Přejít na obsah

Urgentně - Bouchnutí po vyjetí z pravé zatáčky od levého kola


HanyZ

Doporučené příspěvky

Ahoj, hledal jsem podobné téma - o bouchání jich tady je opravdu hodně, ale konkrétně můj problém jsem nenašel. Možná jsem špatně hledal, ale za 3 hodiny mě čeká 300 km do Polska, takže tak narychlo.

Tak k problému:

Tak si dnes jedu do Havířova (to je nepodstatné) a 3x po cestě, která má 12 km se mi stalo následující. Po najetí do pravé zatáčky a následném vyrovnání kol se ozvalo od levého předního kola bouchnutí - jako by pružina vystřelila apod.. Stalo se to 3x, potom už klid. Co by to mohlo být ? Jak danou situaci řešit urgentně případně ? Jen doplním, že to není klasické klepání apod. ale opravdu rána jak .... .Díky za rychlé rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je průser... můžu s prasklou pružinou najet cca 600 km ? CO se může dále stát ?

jen bych dodal, že když zastavím a otočím volant do raidu na jednu či druhou stranu, tak se neozve. Udělalo to pouze 3x po najetí do pravé zatáčky - při vyjíždění a srovnání kol.

doplnění - byl jsem za mechanikem, projel auto a říkal, že pružina prasklá není. Tak nevím....za chvíli cesta do Polska 300 km tak uvidíme - snad dojedu v pohodě.

Editováno: , autor: HanyZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak je zatuhlé ložisko v horním uložení tlumiče.Projevuje se to tak že otáčíš volantem a pružina se šponuje a pak poskočí proto ta rána,nech někoho ať ti otáčí volantem a mrkni se na to ať to pěkně vydíš.Někomu to stačí prostříkat olejem a pak se to rozhýbe ale lepší je to horní ložisko vyměnit za nové a máš pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem dorazil do Lodze... po cestě se jednou ozvalo mírné bouchnutí opět v pravé zatáčce od levého kola... potom jsem slyšel zvuk - jakobych tahal něco po zemi (tření kovu o kov), zastavil jsem a nic jsem nenašel (možná halucinace). Od té chvíle ale klid a vše je v pořádku - zdá se. Každopádně na ten tlumič kouknu, musím mít sundané kolo nebo stačí přítelkyni posadit za volant a já budu sledovat pružinu mezi podběhem a kolem ? Díky za rady !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem koukal na tu pružinu, po vytočení kol neskáče - resp. se ani nehne.... jen pootočí společně s kolem...každopádně se opět ozvalo bouchání v pravé zatáčce, zdálo se mi, že to bylo od horní části tlumiče...a bouchlo to 2x a vždy při najetí na výmol jakmile dosedlo kolo do díry tak se ozvala rána....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zkontroluj horní uložení tlumiče už to asi bude vymlácený,zvedni auto vem za tlumič a zahýbej s ním nahoru a dolu.(nech nasazené kolo a zvedni tak 5-10cm a dej montpáku pod kolo a zvedej nahoru a dolu) Pak se podívej na tyčku stabilizátoru ta může taky bejt špatná nejlépe něčím podepřít stabilizátor (montpákou-tyčkou)a nadlehčit o nápravnici nebo rameno-zkontrolovat vůle na čepech tyčky .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stabilizatory, čepy, silentbloky stabilizátorů apod. byly kontrolovány cca 2 týdny zpátky a vše v pořádku. Jen mi měnili silentbloky stabilizátoru (klasické bouchání). No, vidím to asi na ten tlumič a jeho horní uložení. Každopádně do pátku s tím nic neudělám, jsem pracovně v Polsku a potmě už nic nevyřeším. Zkusím na to kouknout o víkendu, jak dorazím do ČR. Můžu s tím najet cca 300 km ještě ? Co by se mohlo ještě poškodit ? Potřebuji jezdit, ale mám z toho trochu obavy. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau co čtu tak se mě tohle stalo taky před zimou jsem měnil levou pružinu přední a teď po zimě jsem měnilo pravou pružinu přední a bylo to stejně popsatelny jak si napsal rana jak prase a praskla pružina, pokud ji budeš měnit musíš vždy vyměnit pružiny v páru když praskne jedna přední musíš vyměnit obě přední protože by stejně dřív nebo později prdla aj ta druhá, já mám octavii 1.9SDI ta má všechno 1.6 kromě toho že to moje je nafta a je těžší než 1.6 jinak interiér řazení atd. je všechno stejny teď jsem tam dal pružiny z TDI a poměřoval jsem pružinu co jsem měl a co jsem kupoval z TDI tak je ta z TDI o nějakej milimetr tlustější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyřešeno ! - Sundal jsem kolo a koukal, co to může být. Nakonec jsem zjistil, že je to cca 10cm tyčka, která vede od stabilizátoru a dole má být připevněná k ramenu. Jenže dole chyběl šroub (nechápu, jak se to mohlo stát). Takže stabilizátor nebyl spojen s ramenem a to způsobovalo ono bouchání. Oprava byla za 12 Kč, které stál šroub.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...