Přejít na obsah

ÚHEL ZAPALOVÁNÍ


KarlosTDi

Doporučené příspěvky

Chtěl bych se zeptat zdejších odborníků motorářů jak je to s "úhlem zapalování"

Zkoušel jsem VAGem procházet všechny zobrazované skupiny a mám dotaz:

Skupina 03: dán úhel zapalování 0-15° v. OT (to nevím co znamená), já naměřil -10° na volnoběh, až -40° při jízdě

Čím se to řídí? v DP popisují co když je úhel větší jak 15° ale když je záporný tak nepíšou nic?

dokáže někdo vysvětlit? popř má to nějaký vliv na jízdní vlastnosti?

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- DP udává rozsah 0 až +15°, já maněril -10° - takže jsem mimo rozmezí a ptám se čím to může být

- zkoušel jsem se ptát i pana Jandy z Cimbu co mi dělal úpravu ŘJ a napsal něco ve smyslu že pro odstranění prodlevy se právě s předstihem laboruje ...

- říkal ale že záporná hodnota (-10° na volnoběh a -40° při jízdě je blbost že by to nejelo) tak nevím

jedině že by VAG ukazoval blbosti....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě je -40° v pořádku,se zvyšujícíma otáčkama,zatížením atd. se předstih zvyšuje 0° je horní ůvrať a - 40° znamená že to pálí 40° před HŮ ,těžko to může pálit 40° za horní ůvratí,tak tady v tom případě by to nejelo a hořelo by to ve výfuku. U některejch aut jsou hodnoty max regalece předstihu i přes 50° Pak pochybuju že by kecal Vag,ale spíš pan Janda si to trochu popletl.

No a Dp udává nějakej rozsah ale jen jako nějakopu základní hodnotu,nejspíš při volnoběhu. Štelovat to totiž nejde,protože to všechno jak už tady někdo psal dělá řj motoru.

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po povídání s p.Jandou je jasno:

- na volnoběh předepisuje DP 0 až +15° (tj. zástih), jeho úprava kvůli lepším přechodovým stavům to upravuje

na -10° (tj. předstih) tím se motor lépe dostává do otáček

- při zrychlování prý origo řídící jednotka dává 3sekundy cca +5° (tj. zástih) a pak až nastavuje předstih, klidně těch -40°. Proto se origo softu moc nechce do otáček

= takže trošku odhalil své know how úprav ŘJ u 1.6 75kW :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobra prace! Asi proto je prace s plynem u tohoto motoru na zacatku zatizeni mnohem citlivejsi...pri akceleraci predstih cca 3s zustava a tocivy moment se zvysuje jen ucinnejsim plnennim valcu, jenze regulace vykonu plnenim valcu je mnohem pomalejsi nez rychlym prestavenim predstihu (proudeni smesi ma urcitou setrvacnost). Muj zaver podle zjisteni Karlose teda je ze orig. motor jde pomaleji do otacek a soucasne vice pri akceleraci zere (cim vetsi predstih, tim vetsi ucinnost motoru a tim mensi spotreba ne?) a druhe negativum ze pri lehke praci s plynem musi clovek pocitat s tim, ze po pridani plynu musi zohlednit zpozdeni proudeji smesi pri otevreni klapky (cca 0,5-1s). Nemaji to ve skodovce z vyroby moc dobre vymysleny, zacinam vazne uvazovat o soft chip tunningu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...