Přejít na obsah

Reznutí blatníku


tomina

Doporučené příspěvky

U své Octavie 2 jsem si při mytí všiml rezavých teček na levém předním blatníku. Auto je z druhé ruky, ale podle všeho nebourané (měřil jsem i tloušťku laku a měl by být původní). Je to rok výroby 2006. Zdá se mi, jako by i rez vytékal ze spáry mezi blatníkem a prahem (viz foto). Není to nic hrozného, zatim jen pár kapiček a ťuplíků na blatníku. Na omak je lak hladký, takže to nevypadá, že by byl rez pod lakem, ale kde se tam tedy berou ty tečky? Blbý je, že samozřejmě nemám servisku, je nějaká jiná možnost, jak to řešit přes servis? V rodině máme ještě 10let starou O1 a tam po rezu ani památka a u téhle Octavie 2 tohle, no fuj. Samozřejmě se mi začíná prodírat i lak v místech, kde dosedají dveře - typický problém s tvrdým těsněním, čekám jen, kdy to začne reznout i tam.

post-2805-008309800 1288536872_thumb.jpg

post-2805-092403000 1288536929_thumb.jpg

post-2805-049134500 1288536974_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako prvni me také napadly ty kousky od kotoucu. Je ale divny, ze je to jen na leve strane. Asi zkusim po umyti auta Tempo a budu pozorovat co to bude dělat. Co se tyka toho těsnění dveří, co všechno se musí měnit? Je tam jen nasazené nebo se i lepí? Je nějaká možnost, to udělat i bez servisky u Škodovky? Připadá mi sprostý, že chtěj mít vyplněnou servisku kvůli uznání záruky na lak. Co má co společnýho výměna oleje s lakem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevyplněná serviska,to je právě důvod,proč jsem si ty gumy kupoval sám.Jinak jsou nacvaknuty na plastových příchytkách,takže výměna byla v pohodě.Nic jsem nelepil.Kdyby se měly lepit tak by snad měly něco samolepícího na sobě,aspoň doufám.Jestli to jde udělat bez servisky,tak nevím...Snad někdo ví a poradí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Tyhle tečky jsem na své staré O1 také poznal a bylo to od toho, že jeden de.il něco vedle suta brousil flexou a do laku se mi zasekaly ty jiskry, které pak časem rezly.

JJ jsou to šponky od flexi, ja měl taky takovy zeravy krupicky, tak jsem se na to podival bliž a slo to dolu i jemně nehtem, lak by netknuty, nakonec jem to vzal lestenkou a bylo to pryc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

To je tzv.náletová rez.Může být od kotoučů, ale není to pravidlo.Ve vzduchu lítá spousta nečistot.

Jak psal kolega, na tohle se používá clay.Ale určitě bych nepoužíval tempo a pod. zázraky, není to nejšetrnější cesta.

Ale jelikož je to starší téma, už máš nejspíš vyřešeno :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Hm... kdyby napravo, pochopil bych že je lak namáhaný naftou při tankování třeba-  je to místo pod víkem nádrže. Ale takto... Každopádně jestli to auto nemáš od novoty tak bych ten blatník proklepl zkoušečkou laku- jestli náááhodou.

Dodej foto, ať víme jak to vypadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to vzdušná koroze. Mám to na každém autě vždy po zimě a není jich málo. Odhadem kolem stovky. Nejvíce za koly na blatníkách a pak na zadním plastovém nárazníku a zadní masce.

Není to od destiček, ale od posypové soli. Obsahuje totiž částečky, které na povrchu laku v zimě ulpí a pokud se neodstraní hned, tak začnou reznout a obarví lak okolo. Čili nejedná se o prorezivění, ale jen o obarvení laku kolem té částečky.

Dostane se to dolů technickým benzínem, ale ty co jsou už orezlé, tak na ty je od Sonaxu přípravek na odstraňování vzdušné koroze, postříkáte, necháte působit, rez začne stékat dolů a pak to setřete hadrem. Nakonec opláchnete vodou.

 

Třeba: http://www.auto-ksport.cz/cz228--sonax-odstranovac-vzdusne-koroze-odvoskovac.html

 

Další varianta je leštící prostředek s lehce abrezivními účinky, taková lehounká leštící brusná pastička,(od 3M). Tempo také, ale bere dolů už dost velkou vrstvu laku, spíš na starší laky, nikdy na nové.

 

Je to na prd, prostě po zimě je to piplačka to dostat dolů. Nejvíce je to vidět samosebou na světlých a bílých lakách.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Je to vzdušná koroze. Mám to na každém autě vždy po zimě a není jich málo. Odhadem kolem stovky. Nejvíce za koly na blatníkách a pak na zadním plastovém nárazníku a zadní masce.

Není to od destiček, ale od posypové soli. Obsahuje totiž částečky, které na povrchu laku v zimě ulpí a pokud se neodstraní hned, tak začnou reznout a obarví lak okolo. Čili nejedná se o prorezivění, ale jen o obarvení laku kolem té částečky.

Dostane se to dolů technickým benzínem, ale ty co jsou už orezlé, tak na ty je od Sonaxu přípravek na odstraňování vzdušné koroze, postříkáte, necháte působit, rez začne stékat dolů a pak to setřete hadrem. Nakonec opláchnete vodou.

 

Třeba: http://www.auto-ksport.cz/cz228--sonax-odstranovac-vzdusne-koroze-odvoskovac.html

 

Další varianta je leštící prostředek s lehce abrezivními účinky, taková lehounká leštící brusná pastička,(od 3M). Tempo také, ale bere dolů už dost velkou vrstvu laku, spíš na starší laky, nikdy na nové.

 

Je to na prd, prostě po zimě je to piplačka to dostat dolů. Nejvíce je to vidět samosebou na světlých a bílých lakách.

tak to já mám taky zvednutou barvu na zadních blatnících v té mezeře mezi blaníkem a nárazníkem.Auto bourané nebylo.Je tam malá spára a nárazník dře o blatník tak dlouho až tam sleze barva a začne to rezivět.Škodovka dělala poslední dobrý laky na I octavii.To jsou slova přímo vývojáře ze škodovky.Měl jsem od začatku co jezdím jen škodovky ale další auto už bude asi Toyota.Bohužel.Jo a to moje auto je taky rok výroby 2006

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...