Přejít na obsah

Škubání převodovky DSG v nízkých otáčkách


zednar

Doporučené příspěvky

Mám 2.,0TDI DSG 103 kW, najeto 50 000km. Při dobrzďování, například před křizovatkou, cítím těsně před zastavením okamžik, kdy pravděpodobně rozepne spojka - mírné škubnutí. Čím jemněji dobržďuju, čili čím déle trvá než úplně zastavím, tím je tam těch škubnutí víc. Vypadá to, jako by se hádala spojka s brzdami. nejzřetelnější je to na kvalitní cestě, kde není žádné drncání od vozovky a je to tak nejvíc cítit. Není to nic tragického, ale štve mě to a je mi to divné. Dnes jsem byl v servise, servisák se s tím svezl a myslí si, že to nic není. Ale jistý si nebyl a slíbil mi, že se někde dostane k podobnému autu a vyzkouší to. Seřizovat se prý na tom nic nedá, snad kdyby bylo vadné nějaké čidlo atd. Také nadhodil, že by to mohlo být něck se setrvákem, vzhledem ale k malé četnosti prodaných vozů s DSG s tím nemá větší zkušenost, ale pokusí se něco více zjistit. Za týden se tam stavím a dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já tam pociťuju při brždění taky mírné pocukávání. Ale to je o tom, že DSG neumí předvídat to, že chceš úplně zastavit nebo zpomalit a tak motor "tlačí" auto pořád dopředu. Nějaké zpoždění tam musí být než ten tah motoru dsg jakoby přeruší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem navštívil servis, napíchnuto na diagnostiku - bez závad. Všechna čidla a ostatní serepetičky OK, provedli přeinstalování softwaru, udělali základní nastavení řídící jednotky (jízdní test při napíchlé diagnostice), zkrátka suma sumárum, nikde jediná chybička.Problém samozřejmě přetrvává.

Mezitím jsem zjistil, že ne všechny škodovácké servisy jsou specialisté na DSG - tihle to zrovna nebyli. Tak jsem se na 30.4. 2010 objednal k tem "specialistům", už jsem to konzultoval a mají podezření na vadný mechatronický modul - mozek převodovky sestávající z elektroniky a nějakých ventilů atd. Jsou prý schopni tento modul rozkrýt, což běžná diagnostika neumí (nechápu, ale budiž...). Uvidíme :palec2:

Editováno: , autor: zednar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já tam pociťuju při brždění taky mírné pocukávání. Ale to je o tom, že DSG neumí předvídat to, že chceš úplně zastavit nebo zpomalit a tak motor "tlačí" auto pořád dopředu. Nějaké zpoždění tam musí být než ten tah motoru dsg jakoby přeruší.

No jo, technik se na to konto svezl dalšími dvěma auty s DSG, u jednoho to dělalo to samé, u jednoho byl dojezd a dobrzďování ZCELA hladké - žádné cukání. Tož teď babo raď :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdarec...hledal jsem podobné téma na fóru, ale bohužel, musím zakládat nový TOPic ;). Zjistil jsem, že mi škube převodovka DSG v nízkých otáčkách. Dnes jsem to hodil do Škodovky a řekl jsem jim, ať mi tam přehrají novou verzi řídící jednotky...po 3 hodinách mi volali zpátky, že nahranou novou verzi řídící jednotky již mám, takže není třeba, tudíž nevyřešilo se nic, opět :aggressive: . Jedná se o model Octavia II, 2.0 TDi, 103 kw, r.v. 07/2005, najeto 108 tis.km. Jinač příští týden jdu měnit olej v převodovce, možná to pomůže, ale nevěřím tomu...Má někdo s tímto problémem zkušenosti?Ať to jezdí!!!! :kol-45:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec...hledal jsem podobné téma na fóru, ale bohužel, musím zakládat nový TOPic ;). Zjistil jsem, že mi škube převodovka DSG v nízkých otáčkách. Dnes jsem to hodil do Škodovky a řekl jsem jim, ať mi tam přehrají novou verzi řídící jednotky...po 3 hodinách mi volali zpátky, že nahranou novou verzi řídící jednotky již mám, takže není třeba, tudíž nevyřešilo se nic, opět :aggressive: . Jedná se o model Octavia II, 2.0 TDi, 103 kw, r.v. 07/2005, najeto 108 tis.km. Jinač příští týden jdu měnit olej v převodovce, možná to pomůže, ale nevěřím tomu...Má někdo s tímto problémem zkušenosti?Ať to jezdí!!!! :kol-45:

Tak to hoď do Škodovky a řekni jim ať ti opraví to škubání DSG v nízkých otáčkách. Potom dej vědět, co s tím dělali a kolik tě to stálo.

