Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

takze to tak bude STAG 300 plus se musi cas od casu seridit. Dneska jsem s autem jel 80km po dalnici... Kdyz jedu konstantni rychlosti tak muzu jet kolik chci treba 200 a neni problem, ale jak chci ve vyssich rychlostech velkou akceleraci tak ukazatel zacne blikat, nicnecuka, ale mozna je vykon mensi... zajimave, ze zena za volantem nic nepozna :) Jo v tomhle by asi bylo asi Landi nebo BRC lepsi.

Jo holt se stagem asi budu muset kazdejch 20-25tis km se kouknout za plynarem, no aspon to budu mit prubezne kontrolovane. Zname se, kdyby me BRC bez problemu jezdilo tak bych navstevu u plynare odkladal a odkladal a odkladal.... az bych musel jednou za dva roky na technickou a potreboval revizi... Filtry si samozrejme menim peclive sam... Jo holt alternativni palivo, vic strarosti, ale idealni by to bylo kdyby clovek nic nemusel 2 roky treba i 100 000km resit, ale asi nebudu provokovat, vy bysten nas neradsi kluci plynarsky meli na kontorle po 10 000km.

Jeste jedna otazka na odborniky, poznam rozladene nastaveni LPG podle lambda korekci ECU? Samozrejme jestli je vaha vzduchu a vsechny hadice tesne a lambda sonda v poradku. Snazi se pak ECU lambda pomer regulovat? Jde mi o to, ze bych vymazal korekce pak si najel nejakou trasu na benzin, kouknul jake jsou korekce a vymazal je pak tu trasu najet na LPG a zase kouknout jake jsou korekce. Pak to porovnat mezi sebou a kdyby treba na LPG se jednotka snazila davku paliva prodlouzit tak bych vedel ze na plyn je system chudej. Co na to rikate?

Druha otazka, jaktoze se nehlasi check kontrolka kdyz ukazatel plynu blika? Ja jsem myslel ze na tohle je 1,8T docela citliva.... stejne tak pamet zavad asi bude prazdna, ale delsi dobu jsem na to nekoukal...

S tvrzením, že Stag se musí čas od času seřídit, nelze než souhlasit. Pokud jsi schopen za jízdy číst aktuální dlouhodobé i krátkodobé korekce, poznáš "rozladění" systému poměrně snadno. Nech motor běžet na volnoběh na BA, a přečti si, co píšou. Dlouhodobá bzde patrně stát, a krátkodobá oscilovat. Zkus hodnoty zprůměrovat a sečíst, pak přepni na LPG a udělej to samé (bacha, i sepnutí klimy nebo ventilátoru chladiče motor zatíží, a už neporovnáváš stejné režimy!). Toto porovnání zopakuj např při ustálení jízdě po rovoně cca 80 (mírná zátěž motoru), a taky v akceleraci ( ale bacha - ne plnou, protože pak se rozpojí regulační okruh a korekce nepracují), nejlépe delší ustálené stoupání. Pokud budou součtzy korekcí při jízdě na LPG jiné než při jízdě na BA, je záhodno provést úpravu SW. Ale bacha, naprosto stejné nebudou - ideál neexistuje. Nechápu dotaz ohledně blikajícího přepínače a kontrolky Check... Pokud při prudké akceleraci přepne systém na BA a přepínač začne blikat a pískat, bývá to nejčastěji z důvodu poklesu tlaku plynu na vstřikovací liště. Plynová elektronuika zaznamená, že tlak je nižší než nastavená hodnota a přepne na BA - ochrana motoru před jízdou na chudou směs - pokud je nízký tlak plynu - třeba že dochází v nádrži - není lelktronika schopna nadávkovat patřičnou bohatost a přepne na BA. Ale nikde není napsáno, že by už v tu chvíli běžel motor na chudou směs tak dlouho, že to zaznamená ŘJ BA a označí to jako chybu. Navíc toto přepnutí se děje nejčastěji v režimu Open Loop (neuzavřená regulační smyčka), a v tu chvíli ŘJ BA dávkuje palivo dle nastavené tabulky (MAP, MAF, RPM, teploty, TPS, ....) bez ohledu na korekce a údaj lambdasondy - jede to trvale na bohatou směs. Připouštím, že pokud by motor jezdil v tomto režimu max zátěže na chudou směs delší dobu, vyhodnotí ŘJ BA sporadickou chybu na lambdě... Oct bude citlivá na korekce posunuté o více než 25% od 0, ale v Open Loop režinu si na korekce nehraje.

