Přejít na obsah

Jaký motor do Fabie do města


lastov

Doporučené příspěvky

Ahoj, omlouvám se předem, jestli je zde podobné téma již založené, asi jsem ho přehlédl.

Chtěl jsem jen od vás všech poradit, jaký je dobrý a úsporný motor do Fabie s 90% provozem ve městě (Praha -jižní spojka ve špičce)

Mám v současnosti 1,4 Mpi (44kw) a ta mi sosne cca 9,5l/100km. Uvažuji koupi verze kombi, ale s jiným motorem - rozmýšlím se mezi 1,2 htp, ale spíš se přikláním k 1,4 tdi. Na oba motory jsem četl několik recenzí, ale bylo to tak 50:50 pro/proti.

Ani v jednom jsem nikdy nejel, neřídil. Mé zkušenosti s Fabií jsou pouze ze zmiňované 1,4 mpi a 1,9tdi.

Poradíte mi, zvláště vy, kteří máte nějakou zkušenost se zminovanými motory, nebo je ještě nějaká lepší alternativa pro provoz ve městě??

Předem díky za názory a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sam sa musis rozhodnut, podla toho aku mas tazku nohu, kde parkujes, kolko km jazdis, ci jazdis aj zimu aj leto, ci sam, alebo viac ludi, ci naklad alebo nie....je to iba na tebe.

temy o motoroch tu su.

este ak chces preluskaj recenzie.

o kazdom koncernovom motore ich v archivoch motoristickych casopisov najdes plno.

udaje o priemernej spotrebe a o spotrebe v meste od vyrobcu su pre priemerneho vodica realne.

ked si setrilek a nevadi ti ze kilometer pred krizovatkou tusis cervenu a prides na volnobeh a rozbiehas sa a radis pri 1125 otacok tak budes mat spotrebu inu.

a na juznej spojke aj tak nebudes mat spotrebu l/km ale l/h... :) a ta je pri teplom motore bez klimy na 1.2HTP 0.7 l/h klimou 1,1 l/h.

Editováno: , autor: cartmanko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli jezdíš sutečně jen město, tak bych vzal osobně 1.2 HTp 47kw...do města a na couračky bohatě stačí a spotřeba solidní (na dálnici zas obrácenej efekt)...ta 1.4TDi jede taky slušně a za supr spotřebu, ale mě dostalo to jak oproti 1.9TDi vybruje - děs...navíc na couračky u mě vítězí benzín, protože než se nafta ohřeje, tak spotřeba je taky vyšší a trvá jí to dýl než Háťápce :) Každopádně na delší trať nebo dovolenku s rodinou je jasná volba v naftě ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja bych rozhodně do 1.4 tdi nešel.Je to hrozny traktor,jak je to studene hrozně se to třepe :kuk: :kuk: .A s tim zahřatim ma kolega pravdu navic po couračkach městem ani moc neoceniš malou spotřebu ta se spiš projevuje na delši vzdalenosti.Samozřejmně tohle je muj nazor a konečne rozhodnuti je na tobě ale at vybereš 1.2 nebo 1.4 tdi tak nečekej od těchto motoru žadne zazraky.Když naftu do fabky tak jedině 1.9 tdi 74kw,to už je ale jina liga

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za rady - mám ted 1,4 mpi a žere mě to jako čert - město za 9,5/100.....ale to patří jinam.

Když už bych měnil krátkou za kombi, vyměnil bych i motůrek - je pravdou, že nafta, než se ohřeje, tak jsem v cíli - jezdím cca 15 km.....

jen psaná spotřeba výrobce ve městě (nevím, jak moc se tím orientovat, protože sám mám k 1,4mpi napsaných 5,5/100 mimo město a at dělám, co dělám, pod 6,3/100 jsem se nikdy nedostal....)

1,4 tdi -5,7l/100

1,2 47kw - 7,6l/100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podla mna cisto do mesta ber 1,2 HTP 47kW

Můžu potvrdit :palec2:

po městě když jezdim trochu svižně 5,2-6,0L ale stalo se mi, ze jsem přijel do prace a nevěřil jsem že tam mam 4,2L.Dojíždim 10km a motor nechám chvíly brblat(tak na cigárko) a po 400m už začíná list teplota nahoru.Jinak průměr ber těch 5,5L a to je u nás docela dost kopců.Průjezdem Prahou jsem se dostal i na 4,9L a to jsem to moc nešetřil.

