Přejít na obsah

Má se u těchto aut z kopce vyřazovat? ušetří se?


orist

Doporučené příspěvky

Na semafory je úplně nejefektivnější k nim dojíždět tak abych až k nim dorazil bude zelená a nebudu nijak razantně řadit.

To je sice hezká myšlenka, ale to bys musel být na silnici sám, protože se vždycky najde spousta blbců kteří Tě pod plným plynem předjedou, naserou se před Tebe, na další křižovatce usilovně brzdí až do zastavení a Ty kvůli nim musíš zastavit taky, protože se ti blbci nejsou schopni rozjet na zelenou hned když se rozsvítí a už vůbec ne všichni najednou. Tak to funguje tady v Olomouci na těch pár světelných křižovatkách a jistě to tak funguje i jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekde (mozna tady na foru) jsem cetl ze pri delsi, sviznejsi jizde po dalnici (napr u me 1,2 HTP jedu 140 km/h motor toci cca. 4000 ot/min) obcas prospeje z kopce vyradit aby si motor na chvili jakoby odpocinul a nebyl treba i nekolik hodin stale v plne zatezi. Je na tom neco pravdy ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor.

To platilo u dvoutaktů. U čtyřtaktních motorů nemůže přísun benzínu ovlivňovat mazání. Olejové čerpadlo je poháněno přímo motorem.

:smich: To neplatilo ani u dvoutaktů, ty měli kvůli tomu volnoběžku. Vždť takové auto by ani nemohlo být vyrobeno a jít na trh :D To by bylo zadřenejch motorů :smich::smich:

Prostě to co napsal Petrando je blbost pro 4-takty i pro 2-takty. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je, že zařazená rychlost=menší, resp. při správné rychlosti a otáčkách motoru nulová spotřeba, vyřazeno=spotřeba na volnoběh jako třeba při stání.

Takže u konkrétního kopce úspora, ale jak je to z pohledu celkového např. na 100 kilometrovém výletu si netroufám tvrdit, záleží na členitosti terénu, hustotě provozu, zkušenostech řidiče...ale singl kopec je podle mě zařazeno=úspora, a mám to potvrzeno i palubním PC. A důvod je podle mě ten, že při zařazené rychlosti z kopce (a uvolněném pedálu plynu) nejde do motoru žádné palivo a kola jakoby poháněla motor, kdežto při volnoběhu tam něco musí jít aby motor nechcípl. Ale možná se pletu...

trosku poopravime:

....při zařazené rychlosti z kopce (a uvolněném pedálu plynu) nejde do motoru žádné palivo a kola nepohani motor, ale naopak motor kladie odpor koli otackam a kompresnemu pomeru (nasava sa iba vzduch) , kdežto při volnoběhu tam něco (paliva) musí jít aby motor nechcípl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekde (mozna tady na foru) jsem cetl ze pri delsi, sviznejsi jizde po dalnici (napr u me 1,2 HTP jedu 140 km/h motor toci cca. 4000 ot/min) obcas prospeje z kopce vyradit aby si motor na chvili jakoby odpocinul a nebyl treba i nekolik hodin stale v plne zatezi. Je na tom neco pravdy ?

ano je to pravda, ale neplati to tak celkom... ako by som to jednoducho zovseobecnil...

Ak pojdes na svojom aute napriklad hodinu pri 5500ot, (5500 ma maximum vykonu a 6000 obmedzovac) tak vtedy to ma vyrazny vplvy.

Pri 20min jazde pri 140km/h u HTP to ulohu nema ziadnu.

Vseobecne sa doporucuje striedat jazdne rezimy, ale hlavne plati ze nikdy nejazdit dlhodobo tesne pred cervenym polom, to ma vazne skodlive nasledky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vyřazuju, na brždění mám brzdy, motor na táhnutí :D

osobně se mi příčí dělat z motoru kompresor, akorát nějak nevím jak motor pozná jestli máte zařazeno nebo ne, aby zavřel přívod paliva nebo zvolil volnoběžné otáčky, podle otáček?

:unsure:

podla otacok a polohy plynoveho pedala (elektronicky riadeneho)

o to sa stara RJ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám. :)

presne tam je potom vhodne ist na neutral

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám.  :)

presne tam je potom vhodne ist na neutral

No jo,a jsme zase u toho - i tady je potreba zvazit, ci je lepsi neutral nebo zarazeny napr. 5.r.s.

Zalezi na tom klesani, pokud je takove, ze se musi pri neutralu pribrzdovat (zatacky, rychlostni limit apod.), pak je lepsi zarazena rychlost.

Nicmene, neda se to rict pausalne, klesani urcite neni linearni, je potreba to vyzkouset, a pak volit neutral nebo zarazenou rychlost.

Mam na mysli napriklad kopce u Cinovce. Na neutral ho sjedu, ale zrovna tak stejnou vzdalenost sjedu se zarazenou rychlosti a pak je prave tento zpusob hospodarnejsi...

fabka2004: My se z tech temat o spotrebe nevyhrabeme... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám.  :)

:o A co posilovač brzd ????????????? Co kdybys potřeboval zabrzdit ?????? :o to je přinejmenším nezodpovědnost !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší to bylo u fáčka, tam jsem při delších sjezdech vypínal motor úplně. V jednom úseku, kde občas jezdím se takto dá ujet přes 10km na jeden zátah. Jenže fáčko nemělo kat. a posilovač řízení, u fábie už to nedělám.  :)

:o A co posilovač brzd ????????????? Co kdybys potřeboval zabrzdit ?????? :o to je přinejmenším nezodpovědnost !!

Na prvni 2 nebo 3 zabrzdeni tam tlak jeste stale je ikdyz je vypnutej motor...pak teprve pedal zatuhne..takze bych to jako zadnou katastrofu nevidel..nehlede na to ze jiste jel tak 50-60...proste pijanko z kopce dolu..to je cele...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím poměrně krátkou dobu teprve od roku 1984 (22 let) ale tohle už nebudu komentovat. Zmrzačit sebe nebo nedej bože někoho jinýho kvůli ušetření cca 20,-Kč ??? to je harard. Doufám že se i tady najde nekdo kdo mi dá zapravdu :doh

Zkoušel jsi to někdy? Asi ne, protože bys jinak zjistil, že to že se říká, že auto bez posilovače nebrzdí je mýtus. Ale jak říkám, musí se použít hrubá síla, není to nic pro 50kg holku v lodičkách. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsi to někdy? Asi ne, protože bys jinak zjistil, že to že se říká, že auto bez posilovače nebrzdí je mýtus. Ale jak říkám, musí se použít hrubá síla, není to nic pro 50kg holku v lodičkách.  ;)

Já jsem neříkal že auto s posilovačem a vypnutým motorem nebrzdí viz výše.

(to si měl asi na mysli - jinak auta bez posilovače brzdí normálně i s vypnutým motorem) :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem neříkal že auto s posilovačem a vypnutým motorem nebrzdí viz výše.

(to si měl asi na mysli - jinak auta bez posilovače brzdí normálně i s vypnutým motorem) :p

Jj, to jsem měl na mysli, pochopil jsi to naprosto správně. Jinak tenkrát jsem byl ještě student, takže každý ušetřený litr benzínu byl dobrý, dneska už to tak neřeším. Ale ten pocit, že jedu úplně zadarmo byl celkem příjemný. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...