Pokud ti to v max akceleraci nepřepínalo a nyní ano, zkontroloval bych nastavený tlak na reduktoru (musí souhlasit se SW zadaným tlakem při kalibraci), ev. minimální povolený tlak.

Ivan

Nemůžu souhlasit :smich:

Hoši tak z<>né dva týdny po sobě jako sem měl já z vás nikdo nikdy neměl.

Všichni mě za ty dva týdny tak nasrali, že naseru aj já vás....

Stag čas od času ladit? Nedávám ruku do ohně, nevím to sám, ale podle mě vsázím na to, že problémy s dolaďováním jen pouze na kdysi prvním Stag300 potažmo Stag4.

Stag300+ a Premium po kvalitním naladění, nevidím důvod minimálně 50-80tisíc KM ladit. Chcete důvod? Neřeknu :smich:

Neměli mě nasírat v práci :smich:

Jakýsi check, no to sem taky nepochopil.....

A ta rozblikaná kontrolka.....nejsu si tím uplně jistý, ale vím co to je.....ono ti to nezapípá, tzn nevrátí do benzínu, ale po změmě stylu jízdy to zase svítí???

Pokud ano, pravděpodobně vím kde je zakopaný pes. Ani se neptej proč....jestli nechceš nasrat :smich: silarme

Teda nemám to uplně odzkoušené, ale myslím si že vím co to je....

Teda pánové tak se mě zdá, že se z Paula stala ženská, teď abysme ho ukecávali a ukecávali aby nám dal kol5

(teda myslím tu správnou radu co s tím) lol

  • Autor

tak jsem byl v sobotu u plynare. Naladeni po 25 000km je porad stejne (korekce kolem 3%) tam problem neni. Jak jsem psal ukazetel nejdriv zacne blikat, odpojej se nejaky vstriky, kdyz to ignoruju a trapim dal tak system zapipa a prepne na benzin - chyba pokles tlaku. Zajimane je ze pri uplne max vykonu to nedela, nejhorsi je bod kdyz se naplno roztaci tutbo tzn kolem tech 3500tis ot, tam kdyz tomu dam plnej tak to udela ale ne vzdy. Nastavili jsem i vetsi tlak na reduktoru a porad to same, takze plynar usoudil ze blbne reduktor, pry se mu to u tohledle italskeho reduktoru stalo jen jednou a ja jsem druhej pripad. Takze dostanu fungl novej reduktor. Ted nemam ale 2 tydny cas, takze to vymenime zacatkem brezna. Zatim jezdim rozvazne aby to nebliklo, doufam ze tak budu jezdit i po oprave protoze spotreba dle PC je 6,9-7,2 tzn takovej 8,5 real,coz na zimni plyn neni vubec spatne :)

Silarme, ty máš sériovou 110kw nachipovanou na 150kW nebo máš sériovou RS 132kW nachipovanou na 150kW?

Spíš to druhé ne? To první je blbost....

  • Autor

ne mam AUM tzn seriovejch 110kW nacipovano u Sportmotor. Tenhle motor je az na oneco mensi vstrikovace uplne stejnej jak 132 kW verze, proto tech 150kW(dle slibu). cip je tam uz asi pet let a nikdy s tim nebyl problem, a podle vyjadreni Sportmotoru hodne jejich takto upravenejch motoru jezdi na LPG a zadny problem. normalni AGU se cipuje na 136kW. Jinak reduktor tam je Zavoli ZETA/100S, kterej by mel zvladat az 250kW...

