Přejít na obsah

Výměna zadního blatníku


ratafak

Doporučené příspěvky

Řeším následující problém a pořád nevím, jaké řešení je to nejméně bolestivé-pro auto fyzicky a pro mne psychicky. :D Podobné téma se tu již před časem probíralo,ale názor na jeho řešení ne.

Jsem také jeden z těch nešťastníků, kterým rezne PZ blatník v oblasti hrany víčka palivové nádrže.Octavia z roku 97, první majitel,nebouraná. Protože jsem absolvoval všechny prohlídky v autorizovaném servisu,nebude podle předběžné informace ze servisu problém s reklamací.Zatím jsem se dohodl,že to budeme řešit až teď na jaře.Chtěl bych se ale zeptat na jednu věc: jako jediné možné řešení reklamace je podle autorizovaného servisu pouze výměna celého zadního blatníku-tedy říznutí a navaření. To mi celkem nahání hrůzu,i když servis se dušuje,že na to jsou přesné postupy a že nebude nic vidět.Bojím se také toho,že to v místech nových svarů bude reznout.Máte s tím někdo zkušenost-třeba výměna stejného dílu po havárii? Zatím jsem se v okruhu svých známých setkal se zcela protichůdnými názory-od toho, že dneska je to vcelku brnkačka až po ten, že pokud je to auto nebourané a jinak v pořádku,tak že mi ho vlastně tímto zásahem zničí. Jaký na řešení "celé té hrůzy" :angry: máte názor? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ja měl bourany zadni pravy blatnik (už jsem to tak kupoval). Vyměna celeho blatniku. Jedine co lze vypozorovat z vnějšku zkušeným okem, je lak u svaru nad sloupkem. Takže, pokud to udělají kvalitně, nevidím problém. Pokud to dobře ošetří, reznout to nebude.

Problém vidím jen v tom, že asi při potencionálním prodeji nikomu nevysvětlíš, že to nebylo bouraný.

Hodně zdaru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radafáku vítej v klubu. Já mám ten samý problem - vykvetlo mi to přesně v té hraně u víčka u nádrže, protože moje auto nemělo plastové podběhy zadních kol, které jsem si později pořídíl cca za 1200 (v origo servisu). Protože se chystám předělávat předek a bude se lakovat, přišla řada i na tuhle "kosmetickou vadu". Budu to dělat s kamarádem, takže 100% práce. Postup je následovný, měnit celý blatník je blbost, odmontuješ víčko od nádrže, karboflexou tneš do živého a prorezivělý plech se prostě vyřeže. Kolem řezů se cca probrousí 5cm až na plech z venku i ze vnitř. Pak přijde na řadu "CO-čko", naboduje se nový, zdravý plech. Body cca po 3cm. Mezery mezi body a plechem se pocínují klempířskou pájkou. Pak přijdou na řadu kyty. Napřed sklo, pak klasický dvousložkový a nakonec plnič. (Jednotlivé operace se opakují, broušení a kytování až do dokonalého vyhlazení). Ze spodu základovka, případně nějaká antikorozní barva a ochranný nástřik spodku + nazpět plastové podběhy. Pak už se vezme jemný "šmirgl" pod vodu a zlehka se rozleští plnič. A finále 3x vrstva barvy + 2x vrstva laku. Stříká se celý díl. Tzn celá jedna strana mimo předního blatníku a dveří aby to nebylo poznat. Náklady 2. 000 + lak (celkem cca 4.500)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Co je vlastně důvodem té koroze??? Já slyšel že právě plastový podběh na jehož vršku se v prohlubni hromadí bordel a proto to rezne. Teď se ale dozvídám, že to má na svědomí absence plastového podběhu. Je fakt, že u starších ročníků se dodávaly jen přední. Takže když tam podběh mám mělo by to být v pohodě? Nebo se mám snažit tomu nějak preventivně předcházet? Vyndat podběh...vyčistit....???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je vlastně důvodem té koroze??? Já slyšel že právě plastový podběh na jehož vršku se v prohlubni hromadí bordel a proto to rezne. Teď se ale dozvídám, že to má na svědomí absence plastového podběhu. Je fakt, že u starších ročníků se dodávaly jen přední. Takže když tam podběh mám mělo by to být v pohodě? Nebo se mám snažit tomu nějak preventivně předcházet? Vyndat podběh...vyčistit....???

Důvod je prostý. Když tam nemáš plastový podběh, tak ti kolo hází bordel přímo do toho nejchoulostivějšího místa - styk tří plechů, vnějšího (toho co vidíš u víčka u nádrže) podběhu (plech co tvoří dno a bok kufru) a hadici od benzinu. Vznikne tak velice agresivní prostředí - voda a kamínky vymijí místo až na "plech" nehledě na to, že prach a jemné bláto, které se tam nahromadí obsahuje soli a vše jen urychluje. Když tam dáš podběh, tak ti bordel končí na plastovém podběhu, toť vše. Samozřejmě, že se dostanou nečistoty i nad plastový podběh, ale již nemají přímý kontakt s kolem a je to tudíž ochráněno na 100%. Když se tak koukám na ten svůj 2roky starý přízspěvek, tak musím ještě doplnit, že po opravě a vyvaření jsem doplnil plasty dozadu a víčko od nádrže je po opravě bez koroze a naprosto ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, jak píše Píst - hromadění toho bordelu je smrtící. Stačí se projít po nějakém parkovišti a vyhledat Octávky z prvních roků výroby, které zadní plasťák ještě neměly. Jen málo která z nich na tomhle místě "nekvete". Tenkrát jsem to řešil v rámci záruky se Škodovkou a vyměnili mi celý blatník a dodali právě ty podběhy. Od té doby zatím klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem to tady před dvěmi roky, tak tady máte moje foto jako ostrašující případ :rip: - a pak že octávky nehnijou ;) .

Nechal jsem vyměnit celej blatník, přidělal jsem plast. podběhy a už to zase vypadá jako auto .

Super. Dík už jsem o něco chytřejší :palec2: takže když tam mám podběh, tak je to v pohodě...

No Oktávky bohužel reznou no. Kolem té nádrže. Kua že v tý Boleslavi taky nepoužívají hlavu :aggressive: kolem víčka nádrže už hnil Favorit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Co jsem se ptal ve Skodovce tak od zacetku vyroby jsou celopozink.Ale taky jsem slysel,ze postupem casu to zaceli mixovat s cernym plechem,pac cena pozinkovanyho plechu sla moc do nakladu.Tak nevim jestlo je to pravda. Ja mam 99,s korozi zadny problem,ale uz jsem videl i nejake 01,02 i 04 a pekne zrzky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám, že ty první oktávky hnijí pouze u víčka nádrže...

Nejenom u víčka nádrže, taky přední blatníky v místě, kde navazují na prahy. I přes plastový podběh se tam hromadí svinčík, který je vlhký a způsobuje korozi. Vykydal jsem toho asi dvě kila z každého blatníku, osušil a důkladně naplácal rezistinem, snad to dá chvíli pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Takze muj verny mechanik se mrkl na ta mista ktera potrebuji osetrit :

jojo ocistit za prednima podbehama, defakto za placackama - doma jak Fabia tak i Octavia - neuveritelny kus mokre hliny nas prekvapilo.

Ihned se slo opravovat - take to tam rezatelo :(

post-3876-1233458046_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...