Přejít na obsah

Zvláštně se chovající stěrače


Burningsoul

Doporučené příspěvky

mám zhas problém, se kteým potřebuji poradit.

když je vypnutý motor, případně jen klíč v zapalování, svítí palubka, ale není nastartováno, stěrače normálně stírají. jakmile nastartuji, tak se začne stírat, ale třeba se zaseknou v půli skla na cestě do výchozí polohy. když to takhle uděljaí 3x, vrátí se do původní polohy dolů. čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to podobně jako u těch blinkrů ŠPATNÝ KONTAKT - začni na alternátoru a baterce, projdi všecky spoje, podotahuj šroubky a očisti kontaktní plochy, rozdělej konektory a prostříkej je Kontaktolem nebo nějakým jiným sprejem na kontakty, a to včetně těch pod volantem - nastříkej to i dovnitř přepínačů na páčkách. Nechej působit a uvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmysl je to jen zdánlivě - uvědom si, kolik natočený motor produkuje vibrací. Ty kontakty se prostě uvolňují a vyklepávají, ber to jako fakt a nesnaž se popírat něco, s čím se setkává každý motorista už několik generací. Jo a ještě bych se přesvědčil o zvlnění napětí, produkovaném alternátorem - něco mi říká, že tam bude buď volná, nebo proražená jedna z usměrňovacích diod a vzniklé zvlnění napětí, pronikající do palubní sítě, se bude minimálně podílet na těch neplechách, které popisuješ - blinkry, stěrače - a počkej co bude další...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horké znamená, že jím pravděpodobně teče nadměrně mnoho proudu - jeho cívka se hřeje jak "pěťák". Bude asi "načnutá" neboli budeš mít mezizávitový zkrat v cívce. Samotné hřející kontakty tohle neudělají. Zkus to relé vyměnit, nový "čerňoch" zase nestojí majlant - a příště "hlas všecky příznaky" hned a ne s trojdenním zpožděním. Pořád si ale myslím, že tam bude ještě nějaká další zrada, kterou by mělo odhalit MĚŘENÍ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj, elektrika je hochu SVIŇA - chodí po drátech a jak je jí někde hodně, tak kope - a mrcha NENÍ VŮBEC VIDĚT... Holt budeš muset najít někoho, kdo Ti to změří - měřák na takové měření není houska na krámě, nestojí stovku nebo dvě a rozhodně se nedá koupit "u vietví" - musíš do servisu nebo prostě k nějakému elektrikáři, který rozumí autoelektronice a alternátorům a který bude ochotný i schopný tyhle hodnoty změřit. Uvědom si, že s televizí taky zajedeš do servisu a nespravuješ to kombinačkami a klubkem vázacího drátu sám doma. Dřív stačila jednoduchá žárovková zkoušečka na všecku elektriku, která se v autě dala potkat - jenže doba se posunula a v autech je víc elektroniky, než  se dá pochopit se znalostmi získanými během hodin fyziky na základní škole. Pokud Ty sám tyhle znalosti nevlastníš, musíš se svěřit do rukou někoho, kdo je získal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...