Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

jeste bych se rad zeptal, proc nekterej LPG plyn tak smrdi, jinej jen ma vuni plynu. Da se z toho usuzovat na kvalitu plynu?

zadruhe sice to nemam overene spis takovej dojem, ale prijde mi ze u cerpacek kde maj nadrz s plynem v podzemi, mi vychazi mensi spotreba.

a za dalsi premyslim nad tim jak zmerit tlak pred reduktorem pri max zatezi. navolnobeh si to umim predstavit ale pri jizde?

V obecných poučkách se praví, že propanbutan je bezbarvý plyn bez zápachu - pro snadnější detekci úniku je uměle parfemován. Takže asi záleží na tom, kdy a jak ho parfémuje, ale je fakt, že někdy to smrdí jak pukavce. Může to být jimou parfémací, ale i tím, že jsou v něm cizí příměsi.... Inu Babo raď.

Ale na tvym pocitu, že když tankuješ u čerpačky která má zásobník pod zemí (i když si neuvědomuju, že bych se s tim někde setkal...) může být podstatnej kus pravdy. LPG má poměrně velkou tepelnou roztažnost. Do nádrže tankuješ a měříš plyn v objemových jednotkách, ale do motoru v hmotnostních jednotkách (tak, aby shořela celá hmota kyslíku i plynu). Takže 1 litr studenýho plynu je těžší, než jeden litr plynu teplýho, jinými slovy, v litru studenýho plynu je větší energetickej potenciál, a proto je spotřeba menší. Ale při běžných teplotních rozdílech to nebude nic extra.

Tlak na vstupu do reduktoru jsem nikdy neměřil, v zásadě je to možný, ale.... A navíc by bylo potřeba nědět, zda jde do reduktoru skutečně ještě kapalná fáze, zda se v důsledku akcelerací a prudkého odběru netvoří již před vstupem do reduktoru kapsy plynné fáze - to by výrazně negativně ovlivnilo dodávku plynu do vstřikovačů. Pokud by se plyn částečně odpařoval již v trubce, nebo elektroventilu či filtru kapalné fáze, bylo by to poznat na poklesu teploty v místě, kde by se sloupec kapalné fáze trhal a docházelo k odpařování LPG. A při tom by asi ani nemuselo docházet k poklesu tlaku, ale určitě by došlo k poklesu množství (hmoty) dodávaného paliva. Obecně bych však nebádal, a na 150kW řešil trubku CU8 z nádrže.

Ivan

Já jenom dodám k viz výše uvedenému:

Tlak před vstupem do reduktoru sem měříl, už několikrát, a co si vzpomínám, minimálně jednou mi to opravdu zachránilo pověst, ale je to sálodlouhé story.

Za jízdy sem to nedělal, ale nevidím v tom zase až tak extra problém jak tu popisujete. Trochu problém je jenom v tom napojení.

Pokud je reduktor umístěný přístupově na trubku špatně, o to hůř se bude manometr připojovat.

Co se týče jestli je v trubce před reduktorem kapalná nebo plynná fáze, já osobně tvrdím a částečně mám i z praxe, že záleží kama je trubka tažena.

Ale na volnoběh tak 2-3 minuty blafkající motor bude mít podle mě plynnou fázi v trubce tak 0,3-0,5m od vstupu do reduktoru.

Domnívám se, že při normální jízdě třeba u nízkovýkonnových aut kolem 70-80kW je to potom tak 5-10cm plynná fáze před reduktorem.

Při akceleraci, nebo prudké akceleraci, či jízdě s požadovaným vyšším odběrem (dálnice) teprv se může kapalina dostavit do reduktoru.

Samozřejmě je to jenom moje idea a počítám s tím, že je auto zahřáté na provozní teplotu, nikoliv teplotu při prvním přepnutí...

Abych si rýpl: Uživatel Malta má Fabii V3. S tím výkonem motoru mám pocit, že i při prudké trvalé akceleraci se mu plyn odpařuje už na výstupu z nádrže do trubky :smich: :smich: :smich:

Co se týče 6 vs 8 trubky do předu. Když sem byl kdysi před 2 rokama na miniškolení v Ostravě v HL, tak nějaký doň mimoň (montážník) tam prohlásil, že 6tka trubka by měla bohatě nakrmit i V8. Protože podle jeho teorie, kde on si vypočítal průřez trubky a přepočítal jednotkové množství roztažnosti LPG při 80°C tak zjistil, že takové kvantum plynu musí hravě nakrmit i výkonné nebo vysokoobjemové motory.

