Publikováno Duben 11, 201015 r Zdravím všechny na fóru, při ježdění se motor nedokáže zahřát na víc než 40-50°C a to ani při delších a rychlejších jízdách, občasně to vyleze na těch 70°C ale k doprostřed k 90°C se tomu nechce. Dostal jsem tip na termostat, že asi bude chladit v jednom kuse a motor nemá šanci se nahřát. Koukal jsem na expanzku, ale ta vypadá na rozumné úrovni (je teda ale celá zaprasená, nevidim pomalu kde je hladina, takže tu asi taky vyměním když už se na to vrhnu). Jenom mam otázku, zdali máte někdo podobné zkušenosti, prý je to docela obvyklý problém na této motorizaci. Díky
Duben 11, 201015 r Po 5km se ručička stále nehla. Když jsem zahradil půlku chladiče, tak to vylezlo do poloviny. Nakonec jsem zadělal celý chladič a teplota byla tam kde má být. Ujeto 90km. Je tam stejný termostat jak ve Favoritech? A k tomu potřeba dva kroužky? Ráno vpět 25km do práce ... tak uvidím.
Duben 11, 201015 r Je to tak, robí to termostat je stále otvorený.Vo vnútri sa to rozlomí a je problém.Je to častá závada. Nedávno som menil tiež. Ten bordel v expazke môže byť od prasknutého tesnenia pod hlavou, tiež častá závada 1,4 Mpi.
Duben 11, 201015 r Ť. pod hlavou je měněné i pumpa. Zkusím dolít vodu, možná nedosahuje na čidlo, protože teplota byla po zahřátí už OK. ------------------------------- Dolil jsem tam půl litru. Je to termostat, všechno valí do chladiče. Chladič musí být celý zakrytý, aby byla správná teplota. Směrem nahoru nepřeleze. Doufám, že to zítra koupím! Upraveno Duben 11, 201015 r od peetr
Duben 11, 201015 r Autor Zkusim to teda projít, ten termostat vidim jako tutovku a těsnění pod hlavou asi nechám na servisu.
Duben 11, 201015 r Jo ale je jich milion druhů! Takže jak má vypadat a co k tomu? Jedno nebo dvě těsnění?
Duben 11, 201015 r Autor No v první řadě ten termostat nejdřív najdu v motoru, pak budu dál řešit jestli to koupim a vyměnim sám nebo to taky necham na servisu i s tim těsněnim.
Duben 11, 201015 r Tak to máš dobrý. Já se musím prvně dostat dopráce. Asi tam bude takový dlouhý válcový: Upraveno Duben 12, 201015 r od peetr
Duben 12, 201015 r No, nejlepsi je vymenit i teleso termostatu. A zadny polsky smejd nebo budete za pul roku menit zase a to v tom lepsim pripade.
Duben 12, 201015 r teleso termostatu Co tím myslíš?Mám za 317Kč z Kelly. Železo Poland, plast na koncovkách pro hadice jsem musel zarovnat, hrany od lisování. Termostat je zajištěný velkou podložkou (plastovou?) a je tam něco jak černý silikon. http://www.aukro.cz/item958120943_termostat_1_4_mpi_skoda_fabie.html#gallery http://obchod.autokelly.cz/ XS 047121121S ale vypadá jinak, není nacvakávací XS 047121111S termostat komplet 550 Kč 660 Kč Ano XS 047121121S víko skříně s termostatem 264 Kč 317 Kč Ano XS 047121111S-O skříň termostatu, kompletní-ORIGINÁL 954 Kč 1145 Kč Ano http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047121111sx-termostat-mpi-fabia.html příště kupuju jen tohle: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047121121kw-termostat-mpi-felicia-fabia.html MÁ CENU TOHO POLÁKA TAM VŮBEC MONTOVAT? PO PŘEČTENÍ STARŠÍCH PŘÍSPĚVKŮ...... Upraveno Duben 12, 201015 r od peetr
Duben 13, 201015 r Tak rady se jen hrnou... DÍKY! Z triviální výměny (tri šroubky) jsem nakonec měl málem PROBLÉM. 1. mi uletěl jeden konec pružinové svěrky na malé hadičce a nebylo ji jak sundat 2. snažil jsem se pružinu "sundat" a urval jsem plastovou trubičku na víku termostatu a ta zůstala v hadičce 3. tímpádem jedna ruka špuntovala dírku ... a druhá chtěla jít koupit novou hadici... Nakonec se mi podařilo kapalinu z tlusté hadice vypustit do kanystříku od ostřikovačky, stačilo 3l. Na termostatu se utrhla jedna bakelitová packa, co drží zavírací péro a je někde v motoru Proto nedovíral. Proti polskému má ještě maličký přepouštěcí ventilek. Prvních 10km bez problémů. Fakt by mě zajímalo, kde je ten kus velmi tvrdého plastu asi 2cm x 7mm. Snad si pumpa poradí.