No u nás byl na poptávku totiž borec s 1,8T 110kW seriově chipovaných na 132kW, tak jsem se jen ptal.

Já tu měl jednu, ta byla taky čipovaná, ale zřejmě tak blbě/údajně čip za 12 tisíc/, chovala se jak neřízená střela, jezdila cca 10 tisíc na plyn, pak nešla za boha seřídit, nakonec se tam vrátila seriová jednotka a auto jezdí bez problémů...

  • Autor

jo jo vzpominam si jak jsi o tom mluvil. Tak doufam ze v tomhle je Sportmotor zaruka ze by to melo bejt v poradku. Jak rikam auto jezdilo 25 000 bez problemu az ted ty problemy s padanim tlaku na reduktoru... ale na druhou stranu kdyz jsem se poptaval tak par plynaru ma zkusenosti s nacipovanejma 1,8T (napr strakonice), a nejake problemy nezminovali.

Upraveno od silarm

  • 3 týdny později...
  • Autor

tak to byl opravdu spatnej reduktor ... dostal jsem novej, auto se naladilo a zase jede bez problemu. Rozebrali jsem i jeden vstrikovac byl uplne cistej. Jinak pri 60 000km mam vymenit gumicky ve strikovaci - lidovych 5Kc za kus...

Tak uvidime jak se STAG bude drzet, zatim spokojenost a doufam ze reduktor Zavoli ted najede aspon 100 000km...

Čaute Plynaři, mám sice dotaz trochu od věci ale souvisí z LPG, mohl by mi někdo poradit nějakou dobrou firmu na Ostravsku a nebo FrýdeckoMístecku na předělání mého auti na LPG a jaký systém namontovat, mám O1 1,8 Turbo kombi,AUM,2002, 120tis.km, 110kw + chip z německa + sport. filtr v boxu od JR, nevím na kolik to je nachipované ale chystám se na brzdu,chtěl bych toroidní nádrž do rezervy, v kufru bude dvojitá podlaha, takže nevadí i trochu vyžší nádrž, jaký systém a za kolik?, hlavně aby vydržel a nevypínal resp. se nepřepínal za jízdy při max. zátěži do benzínu atd. ,jak se tady zmiňujete, klidně bych i dojel k nějakému plynaři na dobrou přestavbu ale abych pak nemusel k němu jezdit každý měsíc 200km ale zas když bude dobréj tak bych k němu jezdit nemusel,že ;) . Jsem z Třince. Dík za každou DOBROU radu. :help:

  • Autor

tak mam uplne to same auto, teda vlozku KN jsem radeji uz vyhodil. Ja mam nadrz 65l a malinko nazvedava podlahu,ale jestli mas dvojite dno tak to je jedno. Dle meho soudu vetsi ani nepotrebujes a taky vetsi nadrze jsou drazsi.

S vyberem systemu je to bohuzel na Tobe, dle meho nazoru funguji pri spravne montazi a naladeni vsechny. Kdyz vezmes neco z trojice BRC, Landi renzo, Stag (razeno abecedne ne podle kvality :) ) chybu neudelas. Ja chtel puvodne BRC ale plynar me presvedcil na STAG 300+ s redukrorem Zavoli Zeta. Pry u nacipovanejch aut radeji dava STAG kterej ma v maliku a ma hodne softwarovych moznosti nastaveni. Kazdopadne najdi plynare kterej Ti zaruci, ze to bude fungovat auto, ani nacipovane auto by nemelo prepinat do benzinu nebo nejak cukat, kontrolka motoru se taky nesmi rozsvecovat. Jinak vsichni plynari radej davat privod od nadrze na trubicku Cu8, ale ja tam mam Cu6 a taky to jezdi....