No pravdu určitě měl, jenomže prakůň zapoměl na to, že 6tka trubka vůči 8mičce trubce má větší ztráty na délce. Připomenu, i když trubky "od zadu do předu" já osobně netahám, tak tuším že to vychází standartně na 4,5-5,5metru na auto. Při takové délce jsou ztráty rychlosti průtoku razantní oproti např 8mičce trubce.

S tím asi jeho výpočet nepočítal.

Abych si rýpl: Uživatel Malta má Fabii V3. S tím výkonem motoru mám pocit, že i při prudké trvalé akceleraci se mu plyn odpařuje už na výstupu z nádrže do trubky :smich: :smich: :smich:

hade lol:)

panebože co tu řešíte za hovadiny...samozřejmě, že do reduktoru jde kapalina, u vstřikování dokonce projde kdyby nebyla na výstupu hadice co vede ke vstřikům tak by letěla dál( Paule, až se ti dostane do ruky reduktor, foukni si do něj pusou a uvidíš, že ho profoukneš, alespoň BRC jo), až když se do něj dostane kapalina, za reduktorem je odpor v hadici,a plyn se odpaří, nastane efekt jednostupňového reduktoru, tak co řešíte, jakmile by se v trubce před reduktorem objevila plynná fáze=není plyn v nádrži, tak co udělá čidlo za reduktorem...zjistí nižší tlak a automaticky to spadne zpět do benzínu, nic víc,nic míň....Paule, jedeš v úterý na školení....BRC má vyřešené zřejmě vstřikování FSI, budou tam italové i na Plug@drive....

.....Co se týče jestli je v trubce před reduktorem kapalná nebo plynná fáze, já osobně tvrdím a částečně mám i z praxe, že záleží kama je trubka tažena.

Ale na volnoběh tak 2-3 minuty blafkající motor bude mít podle mě plynnou fázi v trubce tak 0,3-0,5m od vstupu do reduktoru.

Domnívám se, že při normální jízdě třeba u nízkovýkonnových aut kolem 70-80kW je to potom tak 5-10cm plynná fáze před reduktorem.

.............

Je mi líto, ale s tím nesouhlasím.... Pokud by se plyn odpařoval ještě v potrubí, byla by to chyba, a nejelo by to...

Ale to je asi na jiné téma než zdejší forum

Ivan

'karel.lpg'

Jo v úterý tam budu :aggressive: ....

karel.lpg + ivan_plyn

Jinak říkám, že je to můj názor. Bohužel i přes vaše neshody si stojím za tím co jsem napsal. Já netvrdím, že v celé trubce je odpařený plyn. Já tvrdím, že v některých případech, jako je prohřáté auto na volnoběh, které běží 2 minuty tak má určitě když málo tak 5-10cm před reduktorem už nekapalnou fázi.

Koneckonců ideálně u reduktoru Tomasetto Alaska (kde je dobrý přístup na trubku), když prohřáté auto necháte 2 minuty běžet na LPG ve volnoběhu, potom motor vypnete a povolíte trubku, tak hned vám z tama nepoletí kapalina, ale chviličičku vám z tama bude syčet plyn, který bude smrdět, ale nebude mít formu kapaliny, ta začne kapat či syčet až o nějaké 2-4sekundy později. Tímpádem je to to, o čem jsem psal.

Kdybych měl kameru, tak udělám video :smich:

Samozřejmě, když takovému autu pošlapete po krku, tak se ta kapalina už dostane do reduktoru, kde se zplynní. Bavím se o prohřátých motorech, nikoliv motorech při prvním přepnutí v 30°C.

Co se týče neodpaření (resp. aby nedošlo k odpaření již v trubce), na čemž si zakládá systém Vialle LPi nebo ICOM JTG, tak by v nádrži muselo být čerpadlo. Tím, že zvýšíte tlak nad rámec tlaku v nádrži o určité procento, tak zamezíte zplyňování LPG v dopravním potrubí do motorového prostoru.

Ale už se s vama hádat nebudu, teď mám jinší problémy :feve:

Jinak doufám že tam budeš i ty ivan_plyn, potřebuju něco prokonzultovat ;)

  • Autor

sem necekal ze rozpoutam takovou diskuzi...

