lastov Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 Ahoj, omlouvám se předem, jestli je zde podobné téma již založené, asi jsem ho přehlédl. Chtěl jsem jen od vás všech poradit, jaký je dobrý a úsporný motor do Fabie s 90% provozem ve městě (Praha -jižní spojka ve špičce) Mám v současnosti 1,4 Mpi (44kw) a ta mi sosne cca 9,5l/100km. Uvažuji koupi verze kombi, ale s jiným motorem - rozmýšlím se mezi 1,2 htp, ale spíš se přikláním k 1,4 tdi. Na oba motory jsem četl několik recenzí, ale bylo to tak 50:50 pro/proti. Ani v jednom jsem nikdy nejel, neřídil. Mé zkušenosti s Fabií jsou pouze ze zmiňované 1,4 mpi a 1,9tdi. Poradíte mi, zvláště vy, kteří máte nějakou zkušenost se zminovanými motory, nebo je ještě nějaká lepší alternativa pro provoz ve městě?? Předem díky za názory a rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 (editace) sam sa musis rozhodnut, podla toho aku mas tazku nohu, kde parkujes, kolko km jazdis, ci jazdis aj zimu aj leto, ci sam, alebo viac ludi, ci naklad alebo nie....je to iba na tebe. temy o motoroch tu su. este ak chces preluskaj recenzie. o kazdom koncernovom motore ich v archivoch motoristickych casopisov najdes plno. udaje o priemernej spotrebe a o spotrebe v meste od vyrobcu su pre priemerneho vodica realne. ked si setrilek a nevadi ti ze kilometer pred krizovatkou tusis cervenu a prides na volnobeh a rozbiehas sa a radis pri 1125 otacok tak budes mat spotrebu inu. a na juznej spojke aj tak nebudes mat spotrebu l/km ale l/h... a ta je pri teplom motore bez klimy na 1.2HTP 0.7 l/h klimou 1,1 l/h. Editováno: 27. Prosinec 2009, autor: cartmanko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 28. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2009 jestli jezdíš sutečně jen město, tak bych vzal osobně 1.2 HTp 47kw...do města a na couračky bohatě stačí a spotřeba solidní (na dálnici zas obrácenej efekt)...ta 1.4TDi jede taky slušně a za supr spotřebu, ale mě dostalo to jak oproti 1.9TDi vybruje - děs...navíc na couračky u mě vítězí benzín, protože než se nafta ohřeje, tak spotřeba je taky vyšší a trvá jí to dýl než Háťápce Každopádně na delší trať nebo dovolenku s rodinou je jasná volba v naftě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 28. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2009 Tak ja bych rozhodně do 1.4 tdi nešel.Je to hrozny traktor,jak je to studene hrozně se to třepe :kuk: .A s tim zahřatim ma kolega pravdu navic po couračkach městem ani moc neoceniš malou spotřebu ta se spiš projevuje na delši vzdalenosti.Samozřejmně tohle je muj nazor a konečne rozhodnuti je na tobě ale at vybereš 1.2 nebo 1.4 tdi tak nečekej od těchto motoru žadne zazraky.Když naftu do fabky tak jedině 1.9 tdi 74kw,to už je ale jina liga Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 28. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2009 podla mna cisto do mesta ber 1,2 HTP 47kW, na 1,4 TDI kasli to je horsie ako zetor, duni. p.s.: HTP je jeden kultivovany a tichy motor proti 1,4 TDI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lastov Vloženo 2. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2010 Děkuji všem za rady - mám ted 1,4 mpi a žere mě to jako čert - město za 9,5/100.....ale to patří jinam. Když už bych měnil krátkou za kombi, vyměnil bych i motůrek - je pravdou, že nafta, než se ohřeje, tak jsem v cíli - jezdím cca 15 km..... jen psaná spotřeba výrobce ve městě (nevím, jak moc se tím orientovat, protože sám mám k 1,4mpi napsaných 5,5/100 mimo město a at dělám, co dělám, pod 6,3/100 jsem se nikdy nedostal....) 