Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nevíte někdo, jestli se ještě dělá automatická převodovka do Fabky?

Vím, že se prodávala nějaká limitovaná série nebo co... Jeden můj kamarád by si rád pořídil novou fabku, ale pouze s automatem.. Díky moc za odpovědi..

Vloženo

presne tak iba jedna motorizacia 1,4 16V 55kW. len podla mna ten automat oproti manualu ubere na dynamike. zrychlenie z 0 na 100km je o 3,2s horsie. a aj spotreba je vyssia s automatom.

peterka by sa mohol blizsie vyjadrit. zaujimalo by ma to ake ma on s tym skusenosti.

Vloženo

U nás to má jeden tělesně postižený. Má to kombi a co vím tak si to pochvaluje. Docela bych se v tom rád projel, nemyslím, že by to bylo špatné svezení.

Vloženo

Jo, to jo.. Já znám automat z jiných aut..podstatně dražších, a tam ten rozdíl mezi manualem a automatem neni nijak velký.... Ale jak je to u fabky to fakt netuším..

Vloženo

No mně se jezdí dobře , je to takový pohodový. Někdy mi chybí turbo - ne jedno , aspoň 4 , ale jinak dobrý. Spotřeba na dálku cca 7 - 7,5 a město cca 9 l . Na rozjezd je to pomalejší , to je fakt , ale rychlost 180 km/h souhlasí. Má někdo nějaký dotaz ještě?

post-8-1144945386.jpg

Vloženo

Já když mám své sluníčko v servisu, tak s Fábií s automatem jezdím. Když člověk jede po městě, je to příjemné. Když ale jedu po dálnici a potřebuji zrychlit, je rozdíl moc znát. Ale myslím, že do města je to pro někoho příjemné auto.

  • o 4 roky později...
Vloženo

Tak jsem ,měnil olej v převodovce.Když jsem to vypustil tak to smrdělo jak spálený trafo,ale převodovka řadila bez problémů . Zjistil jsem ,že tam příjde 5.7 l oleje . Mám najeto 74 tis.km a dle mechanika na AP je nejvyžší čas na výměnu .I když všude píšou , že nápň je na celou dobu životnosti převodovky,výměnou oleje se podstatně zvýší životnost převodovky.

Použil jsem ATF DIII. Najel jsem již 3000 km na tento olej a řadí to bez problémů.

Vloženo

Tak to jsi šikovný, zrovna se pomalu chystám na stejnou věc a mám pár dotazů. Údržba doporučovaná škodovkou je jasně zcela nedostatečná, olej časem degraduje a zkracuje životnost převodovky. Celá věc je motivovaná extrémní šetrností k životnímu prostředí, což je ovšem jasně kontraproduktivní. Likvidace předčasně zničeného auta škodí přírodě určitě víc než likvidace samotného starého oleje.

Podle článků, které jsem o tom četl (o automatech obecně), tak po vypuštění oleje zátkou se obvykle podaří vypustit a tím pádem i vyměnit pouze 1/3 objemu celkové olejové náplně. Aby se vyměnila náplň celá, musí se "něco sundat", čímž vyteče vše a dostaneš se i k olejovému filtru, který se tak vymění. Tahle celková výměna se má dělat tak zhruba po 120000km, jinak jenom ta běžná.

Takže tobě po otevření vypouštěcí zátky vyteklo celých 5,7 litru?

Řešil jsi něcoVAGem po nalití toho oleje? Ve škodovácké dílenské příručce se při 60tkm má dělat kontrola stavu oleje, kdy se přes kontrolní otvor dolívá a zároveň má být připojený VAG, což jsem přesně nepochopil.

