Přejít na obsah

Řazení u nových Octavií Tour 1.6 75 kW


pmasek

Doporučené příspěvky

Ahoj, někde tady na fóru jsem našel vlákno s tématem řazení u nové Tourky benzín 75 kW a reakce na toto téma bylo, že více majitelů nových Tourek má problém s řazením a objevuje se to prý poslední dobou. Považoval jsem za přínosné se tomuto tématu věnovat více a tak jsem založil samostatné téma v závadách. I já jsem 14 dní majitelem nové Octavie Tour 1.6 75 kW a mám problém s řazením 1 a 2. Ostatní rychlosti jdou docela dobře, vč. zpátečky. Dávali tam Construct, ale ten je prý v pohodě. Je fakt, že auto ještě nemá moc najeto, ale zůstat stát na křižovatce, když se rozsvítí zelená a já tam něco furt lovím, abych se rozjel, to je dost naprd. V servise mi řekli jejich oblíbené "to si sedne". Řazení je dost tuhé, ale jen u 1 a 2 a téměř vždy musím vynaložit sílu, což se mi moc nechce. Měl jsem Octavii 1.6 55kW 10 let a tam bylo řazení úplně v poho. Nechť se ozvou i majitelé Tourek, kteří se ve zmiňovaném vláknu tolik těšili na nové auto, jaké i oni mají zkušenosti. Chudák manželka, až pojede sama a na křižovatce zůstane stát... a nebude vědět co s tím. Nechá se to řazení nějak poštelovat, nebo si to prostě musí sednout? A dávají tam vůbec olej, který tam má být (asi jo, když je to z výroby)? Díky všem za rady a reakce.

Editováno: , autor: pmasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítám Tě v klubu, k řešil jsem tu několikrát stejný problém, nikdo nám v podstatě neporadí, ale uklidním Tě, mám už najeto cca 10500km a řazení se mírně zlepšilo asi po 5000km, momentálně občas marně hledám aspoň nějakou rychlost za studena při odjezdu do a z práce, na křižovatce mám už včas připravený kvalt. V servisu krčili ramenama prý je to normální u 1.6 jiné typy tento problém neznají O2 1,6FL řadí super ale s jiným systémem, jinak mám dodatečně montovaný defend a bojím se že by to svedli při reklamaci na něj. Teď řeším cukání motoru na reklamačku a svedli to na nekvalitní palivo - provedli "odborný" odběr na rozbor benzínu - můj problém trvá už delší dobu a nemá souvislost s momentálním palivem v nádrži. Výsledek měl být do týdne a když jsem se ptal včera tak mi řekli že zásilku jim pošta vrátila a poslali to k rozboru znova. Nadšení z toura vyprchalo.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za přivítání :) Tak dneska jsem byl nezávazně v jiném servisu škoda a tam mi řekli také, že to chce rozjezdit, a že to je celkem běžné s řazením s táhly u 1.6. Jen mi to řekli a vysvětlili poněkud ochotněji, než v servisu, kde jsem auto kupoval. TAké mi poradili jednu velmi důležitou věc, kterou by asi měli dělat automatikcky - písemně potvrdit buď oprávněnou nebo neoprávněnou reklamaci. Od toho se dá odpíchnout v případě problémů - třebas to, že by to chtěli svést na defend lock. Taky už to tu nekdo psal. Co se týká toho elektronického plynu, je to vážně průšvih. Mě to cukne opravdu neznatelně tak dvakrát za cestu (40 km). Možná by problém mohl řešit software od fy CIMBU, stojí to kolem 2 tisíc a vážně o tom uvažuju. Píšou tam, že se nechá upravit reakce plynu - je pak prý okamžitá. Troufám si říci, že by to mohl dělat ten potenciometr, nebo co to tam je. Prý to funguje tak, že z pedálu jde informace do řídící jednotky a odtud reakce do škrtící klapky. Jestli ti to dělá jenom při souvislé jízdě a při zrychlování je to v pohodě, pak by to mohlo být tím potenciometrem, potažmo softwarem. U mě zatím radost z nového auta přetrvává. Je to přecijen rozdíl oproti 12 let staré Octavii.