Nevim ale ja si taky neumim predstavit ze pred reduktorem je plynna faze LPG. To by snad reduktor nemohl udrzet tlak a sel vykon hned dolu. Kdyz uz mam skoro prazdnou nadrz tak kdyz se auto pri prudke akceleraci zhoupne plyn se naleje do zadni strany nadrze a naseje se plynovej polstar tak me auto okamzite prepne na BA. (Proc nedavaji plynari nadrz obracene???). Jak psal Paul ze pri povoleni privodu plynu do reduktoru to nejdriv zasici, neni to tim ze kdyz se zavre ventil pred reduktorem tak poklesne tlak, plyn se zastavi a zvysena teplota u reduktoru 80°C plyn odpari?

Nejhorsi ze me to auto s novym reduktorem vzdycky 20 000km bez problemu jezdi takze tech 6mm to ukrmi. Otazka jestli neklesa tlak pred reduktorem a tim se vic reduktor namaha. Ale jak jste mi radili problem spis bude s narustem tlaku pri deceleraci.... Nebo je zavoli konstrukcne nevhodny pro silne turbo motory. o vikendu se bude zase badat, tak jsem zvedavej jakej plynar zvoli postup...

jeste me napada s novym reduktorem se tlak na vstrikovaci liste neztraci. Drzi to jako kazdny jiny auto... Takze otazka: Kdyz je treba malinko ucpanej filtr kapalne faze a ztaci se tlak, je reduktor schopnej udzet tlak? Nebo kdyz tlak pri plne zatezi pred reduktorem skokove spadne, spadne taky skokove tlak za reduktorem?

Upraveno od silarm

Další co mě chce nasrat :smich:

Ale i přes všechny vypyplané argumenty ještě jeden...

V nádrži máš standartně průměrně kolem 6-7barů. Jestliže se ti v trubce u reduktoru plyn odpaří (díky teplotě trubky přenášené z reduktoru), znamená to, že jsi jenom změnil skupenství z kapaliny na plyn. To neznamená že jsi upravil tlak!!!

Kdyby se ti trvale odpařoval plyn v trubce pak by systém neudržel tlak, ale to jen díky tomu, že by trubka nebyla schopná tu dávku paliva přenést.

Navíc jsem tady psal tak maximálně 0,4-0,5m od reduktoru. Tzn dále už bude kapalina. A navíc jsem si stanovil podmínku běžícího auta na volnoběh po dobu min 2 minut.

Jak psal Paul ze pri povoleni privodu plynu do reduktoru to nejdriv zasici, neni to tim ze kdyz se zavre ventil pred reduktorem tak poklesne tlak, plyn se zastavi a zvysena teplota u reduktoru 80°C plyn odpari? // ten plyn je v té trubce na volnoběh už odpařený minimálně tak 0,2m od reduktoru. Jako u prohřátého auta, které jede na volnoběh se nikdy kapalina nedostane do reduktoru.

Ten tvůj reduktor...víš čím to je? Turbo standartně plní třeba 0,6. Ty jej máš chipnuté a plní 1,3 např.

Ty když tomu nasolíš, tak tlak turba jde rovněž do reduktoru na zvýšení tlaku plynu. Potom ty odstavíš nohu a ten tlak v reduktoru setrvačností nastoupá. Takový megatlak z toho by se membrány a kdejaký pajšl reduktoru posral. - podle mě teda. Ovšem mám zato, že nejnovější Stag umožňuje softwareově popouštět tlak reduktoru, ale možná zase melu, abych tady nevyvolával spory.

--------Kdyz je treba malinko ucpanej filtr kapalne faze a ztaci se tlak, je reduktor schopnej udzet tlak? Nebo kdyz tlak pri plne zatezi pred reduktorem skokove spadne, spadne taky skokove tlak za reduktorem?

////pokud by byl filtr kapal fáze ucpaný, je logické že neproteče tolik plynu, aby reduktor mohl ustát změnu tlaku. Prostě pokud nedostane, tak nevydá...

Pokud ti skokově spadne tlak při plné zátěži, tak ti do 0,5sekund spadne i mezi vstřik lištou a reduktorem. Ovšem musíš počítat s tím, že před reduktorem bude tlak menší než na výstupu...tzn pod 1bar.

