Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem. Pročetl jsem snad vśechny témata o tomto problému ve fabii. Přes senzor úhlu natočení, vlhkosti v něm a nebo třeba kabeláž stále tápám čím začít abych se do toho nevysybal zbytečně moc. Je to standartní všude probíraný problém s problikáváním elektriky za jízdy a pŕi točení volantem a škubáním serva respektive většinou jde ale občas jde ztuha.

Chtěl bych a doufám že se zde najde někdo, kdo toto čte, měl na fabii stejný problém a vyřešil ho zcela tak, že již tento problém nemá. Díky předem

ps. Podle dosavadního postřehu půjde o kabelový svazek u motoru, který leží na nosníku a stýká se hodně s vodou, má někdo návod pro blbce, jak to nejlíp odizolovat a zavěsit?Případně jak se daný svazek jmenuje popřípadě číslo svazku?

Upraveno od pavel1978

Základní otázka, máš odmotaný a zavěšený kabelový svazek?

  • Autor

Základní otázka, máš odmotaný a zavěšený kabelový svazek?

Tak to netušim, co tím myslíš, že kdyby nebyl může být zoxidovaný nebo jinak poškozený?

Je to svazek v motoru nalevo (z pohledu do motoru), musí být odmotaný z izolace a pověšený, protože jinak leží na nosníku,

kde se drží voda a ta způsobuje hnití kabelů.

  • Autor

Je to svazek v motoru nalevo (z pohledu do motoru), musí být odmotaný z izolace a pověšený, protože jinak leží na nosníku,

kde se drží voda a ta způsobuje hnití kabelů.

Teď jsem na to koukal, ne odmotaný z izolace není žádný svazek, ještě podotknu že je zajímavý všichni píšou že jim svítí kolečko s vykřičníkem (servo) ale mě svítí motor (žlutý malý, bypadá jak vrtulnícek) chybu si ale nepamatuju, když jí vymažou do půl dne je zpět

  • Autor

A to je ten který bych měl skontrolovat jestli nejsou uhnilý kabely a případně ho vyměnít? Je to ten který souvisí s elektronikou serva a čidla?

  • Autor

A Ty jsi měl stejný problém? Připadá mi že začít tim svazkem bude rozumný pak teprve čidlo ale nemám tucha kolik může svazek stát, nevíš nějaký označení?

Ne, mě svazek odmotali a vyvěsili při servisní prohlídce v rámci nařízené opravy z MB.

Na ten svazek poukazuji z toho důvodu, že pokud nejsi první majitel, a předchozí majitel nejezdil do autorizovaného servisu a svazek nebyl odmotán, tak je na 90% problém v něm, neb je to právě svazek řešící servo a vůbec větší část el. instalace, viz to vlákno na které ti odkazuji.

Ještě by nebylo od věci napsat jsem číslo závady, která se ti projevuje rozsvícením kontrolky elektroniky motoru, která hlásí problém v systému exhalací.

Jinak nebylo špatné napsat co máš za ročník.

  • Autor

Je to 2001 podle servisky 1majitel do škodovky nejezdil. Zkrátka máš asi pravdu že jde o ten svazek, jenže na odkazu který si mi poslal je sice spousta dalších na postup odizolování ale již se nezobrazujou. Jinak, psal si že svazek je vlevo u motoru, ale četl jsem že je třeba odmontovat aku a případně vzduch, jsem laik na auta tak se omlouvám, na těch fotkách toho nepoznám moc, potřeboval bych navést přesně tam kde mám ten správný svazek

post-3341-028132600 1287095078_thumb.jpg

Koukni na něj, musí být vidět rovnou barevné bužírky drátu, nesmí být zamotán v té černé izolačce a ležet na tom nosníku, měl by být zavěšen ve vzduchu.

Jinak výměnu rozhodně sám nezvládneš, to ti musí udělat elektrikář.

Důležité je to hodit na VAG a vyčíst paměti závad, co tam vše je a od toho se od píchnout.

Pokud ale nebude ošetřen tak, jak je výše uvedeno je to problém sám o sobě.

Upraveno od Lancelot

  • Autor

ja teda zkusim nejdriv kouknout pripadne poladit a zafixovat kabely, pak bych teda pokracoval cidlem uhlu rizeni, to zas neni takova rana a uvidim co to udela, co myslis?

Já bych spíše začal diagnostikou ;)

  • Autor

ok, dám na Tvoje rady, díky, dám věďet co mi to hlásí

  • Autor

to Lancelot ... můžu se zeptat jestli bys náhodou nevěděl jak se dostat k čidlu? Je to zde na foto ale nepochopil jsem co je vyndané světlo a co je servo respektive kde ho najdu, v něm je zřejmě zapojený a mělo by být aspoň trochu přístupný k odúpojení na druhý straně

Upraveno od pavel1978

post-3341-085948000 1287266679_thumb.jpgpost-3341-076576900 1287266687_thumb.jpg

Snad ti to pomůže se zorientovat.

  • 4 týdny později...
  • Autor

Vyřešeno: výměna čidla úhlu natočení řízení. Nic nebliká, servo jede :-)

  • 2 roky později...

Zdravím mám fabiu 1.9 tdi, při jízdě hlavně v noci mi občas probliknou světla včetně interiérových světel, volant v tuto chvíli jde strašně snadno... někdy to udělá 1x za jízdu po dobu pár sekund a někdy zase vícekrát. Pokud to dělá vícekrát po nějaké době se rozsvítí kontrolka serva a vše je v tu chvíli v pořádku. I servo funguje jak má. Můžete mi prosím poradit čím to může být?

Děkuju za odpověď

diagnostiku urobiť..

a inak tu máš dostatočne všetko popísané :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.