Přejít na obsah

Nízká teplota motoru


S.M-A-RT

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny na fóru,

při ježdění se motor nedokáže zahřát na víc než 40-50°C a to ani při delších a rychlejších jízdách, občasně to vyleze na těch 70°C ale k doprostřed k 90°C se tomu nechce. Dostal jsem tip na termostat, že asi bude chladit v jednom kuse a motor nemá šanci se nahřát. Koukal jsem na expanzku, ale ta vypadá na rozumné úrovni (je teda ale celá zaprasená, nevidim pomalu kde je hladina, takže tu asi taky vyměním když už se na to vrhnu).

Jenom mam otázku, zdali máte někdo podobné zkušenosti, prý je to docela obvyklý problém na této motorizaci.

Díky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 5km se ručička stále nehla. Když jsem zahradil půlku chladiče, tak to vylezlo do poloviny. Nakonec jsem zadělal celý chladič a teplota byla tam kde má být. Ujeto 90km.

Je tam stejný termostat jak ve Favoritech? A k tomu potřeba dva kroužky? Ráno vpět 25km do práce ... tak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ť. pod hlavou je měněné i pumpa.

Zkusím dolít vodu, možná nedosahuje na čidlo, protože teplota byla po zahřátí už OK.

-------------------------------

Dolil jsem tam půl litru. Je to termostat, všechno valí do chladiče. Chladič musí být celý zakrytý, aby byla správná teplota. Směrem nahoru nepřeleze.

Doufám, že to zítra koupím!

Editováno: , autor: peetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teleso termostatu
:help: Co tím myslíš?

Mám za 317Kč z Kelly. :kuk: Železo Poland, plast na koncovkách pro hadice jsem musel zarovnat, hrany od lisování.

Termostat je zajištěný velkou podložkou (plastovou?) a je tam něco jak černý silikon.

http://www.aukro.cz/item958120943_termostat_1_4_mpi_skoda_fabie.html#gallery

http://obchod.autokelly.cz/ XS 047121121S

ale vypadá jinak, není nacvakávací

XS 047121111S termostat komplet 550 Kč 660 Kč Ano

XS 047121121S víko skříně s termostatem 264 Kč 317 Kč Ano

XS 047121111S-O skříň termostatu, kompletní-ORIGINÁL 954 Kč 1145 Kč Ano

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047121111sx-termostat-mpi-fabia.html

příště kupuju jen tohle:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047121121kw-termostat-mpi-felicia-fabia.html

MÁ CENU TOHO POLÁKA TAM VŮBEC MONTOVAT? PO PŘEČTENÍ STARŠÍCH PŘÍSPĚVKŮ......

Editováno: , autor: peetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rady se jen hrnou... DÍKY!

Z triviální výměny (tri šroubky) jsem nakonec měl málem PROBLÉM.

1. mi uletěl jeden konec pružinové svěrky na malé hadičce a nebylo ji jak sundat

2. snažil jsem se pružinu "sundat" a urval jsem plastovou trubičku na víku termostatu a ta zůstala v hadičce :feve:

3. tímpádem jedna ruka špuntovala dírku ... a druhá chtěla jít koupit novou hadici...

Nakonec se mi podařilo kapalinu z tlusté hadice vypustit do kanystříku od ostřikovačky, stačilo 3l.

Na termostatu se utrhla jedna bakelitová packa, co drží zavírací péro a je někde v motoru :palec2: Proto nedovíral. Proti polskému má ještě maličký přepouštěcí ventilek.

Prvních 10km bez problémů.

Fakt by mě zajímalo, kde je ten kus velmi tvrdého plastu asi 2cm x 7mm. Snad si pumpa poradí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mně nepomohla ani výměna termostatu s novým čidlem teploty. Stál 1100,-.Původní byl prasklej tak jsem ho vyměnil a stále stejný. Vě městě se teplota na 90 dostane, ale při rychlejší jízdě začne rafička okamžitě klesat tak na 60°C. Už nevím co s tím, topení topí normálně. Asi to nechám být. V servisu si moc rady nevěděli. Na vagu to ukazuje lambda sondu, ale to už ukazuje dávno před problémem s teplotou motoru.

Editováno: , autor: Aloof
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to bylo čidlo teploty na termostatu. Zatím mám s novým čidlem najeto tak 50 km, ale funguje jak má. Před rokem sem dával čidlo za 160 a vydrželo pár km a to doslova. Teď čidlo za 460,- uvidim jak bude fungovat. Taky uvidim jakej vliv to má na ty občasný špatný starty za studena co se začaly objevovat v posledních dnech. Prý by je to mělo odstranit, zároveň sem nechal vyměnit i svíčky. Tak uvidíme!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Může mít vliv teplota motoru take na spotrebu

ja som šiel do polska cca 75 km tam a 75 km spät priemerna spotreba podla PC 9,2 po vymene termostatu za dva tyždne som šiel tu istu trasu za 6,8-7,4 l/100,takže vplyv to ma,snimač hlasi studeny motor a vstrekuje bohatšiu zmes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete mi prosím poradit,kdo máte 1,4 MPI?

Zjistil jsem,že než se mi zahřeje motor na provozní teplotu (ručička teploměru ve svislé poloze) začínám mít už teplej chladič.Koupil jsem nový termostat,komplet i se skříní (originál),čekal až se bude motor zahřívat.Když se ručička začala odlepovat z výchozí polohy,chladič už byl nahoře teplej (od poloviny dolu studenej).Znovu jsem ho vyndal jel na zpět do značkové prodejny,kde mi řekly,že se může stát že nový díl je vadný.Vyměnily mi ho,namontoval jsem ho na zpět a zase to samé.Celej chladič je horkej až když je ručička ve svislé poloze.Teď mne napadají dvě otázky.

Mám opravdu takovou smůlu na díly,nebo to tak má být...

Děkuji všem za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si,že to máš v pořádku.Nejprve se ohřívá malý okruh to je motor a topení,teprve potom termostat otevře velký okruh,to je včetně chladiče.Samozřejmě se i při malém okruhu dostane částečně teplá voda i do chladiče,proto je částečně teplý.Tak bych si myslel,že to máš OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...