Květen 11, 201015 r Mně nepomohla ani výměna termostatu s novým čidlem teploty. Stál 1100,-.Původní byl prasklej tak jsem ho vyměnil a stále stejný. Vě městě se teplota na 90 dostane, ale při rychlejší jízdě začne rafička okamžitě klesat tak na 60°C. Už nevím co s tím, topení topí normálně. Asi to nechám být. V servisu si moc rady nevěděli. Na vagu to ukazuje lambda sondu, ale to už ukazuje dávno před problémem s teplotou motoru. Upraveno Květen 11, 201015 r od Aloof
Květen 14, 201015 r mám taky problém jakmile mám zakrytý chladič deklem tak se motor normálně po 4km zahřeje a drží, jakmile dekl před chladičem vyndám za 18km do práce se ručička pohla ani ne do pulky jak má být, čidlo teploty mám nové může to být tím termostatem???
Květen 21, 201015 r U mě to bylo čidlo teploty na termostatu. Zatím mám s novým čidlem najeto tak 50 km, ale funguje jak má. Před rokem sem dával čidlo za 160 a vydrželo pár km a to doslova. Teď čidlo za 460,- uvidim jak bude fungovat. Taky uvidim jakej vliv to má na ty občasný špatný starty za studena co se začaly objevovat v posledních dnech. Prý by je to mělo odstranit, zároveň sem nechal vyměnit i svíčky. Tak uvidíme!!!
Říjen 27, 201014 r Může mít vliv teplota motoru take na spotrebu mel jsem rovnez praskly termostat a ted jej jdu vymenit spotreba je kolem 10litru nemam sice pocitac ale to nevadi manzelka je totiz presnejsi:-)
Říjen 27, 201014 r Může mít vliv teplota motoru take na spotrebu ja som šiel do polska cca 75 km tam a 75 km spät priemerna spotreba podla PC 9,2 po vymene termostatu za dva tyždne som šiel tu istu trasu za 6,8-7,4 l/100,takže vplyv to ma,snimač hlasi studeny motor a vstrekuje bohatšiu zmes...
Říjen 30, 201014 r Můžete mi prosím poradit,kdo máte 1,4 MPI? Zjistil jsem,že než se mi zahřeje motor na provozní teplotu (ručička teploměru ve svislé poloze) začínám mít už teplej chladič.Koupil jsem nový termostat,komplet i se skříní (originál),čekal až se bude motor zahřívat.Když se ručička začala odlepovat z výchozí polohy,chladič už byl nahoře teplej (od poloviny dolu studenej).Znovu jsem ho vyndal jel na zpět do značkové prodejny,kde mi řekly,že se může stát že nový díl je vadný.Vyměnily mi ho,namontoval jsem ho na zpět a zase to samé.Celej chladič je horkej až když je ručička ve svislé poloze.Teď mne napadají dvě otázky. Mám opravdu takovou smůlu na díly,nebo to tak má být... Děkuji všem za radu.
Říjen 31, 201014 r Mohl bych ještě jednou poprosit ty co mají 1.4 MPI jak jim to funguje? Nebo už mám tenhle typ motoru jen já... Ještě jednou díky. Upraveno Říjen 31, 201014 r od vitezslav2
Říjen 31, 201014 r Myslím si,že to máš v pořádku.Nejprve se ohřívá malý okruh to je motor a topení,teprve potom termostat otevře velký okruh,to je včetně chladiče.Samozřejmě se i při malém okruhu dostane částečně teplá voda i do chladiče,proto je částečně teplý.Tak bych si myslel,že to máš OK.
Říjen 31, 201014 r Jakým způsobem by se dostala ohřátá voda do chladiče?Ona je teplá ta hadice od termostatu ke chladiči a vršek chladiče a to má motor zatím cca 40°C.Termostat by měl začít otevírat až cca př 90°C.Pak by měl začít hřát chladič.Aspoň u ostatních aut to tak je.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.