi a ostatním kolegům, kterým vůně benzínu není lhostejná).

Auto_plus.htm

post-9991-1197713793_thumb.jpg

post-9991-1197713824_thumb.jpg

post-9991-1197713839_thumb.jpg

post-9991-1197713860_thumb.jpg

post-9991-1197713886_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě nedává.Já když jsem si dával před 10 lety čipovat 1.6 Feldu, prováděli i snížení hlavy a výměnu vačky.Tato úprava tj. zvýšení komprese motoru přinesla prasknutí ojnice u 4 motorů a jejich majitelé si opravu platili sami.Tu službu mi tenkrát nabídli také s upozorněním na toto riziko a že za HW úpravu neručí.Já jsem toto odmítl a mám od nich jen čip.Doma jsem si ještě vyleštit výfukové paroží.Když se mi ale odporoučela cca po 7měsících první čiplá ŘJ, vyměnili mi ji za novou ihned s omluvou.

Takže Cimbu jednoznačně nese záruku za ŘJ ale ne za poruchy motoru.To je samozřejmě důležitý faktor pro rozhodování.Např. pro benzínové atmosférické motory to nenese žádné riziko-je to dáno mírným zvýšením výkonu.U 2.0TFSI je to také OK-španělská tovární úprava dává stejný výkon v Cupře-jen nevím jak je to s ojnicemi a ložisky ale i nás byla čiplá RS a bez problémů.U RS TDI je to truchu komplikovanější-žádný typ v koncernu VW nemá podobně továrně zvýšený a tedy i odzkoušený výkon tohoto typu motoru a tedy, jak již zde mnohokrát zaznělo, jsou obavy o jeho výdrž, výdrž spojky a převodovky.Spojku bych u této úpravy rozhodně nechal origo aby chránila převodovku jejíž max. schopnost přenosu je 350Nm-je tam sice nějaká rezerva ale vzhedem k faktu, že oprava převodovky je dost drahá legrace cca 105-130 000,- je to potřeba brát v úvahu, oproti tomu opravu spojky dokáže uhradit každý.

No pochybuju ze Cupra ma stejny treba turbo aj, vyssi vykon jen sw urcine nema...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pochybuju ze Cupra ma stejny treba turbo aj, vyssi vykon jen sw urcine nema...

Jo to máš pravdu ale výměna turba je řešitelná bez problémů technicky i finančně, důležité je , že blok motoru jako takový prošel tovární zkouškou a výkon je stejný jako nabízený čip.Protože je Cupra levnější než OII RS usuzuji, že na motoru nebyly udělány až tak dramatické úpravy(cena by letěla rychle nahoru)- proto si myslím, že klikové soustrojí jako takové neprošlo rozsáhlými změnami.Mohu se mýlit ale výsledná cena vozu to nenaznačuje.V zamýšleném posílení výkonu je samozřejmě pevnostní rezerva klikového ústrojí klíčovou otázkou.Jednoznačně je mi sympatičtější úpravy dělané v Německu, kde se mění i ojnice a písty vč. ložistek- samozřejmě ceny nad 5-6 000 Eur jsou dost vysoké ale celková koncepce se mi zdá být promyšlenější a lepší. Pochopitelně za 20 000,-Kč nelze očekávat zázraky.Z mého pohledu je origo výkon v RS TFSI dostatečný-vždyť upravená Cupra není výkonově lepší.Osobně se mi čipnutí zdá být zbytečné ale respektuji nadčení ostatních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...důležité je , že blok motoru jako takový prošel tovární zkouškou a výkon je stejný jako nabízený čip.Protože je Cupra levnější než OII RS usuzuji, že na motoru nebyly udělány až tak dramatické úpravy(cena by letěla rychle nahoru)- proto si myslím, že klikové soustrojí jako takové neprošlo rozsáhlými změnami....Z mého pohledu je origo výkon v RS TFSI dostatečný-vždyť upravená Cupra není výkonově lepší....

