Host Alois Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Na semafory je úplně nejefektivnější k nim dojíždět tak abych až k nim dorazil bude zelená a nebudu nijak razantně řadit. To je sice hezká myšlenka, ale to bys musel být na silnici sám, protože se vždycky najde spousta blbců kteří Tě pod plným plynem předjedou, naserou se před Tebe, na další křižovatce usilovně brzdí až do zastavení a Ty kvůli nim musíš zastavit taky, protože se ti blbci nejsou schopni rozjet na zelenou hned když se rozsvítí a už vůbec ne všichni najednou. Tak to funguje tady v Olomouci na těch pár světelných křižovatkách a jistě to tak funguje i jinde. Citovat
Viking Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Nekde (mozna tady na foru) jsem cetl ze pri delsi, sviznejsi jizde po dalnici (napr u me 1,2 HTP jedu 140 km/h motor toci cca. 4000 ot/min) obcas prospeje z kopce vyradit aby si motor na chvili jakoby odpocinul a nebyl treba i nekolik hodin stale v plne zatezi. Je na tom neco pravdy ? Citovat
Maverick Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 grk: Dle PP mam nulovou spotrebu pri brzdeni motorem jeste pri cca 1200 ot./min (HTP 12V) - nicmene v tomto rezimu se casto nepohybuju. Jinak jsem napsal totez co ty, ale na cca 3 radcich... Citovat
Jar_da Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Já vyřazuju, na brždění mám brzdy, motor na táhnutí osobně se mi příčí dělat z motoru kompresor, akorát nějak nevím jak motor pozná jestli máte zařazeno nebo ne, aby zavřel přívod paliva nebo zvolil volnoběžné otáčky, podle otáček? Citovat
MartinD Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 No asi podle polohy pedalu akcelerace. Kdyz je zarazena rychlost, sepla spojka a noha z plynu pryc, tak vstrikovace prerusi privod paliva, nevim jestli RJ taky prestane hazet jiskru, mozna u motoru bez rozdelovace. quote Citovat
Host _ Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor. To platilo u dvoutaktů. U čtyřtaktních motorů nemůže přísun benzínu ovlivňovat mazání. Olejové čerpadlo je poháněno přímo motorem. To neplatilo ani u dvoutaktů, ty měli kvůli tomu volnoběžku. Vždť takové auto by ani nemohlo být vyrobeno a jít na trh To by bylo zadřenejch motorů Prostě to co napsal Petrando je blbost pro 4-takty i pro 2-takty. Citovat
Tomas.cz Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Mě už zasírání škrtící klapky od odvětrání z klikové skříně netrápí. No nevím, jestli půjde do háje ventil, ale určitě se rozváděcí lopatky zadělají karbonem. Tom Citovat
fabka2004 Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Můj názor je, že zařazená rychlost=menší, resp. při správné rychlosti a otáčkách motoru nulová spotřeba, vyřazeno=spotřeba na volnoběh jako třeba při stání. Takže u konkrétního kopce úspora, ale jak je to z pohledu celkového např. na 100 kilometrovém výletu si netroufám tvrdit, záleží na členitosti terénu, hustotě provozu, zkušenostech řidiče...ale singl kopec je podle mě zařazeno=úspora, a mám to potvrzeno i palubním PC. A důvod je podle mě ten, že při zařazené rychlosti z kopce (a uvolněném pedálu plynu) nejde do motoru žádné palivo a kola jakoby poháněla motor, kdežto při volnoběhu tam něco musí jít aby motor nechcípl. Ale možná se pletu... trosku poopravime: ....při zařazené rychlosti z kopce (a uvolněném pedálu plynu) nejde do motoru žádné palivo a kola nepohani motor, ale naopak motor kladie odpor koli otackam a kompresnemu pomeru (nasava sa iba vzduch) , kdežto při volnoběhu tam něco (paliva) musí jít aby motor nechcípl. Citovat
fabka2004 Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor. to je holy fakt ktory platil tak pre Wartburg Citovat
fabka2004 Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Nekde (mozna tady na foru) jsem cetl ze pri delsi, sviznejsi jizde po dalnici (napr u me 1,2 HTP jedu 140 km/h motor toci cca. 4000 ot/min) obcas prospeje z kopce vyradit aby si motor na chvili jakoby odpocinul a nebyl treba i nekolik hodin stale v plne zatezi. Je na tom neco pravdy ? ano je to pravda, ale neplati to tak celkom... ako by som to jednoducho zovseobecnil... Ak pojdes na svojom aute napriklad hodinu pri 5500ot, (5500 ma maximum vykonu a 6000 obmedzovac) tak vtedy to ma vyrazny vplvy. Pri 20min jazde pri 140km/h u HTP to ulohu nema ziadnu. Vseobecne sa doporucuje striedat jazdne rezimy, ale hlavne plati ze nikdy nejazdit dlhodobo tesne pred cervenym polom, to ma vazne skodlive nasledky. Citovat
