Přejít na obsah

Fabia SDI-zere proud


VPetr

Doporučené příspěvky

Ahojte,

Vse okolo odberu jsem zde precetl,ale mam trochu vetsi problem.

Fabie pri zamknuti a Safe mod.zere 0.080A

Pri otevreni dveri a zavreni zere 0.170A a po cca.30min klesne o5 na 0.080A

Pokud vyndam pojistku na R.J motoru klesne jeste na 0.012A

Nize se nedostanu ani kdyz vytahnu jine pojistky.

Dnes jsem udelal jeste diag.a mam par nesrovnalosti co se tyce chyb.Hlavne pohon vsech kol??,a uhel rizeni...

http://leteckaposta.cz/974017453

Nevim jestli to muze souvyset s temato chybama,ale s odberem se proste niz nedostanu dokud nevytahnu pojistku na motor.Pozice 48-30A.

Nebo je spatna lomfortka ze neumi odpojit urcity okruh???

Dnes jsem ji rozdelal a nasel jsem odpaleny kondik na pinu 1 svorkovnice XP5(myslim ze to je ovl.sterace,nebo ostrikovace) .Opravil jsem to,ale je to stale stejne.

Pote jsem se spise zacel soustredit na motorovou jednotku.

Jeste jsem odpojil snimac zdvihu jehli (pri vyp klicku) a snizil jsem to o 30mA...takze 0,050...ale furt hodne...

Pokud nekdo budete mit nejaky navrh tak budu rad.Myslim ze hlavnim problemem je Motorova cast nebo R.J.

Dekuji za nazory.

Diky Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v podstatě sis ve třetí větě odpověděl sám. Když odpojíš RJ motoru, tak odběr klesne na 12mA, což je normální klidový proud. Takže tam někde bude problém.

Nepleť si komfortku a Bordnetz, píšeš, že jsi vyměnil kondenzátor který vede ke svorkovnici XP5, pin 1 - to je zem, která se mimo jiné využívá k brždění stěračů - je to svorkovnice na BSG !

Jakým způsobem byl poškozený ten kondenzátor ? Jestli byl nafouklý, (a bez kapacity) znamená to, že to auto musel někdo nabíjet klasickou nabíječkou s trafem a diodami. (přepětí) Je proto možné, že kondenzátory mohou být ponafukované a mít svodový proud ! ve více RJ.

Pojistka SB48 spolu s SB24 a SB26 je napájená z propojení A101 a to je spínané relátkem J322. Prověř, jestli nemá spečené kontakty, pokud ne, relé se evidentně drží sepnuté, takže změř napětí na cívce, bude tam 12V i po té půlhodině.

Cívka tohoto relé je pak ovládaná vodičem 0,5 modro/žlutý, který vede opět zase k RJ vstřikování, viz přiložené schéma.

Takže pokud nebude mít relé spečené kontakty, tak je zřejmě poškozená ta RJ vstřikování...

Jíra

ad chyby) pokud máš jednu z prvních fabií, tak ty závady tam ve skutečnosti nejsou. Zřejmě programátorská chyba. Pamatuju, že i na mojí první 1.4 MPi MR2000 byla v BSG chyba 01324 - RJ pohonu všech kol... Cosby umí přelít soft, aby to tam nebylo. Ta druhá chyba bude zřejmě to samé...

Důvod editace: nahrání přílohy, smazání špatné teorie

ovladaci_rele_J322_vstrikovani.pdf

Editováno: , autor: Jíra_82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oooo dekuji ti za pomoc...Tohle presne jsem potreboval.!!!

Co se tyce kondiku v comfortu tak bylo kolem nej hodne ocouzeno do bila.A samozrejme cesta odpalena.

Tak a ted mereni na rele.Na modrozlutym je stale 12V tzn.ze je rozepnute a je tedy u nej spravna funkce.Ac ho vytahnu tak furt je odber stejne vysoky 0.080 pokud kontakty propojim je tam nejakych 0.150mA...Jak jsi psal.

Nemohu si pomoc,ale vidim to na spatnou R.J.motoru.Odber klesne az po vytazeni menciho konektoru z R.J:....82-121.

Editováno: , autor: VPetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pokud nemá relé spečené kontakty (30 a 87) a odběr klesne pouze při vytažení pojistky SB48, může se vracet napětí (potažmo i proud) z větve D102 a ten proud pak odteče přes pojistky SB24, SB28, nebo opačně.

Ještě je tu možnost, že propojení A101 vede na další listy.

Nejjednodušší tedy bude, když vytáhneš SB48, zacvakneš zámek dveří řidiče (necháš si dveře otevřené) zamkneš centrálem, a všechno povypínáš. Po půl hodině, až se sníží proud z baterie můžeš voltmetrem změřit, jaké je napětí na obou koncích pojistky SB48. Řekl bych, že na 48 bude 0V nebo pár desetin, a na 48a bude kolem 12V.

