Publikováno Září 27, 201014 r mám zhas problém, se kteým potřebuji poradit. když je vypnutý motor, případně jen klíč v zapalování, svítí palubka, ale není nastartováno, stěrače normálně stírají. jakmile nastartuji, tak se začne stírat, ale třeba se zaseknou v půli skla na cestě do výchozí polohy. když to takhle uděljaí 3x, vrátí se do původní polohy dolů. čím by to mohlo být?
Září 27, 201014 r Bude to podobně jako u těch blinkrů ŠPATNÝ KONTAKT - začni na alternátoru a baterce, projdi všecky spoje, podotahuj šroubky a očisti kontaktní plochy, rozdělej konektory a prostříkej je Kontaktolem nebo nějakým jiným sprejem na kontakty, a to včetně těch pod volantem - nastříkej to i dovnitř přepínačů na páčkách. Nechej působit a uvidíš.
Září 28, 201014 r Autor zdá se mi jako nesmysl, aby to fungovalo když je vypnutej motor a když je zaplej, tak se to zlobí :-(
Září 28, 201014 r Nesmysl je to jen zdánlivě - uvědom si, kolik natočený motor produkuje vibrací. Ty kontakty se prostě uvolňují a vyklepávají, ber to jako fakt a nesnaž se popírat něco, s čím se setkává každý motorista už několik generací. Jo a ještě bych se přesvědčil o zvlnění napětí, produkovaném alternátorem - něco mi říká, že tam bude buď volná, nebo proražená jedna z usměrňovacích diod a vzniklé zvlnění napětí, pronikající do palubní sítě, se bude minimálně podílet na těch neplechách, které popisuješ - blinkry, stěrače - a počkej co bude další...
Září 28, 201014 r Jenže on má podobné problémy po natočení i s blinkrama - a to už tak jednoznačně cyklovačem způsobené není : . Má tam nějakou vyhnilotinu a já tipuju špatnou diodu v altíku - má na výstupu moc velké zvlnění a dělá mu to paseku.
Září 29, 201014 r Autor no nechci tu nic popírat to v žádném případě, ale rád bych upozornil na to, že mezi těma dvěma relé je i relé odlehčovací a to je vždycky oproti všem ostatním šíleně zahřáté. Tak abych doplnil info
Září 29, 201014 r Horké znamená, že jím pravděpodobně teče nadměrně mnoho proudu - jeho cívka se hřeje jak "pěťák". Bude asi "načnutá" neboli budeš mít mezizávitový zkrat v cívce. Samotné hřející kontakty tohle neudělají. Zkus to relé vyměnit, nový "čerňoch" zase nestojí majlant - a příště "hlas všecky příznaky" hned a ne s trojdenním zpožděním. Pořád si ale myslím, že tam bude ještě nějaká další zrada, kterou by mělo odhalit MĚŘENÍ...
Září 30, 201014 r Autor za to se omlouvám, nicméně jsem na to přišel až posléze. A měření nemám bohužel možnost, nemám čím
Září 30, 201014 r Nj, elektrika je hochu SVIŇA - chodí po drátech a jak je jí někde hodně, tak kope - a mrcha NENÍ VŮBEC VIDĚT... Holt budeš muset najít někoho, kdo Ti to změří - měřák na takové měření není houska na krámě, nestojí stovku nebo dvě a rozhodně se nedá koupit "u vietví" - musíš do servisu nebo prostě k nějakému elektrikáři, který rozumí autoelektronice a alternátorům a který bude ochotný i schopný tyhle hodnoty změřit. Uvědom si, že s televizí taky zajedeš do servisu a nespravuješ to kombinačkami a klubkem vázacího drátu sám doma. Dřív stačila jednoduchá žárovková zkoušečka na všecku elektriku, která se v autě dala potkat - jenže doba se posunula a v autech je víc elektroniky, než se dá pochopit se znalostmi získanými během hodin fyziky na základní škole. Pokud Ty sám tyhle znalosti nevlastníš, musíš se svěřit do rukou někoho, kdo je získal...
Říjen 5, 201014 r Autor tak jsem vyměnil relé - stěrače, blinkry a odlečovací - a problém přetrvává. začínám mít podezření na pojistkovou skřín. když je to studený, blinkry jsou ok. nicméně to nevylučuje chybu v elektroinstalaci
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.