Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

ahoj kluci, kupoval jsem fabii 1.2 40kW najeto 90tis se serviskou od znameho a bylo to v servise skoda na vymene oleje pred 3 mesici. chtěl bych se zeptat, pokud máte zkušenost s měřením oleje u HTP za studené a teplého motoru. Za studena mi to ukazuje olej víc než je maximum a za tepla je hladina akorát. V manuálu se píše.

Upozornění!

. U vozidel s motorem 1,2 l/47 kW kontrolujte hladinu oleje vždy u teplého

motoru. Jinak by mohlo dojít k chybnému měření, a tím k chybnému doplnění

oleje

- nebezpečí poškození motoru!

. Hladina oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí . Nebezpečí

poškození katalyzátoru.

. Pokud nemůžete z jakýchkoli důvodů zajistit dostatečné množství motorového

oleje, nepokračujte v jízdě. Vypněte motor a vyhledejte pomoc v odborném

servisu, neboť hrozí vážné poškození motoru.

Takže u vozidel 1,2 l / 47 kW, což by měl být tento motor(v techničáku je

uvedeno výkon: 40.0/4 750), by se měla hladina oleje kontrolovat při teplém

motoru, což je možno splnit. Ale hned v druhém bodě se uvádí, že hladina

oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí. Když v žádném případě, tak ani

v případě studeného motoru, si myslím já.

no tak pokud máš v autě motor 47 kw tak to určitě NENÍ motor 40 kw - podívej se co tam vlastně máš, ale určitě bude pod kapotou to, co je v TP.

Motor má svůj kód, např. 40 kw má kód AWY ( je vyražen na bloku motoru) a 47 kw má kód jiný.

Prostě po jízdě vypni motor, počkej 10 minut, vytáhni měrku a otři ji hadrem. Pak měrku pomalu zasuň na doraz a opět pomalu vytáhni a uvidíš jestli máš olej O.K.

Tex

  • Autor

kupoval jsem fabii 1.2 40kW, takže mám 1.2 40Kw

  • 6 měsíců později...

Prosím o konzultaci!

Jak je možné, že když mám 47kw a má se měřit olej zatepla, že to zkrátka nikdy nemůžu změřit. O co jde:

Při studeném motoru mám cca k horní rysce olej.

Když dojedu. tak cca po 10 minutách klidu, mám oleje pod prolis na měrce

Po 30 minutách mám tak oleje do půlky prolisu

Po 45 minutách mám cca to stejné, co při studeném motoru.

Tak co? čemu mám věřit? Mám málo oleje? nebo moc oleje? Jak to tedy mám? Vůbec tomu nerozumím...

  • 14 let později...

Dobrý večer, případně dobrý den.

Začnu zcela narovinu, je mi 18 let a v autech se nijak moc extra nevyznám, každopádně jsem se stal majitelem Fabie s motorem 1.2l/47kw. 

Zrovna si pročítám návod k obsluze a narazil jsem na velice zajímavou větu která zní: ,,• U vozidel s motorem 1,2 l/47 kW kontrolujte hladinu oleje vždy u teplého motoru. Jinak by mohlo dojít k chybnému měření, a tím k chybnému doplnění oleje - nebezpečí poškození motoru!''. I já jakožto neznalec aut vím že olej by se měl měřit vždy se studeným motorem. Má otázka tedy zní proč to tak je a jestli to někdo z Vás někdo doopravdy dělá.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.