ja mam plyn kratce takze taky nemuzu moc poradit, ale auto me najede docela hodne, tak myslim ze tady dobre zdokumentuju STAG+.

takze rakapitulace 1,8T AUM 150kW STAG 300+ Valtek 30, Zavoli Zeta 100/S - 30 000km na LPG

- 2 x navsteva plynare (jednou serizeni po montazi, po druhe reklamace reduktoru)

- vymena filtru plyne faze po 20 000 km - 200Kc

- reklamace reduktoru - uvidime co vydrzi novej, plynar rikal ze zatim se mu to stalo u tohodle reduktoru podruhe ze odesel, dava je do aut s vyssi vykonem a pry funguji spolehlive

- vstrikovace jadyrka jsou zatim uplne ciste, a gumicky taky (mozna to je tim ze vetsinu plynu natankuju v zahranici)

co me ceka

pravidelne vymeny filtru

pri 60 000km vymena gumicek na vstrikovaci - 4x5 Kc, plus filtr plus vymena obou filtru (nevim kolik stoji BRC filtr kapalne faze), serizeni a revize

pri 120 000km vymena jadyrek 4x-125kc a serizeni

no tohle je odhad, clovek muze natankovat spatnej plyn a je vsechno jinak.... kazdopadne budu informovat co a jak se bude delat

auto nemam pro radost ale aby levne a dobre slouzilo, takze budu objektivni a jestli se neco rozsype tak to sem napisu

Ahoj ja jsem taky z FM (Baška) a po prostudování tohoto fora jsem se domluvil s Karlem mám tam BRC plug and drive a zatim naprostá spokojenost , ta cesta za to stála. Jen motor mám 1.6 MPI.

  • 3 týdny později...
  • Autor

gratuluju k LPG instalaci a preju hodne stastnych a levnych kilometru.

Myslim ze ne az tak znacka jako spis kvalita montaze urcuje jak budem s LPG spokojeni.

jinak ted se chystam vymenit olej, jezdil jsme ted jen na plyn, tak jsem zvedavej jestli vypustim stejne hnedej olej jakej jsem tam najil.

Spotrebu ted mam asi 10l/100km bud je uz na zimni pneu teplo nebo se zacalo s jarem jezdit rychleji :) Kazdopadne se tesim uz na letni plyn aby se spotreba o neco snizila

  • 4 týdny později...
  • Autor

Tak na octavce byly zjisteny netesnosti v sani a kolem benzinovych vstrikovacu. Po pretesneni zacalo blbnout zase LPG asi tam byly uplne jine tlaky nez pri ladeni, takze zase cesta k plynarovi.

Auto poradne projel naladil a zase pry se mi zacina pri brutalnim zachazeni ztracet na reduktoru tlak.

Takze italsky reduktor Zavolli Zeta 100/S nebude to prave orechove pro tlaky 2300 mBar na turbu. Sice drzi vyssi tlak ale po case se membrana unavi....

Takze me vyhledove ceka vymena za jiny typ reduktoru. Plynar rikal ze mu na jedne podobne nacipovane 1,8T jezdi KME Gold a zda se dobrej.

Myslite ze KME Gold by mohl fungovat bez problemu? Myslim jen z pohledu tlaku a vydrze, vim ze jste mi rikali o te tycce...

Taky me napada jestli treba trubicka od nadrze CU6 nema malej prumer? Mohlo by to ovlivnovat zivotnost reduktoru???

Co kombinace Stag 300+, Valtek 30,reduktor BRC Genius max??? Dle popisu drzi rozdil tlaku 1500mBar coz by stacilo.... Co vydrz membran najedu s tim 100 000km?

Já myslel, že tvým "plynařem" jsou Strakonice....???...

Co jsem montoval Octaviu od Sportmotoru, tak tlak turba byl omezen na max 2063 mBar. Seriově prej 1600...

