Přejít na obsah

Kufr a jeho komplet otvirani na dalku (pružiny)


Cizap

Doporučené příspěvky

Zdravim, min. tejden sem si udela to co sem nasel zde na foru fabia....., dle rady jakou pouzit pruzinu BJirky (timto mu diky) jsem si koupil tyto pruziny, dle navodu z nemeckyho webu, kterej sem nasel na foru sem si je namontoval a vysledek je suprovej, funguje to a dalkacem otevru kufr a ten se mi otevre az nahoru. Proste bomba na octave II za 350kc :).

Nasel jsem pro vas odkaz na video na octavu II jak to pekne funguje:

A na foru pro fabiu ..... najdete po zadani Automaticke otevirani kufru vice info.

Preji hodne uspechu, je to fakt luxusni, jen nesnite otvirat kufr v nizke garazi :) ale jinak boma.

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Jasne no problemo, pruzina ma dle vyrobce v zmacklem stavu cca 31mm, ja sem se dival skvirou na zavrenej tlumic a taky sem tam videl tak 2cm, nakonec sem ale uveril a dal to tam, zaviral jsem to trocha pomaleja ale fakt to tam vlezlo.

Ostatni viz obrazky.

Pruzina je nejaka dle rady BJirky - clen:

Jeste typ - to co mam od BJirky a co jsem pouzil je ST11580 koupeno v Moravanech u Brna ALCOMEX   cena 175kč/ks

Takze vse ok, jen vzpery to chce mit OK, ja je mam nacaty takze po namontovani mi to parkrat otevrelo ale pak se ochladilo a ejhle konec parady, tak sem chtel poslat vzpery na repas, ale dneska jak se oteplilo tak vse zase ok a delal sem u Hornbachu paradu :). Takze jeste vyckam a vzpery poresim pozdeji treba na podzim.

Jen pri zavirani je potreba sahnout na kufr z venku, pruziny zacnou zabirat tak to nestaci potahat tim gumovym madlem zevnitr, ale to ja neresim, za tu paradu a pohodli pri otvirani mi to stoji.

post-43178-1269198419,7612_thumb.jpg

post-43178-1269198424,5664_thumb.jpg

post-43178-1269198428,9213_thumb.jpg

post-43178-1269198434,0229_thumb.jpg

Editováno: , autor: Cizap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dal pružiny taky, ale asi je zase vyhodím.

Je to sice super, že se dá kufr otevřít dálkáčem, ale síla nutná pro zavření kufru mi přijde subjektivně velká.

A pružina je při zavřeném kufru stlačená až úplně na doraz.

Možná by měla být trochu kratší jenže normalizované se dělají jen v omezeném sortimentu délek.

na OII combi mám prožiny SZ 8030.16X051 (cca100Kč bez DPH) od firmy penta-edm.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Tak ja dal pruziny zelene protoze jsem se docetl ze je BJirka daval na octavku a ze mu to chodi. Taky jsem si rikal ze by bylo lepsi tam dat kradsi puzinu, ale resil jsem to s s nim a jeho nazor je ze kradsi pruzina nebude mit tolik sily aby dostala dvere do polohy kdy se zacnou otvirat a to hlavne v zime. Je pravda ze moje vzpery to maji za sebou a jak trocha prituhlo tak uz se to neotevrelo, proto se ted klonim k tomu ze tyto jsou spravna volba. A proc zelene?? jsou odskouseny a funguje to s nima, jestli to funguje i s modrejma, tak proc ne. Ja mam zeleny a jsou ok a kdyz se divam na stranzk Alcomexu tak v modrejch tam neni spravna delka v roztazeni, takze proto mozna zelene.

Jinak typ jsem daval: ST11580

Jinak je pravda ze sila na zavreni je pravda potreba trocha vetsi, ale v pripade ze bych chtel jeste silu zmensis, je moznost oddelat ze vzper plastovou krytku vzpery a dostaneme tak par mm k dobru a mohlo by to i pomoct pri zmenseni sily na dovreni. Ale toto je jen domenka, ja sem nadsen ze to funguje a je to fakt super.

Editováno: , autor: Cizap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Na kombiku sem to videl taky, takze ano funguje to, zeptej se člena Joska ten dle foto ma kombika a pisal ze je bude davat pryc, moje zena to zavre i kdyz z toho byla poprve takova zmatena pac na to nebyla zvykla. A i kdyz pouzije silu, tak to nebouchne protoze to ty pruziny brzdi takze i kdyby s tim triskla na max tak to nebouchne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Jasne dle navodu je to easy. Vzperu tu vylestenou tycku jsem chytl pres hadru do sveraku a pak sem vzal klic, nepamatuju si kterej, jestli patnactku nebo sedumnactku a s tim sem povolil tu koncovku, je tam nasroubovana, pak das pruzinu a nasroubujes zpet. Proste otazka 2min a je to tam.

Koupe pruziny viz vyse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Tak ja dal pruziny zelene protoze jsem se docetl ze je BJirka daval na octavku a ze mu to chodi. Taky jsem si rikal ze by bylo lepsi tam dat kradsi puzinu, ale resil jsem to s s nim a jeho nazor je ze kradsi pruzina nebude mit tolik sily aby dostala dvere do polohy kdy se zacnou otvirat a to hlavne v zime. Je pravda ze moje vzpery to maji za sebou a jak trocha prituhlo tak uz se to neotevrelo, proto se ted klonim k tomu ze tyto jsou spravna volba. A proc zelene?? jsou odskouseny a funguje to s nima, jestli to funguje i s modrejma, tak proc ne. Ja mam zeleny a jsou ok a kdyz se divam na stranzk Alcomexu tak v modrejch tam neni spravna delka v roztazeni, takze proto mozna zelene.

