Přejít na obsah

Odešla mi autobaterie?


Kubajz444

Doporučené příspěvky

Zdravím páni odborníci. Měřil jsem dobíjení u mé Fábie a na baterce mi to ukazovalo nějakých 13,5 V. Tak jsem změřil alternátor a ten dával asi 14,5 V. Tak jsem ještě zkusil nechat plusovej kabel na baterce a kostru chytit jinde a šlo tam 14,5 V. Tak to bude asi špatná autobaterie,že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku nech změřit u někoho kdo má na to vybavení.Zátěžový test změření kapacity, napětí si můžeš změřit sám v klidu když ji necháš třeba do druhého dne v klidu než nastartuješ nebo i dřív a pokud máš rozdíl v honotách dobíjení nemáš třeba něco zapnutýho co má větší odběr? Jinak se zaměř na kostřící kabel je to docela častá bolest koncernu začína to oxidovat v nalisovaných očkách a vzniká přechodový odpor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chybnú batériu spoznáš pomerne ľahko. Nenaštartuješ na ňu. Ale vieš si to zmerať aj sám, ideálne je ju buď nechať celú noc na nabíjačke, prípadne ak nabíjačku nemáš, tak po dlhej jazde (aspoň 4 hod) auto odstaviť a merať napätie batérie na nasledujúce ráno pred štartom. Ak má 12,6V, tak je OK a plne nabitá. Ak by mala pod 12V, tak je už K.O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to bezúdržbová baterie takže o měření hustoty elektrolytu mě nenapadlo ani uvažovat.Jinak je to značka Varta,44ah,rok stará.

Jistě, také mám bezúdržbovou a měřil jsem. Pokud jsou články přístupné přez zátky (obvykle pod samolepkou), tak to není problém. Každopádně hustota elektrolytu je více vypovídající hodnota o její kondici, než napětí bez zátěže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Moje autobaterie Akuma 60Ah ze dne na den asi po 3 letech vypověděla službu, přišel jsem k autu a prostě jsem nemohl nastartovat. Dolil jsem destilkou na požadovanou výši a dal nabíjet přes noc asi 14h. Po nabití měla baterie 13,4 V ale asi za 2 hodiny ještě nepřipojená do auta hodnota klesla na 12,3V

Při nabíjení jsem si všiml že jeden článek vůbec nešumí, žádné bublinky neutíkali. Takže si myslím že to je kvuli tomu jedinému článku. Nevíte někdo jestli se stím dá něco dělat?

Jakou bych měl použít správnou kapacitu baterie na škoda Octavia 1.8 AGN (r.v. 1996)? Mohu použít jinou kapacitu? třeba 70Ah nebo 80Ah? A jak sti stím poradí alternátor? Jde mi o startování se kterým jsem měl už delší dobu problém asi 2 vteřiny jsem musel startovat, ale to zřejmě bylo způsobeno tou špatnou baterií.

Editováno: , autor: Ray
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj všem,

na úvod bych řekl, že na tohle fórum chodím sbírat rozumy o montážních postupech, které následně využívám při opravách naší rodinné fábky, zatím jsem v podstatě neměl možnost aktivně přispět... O baterkách toho trochu (dost) vím a už jsem se chystal sepisovat obsáhlou odpověď, vzpomněl jsem si ale, že tuhle práci již za mě kdysi udělal jeden člověk. Vše co potřebujete vědět najdete na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379

Odpovědi:

- Měřit napětí na akumulátoru naprázdno má nulovou vypovídací hodnotu (asi tak jakou mají otáčky motoru v korelaci s jeho výkonem)

- Jediná objektivní a spolehlivá metoda měření stavu nabití akumulátoru je dle hustoty elektrolytu

- Když jeden článek na konci nabíjení neplynuje, je KO a s ním i celý akumulátor a nic s tím nenaděláte.