Nevím na co tě zajímá rozdíl tlaku, že by stačilo 1500, když auto kus od kusu je jinší. To by mě zajímalo, až na autě, co reduktor dělá, případně co to auto potřebuje. Co se týče ztráty tlaku, může to být vina dodávky paliva (trubka nestíhá) a nebo vina reduktoru. Jedna z variant je, sejmout tlak před reduktorem v zátěži, co dělá, potom teda řešit reduktor.

S reduktory KME nemám moc dobrou zkušenost, od jistých dob je nemontuji/nemontujem, zrovna tak jako nějaké druhy vstřikovačů. Nemám rád KME Silver, a Gold bude podle mě velmi podobnej.

Otázka je, jestli tomu reduktoru náhodou nevadí pumpování tlakem plynu při takovém tlaku turba. Vem si, že ty to auto vezmeš pod zátěž, ten reduktor vyvine nějaký přiměřený tlak celé soustavě turba, a ty sundáš nohu z plynu. Tímpádem vstřikovače nepustí ani chlup plynu do motoru, plyn v hadicích a v reduktoru nastoupá do nenormálních veličin. Co potom??? Co reduktor se 3500mBar na membráně? Jedině jej nějak odpustit...

proč odpouštět??? a jsme zas u toho...BRCko může běžet do 4,5 atm., pak by si odfoukl teprve reduktor, Max ven, všechny ostatní hadičkou do sání, máš to tak i na tvém reduktoru Paule, KME Silver a Gold při takovém tlaku zničí vnitřek reduktoru...

Právě s tím vnitřkem u tohoto typu bývá největší problém :smich::aggressive:

  • Autor

Muj monter nejsou strakonice. Seriova 1,8T tlaci 1950 mBar jestli nejake turbo tlacilo jen 1600 mBar tak tam byl nejakej problem. Jinak sportmotor ma vice variant cipu, 136kW(AGU), 140kW a 150kW.

Rikam je to zajimave, kdyz je novej reduktor tak auto jede jak strela vsechno stiha, zkousel jsem i na nemecke dalnici akceleraci od pumpy na plnej a auto tahlo az do 235km/h bez zavahani a jelo by i jeste vic.

Po 25 000km se reduktor unavil a hlavne tak kolem 3500ot/min je pri plnem plynu citit pocuknuti a ztrata tlaku. Po rozebrani byla takova vyboulenina na membrane.

No asi by nebylo od veci zmerit fyzickej tlak pred reduktorem, ale nevim jak to udelat pri plne zatezi. Kazfopadne bych tam chtel tu 8mm.

Ja mam nastavenej tlak 1,3 Bar proto jsem psal ze by reduktor mel zvladat tak 1,5.

Docela me zajima v cem je zakopanej pes, ale zacal bych trubickou. Jestli se unavi reduktor tim tlakem co musi udrzovat, nebo malou privodni trubickou a nebo tim pretlakem pri pusteni plynu nevim.

Jde slyset kdyz si reduktor upusti? Nevim prijde mi to docela nebezpecny, upoustet plyn u tepleho motoru plneho eletriky.... nebo to je vyvedene nekam do podbehu?

Ma zvas nekdo predelane auto s turbomotorem s vykonem kolem 40kW na valec? Kolik ty auta najeli bez problemu km?

1.3 je na turbo strašně málo, já dávám klidně ve volnoběhu 1.6, u velikých výkonů což ty nemáš i 2.0, ale zase mluvím o BRC, to má na liště tlakové čidlo na 4.5, takže nemá problém s ničím, pokud se to "procpe" přes vstřiky, zvládnou 42 kW na válec, jak s klasickým, tak s Maxovým reduktorem,samozřejmě je tam automaticky vše vedeno v 8mičkovém provedení,je to normální klasická sada na turbo s nejvýkonějšími vstřiky, já s tím problém nemám......nevím jak ostatní systémy, tam jsou čidla myslím jen do 2.5, proto se to nastavuje tak nízko, ale každopádně je problém v potrubí a hlavně v reduktoru....

