Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jinak TDi by měly mít PTC automaticky všechny co jsem tak slyšel. Další možnost je se podívat pod boční tapec středového tunelu od řidiče. Po jeho sundání je to krásně vidět. Pod tímhle krytem je PTC, k němu vedou zhora 2 silové kabely (na obrázku jsou vpravo nad konektorem s oranžovými kablíky).8100342e5fa04b0243d048d5192340bf.jpg

Vloženo (editace)

Tak jsem koukal na pojistky. Mám tam 2 pojistky 40A a 80A, takže mám asi tu F verzi jak jsem se tady dočetl, která by měla vydržet ne? :) a jak teda ona funguje, když nemá rj? Funguje od 4 stupňů ať mám na jakoukoliv teplotu climatronic? Děkuji za zasvěcení a uživateli stringo za skvělé rady a pomoc. 

P_20181009_164939_p.jpg

Editováno: , autor: Petrkiller
Vloženo

Verze "F"-vyhřívací člen nemá žádnou elektroniku uvnitř, topný výkon je řízen dvěma relé moduly mimo PTC.

Verze "E"- má uvnitř elektroniku, která si řídí topný výkon sama- pomocí pwm; tyto integrované jednotky v PTC jsou poruchové.

 

 

Vloženo
před 19 hodinami, Stringo napsal:

Jinak TDi by měly mít PTC automaticky všechny co jsem tak slyšel.

 

To uplne pravda neni. Napr. moje TDI vyrobene pro francouzsky trh PTC nemelo. Urcite jsou i dalsi staty, pro ktere se PTC standardne nedavalo.

 

 

před 14 hodinami, Petrkiller napsal:

Funguje od 4 stupňů ať mám na jakoukoliv teplotu climatronic?

 

Od kolika stupnu funguje nevim, rekl bych, ze funguje i nad 4 stupne. Proste pokud je potreba topit a motor neni zahraty, tak tomu PTC pomuze. Hlavni je nemit aktivovany ECON, to totiz PTC vypne.

Vloženo

Opravdu, jinak bych to nepsal. :D Jestli se klima sepne nebo ne rozhodne podle nejakych podminek Climatronic. Otazka k zamysleni: Proc mas plne automatickou klimatizaci, kdyz si to chces stejne ridit sam? Treba ja mam ECON vyply celorocne a nevim, proc bych ho zapinal. :kol-32:

Vloženo

Záleží na více faktorech, třeba vytížení alternátoru, stav baterie, teplota venku, požadavek teploty, kam směřuje ofuk atp. Test topení PTC lze provést tak, že dám foukat pouze na přední sklo a dám maximální teplotu. Pokud tomu tedy nebrání např. to, že je vybitá baterie nebo alternátor neživí lednikču, invertor 12/220 a všechno elektropříslušenství auta zrovna zapnuté, mělo by to topit hned- toto nastavení funguje pro klimatic na O2/F1 (Fabia byla např. i bez klimatizace a s PTC pro Německo)- u digitálu to musí být obdobně (tam máte ikonu jen na přední sklo, tak tu zmáčnout a musí to PTC topit do 10s.

Vloženo
před 2 hodinami, LucasCZE napsal:

Opravdu, jinak bych to nepsal. :D Jestli se klima sepne nebo ne rozhodne podle nejakych podminek Climatronic. Otazka k zamysleni: Proc mas plne automatickou klimatizaci, kdyz si to chces stejne ridit sam? Treba ja mam ECON vyply celorocne a nevim, proc bych ho zapinal. :kol-32:

 

Já mám econ zaply stále. Klima teplotu reguluje a aspoň mě nejede kompresor zbytečně. Nevím proč bych ho měl mít vyply? Když chci schladit, tak ho vypnu a jede kompresor. 

Vloženo

Každýmu to vyhovuje jinak. Za mě, já třeba nemám rád zapnutou klimatizaci, zapínám ji jenom v nutných případech, kdy jedu v koloně a pod sklem je v autě hned 50°C. Takže jezdím na ECO pořád. Zapíná mě ji jen občas elektronika, která je tak nastavená, takže pokud se změní venkovní teplota o 10°C +-, automaticky se přepne z modu ECO do AUTO - u Peugeota (takže trochu off topic).

