Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Je lepsi pristup ked das dole prave predne koleso a nechas auto na heveri. Zober klasicky lavor a daj ho pod olejovu vanu. Otvor kapotu, rukou vytoc olejovy filter (neboj nic nevytecie), potom golou 18" vysrubuj vypustaci srub, aby olej vytiekol do lavora. Pockaj cca 30 min. nech to dobre odkvapka a nasrubuj vypustaci srub s citom dotiahni. Kup novy filter 03C115561D alebo MANN 712/91 nasrubuj a poriadne rukou dotiahni. Potom uz len naliat novy olej 3,6 litra.

Dakujem pekne len som sa chcel vediet ci to nie je nieco zlozite.Mal som pred tym Favorit Feliciu a Focus C-MAX a olej som menil sam.Tak este raz vdaka :kol-47:

Komplikované to opravdu není,vše je krásně přístupné.Mám už za sebou výměny jak na 1,2TSI, tak i na 1,4TSI.

  • 1 měsíc později...

a co tam dát 0w-40 ten snese vyšší teploty a té 1,2 by to možná prospělo (hlavně těm řetězům) co ?

http://www.olejspol....ge-0w-40-fst-4l

Mám 0W-40 a je to zbytočné, 0W-30 je lepšia voľba. Yeti je síce trochu ťažšie ako moja Fabia, ale pri bežnej jazde sa teplota oleja pohybuje stále pod optimom 90-110°C (údaj od Škoda Auto). Maximum čo som v lete videl bolo 105°C, ale to som išiel ako prasa v letnej horúčave so zapnutou klimatizáciou. Samozrejme dajú sa dosiahnuť ešte väčšie teploty, ale to už treba ísť na okruh. Tam moja Fabia ukázala maximálne 116°C. Pre bežné jazdenie 0W-30 postačuje viac než dosť, lebo teploty zohriateho motora sa pohybujú medzi 80-95°C. Dôležitejšie je aby bol olej menený včas (pri krátkych jazdách ešte skôr ako 15 tisíc km), mal schválenie VW 502 00 a nemal schválenie ACEA C2-C3 ktoré je potrebné len pre nafťáky s DPF. Samozrejme je možné naliať aj taký olej, ale pre benzín je taký olej zbytočne degradovaný, takže ak vyberáte vhodný olej, tak radšej zobrať klasický ACEA A/B.

  • 2 roky později...

Chlapi mám dotaz na interval výměny oleje. Mám nastaveno 30 tis . Někde jsem četl že se ten interval sám automaticky upravuje podle stylu jízdy, tedy že se třeba zkrátí na 26 tis. A já potřebuji tuto informaci potvrdit někde písemně v návodu, protože jsem se vsadil že to tak je. A teď to nikde nemůžu najít....dík za pomoc.

Je to tak, ten interval je flexibilní, 30 000 km je maximum za příznivých podmínek. Tady je k tomu učební pomůcka.

díky :kol-47:

Ten interval sa oficiálne volá premenlivý, čo presne vystihuje jeho podstatu.

 

P.s.: Ak máš svoje auto a svoju peňaženku rád (pozerám, že máme asi ten istý motor vrátane prevodovky), tak by som na tvojom mieste jazdil na výmeny oleja častejšie ako ti to palubný počítač nakáže. Doporučujem ti skrátiť interval na 10-15 tisíc km alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr.

OK neboj měním po cca 12 tis mě šlo jenom o to to podložit písemně ohledně sázky s kolegou.....

mam novou Yeti 1,4 TSI,bylo me receno ze si po 30000tis/km muzu zvolit jaky interval, zvaziji do tech 15000km

Muzes i driv.... Stačí přijet na servis už po 15000km

  • 1 rok později...

4litrový kanistr bohatě stačí. Do 1.2TSi se vejde 3.6 l.

Dík.

  • 2 roky později...

Mám dotaz, mám najeto přes 120 tis. km u 1,2 a nyní poprvé se mi za celou dobu rozsvítila kontrolka oleje (žlutá), zkontroloval jsem stav měrky a bylo tam méně oleje, tak jsem krapet dolil (dle pokynů), vše nyní v pohodě, ale zdá se mi nějak mokrá olejová vana. Máte třeba někdo zkušenost s přetěsněním olejové vany, řešil to někdo? Nikdy jsem olej nedolíval a nyní se mi zdá, že může netěsnit ol. vana a tím olej ubývat, i když po stání v garáži žádné stopy oleje nejsou. Anebo již motor začal víc brát olej, je to asi možné, ne? Dolíval někdo častěji olej do 1,2? Já do teď, tedy do cca 120 tis. km nikdy, tak se ptám. Díky za odpověď a jiné zkušenosti.

  • 2 roky později...

Ja som počas 177 tisíc km nikdy nepotreboval dolievať oleja, ale to nie je smerodatné, lebo ja olej mením každých cca. 10 tisíc km. Ak máš premenlivý interval, je možné, že ti to máličko oleja papá. Čo sa týka olejovej vane, neviem čo myslíš tým, že je mokrá. Každopádne ak nemáš v garáži pod autom olejové škrvny, tak by som vaňu neriešiel.
Doporučujem čo najskôr spraviť výmenu oleja, skrátiť interval výmeny na cca. 10 tisíc km (v prípade jázd okolo komína na ešte menej, v prípade dlhších trás môžeš interval o niečo predĺžiť, ale max. 15 tisíc), a minimálne po najbližšiu výmenu by som oveľa častejšie sledoval hladinu oleja. Tiež doporučujem zmeniť značku oleja, a možno aj viskozitu. Skús tam dať nejakú 0W-40, prípadne 5W-40-ku so schválením VW 502.00. Pri výmene oleja vypustením sa do CBZA, CBZB (a pravdepodobne aj do CBZC) dolieva 3,9 litra oleja.

Upraveno od e1.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.