Přejít na obsah

Facelift čínské OII


George Couser

Doporučené příspěvky

A máš pro to nějaký podklad? Nějaké měření v ruce? Fabrika narozdíl od tebe takové věci má (ve spoluprávi s TU Lib)... :p

19140042.png

Podklad v podobě těchdle obrázků nemám. Upřimně, říkají prdlajs. Svícení u země je podle mě špatné. Důvody:

- světla umístěná výš jdou na kopcích vidět mnohem dřív. ostatně i na té fotce si stačí představit za autem klesání. které auto uvidí člověk dřív?

- v mírně zvlněném terénu se světla v mlhovkách dokonce rády schovávají dlouho, i když člověk dávno vidí auto samotné. tady tahle vlastnost je velmi nebezpečná na některých "chytře" stavěných silnicích typu Lechovice-Pohořelice, kde je spousta malých dolíků a auta tam jezdí fakticky bez světel

- nevím jak ostatní, ale moje oči mnohem snáz a automaticky registrují světla na jejich klasickém místě - nesvítící auto nebo auto se světlem v mlhovkách člověk taky většinou vidí, ale upoutává a odvádí (zbytečně) pozornost. tohle by samozřejmě neplatilo, kdyby šlo o hromadny trend a třeba zrovna napříč koncernem nebylo svícení značka od značky, model od modelu jinak.

- v lesních úsecích, v tunelech a nebo v přítmí by měli řidiči se zaplým denním svícením buďto rozsvicovat světla a nebo si pořídit něco na způsob light asistenta. to není vada sama o sobě, ale jde o "systémovou" komplikaci, protože logicky na zapnutí světel část řidičů zapomíná

Když to shrnu, kde jsou reálné přínosy? Spotřeba el. energie? Kolik? Dvě deci na sto? Jde snad auto lépe vidět? No není, minimálně v těch vyjmenovaných případech. Je snad pro Škodu tohle řešení levnější? Proč to tedy v době šetření na každé kravině dělá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebojte se, změřené to je a jde to vidět líp než obyč světla (kór projektory)...

Za sebe říkám, že su teda výjimka a docela rád bych nějakou práci viděl. Nemyslím tím reklamu výrobce, ale třeba takový ty analýzy, co se dělají na tištěný reklamy pro zjištění, co člověka zaujme a čeho si vlastně (automaticky a třeba i nevědomky) všímá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TOhle není důkaz, jen to je ilustračka z jednoho dokumentu právě o těch světlech. Nebojte se, změřené to je a jde to vidět líp než obyč světla (kór projektory)...

papír snese všechno a nejde o to jak to je změřený ale jak to vidí oko v reálu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, vždycky si říkám, co je to za magora, kterej sviti mlhovkama (a tím pádem si všímám nepodstatného auta mezi dalším milionem nepodstatných, které ovšem svítí jinak).. teď vážně. Přínos v čem? Konkrétně prosím. Podobným způsobem tady můžu napsat auto XY je jednoznačně škaredá přeroubovaná velryba a bude to mít stejnou vypovídací hodnotu.

Jinak Georgi, já klidně názor změním, ale opravdu by to chtělo ideálně čísla a nějakým hodnověrným způsobem vyvrátit ty moje námitky.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ake zapinat a vypinat svetla? Ja napr. vzdy po nastartovani zapnem svetla nech je den, alebo noc a vypnem pred zhasnutim motora.. Ziadny asistent na to nepotrebujem, ale chapem, ze ak niekto ma denne svietenie, tak asistenta moze potrebovat.. alebo by ste mohli zacat vsetci svietit konecne normalne v akukolvek dennu hodinu a rocne obdobie. Stale castejsie stretavam auta, ktore svietia iba parkovackami, potom auta, ktorym nieco svieti az uplne dole na prednom narazniku a tiez vela vodicom mam nutkanie zozadu dat nejak vediet, ze im nesvietia svetla, ale po ich obehnuti zistim, ze maju predsa uzasne denne svietenie.. ale to, ze je sotva rano a ja ich zozadu skoro nerozoznam od stojaceho auta.. to je uplne jedno.. mali by sme asi vsetci svietit dennymi. Usetri to isto zivotne prostredie.. a mozno aj par miest na planete..