Vloženo

Zdravím.Všechno je to o penězích a i když jsem úplný laik tak jsem se do toho pustil . VAG jsem nepoužil, jedná se jen o teplotu oleje při výměně. Celý jsem to rozebral a množstsví oleje co vyteklo jsem vyměnil, asi 3.5l. Zbytek starého oleje zůstal v měniči.Filtr omyl teplou vodou se saponátem a namontoval zpět. Na jaře to zopakuju a dám nový filtr cca 3OO -4OO Kč a olej 4 x 130 Kč DIII.Ve značkovém servisu na mě koukali jak trubky , že to prej nikdy nedělali. Následně mi sdělili,že by mě ta výměna stála bezmála 5tis.Kč.Správnou hladinu oleje v AP určuje přepadová trubka výpustního otvoru.Kontrola se provádí při nastartovaném motoru,prořadí se všechny kvalty .Vyšroubovat výpustní šroub a pokud olej teče ven tak je ho tam dost,když ne je třeba ho dolévat do té doby,až začne výpustním otvorem vytékat ven.Podotýkám ,vše za chodu motoru.

Vloženo (editace)

Dík za vyčerpávající info. Znovu jsem si to přečetl a s informací od tebe to dává smysl. Zřejmě jsi tedy demontoval olejovou vanu, jinak by ses k tomu sítku nedostal. To teda nevím, jestli by se mi do toho chtělo. Bylo to sítko hodně znečištěné? Pokud by mělo dojít na sundávání té vany, možná bych se radši obrátil na specialisty na automaty, pochybuji, že by za to chtěli takové prachy jako ti vyděrači ze škodovky, kteří s tím navíc příjdou do styku jen velmi zřídka.

Editováno: , autor: Carlo
Vloženo

Ok,samozřejmě že jsem nerozebíral celou převodovku,ale jen kryt a olejovou vanu.Se omlouvám za matoucí informace.Sítko bylo čisté. Máš kredit profesionála, takže by to pro tebe neměl být žádný problém.Pokud se ti chce do toho investovat tak neváhej. Myslím si ,že ti tam dají pouze orig .olej a ten stojí cca 600Kč litr.Jinak to bude asi bez záruky.

Vloženo

Dík za důvěru, ale profesionála jsem si vysloužil čistě svoji grafomanií :) . Popravdě jsem se ovšem snažil vyjadřovat jen k tomu, k čemu jsem měl co říct, než abych si navyšoval počty dvouslovnými bláboly.

Tak ne že bych to nezvládnul, ale je otázka, jak kvalitně to člověk udělá a jestli na heverech vleže budu schopný udržet potřebnou čistotu apod. Práce s tmelem není taky žádná sranda, stačí kousek tmelu, který by se uvolnil do oběhu a je hotovo. Pokud to v pohodě řadí a jak sám říkáš sítko bylo čisté, pak výměnou náplně ATF vysoce překročím požadavky předepsané údržby, sítko bych nechal až na vyšší kilometrové proběhy, pokud v té době fabča ještě bude při životě. Samozřejmě záruku neřeším, jednak je pryč a pak se to vůbec nevyplatí, platit ty předražené prohlídky, aby ti pak možná na záruku vyměnili součástku za 500Kč.

  • o 5 let později...
Vloženo

Zvazuju koupi Fabie I r.v. 2004, najeto 60000 km (realnych, znam majitele), benzin 1.4 16V 55kW v automatu. Automat mi nevadi, naopak ho vitam, ale cetl jsem pouze o problemech s DSG(7), tenhle starsi neznam. Neco jsem si o nem nasel na netu, ale chtel bych se zeptat mistnich znalcu na spolehlivost, jak je na tom a jak drahe jsou pripadne opravy? Ze je ctyrrychlostni je ok, stejne s tim dalnice jezdit nebudu.  Nejake dalsi poznatky krom toho ze je vhodne menit olej?

Vloženo

Opravy jsou pochopitelne vcelku drahe zejmena v pomeru k celkove hodnote auta, nicmene zejmena vzhledem k puvodu auta bych se nebal, ze by te mely cekat. Je to klasicky stary automat s menicem, to je odzkousene a spolehlive zarizeni, prezije to skoro vsechno, 60000km je pro takovy automat temer nic. Ze je ctyrrychlostni nic neznamena, nelze srovnavat pocty stupnu u manualu a automatu s menicem. Neni to to same.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím

je tu někdo kdu dělal výměnu oleje a sítka na 4st. automatické převodovce na Fabii ? Mohl by mi někdo napsat trochu postup popřípadě nějaké rady a moudra ???

 

Díky moc

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...