Tohle je konkrétně u Cupry na auto.cz

Tento dvoulitr TFSI má větší turbo i vstřikovače, zpevněný blok, nové ojnice, rovněž písty a hlavu válců odlitou z materiálu, který lépe odolává vysokým teplotám a namáhání. Společně s přeprogramovanou mapou v řídicí jednotce dosahuje 177 kW (240 k)

A co se týče výkonu, tak já myslím, že jelikož Cupra má 177kW a RS "pouze" 147kW Cupra výkonově lepší je ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je konkrétně u Cupry na auto.cz

A co se týče výkonu, tak já myslím, že jelikož Cupra má 177kW a RS "pouze" 147kW Cupra výkonově lepší je ;)

No papírově ani ne, Cupa má maximálku 237 a RS 240.Upřímě mě to překvapilo, čekal bych logicky větší výkon Cupry.Jízdní vlastnosti ale může a bude mít Cupra lepší díky kratším převisům, to jo.Na tvé informaci je důležité, že bylo posíleno klikové ústrojí.Posílení bloku a hlavy není až tak důležité-jejich pevnostní rezerva je dostatečná-jsou to statické části sice namahané ale bez pohybu-u benzínu vlivem menším kompresním poměrům to není takový problém jako u dieselu.Klikovka je větší problém velké rotující hmoty silně dynamicky namáhané-tam je to s rezervou problematičtější.Ty změny na motoru ale skutečně nemohou být až tak rozsáhlé vzhledem k ceně vozu.Ekonomická situace Seatu je velmi napjatá Cupra nemůže být dotovaný model.

Ale zpátky k naší RS TFSI-otázku zda-li risknout jen čipnití motoru bez úprav HW si stejně musí každý zodpovědět a rozhodnout sám.Teoreticky by šlo koupitt klikovku, hlavu a turbo s příslušenstvím od Seatu jako náhradní díly a vrazit to do bloku RS ale cena přestavby se dostane bůhví kam. Já osobně bych do úpravy RS nešel myslím, že to není potřeba ale pokud bych cítil tu potřebu šel bych do úpravy v Německu nebo bych sondoval možnost přestavby HW v Seatu pokud by finanční náklady nepřekročily 200 000,-Kč.No takhle to vidím já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale skutečně nemohou být až tak rozsáhlé vzhledem k ceně vozu.Ekonomická situace Seatu je velmi napjatá Cupra nemůže být dotovaný model.

Jenže ten motor se nedělal speciálně pro Seat, TFSI v Cupře vychází z toho, co je v Audi S3 (cca 195kW), takže vývoj nulový.

btw, Cupra má o cca vteřinu lepší zrychlení a maximálka jistě nebude nižší než u RS, ale myslím, že v praxi ten rozdíl bude znát, už z principu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je konkrétně u Cupry na auto.cz

A co se týče výkonu, tak já myslím, že jelikož Cupra má 177kW a RS "pouze" 147kW Cupra výkonově lepší je ;)

Ještě jsem zapoměl-Cupra má zrychlení 6,5 sec, RS 7,3 sec je otázka zda-li to stojí za náročné úpravy motoru či riziko jen čipu bez HW úprav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem zapoměl-Cupra má zrychlení 6,5 sec, RS 7,3 sec je otázka zda-li to stojí za náročné úpravy motoru či riziko jen čipu bez HW úprav.

To záleží na každém, ale info o zrychlení z 0 na 100 nebo Vmax ti prakticky nic neřekne. Rychlost je limitována použitými převody a zrychlení zase nemůže stoupat přímo úměrně s výkonem, jelikož především na první dva až tři rychlostní stupně je limitováno trakční schopností nápravy a u předekolky toho příliš na 200k nepřeneseš, ale zejména na 4., 5. a 6. stupeň je rozdíl sakra znát. Prostě když cca ve 150km/h na pětku šlápneš na plyn, tak poznáš každý kilowatt navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jelikož především na první dva až tři rychlostní stupně je limitováno trakční schopností nápravy a u předekolky toho příliš na 200k nepřeneseš, ale zejména na 4., 5. a 6. stupeň je rozdíl sakra znát. Prostě když cca ve 150km/h na pětku šlápneš na plyn, tak poznáš každý kilowatt navíc.

To máš pravdu, vyšší průběžné zrychlení se vždy hodí ale na druhou stranu, konkrétně u naší RS není snadné rozhodnout se pro optimální technické řešení jeho navýšení.Samozřejmě Seat má výhodu i lineárního průběhu krotícího momentu i přes zvýšený výkon.Cimbu linerární průběh krouťáku nemá někde okolo 3 500 ot to jde ještě nahoru ale to nemusí být na škodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To záleží na každém, ale info o zrychlení z 0 na 100 nebo Vmax ti prakticky nic neřekne. Rychlost je limitována použitými převody a zrychlení zase nemůže stoupat přímo úměrně s výkonem, jelikož především na první dva až tři rychlostní stupně je limitováno trakční schopností nápravy a u předekolky toho příliš na 200k nepřeneseš, ale zejména na 4., 5. a 6. stupeň je rozdíl sakra znát. Prostě když cca ve 150km/h na pětku šlápneš na plyn, tak poznáš každý kilowatt navíc.

