KarlosTDi Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Chtěl bych se zeptat zdejších odborníků motorářů jak je to s "úhlem zapalování" Zkoušel jsem VAGem procházet všechny zobrazované skupiny a mám dotaz: Skupina 03: dán úhel zapalování 0-15° v. OT (to nevím co znamená), já naměřil -10° na volnoběh, až -40° při jízdě Čím se to řídí? v DP popisují co když je úhel větší jak 15° ale když je záporný tak nepíšou nic? dokáže někdo vysvětlit? popř má to nějaký vliv na jízdní vlastnosti? díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 myslíš předstih ten si ovládá řj motoru podle zatížení motoru , otáček, teploty nelam si s tim hlavu nejde s tim stejně nic dělat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chase Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Cau ten kladny interval, neni to jen momentalni snizeni hodnoty predstihu podle udaju ze snimace klepani, ty zaporny hodnoty co jsi nameril, to budou uz skutecny a po uprave ale jak psal notobi, je to jen v rezii RJ motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 17. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 17. leden 2010 - DP udává rozsah 0 až +15°, já maněril -10° - takže jsem mimo rozmezí a ptám se čím to může být - zkoušel jsem se ptát i pana Jandy z Cimbu co mi dělal úpravu ŘJ a napsal něco ve smyslu že pro odstranění prodlevy se právě s předstihem laboruje ... - říkal ale že záporná hodnota (-10° na volnoběh a -40° při jízdě je blbost že by to nejelo) tak nevím jedině že by VAG ukazoval blbosti.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stralis Vloženo 17. leden 2010 Sdílet Vloženo 17. leden 2010 (editace) Podle mě je -40° v pořádku,se zvyšujícíma otáčkama,zatížením atd. se předstih zvyšuje 0° je horní ůvrať a - 40° znamená že to pálí 40° před HŮ ,těžko to může pálit 40° za horní ůvratí,tak tady v tom případě by to nejelo a hořelo by to ve výfuku. U některejch aut jsou hodnoty max regalece předstihu i přes 50° Pak pochybuju že by kecal Vag,ale spíš pan Janda si to trochu popletl. No a Dp udává nějakej rozsah ale jen jako nějakopu základní hodnotu,nejspíš při volnoběhu. Štelovat to totiž nejde,protože to všechno jak už tady někdo psal dělá řj motoru. Editováno: 17. leden 2010, autor: stralis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 17. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 17. leden 2010 - jj DP udává rozmezí na volnoběh - taky mě přišlo logické že -40° bude zážeh před HÚ možná jsme si s p.Jandou nerozuměli. Nerozumím tomu tak bych nerad z někoho dělal blbce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 19. leden 2010 Po povídání s p.Jandou je jasno: - na volnoběh předepisuje DP 0 až +15° (tj. zástih), jeho úprava kvůli lepším přechodovým stavům to upravuje na -10° (tj. předstih) tím se motor lépe dostává do otáček - při zrychlování prý origo řídící jednotka dává 3sekundy cca +5° (tj. zástih) a pak až nastavuje předstih, klidně těch -40°. Proto se origo softu moc nechce do otáček = takže trošku odhalil své know how úprav ŘJ u 1.6 75kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stralis Vloženo 19. leden 2010 Sdílet Vloženo 19. leden 2010 Perfekt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chase Vloženo 20. leden 2010 Sdílet Vloženo 20. leden 2010 dobra prace! Asi proto je prace s plynem u tohoto motoru na zacatku zatizeni mnohem citlivejsi...pri akceleraci predstih cca 3s zustava a tocivy moment se zvysuje jen ucinnejsim plnennim valcu, jenze regulace vykonu plnenim valcu je mnohem pomalejsi nez rychlym prestavenim predstihu (proudeni smesi ma urcitou setrvacnost). Muj zaver podle zjisteni Karlose teda je ze orig. motor jde pomaleji do otacek a soucasne vice pri akceleraci zere (cim vetsi predstih, tim vetsi ucinnost motoru a tim mensi spotreba ne?) a druhe negativum ze pri lehke praci s plynem musi clovek pocitat s tim, ze po pridani plynu musi zohlednit zpozdeni proudeji smesi pri otevreni klapky (cca 0,5-1s). Nemaji to ve skodovce z vyroby moc dobre vymysleny, zacinam vazne uvazovat o soft chip tunningu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.