Editováno: , autor: pmasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ráno když jsem odjížděl z práce při -16C šlo 1. a další zařadit dobře, dík za radu o písemných vyjádřeních na závady v servisu, že by cukání způsoboval ten zasraný el. plyn mě ještě nenapadlo - prodlevu způsobuje na to jsem si těžce zvykl, ale cukání motoru za konstantní rychlosti mě už leze na nervy a pokud jim vyjde rozbor benzinu dobře vymění mi asi vstřiky prý jsou ucpané ale moc tomu nevěřím. Poznají úpravu softu v servise zkrz záruku? Jinak si dej ještě pozor na zatékání vody předními dveřmi pokud auto nestojí na rovině prý je na vině dveřní folie ještě jsem to s nima neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sám prodejce mi tvrdil, že běžným postupem (čili zjišťováním dat přes VAG) se na úpravu softwaru nepřijde, že pokud si nechám přehrát software kvůli elektronickému plynu, tak by to zjišťovali sami těžko. Navíc, nejedná se o chipování motoru, ale o úpravu reakce na plyn. Asi bych se nebál od fy CIMBU nechayt si to upravit. Sám se na to chystám, spíš kvůli manželce a to mám auto 14 dní. Ale ruku do ohně bych za to asi nedal, to je jasný. přecijen by to škodovka v případě zjištění použila proti tobě. Ani na fóru jsem nezjistil, zda už to někdo má, nebo ne. Spíš bych to viděl v tvém případě na technický problém, ten software dělá jenom to, že zpracovává signál z těch elektronických sraček (pedál plynu, lambda sonda) a posílá dál signál dalším elektronickým sračkám (škrtící klapka, vstřiky) jak se mají chovat. Třebas by to mohlo být tím, že při stálé rychlosti máš pedál sešlápnutý zdánlivě pořád stejně, ale potenciometr si to prostě vyhodnotí po svém a podle toho vypadá signál do ŘJ. Ještě mi napadl snímač otáček, ale opravdu s tímhle motorem zatím nemám zkušenost. Když jsem měnil rozdělovač u 1.6 55 kW za neoriginální (rozdělovač má v sobě i hallův snímač otáček) tak to cukalo, kuckalo, nejelo, ale pořád, nejenom při stálé rychlosti. TEnhle motor je řešený už jinak, ale snímač otáček tam musí být také. Na vstřiky bych to neviděl, to je nepravděpodobné. Ve škodovce prostě neví co s tím. Jejich oblíbené je všechno možné povyměňovat, ale příčinu problému většinou nenajdou. Zlatý mechanický věci, ta elektronika se mi moc nelíbí. Co můžeš udělat je, napsat do CIMBU, jestli nepřijdeš tímto o záruku, jestli to vůbec pomůže tvému problému a hlavně, jestli to pak po úpravě splní emise (euro 4). Asi jim tam napíšu taky, tak schválně, komu dřív odpoví :-) a pak dám vědět.

Editováno: , autor: pmasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem četl FAQ na stránkách CIMBU a o záruku agregátu zřejmě přijdeš - prý máš pak kontaktovat je (od nich dostaneš záruční list na software 5 let), ale co je to platné, když ti odejde na motoru něco jiného, žejo. Emise splníš určitě. NA jejicdh stránkách docela zajímavý čtení, hlavně o těch posranejch long-life olejích, kterým jsem nevěřil, ani jsem to nemusel číst. Tak to je těžký rozhodování, zda riskovat záruku, když ti ve škodovce vymění všechno zadarmo v rámci záruky, ale zase nepřijdou na příčinu závady. Asi bych volil střední cestu a zaplatil si diagnostiku u CIMBU a pak budeš mít jasno, když tvrdí, jaký jsou to borci. Pak už jenom přesvědčit dutohlavy v servisu, že je to fakt tím a tím.

Editováno: , autor: pmasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi jasný že řešení cukání bude servise řešeno systémem pokus omyl tápou protože odborníkům PC navyjelo žádnou chybu a auto nic nehlásí, včera jsem se už vytočil a nalil jsem do nádrže čistič STP a mám natankovaný V-power. Neměl jsem zatím moc prostoru k vyzkoušení ale k cukání zatím nedošlo a je dost zima a cesty špatné. Jinak po předchozím natankování v-poweru se cukání mírně zlepšilo a ještě zkusím vzít někde 98 nebo 100. Stále víc se přikláním k tomu el. plynu jak píšeš plyn je furt ve stejné poloze pak to cuká a něco nefunguje. Zatím počkám jak dopadnu se servisem ale letos už to nevidím s jejich přístupem. Na long oleje jsou dost protichůdné názory jezdím dost asi u něj zůstanu a souhlasím zlatý mechanický věci. V práci jezdím s O2FL - nesrovnávám ale řazení super, motor bez prodlev a cukání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdarec,

zpět k Tour problému s řazením, u mě je to stejný...od koupě tour 1,6 hned od začátku jde blbě 2. a 4. r.st. ...jde to tam pomalu, velkou silou, občas jakoby nadvakrát- šaltpáka dál už nejde ale kvalt tam ještě není, když si to člověk neuvědomí, tak to krásně škrtá a počítá zuby, jak nějakýmu učedníkovi :feve: ... jinak je tam construct od škodovky montovanej... v servisu se jim to zdá vpořádku... ale mám ještě jednu uplně stejnou oktynu 1,6 akorát starší a s ní problém nikdy nebyl a přímém porovnání když přesednu ze staré do Toura, tak to je jak z osobáku do traktoru :aggressive:

