jojouf Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 (editace) Ahoj všem mám Roomstera 1.6 benzín s přestavbou na LPG. Auto funguje tak, že při startování jde na béňo a po nějaké době při správné teploťe se sám přepne na LPG. Jezdím tak, že motor nechám zahřát a vyjíždím až po přepnutí. (v létě cca 30s a v zimě do 4 minut od nastartování - což stačí tak akorát na ometení sněhu a seškrábání ledu.) Teď k mému problému. Celou zimu sleduju jak mi pomalu klesá hodnota paliva podle počítače a ukazovanému možnému dojezdu. Teď, jak nastaly venku vyšší teploty a na auto svítí slunce, se tato hodnota změnila za cca měsíc o asi 120km, což je tak 3x víc než v zimě a to se v zimě motor zahříval delší dobu a tedy i delší dobu pracuje na benzín. Podobně rychlou spotřebu benzínu jsem sledoval již minulý rok. Výčko nádrže je podle mě zašroubované dobře. Je tedy možné, že by benzín unikal i jinudy? Nesledujete i někdo jiný podobný problém u Roomstera? Letní odpařování benzínu jsem zažil ve všech autech, ale nikdy se mi to nezdálo v takovém množství. Editováno: 21. Duben 2010, autor: jojouf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 21. Duben 2010 Sdílet Vloženo 21. Duben 2010 Coze? odparovani benzinu?? To slysim prvne. Teda v nejakem sledovatelne mire. Spis to vidim na to, ze jsi prezul na letni kola, nebo nejakou zavadu. Zda se ti, ze u auta je citit benzin? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jojouf Vloženo 21. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 21. Duben 2010 (editace) Jenže jakou závadu? Benzín cítit neni. Pod autem žádné fleky. Prostě se mi zdá, že když je teplo, benzín mi ubejvá rychleji než v zimě a to i přes to, že se díky LPG v autě téměř nepoužívá. Na gumy to taky nevidím, na benzín nikam nejezdím. Jediné co mě napadlo, že díky hodně stálému množství paliva prostě nepracuje správně měření (předpokládám že je v nádrži plovák), nebo se mi to někde odpařuje víc, než je zdrávo. Jinak bezín se v teple odpařuje pěkně rychle. Zkus si natankovat plnou, postav auto na slunce a nech otevřenou nádrž na pár hodin , pokud ti to z nádrže nevyteče (protože se benzín v teple nejen vypařuje, ale i rozpíná), tak se pak budeš divit. Proto je také u víčka nádrže větrací otvor, nebo se pletu? Mě by jen zajímalo, zda to sleduju jen já, nebo jestli se nepřiměřená změna množství paliva i někomu jinému. Samozřejmě jsem to nepoznal ze dne na den. Auto na slunci stálo 3 dny bez pohybu. Jinak někde jsem četl, že třeba v Kanadě se ročně díky špatně přišroubovanému víčku odpaří 22 milionů litrů pohonných hmot. Editováno: 21. Duben 2010, autor: jojouf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 22. Duben 2010 Sdílet Vloženo 22. Duben 2010 Ale ze zavřený nádrže se "neodpařuje" Nežere ti to spíš obojí? Plyn i benzín? Pokud je to možné(na Favoritu to kámošovi dělalo). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jojouf Vloženo 22. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Duben 2010 No ja doufam ze ne. Benzin by mel mit v te chvili zavreny ventil, ktery je nekde za palivovou pumpou. U Favorita predpokladam mel kamarad karburator (stejne jako kdysi ja) a tedy plyn nebyl vstrikovan ale nasavan podtlakem, stejne jako benzin. No budu to sledovat. Zkusim ted natankovat, dokud mame v praci na pumpe prijatelnou cenu jeste za stary benzin a pak se uvidi. Pokud to bude pokracovat, budu muset do servisu na nejakou kontrolu. Zatim se priklanim spis k te chybe mereni. On si ten PC v Roomikovi totiz dost casto ukazuje co chce:) A odfukovy otvor u nadrze je nekde mimo vicko ne? Ale tim by se toto mnozstvi odparit nemohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 22. Duben 2010 Sdílet Vloženo 22. Duben 2010 I když otevřeš víčko nádrže, tak je tam záklopka, ne? To odpařování nemůže být tak markatní. V LPG se nevyznám - myslél jem to tak, že kdyby netěsnil ten elektromag. ventil pro odpojování benzínu, tak by ho to přisávalo - tož pouze domněnka, a nejspíš by jednotka psala nákou chybu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 23. Duben 2010 Sdílet Vloženo 23. Duben 2010 nádrž je odvzdušněna přes nádobku s aktivním uhlím přes ventil,který to když nejde motor těsní.Ten motor pracuje na benzín při každým startu a jak jsem to s kamošem počítal,tak lpg se vůbec nehodí do města,na tohle plynaři zapomínají a nechcou ani pomyslet,že mají třeba spotřebu benzínu 7/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jojouf Vloženo 23. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 23. Duben 2010 Jojo někteří zapomínají. Já ale jezdím většinou jen do práce a zpět. Na benzín jen startuji a nechávám ohřát motor na teplotu nastavenou pro přepnutí na LPG. Kdybych jel hned na benzín, tak bych LPG v zimě vlastně téměř nevyužil, dopadlo by to stejně, jak píšeš. U spotřeby benzínu vycházím z této úvahy: Spotřeba na volnoběh je cca 1 litr za hodinu. V zimě zahřívám cca 4 minuty a v létě od 0,5 do 1 minuty. V zimě tedy na 1 litr nastartuji cca 15x = jeden pracovní týden. V létě to je cca 75x tedy cca 1 měsíc. Vše bráno jako cesta do práce a zpět. Občasné cesty na nákup nebo jinam nezapočítávám. Neni toho tolik aby to výpočet významněji ovlivnilo. Pokud tedy dobře počítám, tak na plná nádrž teoreticky vystačí na 1 rok běžného užívání. Prakticky ale tak na 1/2 nebo o malinko více. Já tu ale řeším to, že auto stálo 3 dny o dovolené v klidu na slunci. Před dovolenou ráno počítač ukazoval dojezd 280 km a po dovolené 160 km (rozdíl tedy 120 km = cca 8 litrů) . Těch 160 km teď PC stále ukazuje už víc než týden. Nikde nic nesmrdí. Kdybych ten den nejel na LPG ale jen na benzín spotřeboval bych toho minimálně. Ujel jsem max 15 km. Řešil jsem to ale se servisákama a první odhad je plovák v nádrži. Asi proto, že se se hladina v nádrži moc nehýbe a on se třeba přichytil ke stěně (nečistoty v palivu a podobně) a teplem se uvolnil. Nebo se zbláznil PC. Budu to sledovat a uvidím co dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 24. Duben 2010 Sdílet Vloženo 24. Duben 2010 Mnoo ten vypocet ma dost velkou chybu. Pri startovani je okamzita spotreba mnohem vyssi a pokud je motor studenej, a je v chodu autoatickej sytic, tak to bude taky vic. Odhaduju min 2x tolik. Coz by pak odpovidalo tomu skutecnymu stavu paliva. A ty startujes 3x za den? pisel 15x = pracovni tyden (beru 5prac, dni. Pokud delas 7 dni tak ok. to ze by se plovak zasekl se mi nechce moc verit. Dokazu si to predstavit, kdyz by bylo nadrz plna a on se nejak dotykal horni steny. Ty pises, ze byl dojezd jen 280km. Coz je nekde pod tretinou nadrze. Vyloucil si, ze by ti nekdo benzin "vysal" Syn do motorky, soused do sekacky ap? PP by mohl byt zblblej. Jelikoz stav paliva a dojezd ukazuje v zavislosti na prumerne spotrebe a ja netusim, jak pocitta pri jizde na plyn, tak mohl proste nejak pocitat prumerku te posledni jizdy, z toho mu vypadlo 280. No a kdyz jsi po te dobe nastartovat a motor bezle na sytic, tak PP podle aktualni okamzite spotreby, ktera byla tutove kolem 20l propocital, ze mas v nadrzi o "8 litru" min. BTW: pokud se auto nepohybuje, tak PP nema s ceho spotrebu na km spocitat, ukazuje tety litry za hodinu. Kdyz pak ale jedes, tak to dopocita. Jak presne nevim, ale nez to vzdalenosti srovnas, tak ti PP v poho ukaze 30,40litru na 100km. Spis bych to sledovat podle skutecneho tankovani. PP beru jako orientacni ukazatel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 24. Duben 2010 Sdílet Vloženo 24. Duben 2010 ...divim se, ze ti PP ukazuje uz tyden stale dojezd 160 km. Mam sice LPG tyden, ale me ukazuje PP rano dojezd okolo 180 km a po zahrati a snizeni prumerne spotreby mi pak dojezd ukaze okolo 220-230 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jojouf Vloženo 24. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 24. Duben 2010 (editace) ten dojezd je samozrejme pri ohratem motoru. Jinak dojezd mi skace po 10 km ... tak ze nekdy pristi tyden tam urcite bude 150. (tedy doufam ze ne zase skokove mene.) Editováno: 24. Duben 2010, autor: jojouf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 13. Květen 2010 Sdílet Vloženo 13. Květen 2010 (editace) Asi to nebude tvuj pripad, ale me se zacal "odparovat" benzin taky. A to tim, ze mi posypova sul prozrala hlinikove pouzdro palivoveho filtru pod nadrzi. Nekdy minuly tyden, sem zacal citit ( po natankovani) benzin kolem auta. Kdyz to bylo i druhy den, tak sem kouknul pod auto a byla tam malinka louzicka. Tak sem pod to vlezl a zjistil sem, ze nekde u filtru to slzi. Myslel sem, ze rychlo spojky u hadic. Opatrne sem ho vyndal, ale nikde nic nebylo videt. Na den to dalo pokoj, ale vcera zase. Tak sem zajel na zvedak. Uz kdyz sem vjel na dilnu, tak byla pod autem louze jako prase. Zvednul sem to, zapnul klicek a z boku filtru strikal proudem benzin. Takze vymena (obejel sem asi 4 servisy) cca 850Kč. Cvak cvak a hotovo. Na fotce je videt, jak se sul dostala pod motex pasku, kterou je filtr uchycenej a prozrala se hlinikem. Ty jsi ale rikal, ze benzin necitis ze? Editováno: 13. Květen 2010, autor: Blacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jojouf Vloženo 13. Květen 2010 Autor Sdílet Vloženo 13. Květen 2010 fiii haaa, To je teda síla. No ja mám snad pokoj. Od natankování zatím vše v pohodě, tak že nejspíš chyba měření (plovák, PP, ... ??? težko říct). Příštý tyden ale pojedu do servisu, tak to raději nechám prověřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 13. Květen 2010 Sdílet Vloženo 13. Květen 2010 ježiši,to sem neměl číst,to musím jet na jamu a podívat se na ten filtr.Blacky kolik zim to přečkalo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 14. Květen 2010 Sdílet Vloženo 14. Květen 2010 3 zimy. Sice jezdim po vsech certech, ale trefeny to nebylo. Proste se dostala sul pod tu motex pasku a zrala a zrala. Docela hnus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jered Vloženo 24. Květen 2010 Sdílet Vloženo 24. Květen 2010 No po dlohé době zdravím všechny a budu reagovat, protože jsem zde hledal problém přesně co popisuje Blacky. Přišel jsem do garáže a cítil jsem benzín. Vycouvám a pod autem byla louže jako prase. Samozřejmě benzín. Obešel jsem auto a jak jsem zjistil že mi tenkým proudem stříká z pod auta benzín byl jsem v šoku. Taky mám auto 3tí zimu a najeto 40tis km. Domnívám se že tomu hodně pomohla i ta kovová SK-páska, protože ten její mechanizmus trošku deformuje ten hliníkový obal toho filtru a tak se to prostě prodře. Doporučuji dát mezi tu pásku a fitru kousek gumy z duše z kola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 25. Květen 2010 Sdílet Vloženo 25. Květen 2010 Hmm husty. To uz je skoro na dopis do skodofky. Kdyby to strikalo v horku a nekde si chytnul kaminek, tak by to mohlo i blafnout. Ja tu pasku nemel utazenou tolik, aby ten hlinikovej obal nejak deformovala, ale gumova vystelka by asi bodla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.