Co to znamená "příští týden jdu měnit olej v převodovce (108 tis. km)", ty nedodržuješ servisní intervaly? Jestlipak ty nejsi takovej ten filuta, co potřebuje servis akorát když mu hoří koudel u zadku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vůbec kolego! :aggressive: Moje autíčko si hýčkám. Naposledy byl olej v převodovce měněný v cca 58 tis.km. No, asi jsem toto fórum zakládal úplně zbytečně...pač hodit auto do servisu je jasné (to je rada jak c.p :-)... ještě jednou,ptal jsem se , co to může (krom nahrání softwaru) ještě být? Od toho to fórum snad je ne? :skoda:

Editováno: , autor: Fanny84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdarec...hledal jsem podobné téma na fóru, ale bohužel, musím zakládat nový TOPic ;). Zjistil jsem, že mi škube převodovka DSG v nízkých otáčkách. Dnes jsem to hodil do Škodovky a řekl jsem jim, ať mi tam přehrají novou verzi řídící jednotky...po 3 hodinách mi volali zpátky, že nahranou novou verzi řídící jednotky již mám, takže není třeba, tudíž nevyřešilo se nic, opět :aggressive: . Jedná se o model Octavia II, 2.0 TDi, 103 kw, r.v. 07/2005, najeto 108 tis.km. Jinač příští týden jdu měnit olej v převodovce, možná to pomůže, ale nevěřím tomu...Má někdo s tímto problémem zkušenosti?Ať to jezdí!!!! :kol-45:

Stejný motor, stejný rok, podobné kilometry, stejná závada :( . Po výměně oleje se to trochu zlepšilo, ale ne moc. Aktuální verdikt servisu - vadná mechatronika. Jen náhradní díl 32000 bez DPH. Pořád ještě doufám, že to půjde opravit nějak levněji a především, že je to opravdu ta mechatronika. Už jsem našel na fórech zkušenosti se stejnou závadou - po výměně mechatroniky žádné zlepšení. Pokud dospěješ k nějakému řešení, dej vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Stejný motor, stejný rok, podobné kilometry, stejná závada :( . Po výměně oleje se to trochu zlepšilo, ale ne moc. Aktuální verdikt servisu - vadná mechatronika. Jen náhradní díl 32000 bez DPH. Pořád ještě doufám, že to půjde opravit nějak levněji a především, že je to opravdu ta mechatronika. Už jsem našel na fórech zkušenosti se stejnou závadou - po výměně mechatroniky žádné zlepšení. Pokud dospěješ k nějakému řešení, dej vědět.

Kamarad mel stejnej problem !!!!! Nikdo nic vcetne Auto Jarov stim neudelal. Tak sem mu to prekalibroval a je klid. Stacilo na to pouzit VAG. Momentalne shanim postup na DSG pro noveho SUPa. Pokud nekdo ma at mi da vedet a Tobe doporucim nekoho s VAGinou a postupem pro DSG na OKInu.

Ver ci ne a najdi si me tema kde popisuji prubeh kalibrace. Servis je posledni dobou uplne o nicem ;-( Nevedi nebobo nechteji. Spis nevedi a jeste k tomu ty hosanci ani neumi... ;-((( Aut je moc oni se uzivi.

Takze doplnim, postup na SUPa je stejny ;-))

Editováno: , autor: KRYSIMLADE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak po dlouhé době bych rád ostatním sdělil, jak celá anabáze dopadla. V servisu (Hlaváček Olomouc - jinak musím pochválit jejich přístup a ochotu to řešit) usoudili, že mechatronika to nevyřeší a tak jsme se domluvili na výměně převodovky (cca 150 000Kč) na pojistku. pojišťovna to napřed telefonicky odsouhlasila, ale pak se do toho začal montovat nějaký výše postavený z té samé pojišťovny a že pošlou svého experta na DSG se na to podívat. Tak expert z Prahy přijel do Olomouce, autem se svezl, nechal znovu zdiagnostikovat a posoudil to jako vlastnost této převodovky, čili pro mě to znamenalo tůůůůdle nůůůůdle.....

Už jsem si na to tak nějak za tu dobu zvyknul a beru to tak, že měl pravdu, o čemž mě přesvědčují i v tom servise. Tak jsem asi moc přecitlivělý. alespoň že po mě nikdo nechtěl nic platit za tu diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj vespolek,

mam SII 3.6 s DSG a obcas se mi pri rozjezdu po stani v kolone/na semaforech stava, ze auto neprijemne skubne - pri tom na maxidotu problikne zarazena rychlost, resp. zmizi (D1 -> D -> D1). Pri jizde a razeni zadne problemy nejsou, ale toto je dost vopruz. Auto ma najeto 64t, olej se na 60 menil.