Když pak místo pojistky SB48 zapojíš ampérmetr, měl by ukázat rozdíl klidového proudu, tj. 80 - 12 = 68 mA podle toho, co píšeš.

Změř a uvidíme...

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty kravooo...tak to se tam nekdo vyraaadil tak ten cerno cerveny na pojistce 48 vede na +30(dodelavka) a druhy tlusty asi 4mm2 cerno zluty...nekam do svazku...

Tzn.ze je to stale pod napetim!!! na druhem kontaktu pojistky 48 tzn.cerno zluty drat je cca.300mV.

S tim odberem 0.065 mas pravdu...je tam...ale ted moc nechapu...co z toho plyne...

Editováno: , autor: VPetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně - odběr do 100mA by u auta neměl být problémem - immo, alarm, klidový odběr rádia a případných dalších spotřebičů... Takže pokud dýzlovka bere odstavená 0,08A (=80mA), nemělo by to u auta s kapacitou akumulátoru (předpokládám nejméně) 66Ah dělat nějaké zvláštní problémy. Odběr této velikosti by měla snášet minimálně 30 dnů - než by se vybila. Všecko je v normě - podle mezinárodních dohod by neměla doba funkčnosti při odstavení až do vybití aku klesnout pod 1 měsíc. Přečti si pořádně návod - u předpokládaného odstavení na dobu delší než týden-dva se DOPORUČUJE odpojit akumulátor rozpojením kostřicí svorky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty kravooo...tak to se tam nekdo vyraaadil tak ten cerno cerveny na pojistce 48 vede na +30(dodelavka) a druhy tlusty asi 4mm2 cerno zluty...nekam do svazku...

Tzn.ze je to stale pod napetim!!! na druhem kontaktu pojistky 48 tzn.cerno zluty drat je cca.300mV.

S tim odberem 0.065 mas pravdu...je tam...ale ted moc nechapu...co z toho plyne...

...no tak to je potom jasné. Ale přepojení kabeláže mě nenapadlo, to se přiznám.

Kukni na schéma na druhém listu v příloze příspěvku #2, to, že Ti nesedí barva přívodního vodiče k SB48 může být dáno přepojením, ale taky modelovým rokem. (sem tam se mění nepatrně barvy některých propojení v průběhu let)

Každopádně černo/žlutý 4,0, co vede někam do kabeláže, to je odvod k řídící jednotce vstřikování, to je v pořádku, originál! když se pořádně kukneš na pojistkovku, tak jsou na ní vylisované i ty pozice, třeba "48", a "48a" - takže černo/žlutý 4,0 je na pozici 48a a na druhém pólu pojistky (48) by měl být podle schématu připojen červeno/modrý 4,0 - to je to spojení A101, na které se dostává +12V jen když sepne relé J322. A to je taky důvod zvýšeného odběru. Normálně je J322 sepnuté pouze při zapnutém zapalování, kdy se předpokládá běh motoru nebo brzké nastartování, tehdy nějakých pár mA navíc nevadí. Když je klíček vypnutý, rozpojí se i toto relé, a tím se sníží odběr z baterie.

Takže teď už musíš jenom rozmotat kabeláž kolem pojistkovky, podle pojistek SB28 - na tu vede modrý 1,0, a taky SB24 - na tu vede červeno/modrý 1,0 najít místo spojení všech těchto vodičů (vsadím se, že tam někde bude zastřižený a zaizolovaný i ten původní přívod k SB48 - červeno/modrý 4,0) a přepojit to zpět.

Pokud se Ti tohle nechce, tak bude asi praktičtější propojit spínaný kontakt relé J322 - 87 (kde by měl být modrý 2,5) a natáhnout odsud drát (stačí taky 2,5) do pojistkovky na přívod pojistky SB48. (to přepojení na svorku 30a pochopitelně zrušit) Potom by to mělo normálně fungovat jak z výroby, ale klidový proud půjde o těch 65 mA dolů.

Jenom mě nenapadá, proč to takto někdo přepojil, snad že by se auto rozesralo někde na dovolené a nebylo relátko, nevím...

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Jiro,dnes rano jsem to uz vyresil.Bylo to proste prepojene,nechapu proc,ani duvod,ale kazdopadne 2dny zbytecneho hledani a drbani se na hlave.

Prepojil jsem vse jak ma byt,auto startuje,zatim vse funguje a odber klesl na 0.010A,coz je absolutne idealni.Jeste doporucim do budoucna jinou bat..Je tam jen 60Ah...podle aut.dat ctu ze 70Ah..minimum.

Dekuji ti za pomoc a cenne rady!!!

Mel jsem tu jeste jednu SDi fabku s alarmem a trochu jinou vybavou a ta ukazovala po 30min cca.0,040Ah..mozna je to zmenou vybavy,ale hlavne alarmem.

Diky!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...