Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

TOhle není důkaz, jen to je ilustračka z jednoho dokumentu právě o těch světlech. Nebojte se, změřené to je a jde to vidět líp než obyč světla (kór projektory)...

A máš pro to nějaký podklad? Nějaké měření v ruce? Fabrika narozdíl od tebe takové věci má (ve spoluprávi s TU Lib)... :p

19140042.png

Podklad v podobě těchdle obrázků nemám. Upřimně, říkají prdlajs. Svícení u země je podle mě špatné. Důvody:

- světla umístěná výš jdou na kopcích vidět mnohem dřív. ostatně i na té fotce si stačí představit za autem klesání. které auto uvidí člověk dřív?

- v mírně zvlněném terénu se světla v mlhovkách dokonce rády schovávají dlouho, i když člověk dávno vidí auto samotné. tady tahle vlastnost je velmi nebezpečná na některých "chytře" stavěných silnicích typu Lechovice-Pohořelice, kde je spousta malých dolíků a auta tam jezdí fakticky bez světel

- nevím jak ostatní, ale moje oči mnohem snáz a automaticky registrují světla na jejich klasickém místě - nesvítící auto nebo auto se světlem v mlhovkách člověk taky většinou vidí, ale upoutává a odvádí (zbytečně) pozornost. tohle by samozřejmě neplatilo, kdyby šlo o hromadny trend a třeba zrovna napříč koncernem nebylo svícení značka od značky, model od modelu jinak.

- v lesních úsecích, v tunelech a nebo v přítmí by měli řidiči se zaplým denním svícením buďto rozsvicovat světla a nebo si pořídit něco na způsob light asistenta. to není vada sama o sobě, ale jde o "systémovou" komplikaci, protože logicky na zapnutí světel část řidičů zapomíná

Když to shrnu, kde jsou reálné přínosy? Spotřeba el. energie? Kolik? Dvě deci na sto? Jde snad auto lépe vidět? No není, minimálně v těch vyjmenovaných případech. Je snad pro Škodu tohle řešení levnější? Proč to tedy v době šetření na každé kravině dělá?

Nebojte se, změřené to je a jde to vidět líp než obyč světla (kór projektory)...

Za sebe říkám, že su teda výjimka a docela rád bych nějakou práci viděl. Nemyslím tím reklamu výrobce, ale třeba takový ty analýzy, co se dělají na tištěný reklamy pro zjištění, co člověka zaujme a čeho si vlastně (automaticky a třeba i nevědomky) všímá.

TOhle není důkaz, jen to je ilustračka z jednoho dokumentu právě o těch světlech. Nebojte se, změřené to je a jde to vidět líp než obyč světla (kór projektory)...

papír snese všechno a nejde o to jak to je změřený ale jak to vidí oko v reálu ;)

  • Autor

Pánové, chápu že vy tomu určitě rozumíte nejlíp. Ale zkuste se buď poptat na TU v Liberci, která to pro ŠA zpracovávala, nebo se obraťte přímo do Škody na osobu jménem František Vaník. Třeba si od vás nechají poradit a dají na vaše pocity místo skutečných měření. :p

Denne svetla su jednoznacne prinos (konkretne tie na O2 FL uputaju uz zdaleka - aj vdaka ich nizkej polohe) -a koniec OT :kol-74:

Upraveno od Cjoctavian

To je pravda, vždycky si říkám, co je to za magora, kterej sviti mlhovkama (a tím pádem si všímám nepodstatného auta mezi dalším milionem nepodstatných, které ovšem svítí jinak).. teď vážně. Přínos v čem? Konkrétně prosím. Podobným způsobem tady můžu napsat auto XY je jednoznačně škaredá přeroubovaná velryba a bude to mít stejnou vypovídací hodnotu.

Jinak Georgi, já klidně názor změním, ale opravdu by to chtělo ideálně čísla a nějakým hodnověrným způsobem vyvrátit ty moje námitky.

Upraveno od bojler

mam tu dookola omielat, ze nechcem 100x na den zapinat a vypinat xena - a este k tomu manualne?

Copak na Slovensko se nedodává Day Light? Kdo nechce zapínat světla ani po setmění, tak je v nabídce asi za 1600Kč light asistent, kterej spíná i klasický potkávací a s nima přístrojovku..

Upraveno od bojler

Ake zapinat a vypinat svetla? Ja napr. vzdy po nastartovani zapnem svetla nech je den, alebo noc a vypnem pred zhasnutim motora.. Ziadny asistent na to nepotrebujem, ale chapem, ze ak niekto ma denne svietenie, tak asistenta moze potrebovat.. alebo by ste mohli zacat vsetci svietit konecne normalne v akukolvek dennu hodinu a rocne obdobie. Stale castejsie stretavam auta, ktore svietia iba parkovackami, potom auta, ktorym nieco svieti az uplne dole na prednom narazniku a tiez vela vodicom mam nutkanie zozadu dat nejak vediet, ze im nesvietia svetla, ale po ich obehnuti zistim, ze maju predsa uzasne denne svietenie.. ale to, ze je sotva rano a ja ich zozadu skoro nerozoznam od stojaceho auta.. to je uplne jedno.. mali by sme asi vsetci svietit dennymi. Usetri to isto zivotne prostredie.. a mozno aj par miest na planete..

