Přejít na obsah

Svítící kontrolka elektroniky motoru - systém kontroly výfukových plynů


zdeny

Doporučené příspěvky

Ahojky všichni škodováci, vlastním octavii 2002 1,6 75kw

jednou se mi stalo, že po nastartování nezhasla žlutá kontrolka elektroniky motoru(jedná se o tu kontrolku,která vypadá jak ponorka, kontrolka EPC normálně zhasla), auto jelo bez problému jak mělo, i s rozsvícenou kontrolkou. Pak jsem zaparkoval asi tak na 4 hodiny a po nastartování vše v pořádku, kontrolka nesvítila. Druhý nebo třetí den jsem opět vyrazil a po dvaceti km se mi opět rozsvítila a pořád svítí. Nevíte čím by to mohlo byt? Pro jistotu dnes jedu na diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojky všichni škodováci, vlastním octavii 2002 1,6 75kw

jednou se mi stalo, že po nastartování nezhasla žlutá kontrolka elektroniky motoru(jedná se o tu kontrolku,která vypadá jak ponorka, kontrolka EPC normálně zhasla), auto jelo bez problému jak mělo, i s rozsvícenou kontrolkou. Pak jsem zaparkoval asi tak na 4 hodiny a po nastartování vše v pořádku, kontrolka nesvítila. Druhý nebo třetí den jsem opět vyrazil a po dvaceti km se mi opět rozsvítila a pořád svítí. Nevíte čím by to mohlo byt? Pro jistotu dnes jedu na diagnostiku.

Jojo diagnostika napovi, jinak to muze mit hromada ruznych veci. Me to treba delala vaha vzduchu. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojky, včera jsem byl na diagnostice a nahlásilo to chybu ohledně otáček motoru.Koukli jsme na čidlo otáček, ale to je v naprosté pohodě, takže to je někde na cestě od čidla k řídící jednotce, příští týden jednu znova do servisu, kde se na to ještě podívaj, včera neměli čas. jo si to bude nějakej špatnej dotek, protože když jsem pak odjížděl, tak po nastartování opět kontolka zhasla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Hello

Motor mam 1,6 i 75kW . Mne to zacalo robit nasledovne. Najprv mi prestalo ukazovat teplotu a nasledne sa rozsvietila kontrolka chyba ASR..trojuholnik v kruzku. po par km sa k nemu pridala aj tato kontrolka elektroniky motora. Na diagnostike ukazalo, chyba cidla.. Uz som vymenil cidlo teploty, asi tyzden to islo a objavilo sa to znova. Potom mi vymenili dalsie cidlo, tentokrat na ventilatoroch pri chladici. znova asi tyzden v poho a znova sa to objavilo. Povedali mi v servise ze proste musia skusat, lebo na diagnostike to zahlasi chyba cidla... Tak mi teraz chcu menit cely ten blok, kde je to cidlo a kde je aj elektronika. Ok, ale problem je v tom, ze ked to nebude ani toto, tak zaplatim dalsi diel a chyba nebude odstranena..uz ma to stalo asi dva litre a stale som na tom istom..

Zaregistroval som odpoved... mozno chybny termostat.. kde ho mam hladat?? Popripade, kolko asi cca stoji?? Stale tam nieco kupujem a stale to je rovnake..Problem je vsak uplne nelogicky. Ked idem rano po tom, co auto celu noc stalo..v garazi... tak sa m i to prejavy asi po 10 km.. rucicka teploty neukazuje a tak zasvieti ten vystrazny trojuholnik, co je udajne vypnute ASR. Poobede zvycajne zacne ukazovat teplota a chyba zhasne... Rozdiel teplot pritom nie je vacsi ako 10-15 stupnov... ved to je uplne absurdne..to mu predsa nemoze vadit.. Uz sa s tym trapim aspon mesiac a stale nic... Please Help...

Dodo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

mám 1,8T a měl jsem podobný problém(doufám , že měl).Kontrolka se rosvítila přibližně po měsíci a občas po dvou dnech zhasla.Diagnostika ukazovala probléma s bohatostí směsi.V servisu mi vyměnili nějakou hadičku se dvěma ventilky u motoru-nepomohlo,pak že by to mohlo být odvětrání nádrže.Vyměnili ventil i s potrubím za 2500,- , ale když se kontrolka rosvítila , tak mi to vrátili zpět i s penězma.Pak zjistili , že nějaký ventilátor ,který vhání vzduch do sání , má vytržené nýty , tak ho zdarma sešroubovali.Vydrželo to měsíc i náročnou dovolenou , ale pak se kontrolka rosvítila opět a za dva dny zhasla.Poslední oprava byla výměna sady podtlakových hadic zhruba za 3500.- kdy jedna hadice byla prasklá.Doufám , že to už byla ta pravá oprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojky lidičky, tak sem byl v tom servisu, rozebrali to aby zjistili, jestli to teda není špatným dotykem nebo kabelem od snímače do řídící jednotky. Kabely v naprostém pořádku. Takže závěr je takový, že snímač otáček motoru(vačkové hřídele) občas vyšle odchylku řídící jednotce a ta rozsvítí tu kontrolku. Hned jsem volal do škodováckýho servisu v Táboře a víte kolik mi řekli, že stojí ten snímač?