Vybouleninu na membráně bych spíš si dovedl představit díky vysoké námaze pře"tlaků" v reduktoru.

On ten reduktor ti je schopen třeba ten výkon podat, ale ta řídící membrána pujde časem do kytek.

Jinak to co jsem montoval:

Škoda-Octavia-2000-1,8L T | AGU- 110/132-SQ Plug&Drive-BRC 1500mB-1,58-IN03 Orange-25.3.2011-Sportmotor chiptuning

Takže to byla 136kW? To je jedno.

Každopádně mě přijde tvoje tvrzení trochu divné...neříkám, že nemáš pravdu, hádat se s tbeou nebudu, ale nezdí se mi to...

Že by sériovka 110kw tlačila 1950mBar. On ten zákazník mi sám říkal, že seriové turbo (resp seriový soft) tlačí prej 1600mBar.

Jinak sem dělal VW Passat 1,8T 110kW a tomu turbo tlačilo jenom 1400mBar a nějaké drobné k tomu...faktem je, že ten Passat byl jakýsi slabý.

  • Autor

Donutil jsi me na to kouknout :) Pozadovanej plnici tlak u seriove jednotky je 990-1800mbar. Ted koukam na jeden log co tu mam a po rozbehu turba tam je pozadovanej tlak 1650mbar a pak to kolisa kolem 1400mbar. Skutecnej tlak ale pri nabehu turba ma spicku ktera je lehce nad tech 1800mbar, pak otevre wastegate a je zregulovanej na tech 1650mbar a pak kopiruje tech 1400. U me je ta spicka 2200mbar. Jinak seriove turbo KKK 03 je schopny tento motor plnit az na 2600mbar. uz jsem videl ale zivotnost otazkou...

Upraveno od silarm

  • Autor

jinak diky za za rady, podle toho co rikate bude asi opravdu problem pri pusteni plynu a narustem tlaku v reduktoru. Ted jen najit nejake reseni...

Upraveno od silarm

  • 2 týdny později...

Tak už jsem taky majitelem systému LPG BRC v mé Octávií combi 1,8 Turbo AUM, 110kw + chip z německa, nevím kolik to má kw ale p. Barták říkal, že je to dobře načipované, přestavba proběhla u p. Bartáka + zkouška po obchvatu M.Budějovic, tacho 230km/h a ještě by to jelo dál ale nechtěl jsem pokoušet zubatou, když neznám okolí, jinak z prácí p. Bartáka jsem moc spokojen, můžu vřele doporučit, až najedu 2-3 tis. km jedu na prohlídku pro klid duše, aspoň si udělám výlet. Jízdě na plyn zdar a mnoho ujetých plynových km bez nehody věem.

  • 2 týdny později...
  • Autor

jj pravdu mas, 230km/h to auto jede i na LPG v pohode. Teda spis motor jede v pohode,zbytek auta za nim vlaje. Pak napis zkusenosti docela by me to zajimalo, hlavne az najedes nejakejch 40tis km jestli bude drzet reduktor. Taky by me zajimalo jestli budes muset neco opravovat na motoru, cidla atd, ja jsem po instalaci LPG toho musel delat docela dost. Mozna jen nahoda, ze to taky vyslo nebo je auto na LPG citlivejsi.

A co spotreba? ja jezdim 70% dalnice 20%silnice a 10%mesto dle PC prumerna rychlost 75km/h a spotreba dle tankovani 8-10litru LPG. Myslim pri opravdu eco jizde by to slo i pod 8 ale na to clovek nema nervy. Spotrebu pres 10l jsem taky nemel, protoze radsi z duvodu tepelneho namahani motoru nejezdim dlouhodobe nad 4000/min. Kdyz autu slapu treba v serpentinach v horach tak prepinam na BA.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.