Jj, na tu ctyrku a petku to znat bude, ale pak si myslím, že už tolik ne. Cupra je hatchback, má useknutou záď a kratší příď vozu, proto v rychlostech nad 220 by to už takový rozdíl být neměl, protože aerodynamika už tady hraje taky nějakou roli..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, na tu ctyrku a petku to znat bude, ale pak si myslím, že už tolik ne. Cupra je hatchback, má useknutou záď a kratší příď vozu, proto v rychlostech nad 220 by to už takový rozdíl být neměl, protože aerodynamika už tady hraje taky nějakou roli..

S tou aerodynamikou budeš mít pravdu Cupra má myximálku jen 237, takže RSka je o 3 km rychlejší-aerodynamika v tom můžehrát roli a zřejmě má i jiný převod v rozvodovce bude to víc sportovní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou aerodynamikou budeš mít pravdu Cupra má myximálku jen 237, takže RSka je o 3 km rychlejší-aerodynamika v tom můžehrát roli a zřejmě má i jiný převod v rozvodovce bude to víc sportovní.

no,místo čísílek od výrobce bych se zeptal někoho,kdo Cupru má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no,místo čísílek od výrobce bych se zeptal někoho,kdo Cupru má.

Zajímalo by mě srvnání 2.0TFSIček....Audi s3, Golf GTI, golf Gti edition 30, seat leon cupra a RS...ještě možná passat TFSI...kdyžtak pište :p

Editováno: , autor: Stepa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ten motor se nedělal speciálně pro Seat, TFSI v Cupře vychází z toho, co je v Audi S3 (cca 195kW), takže vývoj nulový.

btw, Cupra má o cca vteřinu lepší zrychlení a maximálka jistě nebude nižší než u RS, ale myslím, že v praxi ten rozdíl bude znát, už z principu :palec2:

Samodrejme jestli jste nekdy jeli v Cupre, tak je to uplne jiny kafe jak normal ORS, jak podvozkove tak motorove, octa je liftback a proto ma naopak lepsi obtok vzduchu v zadni casti...Cupra bude taky urcite jinak zprevodovana, vmax nehraje uz takovou roli a preci jen se ceka neco vic zazitku nez u sportovne-cestovni ORS ...

Srovnavejte leda ORS a FR ...Cupra a S3 je jina liga...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednou jsem někde na výstavě projevil zájem o Cupru a pak mi z autohausu asi 5x volali, abych se přijel svézt. Bohužel mi to nikdy nevyšlo, ale pořád to mám v plánu. Nicméně jsem četl někde srovnání Cupra, Golf GTI a Opel Astra a Cupra z toho vyšla velmi dobře. Proti RS jsou ovšem všechny 3 auta výrazně sportovně laděný a v týhle společnosti je RS opravdu jen rychlý rodinný auto.

A ještě ke Cupře. Zrychlení 0-100 je 6,4 a maximálka 247 km. O pružnosti motoru na jednotlivý stupně ani nemluvě. Ale hlavně jsou Cupra a RS naprosto koncepčně jiný auta. Cupra má vysloveně sportovní náboj, ale užitný vlastnosti jsou proti RS veškerý žádný. A kupců je taky z toho důvodu na Cupru, jako šafránu. Neříkám, že by mě to auto nebavilo, ale nějak si neumím představit, že bych s ním dělal to, co s OII. A jedna věc mě na Cupře doslova ekluje, a to je středovej panel palubky. To je opravdu mimořádnej paskvil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No úplně pravdu nemáš, původní cena vozu byla cca 960 000,-, má ve výbavě snad všechno co může mít-kromě kůže.Myslím, že ta cena je dobrá za rok starý auto.Naftový RS jsou v bazarech rarita, tohle je první co jsem na Jarově viděl.

a kde je těch 150 t. navíc schovaných ? V základu to bude stát asi 811 t., protože ani ta barva není příplatková. Obyč rádio, žádná navi a ten zbytek není vidět. Ale i tak, bílá barva, jak známo, netáhne. Já bych to nekoupil. A hlavně bych dneska za tyhle peníze měl u sousedů novou. A vlastně při současným kurzu eura ještě mnohem levněji. Proto jsem psal, že to je u nás předražený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...