- V automobilech se běžně nepoužívají opravdu bezúdržbové akumulátory (tím myslím hermeticky uzavřené gelové), je to pouze marketingový tah výrobců, každý akumulátor v autě je nutné minimálně dvakrát (raději čtyřikrát) do roka zkontrolovat (hladinu elektrolytu) a popřípadě dolít destilovanou vodou (Nedolívat v mrazu!). Jen pro úplnost, vyrábí se i opravdu bezúdržbové a tím pádem nedolévací aku, ale je jich tak málo, že upřímně řečeno pochybuji, že by je běžný smrtelník měl v autě, ale nemožné to není (většinou je na takovémto aku indikátor nabití).

- Napětí 14,5V - to co jste změřil nebylo napětí aku (jestli jsem to správně pochopil, bylo to napětí po nastartování), ale palubní napětí, které dává alternátor a kterým je akumulátor dobíjen. 14,5V je naprosto horní mez, již dochází k částečnému přebíjení a tím i ke snižování životnosti doporučuje se mít nastaveno 13,8V, já jsem na svém autě naměřil také 14,5V, bohužel mám pocit, že je to standardní nastavení Škodovky... Má to jednu výhodu - znalí nekamenujte mě, dopustím se značného zjednodušení - akumulátor je po dobu svojí životnosti spolehlivější ("více" nabíjen) nevýhodou je, že ona životnost je kratší.

Editováno: , autor: matyskovo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro doplnění:

1. Stav baterie se dá ověřit ještě zátěžovým voltmetrem, kdy se měří napětí baterie pod zátěží. Napětí na prázdno (bez zátěže) je opravdu nic neříkající údaj.

2. Kontrolovat několikrát ročně hladinu elektrolytu platilo, hlavně u "asfaltových" černých baterií, kde byla velká spotřeba vody. Výhoda byla v tom, že se dal změřit jednotlivý článek.

3. Nástupem tvz. "bezúdržbových" baterií došlo k milnému výkladu, fígl byl v tom, že díky nových technologiím došlo ke snížení spotřeby vody a odpadla nutnost několikrát ročně dolévat destilovanou vodu. Stačilo jednou ročně zkontrolovat hladinu a případně dolít destilovanou vodu. Tento AKU měl zátky a bylo možno zkontrolvat hustotu elektrolytu.

4. Další generací jsou baterie, které nemají zátky. Jsou konstrukčně provedené tak, aby odpařené voda z článku zkondenzovala a zůstala v článku (např. VARTA BD) U tohoto typu je možné zjistit stav jen měřením pod zátěží, nebo kapacitní zkouškou.

5. Indikátor stavu baterie "magické oko" nědělá nic jiného než mění barvu podle hustoty elektrolytu, ale pozor jen v článku ve kterém je umístěn. Pokud odejde jeden článek, tak indikátor může být zelený, ale baterie je KO.

6. Gelové baterie jsou konstrukně úplně jiné, zádný tekutý elektrolyt, tento typ vyžaduje i odlišnou údržbu, ale to je na samostatnou kapitolu.

5. A teď to nejdůležitejší každá baterie, ať je "asfaltová, bezúdržbová, bez zátek, gelová" potřebuje v závislosti na provozu ÚDRŽBU !!! Dobře udržovaná baterie bude dlouho sloužit. A co tím vlastně myslím. No nic jiného, občas obětovat trochu času a zkontrolovat hladinu elektrolytu, změřit hustotu (pokud to AKU umožnuje), zkontrolovat svorky (jestli nejsou zaoxidované) a dobít nabíječkou. Hlavně pokud autem jezdíme na krátké vzdálenosti. V tomto případě nestačí alternátor dobít baterii a pak se stává, ač máme dobíjení v pořádku, že nenastartujeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdu dí ten chlapec. U Bosch S3, taky není víčko na každém článku, je tam jen nalisovaný pás, který se ani pokoušet oddělávat nebudu, ale pořídil jsem si nabíječku CTEK XS 4003 či co, a připojit nabíječku k baterce je otázkou pár vteřin a nechám ji do rána nabíjet. Čím častěji je nabitá, tím lépe. Krátké trasy s ní dělají divy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...