Viem som hnusny a sarkasticky, ale preco vzdy vsetci musia opakovat prvu kravinu, ktora sa objavi len tak z nicoho a samozrejme sa neobjavila kvoli ekologickemu citeniu ani nijakemu realnemu meraniu (takych merani sa da kupit aj na 10ky), ale len kvoli vidine zarobit prachy.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Armyk: Ved v predoslej Octavii som to robil uplne automaticky (manualne rozsvecovanie svetiel) - a to sa politikom este ani nesnivalo o povinnom dennom svieteni...Ale teraz, ked uz mam denne svietenie, tak ho predsa budem vyuzivat - a nie cez den svietit xenami :)

A je uplne bezpredmetne tvrdit, ze denne svetla na O2 FL su bludicky - je to holy nezmysel, vydiet ich uz zo skutocne velkej dialky.

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je pekne, ze si svietil.. tak to davno mali robit vsetci. Ale aj tak u mna argument svietim dennymi, lebo ich tam mam, je nepodstatny :) ..pretoze stale to neriesi to, ze zadok auta vobec osvetleny nie je.. a to ze predne denne svetla pri urcitych situaciach na ceste vidiet ako uplne poslednu vec, ktora na aute je, to je fakt..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napriklad tam, alebo ako som uz pisal skor, tak v meste pri malych rychlostiach na uzkej ceste pomaly nerozoznas stojace auto od toho, ktore svieti dennymi. Uz sa mi stalo, ze som siel take auto obiehat.. a zrazu sa zacal vodic rozculovat, preco sa mu tam hrabem.. Sorry ale ja si myslim, ze tak ako davam smerovku a je vidiet z kazdeho uhla, tak by malo byt aj auto osvetlene pocas jazdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to mam zastavovat pri kazdom aute, ktore stoji na ceste (zaparkovane) ? ..to snad nie ;) .. u nas je totiz taky zakon, ze auta prakticky nemozu stat na chodniku.. a vsetci preto stoja na ceste..

hm ..a tie obrazky neviem co znamenaju.. (octavia predsa nesvieti pri dennom svieteni zozadu) ..ibaze by to bolo v cine inak.. tam tusim maju vzadu ledky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ake zapinat a vypinat svetla? Ja napr. vzdy po nastartovani zapnem svetla nech je den, alebo noc a vypnem pred zhasnutim motora.. Ziadny asistent na to nepotrebujem

Light Assistant automaticky rozsvěcuje podle úrovně osvětlení buď klasická potkávací světla nebo jenom variantu s denním svícením (buďto v mlhovkách a nebo klasická potkávací, u kterých ale nesvítí přístrojová deska a třeba u FII/R se deaktivuje natáčení světel a corner mlhovky). Odpadá tedy nutnost se světlama krom přepínání dálkových nějak manipulovat. Bez LA člověk musí v případě potřeby za tmy zapnout i osvětlení přístrojové desky. Apoň teda u FI, OI, FII a R. U OII nevim jak je to nastavitelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Light Assistant automaticky rozsvěcuje podle úrovně osvětlení buď klasická potkávací světla nebo jenom variantu s denním svícením (buďto v mlhovkách a nebo klasická potkávací, u kterých ale nesvítí přístrojová deska a třeba u FII/R se deaktivuje natáčení světel a corner mlhovky). Odpadá tedy nutnost se světlama krom přepínání dálkových nějak manipulovat. Bez LA člověk musí v případě potřeby za tmy zapnout i osvětlení přístrojové desky. Apoň teda u FI, OI, FII a R. U OII nevim jak je to nastavitelný.

Ved ja viem, co je LA ;) ..to bol mensi JOKE, ze nic podobne k stastiu nepotrebujem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Light Assistant má taky velmi velkou výhodu pokud se svítí potkávačkama ve dne tak ikdyž se přepne páčka na dálkový tak ty se nerozsvítí a stále svítí pouze potkávačky tak pak nehrozí že bude nějakej tatar svítit dálkovejma. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...