1,4 tdi -5,7l/100 1,2 47kw - 7,6l/100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azriel Vloženo 2. leden 2010 Sdílet Vloženo 2. leden 2010 podla mna cisto do mesta ber 1,2 HTP 47kW Můžu potvrdit po městě když jezdim trochu svižně 5,2-6,0L ale stalo se mi, ze jsem přijel do prace a nevěřil jsem že tam mam 4,2L.Dojíždim 10km a motor nechám chvíly brblat(tak na cigárko) a po 400m už začíná list teplota nahoru.Jinak průměr ber těch 5,5L a to je u nás docela dost kopců.Průjezdem Prahou jsem se dostal i na 4,9L a to jsem to moc nešetřil. Itálie(celkem cca 1600km) odjetá ve 2 lidech,kolem 8L(svižná jízda,po dálnici i 160km/h-jede to i 180,ale neriskovat) Jak to naložíš,tak je to žrout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 azriel: jj suhlas, ale to je dan u toho HTP ze je to 1,2 a jednoducho taketo motory na dialnici pri rychlosti nad 120-130km/h zeru ako 1,8, ale zase v meste 1,8 bere 10 a toto 6-7. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas86 Vloženo 5. leden 2010 Sdílet Vloženo 5. leden 2010 Ja bych bral 1.2 12V HTP 47Kw, ted kdyz uz tolik nejezdim tech km tak vidim ze by to byla asi idelani volba do mesta i okoli na okresky 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
micar Vloženo 5. leden 2010 Sdílet Vloženo 5. leden 2010 Můžu potvrdit po městě když jezdim trochu svižně 5,2-6,0L ale stalo se mi, ze jsem přijel do prace a nevěřil jsem že tam mam 4,2L.Dojíždim 10km a motor nechám chvíly brblat(tak na cigárko) a po 400m už začíná list teplota nahoru.Jinak průměr ber těch 5,5L a to je u nás docela dost kopců.Průjezdem Prahou jsem se dostal i na 4,9L a to jsem to moc nešetřil. Itálie(celkem cca 1600km) odjetá ve 2 lidech,kolem 8L(svižná jízda,po dálnici i 160km/h-jede to i 180,ale neriskovat) Jak to naložíš,tak je to žrout. popsáno přesně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lastov Vloženo 9. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 9. leden 2010 Díky moc, budu tedy koukat po 1,2 htp 47 kw...... mimo Prahu jedu opravdu jen výjmečně a když už , tak jen po dálnici a max. cca 100 km....ale 98% cest jsou po Práglu. Díky všem. Kdyby ještě byla nějaká vhodná motorizace do města, dejte vědět. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pešír Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 2.0, ale těch je málo , taky se spíš přiklánim k HTP! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Andrash Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 (editace) můžu se podělit o zkušenost ... jako služební auto mám Fabii 1,4 16V slabší verze ... jezdím výhradně město ... popojížďky a velká spokojenost ... zahřáté cca po 5min jízdy a kombi spotřeba 7/100 a to spotřebu neřeším .. je to combi F1 ... PS: jezdívám vesměs středně naložený ... Editováno: 10. leden 2010, autor: Andrash Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 je pravdou že 1.4 16V slabší verze je asi nejvydařenější motor co se do fabči dával.....na dvou služebkách co jsem jezdil najeto bez sebemenší poruchy 380 000km a 180 000km - těch 180 000 bylo čistě město a to dost nešetrným způsobem, kdy průměrka dle knihy jízd byla 7.4 - 7.8l/100km.....u té druhé byla kombinovaná do 7.2l/100....akrátka proti tomuto motoru nemůžu říct křivé slovo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Andrash Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 jj právě původní služební byla 1,2 htp a byl problém, že když se auto trochu zatížilo spotřeba šla rapidně nahoru ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas86 Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 Mamka ma tu 1.4 16V 55Kw/75K v Ibize (rok 2006) a je to dobry a spolehlivy i kdyz ta spotreba nevim asi dle stylu jizdy a dle stylu