Ale zatím sem nikdy až na jednu výjimku neměl problém s dodávkou paliva do reduktoru. Dycky to byla vina reduktoru tak jako kupříkladu dneska v práci.

A už kašlu na téma odpařování plynu v trubce před reduktorem... :noot:

A že mě nemáte rádi tak vám tady dávám krutý argument...

http://paul-wocc.wz.cz/forum.jpg

Trochu sem tam přepískl písmenka :smich:

Upraveno od PauLofWoCC

  • Autor

Jo mas pravdu nova verze firmwaru stagu si umi odpustit tlak pri deceleraci. Rekl mi o tom Ivan a musim uznat ze to stoji za zkuseni. Funkce se jmenuje Pressure release (snnizeni talku) a muzes si nastavit pri jakem tlaku (treshold) a intenzitu odpusteni tlaku plynu pri decelraci. Plyn se odpousti tak dlouho v rezimu cut off nez je tlak 1,5Bar. Bohuzel takhle spodni hranice je softwarove pevne nastavena. No mohl bych se do toho jen tak tak vejit, ale tech 1,5 je docela na hrane, aby mi to pak neodpoustelo porad..

Uz jsi to zkousel na nejakem aute? Uvitam kazdou radu... No v mem pripade by me konkretne zajimalo kdyz musim odpustit rekneme z 3,5 na 1,5 tak to asi nejake mnozstvi plynu bude (neumim rict kolik ms). Klapka je uzavrena takze zadnej kyslik do motoru nejde, tak to pojede na dost bohatou smes. Sice BA jednotka v rezimu cut off si na korekce nehraje ale otazkou je jestli spalovanim bohate smesi nemuzu uskodit motoru...

Neumim si moc dobre predstavit co to bude delat napr pri prerazeni pri roztahnute trojce a znovu plna ctyrka.... takze reduktor bude mit plnej tlak pak si odpusti a okamzite dostane povel zase vytvorit max tlak...

P.S. mnou se nenech nasrat, ja o tom nemam vubec paru... :)

Upraveno od silarm

Při přeřazování při zátěži v tom nevidím extra problém. Podle mě bych se první podíval na jakém tlaku vůbec ten systém běží. Potom bych přiurčoval, kolik mu můžu nechat popustit. Problém je, že u nějakých systémů to cuká motorem, případně u nějakého jízdního režimu střílí do výfuku.

Ovšem u Stagu sem toto nikdy neřešil, zatím nebyl důvod.

  • Autor

tak mam v aute trubicku 8mm a reduktor KME Gold.... U tohoto reduktoru je filtr primo pred nim, takze by to mohlo tvorit jakysi zasobnik.

Tak jsem zvedavej jak se to bude chovat po 20 000km.

blbě...osobně mám s těmito reduktory špatné zkušenosti, někdy složení plynu dokáže naleptat tu gumičku na vstupu, ta se pak převlékne přes takový kolík s drážkou a přestane držet tlak, mám jich tu vyhozených asi 10, místo nich jsem dával Arktiky a pak byl pokoj....Gold a Silver jsou nic moc.

  • Autor

zkusim a uvidim. plynar rikal ze s nema nema spatne zkusenosti. snad KME neprodava neco co nefunguje, to by asi rychle skoncili. plyn v CR uz snad taky neni tak spatnej.

kazdopadne to poradne odzkousim

jinak sem se ptal na nazor s plynou fazi pred reduktorem, a odpoved byla stejna jak tady rikal Paul, u zahrateho motoru na volnobeh to je hodne daleko...

Upraveno od silarm

to je blbost, v tom případě nefunguje právě ten pístek na 1 stupni....je to pořád dokola....

blbě...osobně mám s těmito reduktory špatné zkušenosti, někdy složení plynu dokáže naleptat tu gumičku na vstupu, ta se pak převlékne přes takový kolík s drážkou a přestane držet tlak, mám jich tu vyhozených asi 10, místo nich jsem dával Arktiky a pak byl pokoj....Gold a Silver jsou nic moc.

Ačkoliv to nerad píšu, musím se postavit za karla.lpg.

Bohužel i já s těmito reduktory mám nepříliš dobré zkušenosti.

Jednou sem se vypálil na Sorentu V6 - reklamace reduktoru neuznána. Cena nového je cca 3500kč baj-oko.

