Přejít na obsah

klima vyčištění


KamoPaja

Doporučené příspěvky

Mám O II 2.0tdi z 6/04 a výdy po zimě je problém s vyčištění klima. Stále smrdí

po zatuchlině ale ještě nepravidelně.Nejvíc při změnách režimu klapek, není ale žádný rozdíl za jde vzduch z venku nebo zevnitř. V servisi byly i uvnitř a nic nenašly.

Má někdo podobnou zkušenost a co stím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, je to pomerne bežný jav. Výparník klimatizácie je studený a zráža sa na ňom voda na ktorej sa zase uchytí prach. A mokrý prach = plesne a kvasinky.

Takže prevencia je nejakých 3-5 min. pred odstavením auta klimu vypnúť. Myslím tlačidlom ECON. Takto sa výparník aj celé potrubie vysušia a už to tak nesmrdí a zároveň, ak je auto v lete odstavené na kratšiu dobu, tak sa na vodiča po naštartovaní nevyvalí horúci a vlhký vzduch.

Ak treba klimu vyčistiť (teda skôr dezinfikovať), tak sú na to všakovaké prípravky. Ja používam nejakú penu v spreji, ktorá sa nastrieka do priestoru peľového filtra a potom sa pustí ventilátor a tú penu to nafúka na výparník. Nechá sa to pôsobiť. Sú ale aj prípravky sa hadičkou. Postup nemá zmysel popisovať, vždy je uvedený na výrobku.

Samozrejme, že nezáleží, odkiaľ vzduch prichádza, lebo stále ide cez výparník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě v autě taky smrdělo a tak jsem si řekl - je to tady. Ale na vapce jsem zjistil, že jsem si do podběhu někde šlehnul nějaký játra z přejetý kočky nebo co to bylo za živočicha. Smrdělo to totiž i zvenku, když jsem se ohnul s houbou ke kolu (vpředu). Vapicí jsem to vyhnal až za plot a je pokoj. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar! Taky mi po zimě klima smrdí. Mám auto v servisu na pravidelný prohlídce, tak sem jim to tam napsal. Zítra bude auto zpátky, tak jsem zvědavej. Snažím se klimu před dojezdem vypínat, ale zřejmě ne dost důsledně. Zajímavý je, že v létě a na podzim to nezasmrdělo ani jednou a pak na jaře, po prvním zapnutí klimatizace se vylinul strašnej puch.

A ještě mě děsně krká jedna věc, když přepínám vnitřní cirkulaci, tak se vždycky při zavření resetuje "ECON", takže teď často, když je okolo dvaceti jezdím z vypnutou klimou, pak dojedu náklaďák nebo trabanta, tak zavřu klapku a šup, už jede klima. Dělá vám to všem taky tak, nebo je to nějaká moje specialita?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luke288 - neboj, po takých dvoch rokoch sa ti ten "ocot" určite objaví.

Kompresor klimy je u OII už riešený rovnako, ako u Fabie. Teda sa už iba mení zdvih piestov a už nie je v remenici elektromagnetická spojka. Takže kompresor má podľa potreby rôzny výkon. Napríklad u Fabie bol kompresor hlučnejší pri menšom výkone. Skús dať teplotu na minimum a ak to stíchne, tak bude kompresor pravdepodobne OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Luke288 - neboj, po takých dvoch rokoch sa ti ten "ocot" určite objaví.

Kompresor klimy je u OII už riešený rovnako, ako u Fabie. Teda sa už iba mení zdvih piestov a už nie je v remenici elektromagnetická spojka. Takže kompresor má podľa potreby rôzny výkon. Napríklad u Fabie bol kompresor hlučnejší pri menšom výkone. Skús dať teplotu na minimum a ak to stíchne, tak bude kompresor pravdepodobne OK.

no uvidime, tata ma A6 2002 a na klimu se dotedka nesahlo. vsichni mi rikaj, ze dokud se nic nedeje, tak se na to mam vykaslat, protoze pak budu resit presne to co tady, ze to smrdi... takze az zacne, budu se tomu venovat, ale ne, ze bych kazdej rok nechaval cistit klimu, protoze to nekdo doporucuje. do dvou let mam jeste pul roku, takze pak dam vedet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 roky později...
  • o 4 měsíce později...

vidim to take na malo chladiva, bo to nejak moc extra nechadi. :-(

Je to stoprocentně málo chadiva. Třeba doplnit. Jestli je ale auto mladší jak cca 4 roky, tak tam je únik. U OII u kondenzátoru chladiče přes dehydrátor (taková bílá plastová zátka). Zkus na ni nalít trochu vody. Jestli se objeví bublinky, tak se musí vyměnit kondensátor s dehydrátorem. Pak vyčistit klimatizaci a doplnit médium. Jestli to bublat nebude, rozhodně doporučuji doplnit kontrastní tekutinu. Po 14 dnech projít, kde to uniká a opravit (může to být i kompresor).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...