Jinak typ jsem daval: ST11580

Jinak je pravda ze sila na zavreni je pravda potreba trocha vetsi, ale v pripade ze bych chtel jeste silu zmensis, je moznost oddelat ze vzper plastovou krytku vzpery a dostaneme tak par mm k dobru a mohlo by to i pomoct pri zmenseni sily na dovreni. Ale toto je jen domenka, ja sem nadsen ze to funguje a je to fakt super.

nazdar, si si isty ze si tam daval ST11580? pozeram tu stranku alcomexu a vidim tam iba ST10580.

Diky Miro

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte , mozno sa opytam uplne hlupo ale co znamena oznacenie SZ 8030.16X051?

Pripadne ako zistim co je to za pruzina v ALCOMEX katalogu kde su pouzite skor tie oznacenia zacinajuce na ST. Potrebujem pruzinu na kombi. DIK

A este jedna otazka: neda sa nejako vyriesit aj elektricke otvaranie a zatvaranie kufra tak ako je to u Superba kombi?

Nedali by sa prehodit tie Superbacke vzpery pripadne ten mechanizmus?

Editováno: , autor: wrc5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SZ 8030 je oznacenie pruziny konkretneho vyrobcu, prve dve cisla su podla typu pruziny (tazna, tlacna...), druhe dve mas podla tvrdosti (tuhosti) pruziny (10-najmaksia, 20-stredne tvrda, 30-najtvrdsia) no a posledne cisla 16x051 su rozmery pruziny (priemer a dlzka asi)...toto vsetko plati pre konkretneho vyrobcu, ked chces najst comu to zodpoveda u ineho vyrobcu tak musis porovnat ich katalogy, ale pozor, treba nielen rozmery ale aj pocet vinuti, prierez a hlavne silu ktore su schopne akumulovat a vygenerovat...

ST 11 580 je zasa obchodne oznacenie ineho vyrobcu, ale v katalogu si najdes o tejto pruzine vsetky dolezite udaje...

a co sa tyka otvarania zo supa na OII: nevidel by som v tom zasadny problem (principialne), otazka je kto sa s tym bude babrat a kolko ho to bude stat penazi aby to nabastlil na OII....prizposobit sa da vsetko, len treba nabastlit aj komplet elektroniku okolo toho co to ovlada, a v tom by som videl najvacsi (a najdrahsi) problem...mechanika sa da upravit lahko, horsie je doplnit potrebnu elektroniku k existujucemu systemu v aute... ved aj vo vyvoji v automobilkach sa to robi tak, na zaciatku bolo elektronicky jednoduche auto (napr favorit resp felicia) a pomali sa tam doplnali dalsie riadiace jednotky a funkcie (az z toho nakoniec vznikol super stroj SII ;) )a vzdy sa s tym niekolko ludi muselo dost dlho hrat nez to bolo 100% kompatibilne so zvyskom auta a nerobilo to sarapatu....

takze ak mas neobmedzeny rozpocet tak ti to urcite niekto rad nabastli (tu na fore najdes par ludi co su machri aj v oblasti elektroniky a dorabok roznych veci do aut), ale osobne si myslim ze to za tu frajerinu neni hodne viac ako 1000 Kc, to si radsej natankujem jednu plnu :palec2:

staci ti dat tie dve pruziny na vzpery a je to ok, za tie prachy 100% vysledok, len treba zvolit spravne pruziny (musia byt idealne dlhe v stlacenom stave aby zbytocne nevytvarali velky tlak pri zavretom veku na uchyty vzpier a musia vediet vytvorit dostatocnu silu aby vladali pri odisteni vyvodit potrebny moment na prekonanie kritickeho bodu kedy sa zacne kufor sam zdvihat pomocou vzpier...neni to uplne easy ako si kazdy mysli...vyrobcov pruzin a ich roznych produktovych rad je nespocetne mnozstvo, treba zvolit osvedcene pruziny ktore su uz odskusane u inych uzivatelov na tom istom aute a nemozes sliapnut vedla ;))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes som to zmeral a je tam na combi volne miesto pri zavretom kufri 2,3cm...

hore Cizap pise ze tiez to vyzeralo na 2cm a dal tam nakoniec 3,1cm comu dost dobre nechapem...

neviem vsak aky rozdiel je medzi combi a normalnou O2.

Joska prosim Ta tie tvoje pruziny su ake dlhe normalne a ake po stlaceni?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to fantasticky smile.gif

Mám ale strach z nechtěného otevření.

Pokud se podaří nechtěně stisknout tlačítko odemknutí auta (zmáčknou se klíče v kapse v dosahu auta), tak se moc nestane - aspoň u pořádně namontovaného DO, za půl minuty se auto zase zamkne.

Znal jsem to u OI s neoriginálním DO, občas jsem přišel k autu a bylo před domem odemknuté...

Tady se ale otevře kufr a po delší době určitě někdo vykrade auto, nebo do něj aspoň naprší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji za info jěště prosím radu jaký je přesný označení pružiny od fa. Penta do OII hatchback nějak se v těch označeních neorientuji :-) díky

projdi si tuhle temu:

jsou tam vsechny potrebny informace (puvodne je to pro fabii ale v dalsich prispevcich v te teme je spomenuta i OII, dokonce i nejaky VW),je tam dokonce i jmeno pani ktera to expeduje ve firme Penta a kdyz ji zavolas a reknes typ auta tak ti presne doporuci konkretni typ pruziny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...