Týden zpět sem s KME Gold řešil problém rok a 3 měsíce staré montáže s najetými 10500km dle hodin něco kolem 210hod na LPG.

Bohužel Artic od Tomasetto sice má spolehlivé funkční vlastnosti, ale u jednoho auta mi nebyl schopen podat tlak u 140kW V6, tak nevím jestli jsem byl jenom výjimka.

  • Autor

osobni zkusenost s KME nemam (zatim asi 1000km). Budu verit plynarovi, dal mi tam KME ikdyz jsme mu rikal ze klidne priplatim za BRC.

Jestli je ten reduktor opravdu nespolehlivej, tak myslim, ze to na svem aute po par mesicich odhalim... Pak uz asi prijde na radu opravdu Genius Max.

A uvidime co predvede... ale to predbiham

Ty si zabiják chlap :D:smich:

  • Autor

Hlavne plynar to se mnou taky asi nema lehky, kdyz me vzdycky vyzbrojite radama... Doufam ze je pro nej moje auto taky zajimavej pripad. velkej vykon na valec, dva ridici s odlisnym stylem jizdy, strida se nemeckej a ceskej plyn, nemecke dalnice, par tisic za rok taky auto najede, a clovek kterej si vsechno peclive hlida... Sice ma urcite hromadu zkusenosti, ale myslim ze si na me muze hodne veci proverit v praxi a vyuzit to v budoucnu....

Ja jsem zatim spokojenej a na LPG nedam dopustit. Klobouk dolu pred plynarem, ani jednou mi jeste nerekl ze to je tim cipem. Tak snad se ty problemy s reduktorem vyresej...

co je prosím tě na tvém autě zajímavého??? vždyť je to skládačka z kde čho, co našel na dílně, a těch 150 kW ? děláme auta s 280, 320 kW, akorát je namontujem, seřídíme a pak se na ně nemusí hrábnout, a vůbec co má dnes BRC nové vstřiky s ocelovýma membránama, takže to nemá chybu, takže si zas tak moc nefandi, za pár desítek tisíc skončíš na zadřených vstřicích......prostě jsi nepoznal nic lepšího, tak si myslíš, že máš vrchol techniky....

  • Autor
:)

sice nevím, čemu se vlastně usmíváš, ale schválně napiš klukákovi "plynař", ať ti poreferuje, jak jezdí čipovaná 1.8 T s plynem, ale s plynem, ne s poskou skládačkou...

  • Autor

nevim proc mi radis zeptat se klubaka "plynar". Ma plyn od Tebe velmi kratce (zkusenosti napsal na predchozi strance). Kdyz ho mas v zive pameti tak mi prosim rekni kolik mu tlaci turbo, at vim jestli muzu jeho auto srovnavat se svym. Memu montaznikovi jezdi taky jedna nacipovana 1,8T bez problemu, a svete div se je tam polska skladacka STAG. ale rikal mi, ze moje auto oproti tomu druhemu tahne daleko vic.

dekuju Ti, ze mi obcas poradis, ale skladacky sme resili o dve stranky dopredu a vic resit netreba...

Vkrádat se mezi vás nebudu, jen přispěju mým jediným Chip, co jsem namontoval. Jedná se o max tlak - pro silarm.

MaxTrubo.GIF

Ahoj Paule, Karle a Silarme...

tak já se taky přidám. Reduktor Gold fakt mívá problém s jadýrkem na 1. stunpi - občas se může přidřít, a občas se "nafoukne" gumička. S tím se asi setkal téměř každej - ale podle mě je to stav nikoli běžnej (že se stane každýmu reduktoru), ale poměrně vyjímečnej (už jsem to viděl, a to více než jednou - na rozdíl od reduktoru BRC). Takže proč by na Golda nejezdilo, ale může se stát, že Gold dojezdí. A teoretozování, zda je v trubce před reduktorem plynná fáze - a po jaké době volnoběhu - a zda se zapnutou klima nebo vypnutou - a zda ..... To mě přijde jako naprosto nepodstatná filipika. Podle mě není jediný důvod, proč by se LPG mělo odpařovat v potrubí, a proč právě před reduktorem (vyjma prudké změna tlaku - náhlého velkého odběru, a nebo přicpaného potrubí či vstupu do něj.

Howg, Ivan

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.