Publikováno Květen 25, 201015 r Zdravím účastníky fóra! Protože už mám Fabii více jak 6 let, záruka dávno pryč, mobilita už taky, tak mě čím dál více zajímá, co se mi může na Fabii stát, aby ji to vyřadilo úplně z provozu a následoval odtah. Hodně závadám se snažím předcházet údržbou (např. nová baterka, nový zadní díl výfuku - obojí preventivně, + olej, filtry atd.), ale jsou věci, které člověk asi neovlivní. Jednou z těch věcí je například závada zapalovací cívky na 1,2 HTP, proto brzy pořídím jednu rezervní, vyměnit to už umím (Znám osobně dva lidi, kteří se museli nechat odtáhnout k vůli vadné cívce - například odtah v Rakousku na dálnici musí být docela nepříjemný). Snad mi rozumíte, nezajímají mě moc různé volné kosti stabíků či vychozené silentbloky, s tím se dá v pohodě jet nebo alespoň dojet do servisu. Nejvíce mě zajímají tyto vyřazující závady na 1,2 HTPéčku, ale u jiných motorizací to může zajímat zase někoho jiného. Předem děkuji za odpovědi!!
Květen 25, 201015 r vsetky zavady o ktorych tu vieme k motoru 1.2 a ostatnym motorom su popisane v teme motor. http://forum.skodahome.cz/forum/8-motor/ okrem toho ta moze zradit elektrika a to si mozes vyvesit kablovy zvazok a dufat. rovnako dva defekty. ten diel vyvufuku som nepochopil lebo s deravym alebo fuciacim prides aj na dovolenku aj z dovolenky. cievky su riesene v motore, rovnako ako napinacia kladka. podla mna zbytocna tema, vsetko tu je takze to bude duplikovane.
Květen 25, 201015 r Autor Možná to bude duplikované, ale na jednom místě, nemám šanci pročíst všechny témata, protože nemám moc času. S tím výfukem - už jsem jednou tahal (ne s Fábií)urezivělý výfuk po zemi, sice se tím dá jet, ale s jiskrami na zádi a není to moc příjemné. Proto jsme nečekal až mi upadne a raději zadní díl u Fabky vyměnil. Tak snad to nebude všem vadit, myslím nové téma... Upraveno Červen 2, 201015 r od Luďa necituj předchozí příspěvky
Únor 26, 201114 r taky by me to zajimalo fabku mam od vanoc a uz me postihly kable od jednotky ke vstriku mrtvej spinac zadnich brzdovych svetel a rekl bych ze me ceka starter . Ja osobne ted kupuju VAG a budu to vozit rovnou i s notebookem na delsi cesty Upraveno Únor 26, 201114 r od Pavluša
Červen 10, 201114 r Já osobně od lednové události se svíčkami hodlám měnit vše co se měnit má dříve, než jsou servisní intervaly. Těmhle chybělo asi 5000 do 60k intervalu a jednoho krásného zimního rána jsem nenastartoval.
Červen 10, 201114 r V životě bych nevěřil tvrzení, že svíce vydrží 60tkm - na té fotce to teda není moc zřetelně vidět, světlo jde z blbé strany - ale má můstek mezi vnitřní elektrodou a závitem, nebo je to jen stín? U motorů, kde jsou od začátku gufera na ventilech a které tím pádem neberou skoro žádný olej bych byl ochotný akceptovat, že svíce vydrží 35-40tkm - vyhazoval jsem po 20tkm sady z Formana a nebyly s nimi nikdy žádné problémy, ale než si upadlým kusem karbonu nebo nedej pámbu upálenou elektrodou zkurvit vložku válce nebo ventil, radši těch pár peněz obětuju a svíce vyměním po 30-40tkm... Vždyť je to menší (max. srovnatelná) investice, než plná nádrž - tak proč riskovat desetitisíce za případnou opravu...?
Červen 10, 201114 r Souhlas. Tyhle byly původní od bývalého majitele a jen mě to přesvědčilo, že takový interval je moc dlouhý, Takže starejme se o naše miláčky, vždyť se celý svůj život tahají s našimi zadky a mají za to kulové, i když jsou to jen stroje
Červen 11, 201114 r Zdravím Taky přidám své poznatky ,mám fábku jen 10 měsíců ale pár drobností jsem taky řešil - hned při cestě domů po koupi odešel el.magnet.ventil od nádobky z aktivní uhlím ,pak hadičky odvětrání klikovky ,čištění škrtící klapky + nastavení ,rozvody ,a jako perlička těsnění pod hlavou + prasklé výfukové svody, to vše během 3 měsíců od poslední opravy vše OK .Jinak spolehlivé fáro a pohodlné . :palec2:
Červen 12, 201114 r Fabie Combi 1.4 16V 55kW rok 2005. Mám ji cca rok a půl. 1. rok bez investic a jiných problému. Jenom výměna oleje, svíček atd. prostě pravidelné servisní úkony. Před cca 2 měsíci měněný střední a koncový díl výfuku. Podotýkám, že byl na autě ještě původní. 14 dní před zase ze dne na den odešla spojka. Prostě si to přes noc rozmyslela a ráno se rozpadla. Teď mě čeká výměna všech tlumičů (ještě stále jsou oroginál z výroby) a zadní brzdy. Auto má nejto 140000km. Zatím jsem stále spokojený a závady, které by mohly auto vyřadit z provozu, tak snad jen ta spojka, ale ta se bohužel předem nehlásila a asi nikdo ji nemění jen tak preventivně. S děravým výfukem jsem jezdil snad dva měsíce. Kdyby to nedělalo takový kravál a nežralo více benzínu, tak bych to snad ani neměnil. No, ale člověk nemůže zase předvídat vše a pokazit se může cokoliv.
Červen 12, 201114 r Mě minulý týden vyřadil z provozu prasklý homokinetický kloub, ale byla to moje vina při parkování a plném rejdu mi dělal divné zvuky už pár měsíců ale neměl jsemn ted práci tak na to nebyly peníze, takže jsem jednoho krásného dne neodjel + při tažení na laně se o to zkurvila poloosa takže bacha a nepodceňovat...
Červen 12, 201114 r Tak mne po 100tis vyřadila zapalovací cívka(1.2HTP) a to doslova jinak provozní věci postupně měněny,brzdy,vyfuk,ložiska,hom.klouby.
Červen 13, 201114 r tak to mne vyřadila cívka až po 205 000km , ale těch 5km domů jsem ještě dojel . Jinak naprosto spolehlivé auto a věřím mu natolik, že ho vemu i letos opět na dálkovou, tedy na dovču do Bulharska (1675 km jedna cesta) ... jinak aktuálně najeto poctivých 211 500km
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.