Mechatronika, vymena a tak? ;)

Editováno: , autor: dusheques
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

@Zednar, mas nejaky kontakt na ty specialisty na DSG? Resim take problem, kdy s autem stojim na miste, zarazeno D, pustim brzdu (neslapu vubec na plyn), auto se behem 2 sekund plynule rozjede, pak v 3. sekunde jakoby se dost tvrde sepla spojka, skubne to a auto jede na volnobeh. Ten samy rozjezd v rezimu tiptronic se zarazenou 1 to nedela a auto jede plynule na volnobeh. Cili jizda na volnobeh v rezimu D vubec neni plynula (na 1. stupen). Autu jakoby kolisaly otacky a tim samo zrychli o cca 200otacek a hned zase zpomali => poskubavani. Celou dobu neslapu na plyn. Taky premyslim nad tim, ze obcas kdyz dobrzduju na krizovatku, spise vyrazneji nez plynuleji a pri 2. stupni pustim brzdu, aby auto brzdilo motorem, opet zacne poskakovat. Poskakovani vypada tak, ze brzdite motorem a ten motor jakoby porad zvysuje a snizuje otacky o cca 200otacek.

Editováno: , autor: karel blaha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem či som to tu niekde prehliadol,ale čo tak skúsiť prehrať soft v RJ DSG...viem,že je to šanca tak 50:50,ale za pokus by to stálo...druhá otázka je,kolko by si za to servis vyúčtoval

nejaké počítanie máš aj tady:

Editováno: , autor: libero1071
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Navstivil jsem s vyse uvedenym problemem autorizovany servis Auto Heller tady v Ostrave, kde jsme se domluvili na kontrole aktualnosti softwaru v prevodovce a pripadne aktualizaci. Odhadni cena byla vymerena na 500Kc. Po kontrole na diagnostice bylo zjisteno, ze software jiz aktualni mam, cili doslo jen k znovu prehrani. Zaplatil jsem 173Kc a po 4 dnech testovani jsem si znovu takovych problemu nevsiml (hlavne toho poskakovani auta pri dojizdeni na krizovatku pokud prevodovka zaradi 2.stupen). Stale me trapi plynuly rozjezd bez seslapnuti plynoveho pedalu (jen uvolnit brzdu) pri zahratem motoru. Auto se pomalu rozjede, pak poskoci dopredu a zacne brzdit, pred chcipnutim motoru se zase zacne rozjizdet... nepripada mi to, ze by funkce creep byla takto nastavena, ale jeste to otestuju a pripadne napisu. Dalsi info ohledne ceny prehrani softu v servisu. Cenu za prehrani spocita ten pristroj automaticky. Zalezi jak stary mate soft. v aute. Pristroj spocita casove jednotky nutne k aktualizaci a z toho se pak odviji cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim ludia sice mam fabiu II combi rs ale mam takyto problem, dopocul som sa zevraj to je problem s DSG a zevraj sa to neda odstranit, problem moj je taky ze pri prejazde nerovnostami, retardermi, cestnymi spomalovacmi a inymi jamami a jamkami sa z prednej casti vozu konkretnejsie z lavej strany ozyva hrkanie plastovo ( kovove) take daco. v servise mi povedali ze ani za boha nevedia co to je a nevedia to odstranit. lebo zevraj vsetko je tak ako ma byt. Preto sa vas pytam ci to je fakt pravda ze ten zvuk ide z DSG a ci to je nejaky zavazny problem ktory treba riesit alebo proste sa len stym naucit zit?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak po navsteve autorizovaneho servisu poskubavani stale trva. Myslim, ze to nikdo neopravi, protoze problem se objevi az kdyz je motor opravdu zahraty (nestaci mit na teplomeru teplotu 91°), takze by s tim automechanik v autorizovanem servisu musel jezdit takovych 20minut, aby to zacalo delat a to nikdo delat nebude :(. Po mesici jezdeni jsem se tim problemem zacal intenzivne zabyvat, protoze na netu nikdo podobny problem nema.

Par faktu:

- jedna se o motor 2.0 TDi PD 103kW s 6DSG v Superbu 2 r.v.08

- najeto 60tis.km

- problem se neobjevuje u studeneho motoru (je treba s nim jezdit min. 20minut)

- poskubavani je stav, kdy pri brzdeni motorem (zaden pedal neni pouzivan) a zarazenem 2 rychlostnim stupni poskakuji otacky v rezimu D

- problem je jeste vyraznejsi v rezimu S

- v manualnim rezimu brzdi auto motorem na 2 stupen normalne

- vymena oleje v prevodovce dle servisni knizky provedena

- spatne jsou i rozjezdy se zahratym motorem, kdy pri zarazeni 2jky auto poskoci dopredu, pak zacne brzdit a pak se samo rozjede na skoro ustalenou rychlost (rozjezd probiha ciste pustenim brzdoveho pedalu bez pouziti plynu)

- nevim zda se nejedna o problem s EGR o kterem se obcas mluvi v diskusi zde na foru

- pry byla nejaka svolavacka ohledne problemu s teplotnim cidlem druhe spojky v prevodovce (zdroj), nicmene v autorizaku mi rekli, ze mam nejnovejsi verzi softu v prevodovce takze by to tento problem byt nemel

- zhotovil jsem na ukazku video s popisem pod nim ve kterem se snazim problem demonstrovat

Muzu dodat i logy z VAG, mam tam zachycene teploty a podobne veci, kdyby to nekomu pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...