3.200 ,- Kč !!! ať se pan Hnojna stydí, nehoráznost !!!

Ihned jsem začal shánět jinde i u neznačkových prodejen a servisů. A hle. Z Kolína mi dneska přišel e-mail, že ho maj za 890,- Kč. Proto říkám, že se vyplatí nepospíchat a roztáhnout sítě i jinam a rozhodně ušetříte.

Moje situace dnes vypadá tak, že kontrolka už zase nesvítí, takže budu čekat jak to bude pokračovat. Pokud se teď rozsvítí, ihned objednávám nový snímač.

S pozdravem Zdeny.

Jinak v době rozsvícené kontrolky se motoru choval stejně jako předtím, je totiž při této situaci přeprogramován na nouzový chod, maximálně by to mělo vliv na spotřebu PHM, ale asi ne moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám takovýto problém. Za jízdy mi svítí kontrolka elektroniky motoru, resp. soustava ovlivnující exhalace. Připojeno na počítač a výsledek jsou dvě závady. První závada je č.17524 Řada válců 1, Sonda1, Topný okruh- přerušení. Druhá závada je č.16514 Řada válců1, Sonda1, Elektická závada v proudovém okruhu. Mám 1.6 75 kw r.v 2001 a je s LPG. Jinak auto jede bez sebemenšího problému Nevěděl by někdo o co konkrétně jde nebo co by mohlo být příčinou? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fabku na LPG a mám stejný problém. Občas se kontrolka rozsvítí a za pár dní zase zhasne. Zpočátku jsem z toho byl vykulenej, že mi odešla lambda.Pak jsem si nechal přečíst chybu a psalo to příliš chudou směs.Měl jsem to i v servisu,kde montovali LPG a nic s tím nesvedli.Už to neřeším.Znám ještě jednu Fabku s LPG a dělá mu to taky.Asi to nemaj dochytaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fabku na LPG a mám stejný problém. Občas se kontrolka rozsvítí a za pár dní zase zhasne. Zpočátku jsem z toho byl vykulenej, že mi odešla lambda.Pak jsem si nechal přečíst chybu a psalo to příliš chudou směs.Měl jsem to i v servisu,kde montovali LPG a nic s tím nesvedli.Už to neřeším.Znám ještě jednu Fabku s LPG a dělá mu to taky.Asi to nemaj dochytaný.

Takže nejsem sám. Nejsem ani znalec, proto moje otázka bude asi hloupá, octavka má dvě lambdy? Viz. příspěvek výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Škodu Octavia 1.8T a po nastartování (bez problému) a ujetí cca 600m se objevil problém s motorem - detonační, nepravidelný chod, jako by "na tři válce"

občasné probliknutí kontrolky elektroniky motoru. Jedná se o svíčku či snad o údajně odcházející zapalovací cívku nebo ještě něco jiného ? Mohu dojet do servisu

cca 2 km, nepoškodím katalyzátor? Děkuji za jakoukoli radu. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím Vás,

asi nedělám dobře, když zakládám nové téma, byť omluvou snad může být, že jsem se stal majitelem Octavie teprve před několika hodinama a už mám trochu zkaženou radost :feve: .

O co jde:

Je Octavia I motor 1.6 75 kW, najeto 90 tis. i podle servisní knížky, rok 3/2004.

Auto jsem koupil jako "Vyzkoušeno" u autorizovaného prodejce Škoda.

Líbilo se mi, vypada dobře, zkušební jízda mne nadchla, prohlídka i zespoda neodhalila aspoň napohled nic závažného, takže jsem zkousnul i docela vyšší cenu a auto si odvezl. Při cestě domů (cca 45 km) jsem si Octavku pochvaloval, že to určitě nebyla špatná koupě atd. (však to asi znáte, když máte něco nového).

Ale když jsem teď navečer šel auto projet znova na delší trasu, najednou se rozsvítila kontrolka s piktogramem motoru (myslel sem, že se z toho poseru, nemám nové auto ani 2 hodiny a už nějakej problém). V návodu nepíšou nic kloudnýho. Kontrolka teď svítí furt.

Nevíte co to může být ? Motor se mi zdá běží krásně, ale nemám jak a s čím porovnat, taky nemám s OCtavií žádnou zkušenost.

Než jsem auto koupil, prolejzal sem několik dnů tohle fórum a celkem mne nic neodradilo a teď tohle...

Hned jsem hledal podobné témea, ale řeší se to jen u motorů 2.0 (snad lambda sondy, co jejich výměna stejně nepomůže), ale u 1.6 sem nic nenašel.

Jestli sem blbě hleda, tak sem omlouvám, ale zapracovaly taky emoce, protože mám fakt zkaženou radost.

Že poběžim do servisu hned druhej den po koupi s nějakou takovou závadou, to sem nečekal. Hlavně se děsim, že to bude záležitost X tisíc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...