fabka2004 Vloženo 31. Květen 2006 Vloženo 31. Květen 2006 Já vyřazuju, na brždění mám brzdy, motor na táhnutí osobně se mi příčí dělat z motoru kompresor, akorát nějak nevím jak motor pozná jestli máte zařazeno nebo ne, aby zavřel přívod paliva nebo zvolil volnoběžné otáčky, podle otáček? podla otacok a polohy plynoveho pedala (elektronicky riadeneho) o to sa stara RJ Citovat
FUGAS Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám. Citovat
fabka2004 Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám. presne tam je potom vhodne ist na neutral Citovat
Jar_da Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 fabka2004: naprostý souhlas, má takový pocit, mohu se mýlit, že když vyřazuju častěji, tak mám nižší spotřebu, ale to může být také klidnější jízdou, která jde ruku v ruce s vyřazováním a dojížděním na neutrál. Citovat
Maverick Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám. presne tam je potom vhodne ist na neutral No jo,a jsme zase u toho - i tady je potreba zvazit, ci je lepsi neutral nebo zarazeny napr. 5.r.s. Zalezi na tom klesani, pokud je takove, ze se musi pri neutralu pribrzdovat (zatacky, rychlostni limit apod.), pak je lepsi zarazena rychlost. Nicmene, neda se to rict pausalne, klesani urcite neni linearni, je potreba to vyzkouset, a pak volit neutral nebo zarazenou rychlost. Mam na mysli napriklad kopce u Cinovce. Na neutral ho sjedu, ale zrovna tak stejnou vzdalenost sjedu se zarazenou rychlosti a pak je prave tento zpusob hospodarnejsi... fabka2004: My se z tech temat o spotrebe nevyhrabeme... Citovat
alpako Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám. A co posilovač brzd ????????????? Co kdybys potřeboval zabrzdit ?????? to je přinejmenším nezodpovědnost !! Citovat
Tomas.cz Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Na dvě tři zabrždění ještě podtlak je. Tom Citovat
Chudej student Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám. A co posilovač brzd ????????????? Co kdybys potřeboval zabrzdit ?????? to je přinejmenším nezodpovědnost !! Na prvni 2 nebo 3 zabrzdeni tam tlak jeste stale je ikdyz je vypnutej motor...pak teprve pedal zatuhne..takze bych to jako zadnou katastrofu nevidel..nehlede na to ze jiste jel tak 50-60...proste pijanko z kopce dolu..to je cele... Citovat
FUGAS Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 A hlavně, auto brzdí i se zatuhnutým pedálem, akorát se člověk nesmí bát do toho opřít silou. Citovat
alpako Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Jezdím poměrně krátkou dobu teprve od roku 1984 (22 let) ale tohle už nebudu komentovat. Zmrzačit sebe nebo nedej bože někoho jinýho kvůli ušetření cca 20,-Kč ??? to je harard. Doufám že se i tady najde nekdo kdo mi dá zapravdu Citovat
FUGAS Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Jezdím poměrně krátkou dobu teprve od roku 1984 (22 let) ale tohle už nebudu komentovat. Zmrzačit sebe nebo nedej bože někoho jinýho kvůli ušetření cca 20,-Kč ??? to je harard. Doufám že se i tady najde nekdo kdo mi dá zapravdu Zkoušel jsi to někdy? Asi ne, protože bys jinak zjistil, že to že se říká, že auto bez posilovače nebrzdí je mýtus. Ale jak říkám, musí se použít hrubá síla, není to nic pro 50kg holku v lodičkách. Citovat
Host Guest Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Zkoušel jsi to někdy? Asi ne, protože bys jinak zjistil, že to že se říká, že auto bez posilovače nebrzdí je mýtus. Ale jak říkám, musí se použít hrubá síla, není to nic pro 50kg holku v lodičkách. Já jsem neříkal že auto s posilovačem a vypnutým motorem nebrzdí viz výše. (to si měl asi na mysli - jinak auta bez posilovače brzdí normálně i s vypnutým motorem) Citovat
alpako Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 To jsem psal já zapomněl jsem se přihlásit sorry Citovat
FUGAS Vloženo 1. Červen 2006 Vloženo 1. Červen 2006 Já jsem neříkal že auto s posilovačem a vypnutým motorem nebrzdí viz výše.(to si měl asi na mysli - jinak auta bez posilovače brzdí normálně i s vypnutým motorem) Jj, to jsem měl na mysli, pochopil jsi to naprosto správně. Jinak tenkrát jsem byl ještě student, takže každý ušetřený litr benzínu byl dobrý, dneska už to tak neřeším. Ale ten pocit, že jedu úplně zadarmo byl celkem příjemný. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.