Kdyby někdo věděl co s tím, budu rád

P.S. : je škoda, že tyhle převodovky nejsou ovladaný lanovodama jako v audi 1,6 :( seřízení by bylo super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme objednávali Octavii, tak nás prodejce (a ne jeden) vždy upozornil na to, že řazení u 1,6 jde špatně, že je s tím ze začátku potřeba počítat. Nakonec jsme vzali naftu, tak problém nebude a jak to tak čtu, jsem za to velmi rád.

ja som mal ten isty problem a islo mi zle radit 1, 3 a 5 az ma to stvalo ale zacalo sa mi to zlepsovat tak po 10 000 km, teraz mam 28 000 km a uz to ide v pohode

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme objednávali Octavii, tak nás prodejce (a ne jeden) vždy upozornil na to, že řazení u 1,6 jde špatně, že je s tím ze začátku potřeba počítat. Nakonec jsme vzali naftu, tak problém nebude a jak to tak čtu, jsem za to velmi rád.

oni ti vaši ropáci mají taky své mouchy a nejsem za to velmi rád, u mě za poslení týden s řazením nebyl problém mám 11000 km snad to zraje jak víno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím přidat taky pár postřehů.

Mám najeto 25tis. km, 1,6 75kW. Mám ji rok a půl. Zezačátku jsem byl z řazení taky trochu rozladěnej, ale už se to docela rozhejbalo a funguje to celkem slušně. Nestalo se mi tedy nikdy, že bych něco složitě lovil na křižovatce, ale větší sílu a razanci to občas chtělo. Teď mi to trochu připomíná žigulíka, kterým jsem kdysi jezdil. A to je v mým případě vyznamenání, protože na žiguly nedám dopustit a obzvlášť řazení jsem dosud nezažil, jako v žigulu. Tedy krátké dráhy a je pěkně cítit, že to tam zacvakne. Myslím, že se delší dobu zabíhají synchra, je tak zapotřebí spojku poctivě šlapat až na zem. Možná i spojka, je trochu "chlupatá", když je nová, a stále trochu unáší. Zatím jsem u Octy nesebral odvahu ji trochu zajet, jak to občas udělám třeba s eRkem po výměně spojky - zabrzdit, motor roztočit tak na 3-5tis. a spojku trochu pustit. Opatrně, nespálit, ale trochu urychlit záběh. Trochu raubírna, ale pomůže to.

Mám ještě fabii, tam jde řazení mnohem lehčeji, ale chybí mi tam trochu právě to citelné zapadnutí. Jinak fabka řadí skvěle a obzválšť pro ženskou je to pohádkový.

Jinak jsem teď jezdil i v současných mrazech a řazení celkem OK, akorát první řazení 1 je trochu tužší, ale jak se to rozhýbe, jde to normálně.

Cukání se mi taky občas vyskytne, nejsnáz na 5, kolem 90-100km/h. Dočet jsem se i teorie, že se v těchto otáčkách přepíná krátká/dlouhá větev sání a když to neví, co by to mělo udělat a přepne to sem tam, tak si motor cukne. Na Cimbu se chystám hned po záruce, tedy příští léto. Měl jsem chip Cimbu ve feldě a jednoznačně jdu do toho i u Octy, i když to nezvýší výkon, ale "jen" zlepší přechody. Chystám se na totéž i u fabky, protože tam je prodleva v plynu ještě horší než u Octy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíte a variabilní sání mě vůbec nenapadlo. Tím benzínem bych asi neřekl, že to bude. Zkusit to můžeš, to nec nestojí. Nejblíže pravdě asi bude názor s tím, že se ŘJ nemůže rozhodnout, a že pořád přepíná mezi krátkým a dlouhým sáním. Co zkusit jet o 5 km/h rychleji nebo pomaleji? Je teda dost naprd, že to dělá právě při limitních rychlostech.

