Přejít na obsah

měření oleje u HTP


zdenda.88

Doporučené příspěvky

ahoj kluci, kupoval jsem fabii 1.2 40kW najeto 90tis se serviskou od znameho a bylo to v servise skoda na vymene oleje pred 3 mesici. chtěl bych se zeptat, pokud máte zkušenost s měřením oleje u HTP za studené a teplého motoru. Za studena mi to ukazuje olej víc než je maximum a za tepla je hladina akorát. V manuálu se píše.

Upozornění!

. U vozidel s motorem 1,2 l/47 kW kontrolujte hladinu oleje vždy u teplého

motoru. Jinak by mohlo dojít k chybnému měření, a tím k chybnému doplnění

oleje

- nebezpečí poškození motoru!

. Hladina oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí . Nebezpečí

poškození katalyzátoru.

. Pokud nemůžete z jakýchkoli důvodů zajistit dostatečné množství motorového

oleje, nepokračujte v jízdě. Vypněte motor a vyhledejte pomoc v odborném

servisu, neboť hrozí vážné poškození motoru.

Takže u vozidel 1,2 l / 47 kW, což by měl být tento motor(v techničáku je

uvedeno výkon: 40.0/4 750), by se měla hladina oleje kontrolovat při teplém

motoru, což je možno splnit. Ale hned v druhém bodě se uvádí, že hladina

oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí. Když v žádném případě, tak ani

v případě studeného motoru, si myslím já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak pokud máš v autě motor 47 kw tak to určitě NENÍ motor 40 kw - podívej se co tam vlastně máš, ale určitě bude pod kapotou to, co je v TP.

Motor má svůj kód, např. 40 kw má kód AWY ( je vyražen na bloku motoru) a 47 kw má kód jiný.

Prostě po jízdě vypni motor, počkej 10 minut, vytáhni měrku a otři ji hadrem. Pak měrku pomalu zasuň na doraz a opět pomalu vytáhni a uvidíš jestli máš olej O.K.

Tex

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Prosím o konzultaci!

Jak je možné, že když mám 47kw a má se měřit olej zatepla, že to zkrátka nikdy nemůžu změřit. O co jde:

Při studeném motoru mám cca k horní rysce olej.

Když dojedu. tak cca po 10 minutách klidu, mám oleje pod prolis na měrce

Po 30 minutách mám tak oleje do půlky prolisu

Po 45 minutách mám cca to stejné, co při studeném motoru.

Tak co? čemu mám věřit? Mám málo oleje? nebo moc oleje? Jak to tedy mám? Vůbec tomu nerozumím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...