zacpy jinak neni problem po meste i 9l (auto ma najeto 35tis) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azriel Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 9L ve městě? ty kokšo.. za 10,5L jezdí otec s kia sorento 2,5 .. a to auto neni žádnej ťapik... do města jedině maloobjem .. kdyby delala skodovka juniory ve výbavě,tak si ho vemu ... ale nedělá a proto jsem šáhl po 1,2 12V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas86 Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 Tak soused ma sorento v plni polni, dva roky stary a jezdi ve meste za 12L (ma automat 2.5CRDI) no jinak ale jak kazd s tou spotrebou ze jezdi 5-7L apod. no oni skutecnsoti jsou vetsinou jinak jen si to nekteri nepriznaji jinak neni problem ze ty 1.4 16V (55Kw a 74Kw) a 1.6 (63Kw,75Kw) jsi ve meste vezmou od 7 do 10L je to proste dle nohy ridice a taky dle zacpy coz treba v praze v nejvyssi spicce neni problem tu spotebu nasbirat hodne vysokou to si proste vezmou i TDI kolem 7L Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lastov Vloženo 11. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 11. leden 2010 No, když už sme u tý spotřeby - mě to po Praze tahá v současné době 9,1-9,5l/100 km a opravdu nejsem nějaký závodník - jezdím tak, abych nikoho nezdržoval. jinak stejnou spotřebu má táta na Volvo S40 2.0 l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas86 Vloženo 12. leden 2010 Sdílet Vloženo 12. leden 2010 Tu samou spotrebu mela mamka kdyz mela Fabii 1.4 MPI 50KW taky se ji to pohybovalo v zime kolem 9L Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feebe Vloženo 25. Březen 2010 Sdílet Vloženo 25. Březen 2010 Mám Fabču kombi 1.4 16V 55kW a musím říct, že ta spotřeba ve městě je občas.. docela slušná. S tím podřazováním, vyřazováním atd se občas dostanu i na 8-9l/100km. Ale zase na druhou stranu, mimo město když jedu tech 90km/h to dám klidně i za 5,9l/100km. A na dálnici mi to žralo při rychlosti 130-140km/h kolem devíti no.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lastov Vloženo 3. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2010 tak jsem vyměnil termostat včetně snímače teploty chladící kapaliny a spotřeba klesla, ale jen na chvíli. Tak jsem si nechal vyměnit komplet termostat ve škodovce a od té doby jsem se nedostal přes 7,5 l/100 ve městě. Jinak když zařadím sem tam dálku ( cca 180km), tak jsem na 6,3 - což už se dá snést. No nevěřil bych, co udělá pos*ný termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas1450 Vloženo 4. Duben 2010 Sdílet Vloženo 4. Duben 2010 Mpi su sami o sebe zraci benzinu a ono za taku spotrebu vykon je velmi slaby ... takze MPI sa do mesta velmi nevyplati takze tiez odporucam HTP ....a Mimo mesta TDi ale o tom tu rec nieje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headquest Vloženo 4. Duben 2010 Sdílet Vloženo 4. Duben 2010 (editace) tak jsem vyměnil termostat včetně snímače teploty chladící kapaliny a spotřeba klesla, ale jen na chvíli. Tak jsem si nechal vyměnit komplet termostat ve škodovce a od té doby jsem se nedostal přes 7,5 l/100 ve městě. Jinak když zařadím sem tam dálku ( cca 180km), tak jsem na 6,3 - což už se dá snést. No nevěřil bych, co udělá pos*ný termostat. Jestli ono to nebude spis tim, ze se oteplilo Jinak ja se s 50kW MPi pohybuju ve meste kolem 12,5 v prumeru. Mimo mesto 8,5. Editováno: 4. Duben 2010, autor: headquest Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 13. Duben 2010 Sdílet Vloženo 13. Duben 2010 nebudete mít špatnou lambda sondu, když Vám to tolik žere?? já jezdím cca za 7-7.5 l a to mám 16V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.