akubus Vloženo 8. leden 2013 Sdílet Vloženo 8. leden 2013 Je lepsi pristup ked das dole prave predne koleso a nechas auto na heveri. Zober klasicky lavor a daj ho pod olejovu vanu. Otvor kapotu, rukou vytoc olejovy filter (neboj nic nevytecie), potom golou 18" vysrubuj vypustaci srub, aby olej vytiekol do lavora. Pockaj cca 30 min. nech to dobre odkvapka a nasrubuj vypustaci srub s citom dotiahni. Kup novy filter 03C115561D alebo MANN 712/91 nasrubuj a poriadne rukou dotiahni. Potom uz len naliat novy olej 3,6 litra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bystro 11 Vloženo 9. leden 2013 Sdílet Vloženo 9. leden 2013 Dakujem pekne len som sa chcel vediet ci to nie je nieco zlozite.Mal som pred tym Favorit Feliciu a Focus C-MAX a olej som menil sam.Tak este raz vdaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hopa26 Vloženo 9. leden 2013 Sdílet Vloženo 9. leden 2013 Komplikované to opravdu není,vše je krásně přístupné.Mám už za sebou výměny jak na 1,2TSI, tak i na 1,4TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 11. Únor 2013 Sdílet Vloženo 11. Únor 2013 a co tam dát 0w-40 ten snese vyšší teploty a té 1,2 by to možná prospělo (hlavně těm řetězům) co ? http://www.olejspol....ge-0w-40-fst-4l Mám 0W-40 a je to zbytočné, 0W-30 je lepšia voľba. Yeti je síce trochu ťažšie ako moja Fabia, ale pri bežnej jazde sa teplota oleja pohybuje stále pod optimom 90-110°C (údaj od Škoda Auto). Maximum čo som v lete videl bolo 105°C, ale to som išiel ako prasa v letnej horúčave so zapnutou klimatizáciou. Samozrejme dajú sa dosiahnuť ešte väčšie teploty, ale to už treba ísť na okruh. Tam moja Fabia ukázala maximálne 116°C. Pre bežné jazdenie 0W-30 postačuje viac než dosť, lebo teploty zohriateho motora sa pohybujú medzi 80-95°C. Dôležitejšie je aby bol olej menený včas (pri krátkych jazdách ešte skôr ako 15 tisíc km), mal schválenie VW 502 00 a nemal schválenie ACEA C2-C3 ktoré je potrebné len pre nafťáky s DPF. Samozrejme je možné naliať aj taký olej, ale pre benzín je taký olej zbytočne degradovaný, takže ak vyberáte vhodný olej, tak radšej zobrať klasický ACEA A/B. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hadak11 Vloženo 28. Červen 2015 Sdílet Vloženo 28. Červen 2015 Chlapi mám dotaz na interval výměny oleje. Mám nastaveno 30 tis . Někde jsem četl že se ten interval sám automaticky upravuje podle stylu jízdy, tedy že se třeba zkrátí na 26 tis. A já potřebuji tuto informaci potvrdit někde písemně v návodu, protože jsem se vsadil že to tak je. A teď to nikde nemůžu najít....dík za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 28. Červen 2015 Sdílet Vloženo 28. Červen 2015 Je to tak, ten interval je flexibilní, 30 000 km je maximum za příznivých podmínek. Tady je k tomu učební pomůcka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hadak11 Vloženo 28. Červen 2015 Sdílet Vloženo 28. Červen 2015 díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 29. Červen 2015 Sdílet Vloženo 29. Červen 2015 Ten interval sa oficiálne volá premenlivý, čo presne vystihuje jeho podstatu. P.s.: Ak máš svoje auto a svoju peňaženku rád (pozerám, že máme asi ten istý motor vrátane prevodovky), tak by som na tvojom mieste jazdil na výmeny oleja častejšie ako ti to palubný počítač nakáže. Doporučujem ti skrátiť interval na 10-15 tisíc km alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hadak11 Vloženo 30. Červen 2015 Sdílet Vloženo 30. Červen 2015 OK neboj měním po cca 12 tis mě šlo jenom o to to podložit písemně ohledně sázky s kolegou..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Breivik Vloženo 2. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2015 mam novou Yeti 1,4 TSI,bylo me receno ze si po 30000tis/km muzu zvolit jaky interval, zvaziji do tech 15000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 2. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2015 Muzes i driv.... Stačí přijet na servis už po 15000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 25. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2016 (editace) Kolik litrů motorového oleje se vejde do 1,2 TSI 81 kW? Když koupím 4 litrový kanystr za cca 800 Kč, bude to stačit? http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-castrol-edge-titanium-fst-ll-5w-30-4l_34959.html Specifikaci VW 504 00 to splňuje. Editováno: 25. Prosinec 2016, autor: osobne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajerak Vloženo 25. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2016 4litrový kanistr bohatě stačí. Do 1.2TSi se vejde 3.6 l. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 26. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2016 Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MICHAL5 Vloženo 15. Únor 2019 Sdílet Vloženo 15. Únor 2019 Mám dotaz, mám najeto přes 120 tis. km u 1,2 a nyní poprvé se mi za celou dobu rozsvítila kontrolka oleje (žlutá), zkontroloval jsem stav měrky a bylo tam méně oleje, tak jsem krapet dolil (dle pokynů), vše nyní v pohodě, ale zdá se mi nějak mokrá olejová vana. Máte třeba někdo zkušenost s přetěsněním olejové vany, řešil to někdo? Nikdy jsem olej nedolíval a nyní se mi zdá, že může netěsnit ol. vana a tím olej ubývat, i když po stání v garáži žádné stopy oleje nejsou. Anebo již motor začal víc brát olej, je to asi možné, ne? Dolíval někdo častěji olej do 1,2? Já do teď, tedy do cca 120 tis. km nikdy, tak se ptám. Díky za odpověď a jiné zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 29. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2021 (editace) Ja som počas 177 tisíc km nikdy nepotreboval dolievať oleja, ale to nie je smerodatné, lebo ja olej mením každých cca. 10 tisíc km. Ak máš premenlivý interval, je možné, že ti to máličko oleja papá. Čo sa týka olejovej vane, neviem čo myslíš tým, že je mokrá. Každopádne ak nemáš v garáži pod autom olejové škrvny, tak by som vaňu neriešiel. Doporučujem čo najskôr spraviť výmenu oleja, skrátiť interval výmeny na cca. 10 tisíc km (v prípade jázd okolo komína na ešte menej, v prípade dlhších trás môžeš interval o niečo predĺžiť, ale max. 15 tisíc), a minimálne po najbližšiu výmenu by som oveľa častejšie sledoval hladinu oleja. Tiež doporučujem zmeniť značku oleja, a možno aj viskozitu. Skús tam dať nejakú 0W-40, prípadne 5W-40-ku so schválením VW 502.00. Pri výmene oleja vypustením sa do CBZA, CBZB (a pravdepodobne aj do CBZC) dolieva 3,9 litra oleja. Editováno: 29. Říjen 2021, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.