Viem som hnusny a sarkasticky, ale preco vzdy vsetci musia opakovat prvu kravinu, ktora sa objavi len tak z nicoho a samozrejme sa neobjavila kvoli ekologickemu citeniu ani nijakemu realnemu meraniu (takych merani sa da kupit aj na 10ky), ale len kvoli vidine zarobit prachy.

Upraveno od Armyk

2 Armyk: Ved v predoslej Octavii som to robil uplne automaticky (manualne rozsvecovanie svetiel) - a to sa politikom este ani nesnivalo o povinnom dennom svieteni...Ale teraz, ked uz mam denne svietenie, tak ho predsa budem vyuzivat - a nie cez den svietit xenami :)

A je uplne bezpredmetne tvrdit, ze denne svetla na O2 FL su bludicky - je to holy nezmysel, vydiet ich uz zo skutocne velkej dialky.

Upraveno od Cjoctavian

to je pekne, ze si svietil.. tak to davno mali robit vsetci. Ale aj tak u mna argument svietim dennymi, lebo ich tam mam, je nepodstatny :) ..pretoze stale to neriesi to, ze zadok auta vobec osvetleny nie je.. a to ze predne denne svetla pri urcitych situaciach na ceste vidiet ako uplne poslednu vec, ktora na aute je, to je fakt..

tak tie zadne 4W ziarovky by mi chybali snad len na lesnej ceste, lebo v otvorenej krajine pocas slnecneho dna ich sotva niekto uvidi, nie?

Napriklad tam, alebo ako som uz pisal skor, tak v meste pri malych rychlostiach na uzkej ceste pomaly nerozoznas stojace auto od toho, ktore svieti dennymi. Uz sa mi stalo, ze som siel take auto obiehat.. a zrazu sa zacal vodic rozculovat, preco sa mu tam hrabem.. Sorry ale ja si myslim, ze tak ako davam smerovku a je vidiet z kazdeho uhla, tak by malo byt aj auto osvetlene pocas jazdy.

  • Autor

NEchci nic říkat, ale když se bavíte o tom, že to nesvítí zezadu - nemáte náhodou podle předpisů jezdit tak, aby jste byli schopni zastavit před případnou překážkou. :p

Jinak:

ajvzpe1144244.th.jpg15wl8pv1144227.th.jpgfaabsz1144211.th.jpg11vh4ih1144194.th.jpgs16xlg1144178.th.jpg21jq8h11144161.th.jpg35n0v1y1144144.th.jpgfa3i4j1144126.th.jpg2dw88t31144106.th.jpg2rrqruu1144087.th.jpg33uvlhh1144068.th.jpg2dcdhea1144049.th.jpg

to mam zastavovat pri kazdom aute, ktore stoji na ceste (zaparkovane) ? ..to snad nie ;) .. u nas je totiz taky zakon, ze auta prakticky nemozu stat na chodniku.. a vsetci preto stoja na ceste..

hm ..a tie obrazky neviem co znamenaju.. (octavia predsa nesvieti pri dennom svieteni zozadu) ..ibaze by to bolo v cine inak.. tam tusim maju vzadu ledky..

Ake zapinat a vypinat svetla? Ja napr. vzdy po nastartovani zapnem svetla nech je den, alebo noc a vypnem pred zhasnutim motora.. Ziadny asistent na to nepotrebujem

Light Assistant automaticky rozsvěcuje podle úrovně osvětlení buď klasická potkávací světla nebo jenom variantu s denním svícením (buďto v mlhovkách a nebo klasická potkávací, u kterých ale nesvítí přístrojová deska a třeba u FII/R se deaktivuje natáčení světel a corner mlhovky). Odpadá tedy nutnost se světlama krom přepínání dálkových nějak manipulovat. Bez LA člověk musí v případě potřeby za tmy zapnout i osvětlení přístrojové desky. Apoň teda u FI, OI, FII a R. U OII nevim jak je to nastavitelný.

NEchci nic říkat, ale když se bavíte o tom, že to nesvítí zezadu - nemáte náhodou podle předpisů jezdit tak, aby jste byli schopni zastavit před případnou překážkou. :p

Vtipálku :prc:

Light Assistant automaticky rozsvěcuje podle úrovně osvětlení buď klasická potkávací světla nebo jenom variantu s denním svícením (buďto v mlhovkách a nebo klasická potkávací, u kterých ale nesvítí přístrojová deska a třeba u FII/R se deaktivuje natáčení světel a corner mlhovky). Odpadá tedy nutnost se světlama krom přepínání dálkových nějak manipulovat. Bez LA člověk musí v případě potřeby za tmy zapnout i osvětlení přístrojové desky. Apoň teda u FI, OI, FII a R. U OII nevim jak je to nastavitelný.

Ved ja viem, co je LA ;) ..to bol mensi JOKE, ze nic podobne k stastiu nepotrebujem..

Light Assistant má taky velmi velkou výhodu pokud se svítí potkávačkama ve dne tak ikdyž se přepne páčka na dálkový tak ty se nerozsvítí a stále svítí pouze potkávačky tak pak nehrozí že bude nějakej tatar svítit dálkovejma. :smich:

Řešíte tu už docela dlouho denní svícení..dost mimo mísu a původní téma

Když nejsou jiné novinky, musí se holt mluvit o kravinách..

  • 2 týdny později...

Cinska ORS

post-10844-1272916578,2529_thumb.jpg

Upraveno od Cjoctavian

  • 1 měsíc později...

Cinsky Greenline ma benzin 1,4 TSI!

post-10844-1275690737,7502_thumb.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.