Itálie(celkem cca 1600km) odjetá ve 2 lidech,kolem 8L(svižná jízda,po dálnici i 160km/h-jede to i 180,ale neriskovat)

Jak to naložíš,tak je to žrout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu potvrdit :palec2:

po městě když jezdim trochu svižně 5,2-6,0L ale stalo se mi, ze jsem přijel do prace a nevěřil jsem že tam mam 4,2L.Dojíždim 10km a motor nechám chvíly brblat(tak na cigárko) a po 400m už začíná list teplota nahoru.Jinak průměr ber těch 5,5L a to je u nás docela dost kopců.Průjezdem Prahou jsem se dostal i na 4,9L a to jsem to moc nešetřil.

Itálie(celkem cca 1600km) odjetá ve 2 lidech,kolem 8L(svižná jízda,po dálnici i 160km/h-jede to i 180,ale neriskovat)

Jak to naložíš,tak je to žrout.

popsáno přesně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, budu tedy koukat po 1,2 htp 47 kw...... mimo Prahu jedu opravdu jen výjmečně a když už , tak jen po dálnici a max. cca 100 km....ale 98% cest jsou po Práglu.

Díky všem. Kdyby ještě byla nějaká vhodná motorizace do města, dejte vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můžu se podělit o zkušenost ... jako služební auto mám Fabii 1,4 16V slabší verze ... jezdím výhradně město ... popojížďky a velká spokojenost ... zahřáté cca po 5min jízdy a kombi spotřeba 7/100 a to spotřebu neřeším .. je to combi F1 ...

;)

PS: jezdívám vesměs středně naložený ... :)

Editováno: , autor: Andrash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je pravdou že 1.4 16V slabší verze je asi nejvydařenější motor co se do fabči dával.....na dvou služebkách co jsem jezdil najeto bez sebemenší poruchy 380 000km a 180 000km - těch 180 000 bylo čistě město a to dost nešetrným způsobem, kdy průměrka dle knihy jízd byla 7.4 - 7.8l/100km.....u té druhé byla kombinovaná do 7.2l/100....akrátka proti tomuto motoru nemůžu říct křivé slovo :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak soused ma sorento v plni polni, dva roky stary a jezdi ve meste za 12L (ma automat 2.5CRDI) no jinak ale jak kazd s tou spotrebou ze jezdi 5-7L apod. no oni skutecnsoti jsou vetsinou jinak jen si to nekteri nepriznaji :D

jinak neni problem ze ty 1.4 16V (55Kw a 74Kw) a 1.6 (63Kw,75Kw) jsi ve meste vezmou od 7 do 10L je to proste dle nohy ridice a taky dle zacpy coz treba v praze v nejvyssi spicce neni problem tu spotebu nasbirat hodne vysokou to si proste vezmou i TDI kolem 7L

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám Fabču kombi 1.4 16V 55kW a musím říct, že ta spotřeba ve městě je občas.. docela slušná. S tím podřazováním, vyřazováním atd se občas dostanu i na 8-9l/100km. Ale zase na druhou stranu, mimo město když jedu tech 90km/h to dám klidně i za 5,9l/100km. A na dálnici mi to žralo při rychlosti 130-140km/h kolem devíti no.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak jsem vyměnil termostat včetně snímače teploty chladící kapaliny a spotřeba klesla, ale jen na chvíli. Tak jsem si nechal vyměnit komplet termostat ve škodovce a od té doby jsem se nedostal přes 7,5 l/100 ve městě. Jinak když zařadím sem tam dálku ( cca 180km), tak jsem na 6,3 - což už se dá snést. No nevěřil bych, co udělá pos*ný termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem vyměnil termostat včetně snímače teploty chladící kapaliny a spotřeba klesla, ale jen na chvíli. Tak jsem si nechal vyměnit komplet termostat ve škodovce a od té doby jsem se nedostal přes 7,5 l/100 ve městě. Jinak když zařadím sem tam dálku ( cca 180km), tak jsem na 6,3 - což už se dá snést. No nevěřil bych, co udělá pos*ný termostat.

Jestli ono to nebude spis tim, ze se oteplilo :p

Jinak ja se s 50kW MPi pohybuju ve meste kolem 12,5 v prumeru. Mimo mesto 8,5.

Editováno: , autor: headquest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...