S tou úpravou od Cimbu budu muset počkat po záruce (ještě rok a měsíc a něco), ale věřím, že potom bude úplně jiná práce s plynem, bude citlivější, což je jedině dobře. Určitě do toho půjdu. S tím řazením je to asi normál. Máme v práci Fabii 1.9 SDi a tam je to pohádka - k řazení stačí jeden prst, lepší řazení jsem snad ještě neviděl, má najeto kolem 150 tis. km. U mé staré Octavie to šlo podobně, ačkoliv je řazení řešeno jinak. Jediný problém byl s 2 v mrazu, ale stačil dát meziplyn a pak už to šlo vždycky dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o 5 míň nebo víc asi nic neřeší pokud to bude dál ustálená rychlost a pak pojedeš tak že někoho pořád brzdíš a nebo tě brzdí ostatní a to pak čekáš na předvolání jak já, když autu šlapu na krk není problém, až na tu spotřebu a měření rychlosti, včera večer při -18 nic necukalo tak nevím jestli to pomohl čistič STP, ale zase jsem musel zakrýt chladič abych topil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tuto motorizaci (BFQ) ale MR 2002. Take mi auto cukalo. U me pomohlo provedeni "zakladniho nastaveni" skrtici klapky a agr ventilu pomoci VAGu. Navod je ve VISu. Jinak toto zakladni nastaveni se automaticky provadi po odpojeni a pripojeni baterie. Me to ale pomohlo az kdyz jsem to provedl rucne VAGem. Od te doby se mi to zda OK. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě mi volal servis že rozbor paliva pro mě dopadl dobře a budou se měnit vstřiky prý podle jejich zkušeností. Jsem taď na koni, ptal jsem se co bude následovat dál jejich systémem pokus omyl a teď se mě nezbaví budou se tomu věnovat mám přijet zítra ale nemůžu tak možná po novém roce oni totiž v servise nemají do čeho píchnout. Jinak tankoval jsem plnou 2x Shell vpower a před jejich odběrem u hypernovy. Teď mám shell + STP zatím necuká. Řazení momentálně OK. Děkuji za rady typu jak používat pedály a řadící páku, ano někdy je opravdu špatný mezičlánek mezi pedálama a volantem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak to je teda pech. Ale mysleli jsme si to, že vstřikovačema to nebude. Ať se snaží, dostali tvoje peníze a auto je v záruce. Nevím, jak je to řešené u O 1.6, ale u felicií 1.3 když cukal motor, tak to bylo většinou magnetickým snímačem otáček. Stál asi 250 korun a jelo se dál. Ale tady už mě fakt napadá jen ten debilní el. plyn, resp. signál z něj, nebo špatně vyhodnocující soft. Já už mám najeto 1000 km, řazení zas o kousek lepší (možná si zvykam), spotřeba (dlouhodobá) kolem 7,2 L. Cukání se vyskytne občas, cukne si to znatelně jednou za celou cestu, někdy vůbec. někdy 3x za sebou, a pak zase dobrý. Tak to neřešim. Necháme se podat, přeju, aby jsi to vyřešil, protože tohle jsou problémy pěkně na prd.

Editováno: , autor: pmasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při reklamaci servis vychází z pokynů MB a tam dobře ví kde je příčina cukání a myslím na soft ř.j. motoru, jestli ti to občas cukne a s autem se líp sžiješ tak to možná asi poznáš častěji, protože když jel autem servisák tak nic, ale jakmile jsem přesedl já tak to evidentně pocítil a i uznal. Další zkušební jízdy jsem dělal sám a už mi věřili. Měl jsem taky feldu ještě s rozdělovačem a stačilo ho při cukání vyčistit a jelo se dál. Na to špatné řazení si taky zvykáš, rozchodí se to později až najedeš víc bude lepší, já mám spotřebu asi stejnou - jezdím kotěhůlky a je zima jsme na zimních kolech (v servisu mě překvapilo že všechny o1 kolem měly ty vychválené GY UG7+ no taky je mám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gumy jsem kupoval Fulda Kristal Montero 3, je to novinka, tak uvidíme, jaký budou. Zatím s nima nejsou skoro žádné zkušenosti, UG7 jsou super gumy. Někdo holt ty fuldy otestovat musí :-) Jsou pěkně potiché, na mokru super, na sněhu byly lepší Debicy Frigo. Celkově jsem spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám snad dobré zprávy pro všechny. Překročením 25tis. km mi připadá řazení výrazně lehčí, než začátku. Během vánočních prázdnin jsem pár km procestoval a s řazením nebyly nejmenší potíže. Neřadí to sice tak lehce jako zmiňovaná fabka, ale jde to i tak hezky lehce a v pohodě.

Navíc jsem nezaznamenal cukání. A to jsem se třeba dneska ustáleně coural 80 a nic, plynulá jízda. Zkusím zítra cestou do práce, když mi to cukalo, tak vždy kolem kila, bez významný zátěže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto za půl roku přes 11tis. a řazení se po té počáteční hrůze podstatně zlepšilo a nečekám další posun i když by to mohlo být lepší, cukání se projevuje nepravidelně podle stylu jízdy a servisákovi ho snadno předvedu hlavně v ustálených rychlostech od 40 do 130, včera jsem jel služebně 250km s O2FL 1,6 a nic podobného se nedělo a řazení je pohádka. Čekám na další vyjádření MB pro záruční servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...