Přejít na obsah

Nejlepsi motor Fabia Combi 02-03


brtak

Doporučené příspěvky

Ahoj vsichni,

jsem novacek vazne uvazujici o koupi Fabie Combi z roku 02-03.

Jezdim hlavne kratky useky po meste, sem tam o vikendu 300 km nekam po CR, jednou nebo dvakrat do roka Italie, Chorvatsko nebo tak ... rozhodne chci auto s klimou na tyhle cesty. Co je nejlepsi motor ?? Celkove najezdim tak 25 000 za rok. Koukal jsem po 1.4 74kW. Nezere to moc ???

TDI nechci, je mi ho lito tech popojizdeni po meste kdyz popojedu 2 km, zastavim za hodinu opet 3 km atd ... uz jsem takhel jedno TD oddelal ....

Diky predem za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nejde pausalne rict, jaky motor je nejlepsi. Zalezi jake mas pozadavky, jestli ti zalezi na spotrebe nebo chces radsi mit auto, se kterym se da predjizdet atd.

Jako majitel 2.0 Mpi ti muzu doporucit 2.0Mpi :D Ceny ojetin s timto motorem jsou pomerne slusne, pac kazdy prumerny cech je toho nazoru, ze 2.0 je totalni smejd, pac je u nej draha pojistka a hodne to zere. Jede to o dost lepe nez 1.4 74kW, ma to lepsi brzdy atd. Navic prakticky vsechny 2.0 co tu jsou, jsou Elegance temer v plne vybave, takze netreba slozite shanet a vyhledavat, coz by te cekalo, kdybys chtel treba 1.2ku s klimou. Spotreba ve meste tam je pravda o neco vyssi, ale ne neunosna. Ja mam prumer 7.3l pri jezdeni 50% mesto / 50% okrsky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim za kolik jezdi 1.4 74kW, ale 2.0 si pri normalni jizde mestem vezme tech 8-8.5l . Pri kolonach a 30ti rozjizdenich na krizovatkach za sebou a jeste treba zapnute klime se i na tech 10l muzes dostat. Spotreba ve meste je pravda slabsi strankou tohoto motoru. Naopak na dalnici pri svizne jizde bych si troufl tvrdit, ze to mozna muze zrat i mene nez ta 1.4ka (a ted me majitele ukamenujte :t ).

Hlavni rozdil mezi 1.4 74kW a 2.0 je, ze 2.0 ti tahne skvele od spodu a 1.4ka zacina mit nejaky vykon az v poradnych otackach, coz je treba pro me duvod, proc bych 1.4 nemohl mit, ale opet to je vec osobnich preferenci kazdeho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti nebudu psát kup jedině tenhle motor a tenhle zase určitě nekupuj, stejně jak to tu znám se tu za chvíli strhne hádka o to, jestli je lepší MPI nebo HTP. Řeknu ti to takhle - já mám ve fábii combi motor 1,4 16V 55Kw a pokud bych se dnes znovu rozhodoval (a stále bych neměl na naftu), tak bych se rozhodnul stejně. Pokud tě zajímá něco konkrétního, tak se ptej. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Ja som automechanik a mám 2 roky Fabiu combi 74 kw . Má najazdené 25000 km a som zatial s nou veľmi spokojný.Fabiu si však pomerne šetrím ,lebo cez týždeň sa pohybujem v iných autách. V meste sa dá udržeť spotreba 6,8 -7,5 l, ale stačí pár prudkých štartov a ideš hravo cez osem. Do Corvátska tempom 120 sa dá isť naložený a 4 osoby na 6 litrov. Po okreskách s ľahkou nohou sa dá isť maličko cez 5 litrov. Je to vysokootáčkový motor a nechá sa v pohode vytočiť do 6700 otáčok má pomerne ľahké sprevodovanie. Pri tach.200 má 6300 otáčok. Pri 130 má asi 4000 ot. a to je na maxime krútiaceho momentu pri tejto rýchlosti ked pridáš plný plyn tak je to nádhera ako akceleruje. Motor je velmí dobre vyvážený tak do kabíny nepreniká nijaký nepríjemný zvuk. V porovnaní s motorom 55 kw by som povedal , že do 4000 ot. nie je medzi motormi veľký rozdiel , ale cez 4000 je to rozdiel velmi velký. Jedna z výhod je , že 74 kw má namontované kotúčove brzdy aj na zad kolách a s takou účinnosťou a rýchlym nástupom sa každý den nestretneš. S pozdravom Jano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať koupíš co chceš, špatně neuděláš, všechny motory jsou moc dobré. Jeden zabírá od spodu, druhý nahoře, ale dobré jsou všechny.

Já zase chtěl HTP, ale za ty peníze co jsem měl jsem ho nesehnal, tak jsem šel do MPi.