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Dobrý deň potrebujem pomôcť domontoval som ptc do o2 fl ptc  ovládané ecu cez relé Problém je ze veľký okruch ide iba pri zvýšených otáčkach na voľnobech to stále prepina mali veľký cvak cvak stahuje aj svetlá neviete poradiť altik140a silnejsie do o2 asi nie su .Nekodoval som to 3 vodiče do ecu rele+clima,dva silové 40a 80a od poistiek a kostra 

Vloženo

Jo, to je normální. Ecu si hlídá zatížení alternátoru ze svorky DF. Pokud není dostatečná výkonová rezerva, bude ti to dělat. Taky záleží, jak je na tom baterka a samotný alternátor. Alternátor je origo z výroby nebo dodělávka? 

Vloženo (editace)
V 11. 10. 2018 na 12:40, Petrkiller napsal:

 

Já mám econ zaply stále. Klima teplotu reguluje a aspoň mě nejede kompresor zbytečně. Nevím proč bych ho měl mít vyply? Když chci schladit, tak ho vypnu a jede kompresor. 

 

Vykašli se na to nech auto. Čím víc s tím něco děláš tím se to hůř chová. Když zcela vypneš klimu, zvedá se v autě vlhkost- zápach v klimatizačním systému- už se toho nezbavíš.

Automatika se o vše postará protože když vypneš AC tak se ani nereguluje vlhkost vzduchu atd. Pokud je teplota pod nějakou úrovní tak má stejně kompresor nejmenší odpor.

Realita je že pokud máš climatronic tak nejlepší co můžeš udělat je nastavovat pouze teplotu a každé jaro měnit filtr. Budeš mít nejméně potíží.

Editováno: , autor: 15degren
  • Líbí se mi 2
  • Negativní 1
Vloženo

Altik už nieje origo nevieš či nepomôže prekodovanie ecu motora na iný regiom auto je z belgicka ešte som zistil že som spravil chybu možno to má vplyv plus na relé som zapojil na klasickú 15 v schéma je 87a ale to je tiež 15 len v e boxe

 

Vloženo

Jestli si to zapojil na jinou větev, než to má být, tak to může dělat bordel, ale taky nemusí. Ale jde o to, v jakém stavu je alternátor a baterie, kolik zrovna táhne altík dalsiho elektroprislusensvi- kolik ma alternator rezervu. Pokud alternator dobiji baterku a nema rezervu ve vykonu, nikdy ti nepusti topeni na plnej vykon (treba 1000w- cca 83A,12v). Proto zalezi, jestli je tam alternator 90a nebo 140a...rozumime si snad. 

Vloženo

Viděl jsem 90a na jinym stroji, kde mel byt 120a, protoze alternator nekdo koupil jen proto, ze podobne vypada a ze tam sedi. Prekvapuje te to? Rozsah 90a-140a neni smerodatny, pouze tim poukazuji na moznou zamenu. 

Vloženo

Na altiku je nálepka 140a ale nemeral som to nemám ako . Ale na pc som pozeral zaťaženie keď išiel veľký okruh tak to vyšlo na 100% vyplo ptc padol asi na cca 60% a znovu zaplo chvíľka a dokola. Stačí kus pridať cca 1300 otačok a stíha. Nemali by sa otacky zvýšiť samé?  Dakujem 

 

Vloženo

Myslim si, ze se otacky motoru nekdy zvysi i kvuli napajeni, ale ne kvuli PTC. Napr. jsem zrovna vcera hned po vyjeti zapl vyhrivani zadniho skla, vyhrivani zrcatek, vyhrivani sedadla, na nejaky omezeny vykon urcite jelo i PTC, ventilator na dost vysoke otacky, svetla atd. a motor po chvili zvedl otacky na cca 1 tisic. Mam ale uz dost bidny akumulator, takze se tomu nedivim... Kdyz jsem vypl vyhrivani zadniho skla, otacky se hned snizily. Kdyz jsem vyhrivani zase zapl, otacky se zvysily. Tim chci jen rict, ze auto si rozhodne umi zvednout otacky z duvodu napajeni, ale kvuli PTC to delat nebude, protoze nejprve snizi vykon PTC.

Vloženo

Tak tohle jsem nikdy na Octavii nepozoroval... Mám běžné v zimě zapnuto výše uvedené (výhřev zadního okna, zrcátek, sedadla, zapnuté xenony, ofuky čelního skla (funkční PTC) a že by nějak motor zvedal otáčky se mi nezdá. Mám ale silnou baterku 75Ah tak to možná bude tím...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...