Pokud jseš rozhodnutý jestli benzín nebo naftu, můžeš jít kupovat. Nemůžeš prostě koupit špatně ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

combi: ved to je to ze vzhladovo aj konstrukcne su 55 a 74 rovake. do 4000ot. je aj charakteristika takmer identicka. rozdiely su iba v priereze skrtiacej klapky, casovani ventilov a sacie potruvie je u 74kw kovove kdezto 55 ma plastove a spodok vane ma 74kw hlinikovy kdezto 55 ma plechovy. neviem ake mas skusenosti ale dost sa ludi ma s tymi 74kW verziami problemy so spotrebou oleja. takze preto bola aj moja volba 55kw verzia trochu som sa toho obaval a vraj tie 55 su celkom bezproblemove aj v testoch sa uvadzal ako najlepsi motor a volba pre fabiu prave ta 55kw verzia. este jedna vec zalezi aky si vodic ci uprednostnujes jazdu vo vyssich otackach a mas spotrove sklony tak potom vol 74kW ale ked chces taku pohodovu, nie zrovna pomalu tak 55kW. ja mam 55kw a ten motor je celkom slusny. 55kw je iba papierova hodnota v skutocnosti je vyssia. tolko moj nazor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho co píšeš, tedy k jakému účelu budeš auto potřebovat (mimo cest na dovolenou) HTP 12V, vzhledem k těm cestám na dovču bych volil 55kW - zlatá střední cesta.

Já osobně jsem se před rokem rozhodoval taky, ale pro nové auto, píšu dopředu neřeším dovolenou a delší cesty do zahraničí - na to mám jiné auto - volba padla na silnější HTP a jsem s ním spokojen a používám ho častěji než jsem myslel, jezdím ovšem převážně s polovičním zatížením.

Pokud chceš jedno auto pro rodinu - 55kW a budeš v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 74kW Fabii, dá se s ní jet s lehkou nohou na delší trase za 5,5l, ve městě kolem 7-8l. Má najeto cca 145000km, zatím bez jakýchkoliv problémů, olej nijak nežere. Kdybych se měl znovu rozhodovat, tak bych do jiné motorizace nešel. Když to shrnu, tak je výhodou malá spotřeba a dostatečná zásoba výkonu pro případ potřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jsem tady poradne projel cely forum a nekde jsem nasel zminku o tom, ze u tech 74kW "zvonej" ventily pri pouziti 95 oktanovyho benzinu a ze ten motor je stavenej na 98 oktanovej .... Co je na tom pravdy ?

Nic

Ventily zvoněj v tom případě, když řidič-kokot neví, že sedí v šestnáctiventilu a ve 2.000 rpm sešlápne plyn na doraz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za strucnou jasnou odpoved ....

Omlouvam se za priblbly dotazy, ale je to 5 let co jsem prodal karbecovyho Favorita a utekl k jiny znacce a navic TDcku. Moje druhy auto je americkej 6-ti valcovej karbec kterej s modernima MPIckama nema spolecnyho vubec nic :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Pavel Š.

Pro Milana:Ventily nezazvoněj,protože je tam namontovanej snímač a v krajním případě sníží předstih.Jinak:mám Fabču 1,4/55 kW a dneska bych jí volil opět.Spotřeba cca 6,5 v zimě v létě,rozumnej kompromis výkon/spotřeba,na dálnici v Itálii a Rakousku bez problémů.Jezdím město-venkov tak asi 30/70% a je to ideální,jedině bych příště asi volil klimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Milana:Ventily nezazvoněj,protože je tam namontovanej snímač a v krajním případě sníží předstih.

Jinak:mám Fabču 1,4/55 kW a dneska bych jí volil opět.Spotřeba cca 6,5 v zimě v létě,rozumnej kompromis výkon/spotřeba,na dálnici v Itálii a Rakousku bez problémů.Jezdím město-venkov tak asi 30/70% a je to ideální,jedině  bych příště asi volil klimu.

Pro Pavla Š.: nevím, jestli při podtočení motoru zafunguje předstih, nicméně ten zvuk je opravdu nepříjemný, naštěstí jej neslýchám často :)

Na revanš - pro další hodnocení mého vozu si vypůjčím část Tvého textu, nechce se mi to stylizovat:

Jinak: mám Fabču 1,4/74 kW a dneska bych jí volil opět.Spotřeba cca 6,4/6,1 v zimě/v létě, rozumnej kompromis výkon/spotřeba včetně výkonové rezervy, na dálnici zlej sen všech TDi. Jezdím město/venkov tak asi 40/60% a je to na pohodu, s klimou ještě lepší. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Milana:Ventily nezazvoněj,protože je tam namontovanej snímač a v krajním případě sníží předstih.

Jinak:mám Fabču 1,4/55 kW a dneska bych jí volil opět.Spotřeba cca 6,5 v zimě v létě,rozumnej kompromis výkon/spotřeba,na dálnici v Itálii a Rakousku bez problémů.Jezdím město-venkov tak asi 30/70% a je to ideální,jedině  bych příště asi volil klimu.

Pro Pavla Š.: nevím, jestli při podtočení motoru zafunguje předstih, nicméně ten zvuk je opravdu nepříjemný, naštěstí jej neslýchám často :)

Na revanš - pro další hodnocení mého vozu si vypůjčím část Tvého textu, nechce se mi to stylizovat:

Jinak: mám Fabču 1,4/74 kW a dneska bych jí volil opět.Spotřeba cca 6,4/6,1 v zimě/v létě, rozumnej kompromis výkon/spotřeba včetně výkonové rezervy, na dálnici zlej sen všech TDi. Jezdím město/venkov tak asi 40/60% a je to na pohodu, s klimou ještě lepší. ;)

-_- Taky bych volil stejně ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...